Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Microsoft Flight Simulator - valloita maapallo sohvaltasi!

Kyllä tässä täytyy muisti ostoksille lähteä ennen pelin ilmestymistä. Muutoin varmaan AMD 3600 + 5700 xt Red devil pyörittää ihan ok.
 
Taitaa konsoli puolella tämä olla Xbox Series X peli...
Kyllä se aika suurella varmuudella tulee joka tapauksessa Xbonellekin, kun sille on pitkään ehditty kehitystyötä tehdä, eivätkä läheskään kaikki uuden Xboxin hankintapotentiaalit tule hankkimaan uutta Xboxia kovinkaan pian, kun korona ja siitä aiheutunut massatyöttömyys laittaa talouden monella tiukoille. Eikä joka tapauksessa olisi järkevää Microsoftilta olla julkaisematta tuollaista valtavaa kiinnostusta aiheuttavaa peliä myös laitteelle jota ovat myyneet jo selvästi yli 40 miljoonaa kappaletta. Menee kauan ennen kuin uutta Xboxia on myyty läheskään noin montaa kappaletta. Erityisesti tässä nykytilanteessa ja sitä seuraavassa vaikeassa useamman vuoden lamassa.

Huolestuttavina on kuitenkin se, että USA:ssa on todellinen koronapommi vasta sytytyslankavaiheessa, joten ne todella kovat seuraamukset ovat edelleen vielä näkemättä. Päivä päivältä epäilen enemmän sitä, ettei uuden sukupolven konsoleita tosiaankaan voidakaan julkaista vielä tänä vuonna, vaan ne siirtyvät vähintään vuodella eteenpäin. Aika sen näyttää, mutta kyllä tässä niitä tunnusmerkkejä alkaa todellakin olla. Puhutaan esim. jo ensi vuodelle siirrettyjen Tokion olympialaisten kokonaan perumisen mahdollisuudesta. Ja lukuisia asioita ja tuotteita on jo jouduttu siirtämään useampaankin otteeseen tai jopa perumaan kokonaan. Todellakin suosittelen olemaan henkisesti mihin tahansa tällä hetkellä varautuneena.
 
Onko näissä ollut mitään arcade-moodia vai meneekö ihan tuhottomasti aikaa ennen kuin koneen saa taivaalle? Viimeksi tuli sarjan pelejä kokeiltua joskus 25v sitten.
Mä mietin samaa. Jos ois 2h aikaa pelaa nii ei viittis tapella sen 2h että koneen saa taivaalle. :D Toivottavasti ois joku arcade mode mukana.
 
Mä mietin samaa. Jos ois 2h aikaa pelaa nii ei viittis tapella sen 2h että koneen saa taivaalle. :D Toivottavasti ois joku arcade mode mukana.

Itse kysyin samaa aikaisemmin ja sain vastaukseksi että pelissä on apuja niin paljon että sitä osaa pieni lapsikin lentää.

Edit: Anteeksi tarkistin ja Omenan vastaus oli että kun vääntää kaikki avustusnappulat päälle pelistä tulee ihan arcadea.
 
Viimeksi muokattu:
Juu siis kyllä nuo saa sille tasolle, että senkun suhailee ilmojen halki.
Saa olla jopa suhteellisen simu asetukset päällä ja silti ilmaan pääsee ja lentämään pystyy. Sit voi alastulo olla hankalaa.
 
Tämä on kyllä niin upean näköinen. Mutta milloin peli nyt julkaistaan ja mille laitteille?! Meinaan näyttää sen verran nextgeniltä, että kuinkakohan Xbox One tätä jaksaa pyörittää. Toki paljon streamataan netin yli, mutta silti.
 
Tämä on kyllä niin upean näköinen. Mutta milloin peli nyt julkaistaan ja mille laitteille?! Meinaan näyttää sen verran nextgeniltä, että kuinkakohan Xbox One tätä jaksaa pyörittää. Toki paljon streamataan netin yli, mutta silti.
Pc, Xbox One ja varmaan uusi boxi