Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Metsästys- ja kalastuspelit

En ole pitkään aikaan thehunteria pelannut. Mutta nyt koitin viikonloppuna kaverin kanssa netissä. Kaikki ok.

Seuraavana päivänä piti jatkaa yksinpeliä, mutta peli alkaa sieltä mihin aikanaan jäin yksinpelissä, mutta tehtävät alkaa alusta. Olin myös koko kartan avannut, nyt auki oli vain se mesta missä saven aikana olin ollut.
Levelit, skilssit, perksit, aseet jne on tallessa. Mutta kaikki tehtävät jne nollaantunut.

Otin pilvestä saven ajalta ennen moninpeliä kun ajattelin sen vaikuttaneen, mutta sama homma.

Onko tuo jonkun päivityksen myötä nollaantunut, bugi vai mitä tapahtunut?
 
Jaa-a. Ymmärsin lukemani perusteella että tuo ominaisuus alunperin puuttui pelistä, mutta tuli sitten jonkun päivityksen myötä jälkikäteen. En kyllä löytänyt tietoa että ois uutta bugia tuosta tai että se ois poistunut.

Pitää kattoa, eilen pelasin onlinessa ja tänään varmaan jatkan nii pitääpä tsekata jäikö mitään talteen itsellänikään.
 
Noniin testattuani eilen. Ainakin itsellä jäi kaikki talteen mitä multiplayerissa saavutin kaverin kanssa. Kartan pisteet ym. Tehtäviä ei tehty, joten niistä en osaa sanoa. Ja kaveri oli ns. "host" ja itse vierailijana.
 
Noniin testattuani eilen. Ainakin itsellä jäi kaikki talteen mitä multiplayerissa saavutin kaverin kanssa. Kartan pisteet ym. Tehtäviä ei tehty, joten niistä en osaa sanoa. Ja kaveri oli ns. "host" ja itse vierailijana.
Niin siis mä pelasin aikanaan yksinpelinä peliä ja availin kartat, tein tehtäviä useita jne.

Nyt kun mentiin kaverin kanssa pelaamaan, niin kartta oli pimeänä jne. Ja varmaan kuuluu ollakin. Kaikki mun aseet, perksit, skillsit ja levelit oli tallessa.
Sit pelattiin ja mitään samoja tehtäviä ei edes moninpelissä ole, joten ei ne vaikuta mitään.

Sit menin yksinpeliin takaisin seuraavana päivänä. Kaikki edistyminen oli siis tallessa. Eli perksit, skillsit, levelit, aseet jne.
Peli myös alkoi toiselta puolen karttaa kuin uudessa savessa. Paikasta mihin olin aikanaan yksinpelissä jäänyt. Ei siis sieltäkään mihin moninpelissä lopetettiin.
Koko kartta oli jälleen pimeänä ja ensimmäinen tarjolla oleva tehtävä oli se mikä uudessa savessa olisi.
Eli siis kaikki muu oli ennallaan mihin keväällä jäin yksinpelissä, paitsi et tehtävät nollautunut ja kartan avaus nollaantunut.

En jotenkin usko moninpelin vaikuttaneen tuohon mitenkään, mutta jotain on jossain välissä tapahtunut.

Sit ihan toinen kysymys. Miten sitä tuulen suuntaa luettiinkaan? Eli se vihreä nuoli. Tuuleeko sieltä suunnasta, vai oliko se paras sektori edetä?
 
Sit ihan toinen kysymys. Miten sitä tuulen suuntaa luettiinkaan? Eli se vihreä nuoli. Tuuleeko sieltä suunnasta, vai oliko se paras sektori edetä?

Okei, no sitten en aluksi ymmärtänyt. Aika oudolta kuulostaa. En tiiä onko välissä sitten tullut jotain päivityksiä tai muita jotka tosiaan vois tuon aiheuttaa. Itsellä peli ei oo montaa päivää omistuksessa ollut vielä.

Tuo tuulimittari näyttää siten, että se tuulee sinne päin mihin se nuolen leveä reunus osoittaa. Terävä pää taas on vastatuulen suunta.
 
Tuo tuulimittari näyttää siten, että se tuulee sinne päin mihin se nuolen leveä reunus osoittaa. Terävä pää taas on vastatuulen suunta.
Eikö nuo kumoa nyt toisensa? :D
Tuulee sinnepäin mihin leveä reunus osoittaa. Eli sen tehtävän kärjen suunnasta.
Tai terävä kertoo vastatuulen, eli tuulee sieltä leveän suunnasta? :D

Mutta siis käytännössä paras on edetä sinne suuntaan, missä vihreä alue on.
 
Ööh ei kai ne kumoa :rolleyes:

Tuulimittari on siis sellainen kolmion muotoinen nuoli, "kolmion" leveä pää on se mihin päin tuulee. Kolmion terävä pää on taas se suunta mistä päin tuuli tulee, eli sinne päin jos kulkee niin on vastatuuli.

Tuuli kuljettaa siun hajut sinne nuolikolmion leveään suuntaan, eli sinne päin ei yleensä kannata kulkea, sillä haju on jo siun kulkemisen eellä.

Pitäsi olla peli auki niin vois kattoa, ei töistä ihan taivu nyt :D
 
Varmaan tarkoitetaan samaa, mutta ymmärretään eripäin asia. :D
Kolmion leveä pää kertoo sen mihin päin tuulee. Ja jos itse ollaan sen ympyrän keskellä, niin mulle se ”mihin päin tuulee”, tarkoittaa sieltä keskeltä (kolmion terävän reunan suunnasta) ulospäin. Eli pelaajasta poispäin ja silloin terävä kärki ei voi olla vastatuuli, koska silloin tuuli tulisi pelaajaa kohden sieltä ympyrän ulkokehältä. :D :D

Mutta juu, se on kyllä niinkuin olen päätellytkin. Eli käytännössä edetään terävää kärkeä kohden, jolloin ne hajut menee musta poispäin. Helpommin siis sanottu, että mun hajut liikkuu siihen suuntaan mihin kärki osoittaa. :D
 
Eli pelaajasta poispäin ja silloin terävä kärki ei voi olla vastatuuli, koska silloin tuuli tulisi pelaajaa kohden sieltä ympyrän ulkokehältä. :D:D

Mutta juu, se on kyllä niinkuin olen päätellytkin. Eli käytännössä edetään terävää kärkeä kohden, jolloin ne hajut menee musta poispäin. Helpommin siis sanottu, että mun hajut liikkuu siihen suuntaan mihin kärki osoittaa. :D

Siis eihän tämä nyt ole noin monimutkasta :D Eli jos kuljet kolmion kärkeä kohti, menet vastatuuleen. Silloin siis sinun hajut menevät sen kolmion leveää päätä kohti, eli sinne suuntaan mistä olet tullut.
Ja jos menet kolmion leveää päätä kohti, menet myötätuuleen, jolloin edessä olevat eläimet haistavat sinun hajun.
 
Ei siinä voi mennä kolmion leveää päätä kohti, kun sinä itse olet sen kuvakkeen keskellä ja se leveä reunus siellä ulkolaidalla. Tai no jos menet leveää reunaa ”kohti” menet samalla kärkeä kohti :D
Menet joko kärkeä kohti, tai tai siitä poispäin.

Tässä mennään vastatuuleen ja hajut menee taaksepäin. Eli mennään sekä kärkeä kohti, että sitä vihreän kolmion leveää osaa kohti. :D
4E537676-2863-4CAB-97CB-53E00FFA235F.png
Tässä taas tuulee vasemmalta ja hajut menee oikealle.
35D220EA-E389-4B97-85C1-51E18F7A7D4E.jpeg

Mut kuten todettu, niin aika varmasti ymmärretään tuo asia ihan samoin, mutta selitetään ne aivan eritavoin. :D
 
Ei siinä voi mennä kolmion leveää päätä kohti, kun sinä itse olet sen kuvakkeen keskellä ja se leveä reunus siellä ulkolaidalla. Tai no jos menet leveää reunaa ”kohti” menet samalla kärkeä kohti :D
Menet joko kärkeä kohti, tai tai siitä poispäin.

Tässä mennään vastatuuleen ja hajut menee taaksepäin. Eli mennään sekä kärkeä kohti, että sitä vihreän kolmion leveää osaa kohti. :D Tässä taas tuulee vasemmalta ja hajut menee oikealle.

Mut kuten todettu, niin aika varmasti ymmärretään tuo asia ihan samoin, mutta selitetään ne aivan eritavoin. :D

Ei kun just toisinpäin. Ylemmässä kuvassa meet myötätuuleen, eli leveää kohti. Silloin edessä olevat eläimet haistaa sinut. Ja alemmassa tuulee oikealta, jolloin hajut menee vasemmalle. Elikkä käytännössähän tuo vihreä kuvaa sitä mihin suuntaan oma hajus menee ja samalla tietenkin näyttää tuulen suunnan.
 
Ei kun just toisinpäin. Ylemmässä kuvassa meet myötätuuleen, eli leveää kohti. Silloin edessä olevat eläimet haistaa sinut. Ja alemmassa tuulee oikealta, jolloin hajut menee vasemmalle.
Noni, nyt selkeni. Tätä juuri en oikein pelissä ikinä tajunnut. Loogiselta tuntuisi kun olisi juuri toisinpäin, jolloin vihreä nuoli näyttäisi suoraan tuulen suunnan, kun nyt se näyttää hajun suunnan.
 
En ole pitkään aikaan thehunteria pelannut. Mutta nyt koitin viikonloppuna kaverin kanssa netissä. Kaikki ok.

Seuraavana päivänä piti jatkaa yksinpeliä, mutta peli alkaa sieltä mihin aikanaan jäin yksinpelissä, mutta tehtävät alkaa alusta. Olin myös koko kartan avannut, nyt auki oli vain se mesta missä saven aikana olin ollut.
Levelit, skilssit, perksit, aseet jne on tallessa. Mutta kaikki tehtävät jne nollaantunut.

Otin pilvestä saven ajalta ennen moninpeliä kun ajattelin sen vaikuttaneen, mutta sama homma.

Onko tuo jonkun päivityksen myötä nollaantunut, bugi vai mitä tapahtunut?
No selvisi sit tämäkin nyt vasta. Me oltiin eri alueella. :D
Tänään tajusin et ilman DLC:täkin on pari aluetta ja siirryin Eurooppaan niin siellähän oli tutut tehtävät ja kartta auki. :D

Ollaan kaverin kanssa sitä jenkkien mappia pelailtua muutaman kerran ja eilisestä sain kipinän yksinpeliin. Aamulla vedin sitä jenkkien storyä, kunnes piti kuvata kaksi karhua samaan aikaan. Ei toivoakaan. Sit löysin nuo alueet ja siirryin Eurooppaan.

Muistin taas miksi peli aikanaan jäi pelaamattomien pelien joukkoon. Nimittäin jousipyssy ja kettu. Aivan mahdoton..
Pelasin tänään 12-14, 16-17 ja 18-23. Eli 9h nopeasti laskettuna? o_O

En nähnyt kettua, en kuullut sen ääniä, en löytänyt edes jälkiä! Löysin ruokapaikan jossa oli jotain elukan raatoja ja näytti et on niiden ruokapaikka yöllä. Mitään muuta en löytänyt. En juoma/nukkumispaikkaa.
Tuon jälkeen tuo ruokapaikkakin oli kartalla vain yksi merkki. Niitä raatoja ei ollut enää, eikä näkynyt hohtavia kohteitakaan.

Menin viereiseen linnaan telttailemaan ja heräsin yöllä. Ainuttakaan kettua ei missään.
Etsin ympäri aluetta koko päivän..katoin Googlesta apua kettujen sijainteihin, ei apua.
Katsoin YouTubesta videoita missä ihmiset juoksi ja ketut käveli päin..ei mulla. Eikä tosiaan jäljen jälkeä.
Tänä aikana en käytännössä löytänyt enää edes muiden eläimien jälkiä.

Turhautti ja otti päähän ja olin luovuttamassa aivan täysin. Tuskin olisin enää peliä avannut uusiksi. Siksi päätin jatkaa. Lopulta ostin sen kutsupillin. Tässä on aina rahat ihan loppu ja 6tonnille olisi ollut parempaakin käyttöä. Eikä tässäkään siitä ollut lopulta mitään hyötyä.
Tein lopussa videon youtubeen ja käytännössä sen päätteeksi luovutin. Olin jo pelin päävalikossa kunnes päätin vielä kerran yrittää ja lähdin yöllä kohti ruokintapaikkaa.
Olin kuitenkin taas luovuttamassa, kunnes ketun paritteluhuuto! Oikeasti eka huuto noin 8,5h jälkeen. Sen jälkeen karhu alkoi mesoamaan ja kettua ei kuulunut. Kunnes juuri luovuttamisen hetkellä taas huuto, sit nauhoitus päälle taas.
Lopulta näin ketun, ammuin ohi, mutta nyt sain jäljet ja sain seurattua ja lopulta sen tapettua.

Kaiken kaikkiaan tälläiset tehtävät on aivan perseestä. Tietty alue missä olla ja tietty ase, vieläpä sellainen mitä en muuten käyttäisi ollenkaan. Olisin voinut tuolla metsästellä niitä näitä ja joskus kun kohdalle olisi osunut niin olisin tappanut ketun. Mutta kun en jousipyssyä halua käyttää, niin tämä vain oli saatava alta pois. Nyt se on onneksi ohi. Jos ei olisi onnistunut, en olisi peliä enää käynnistänyt, niin kova turhautuminen oli..

 
Omasta kokemuksesta kettu on todella yleinen elukka ja pillillä niitä löytyy lähes joka nurkilta. Kärsivällisesti täytyy vain huudattaa usein hyvä tovi ennen kuin ampumahollille asti löytyy (ellei kyttäyspaikasta ole hyvät näkymät ja ampumalinjat). Ennen kaikkea silmät täytyy pitää auki kun saattavat kiertää sivusuunnassakin lenkkiä ennen kuin ihan houkuttelua päin tulevat. Naamioituminen ja tuuli täytyy olla myös kohdallaan, sillä usein pääsevät jo liian lähelle havaitsemaan kyttääjän ennen kuin itse elukkaa kerkeää huomata, kun eivät mitään äänimerkkiäkään useinkaan anna ennen kuin vasta vieressä varoituksesta. Naamioituvat pienenä eläimenä myös aluskasvillisuuteen melko hyvin. Jousipyssyllä ja haulikolla tuli aiemmin pilliteltyä paljonkin kettuja metiköissä. Jonkun korkeamman ja isomman kiven päälle makoilemaan ja pilli suuhun. Ihan viereen pääsi aina ruikkimaan.

Toki se menee joka tapauksessa aina sitten niin, että kun olet päättänyt jonkun tietyn saaliin metsästää (tai tehtävän puolesta se pitää tehdä ja etenkin tietyllä alueella), niin eihän niitä silloin löydä ikinä kun pitäisi..
 
Ymmärrän sen et voi olla vaikeaa jne. Mutta jättää ne ketutkin jälkiä..
8,5h ilman ainuttakaan jälkeä edes. :D
 
Mie en oo hirveesti noita tehtäviä jaksanut tehdä. Käpy meni kun yritin niitä valokuvaus-tehtäviä tehdä Euroopan mäpillä.

Lähinnä yleisesti vain laahustanut pitkin mettiä tai sitten multiplayeria kavereiden kanssa. Silloin ammutaan kaikkea liikkuvaa ja välillä yhtä aikaa :D Tuli tuossa muuten eka albino eläinkin kaadettua kun euroopan biisoni käveli vastaan. Sain sen striimiinkin kun aloitin metsästystä ja striimiä ja kirjaimellisesti 3 minuuttia myöhemmin tuli albiino vastaan ja onneksi kaatui :D



loput 15 min ei sitten ollutkaan mitään erityistä.
 
Tänään kaverin kanssa vedettiin useampi tunti ja kettuja tuli vähän kaikilla vastaan. Aika jännä miten iso ero eiliseen.
Nyt sai kyllä muutenkin isoja laumoja pudotella huoletta, kun eivät oikein edes pelästyneet.

Sain myös sen 4-8x tähtäimen auki ni helpotti kummasti.
Seuraavaksi sit .270 aseen osto, vai kannattaako suoraan säästää 7milliseen?
 
Seuraavaksi sit .270 aseen osto, vai kannattaako suoraan säästää 7milliseen?

Omasta mielestä kannattanee säästää. Riippuen toki mitä muuta löytyy ennestään varastosta. Repertuaarista olisi kuitenkin hyvä löytyä ainakin yksi isomman kaliiberin ase, jolla voi vastaantulevan elukan kuin elukan ampua siihen paikkaan tilanteen tullen (integrity bonuksista ja trophy ratingista välittämättä). Vaikka ei sillä että se 7mm kaiken kaataisi. Hyviä osumia sekin isommille eläimille vaatii.

Jos hanhilisäosasta suittaa maksaa niin niiden kyttääminen on muuten nopea tapa kartuttaa lompakkoa (lisäosasta näin muuten voi olla montaa mieltä). Sille päälle sattuessaan ihan hauskaakin välillä, huonoista puolista huolimatta, mutta joka tapauksessa hyvässä lykyssä puolessa tunnissa voit päästä ampumaan kevyesti parisenkymmentä hanhea ja hinta per lintu sen ~500.
 
The hunter sai pleikalla 1.12 pätsin ja toi paljon kaikkea korjausta, mutta nyös uuden dlc:n jossa on automaatti haulikko jne. Ja nyt nyös sorsia pelissä, niistä saa nyös helppoa rahaa.
 
Ylös Bottom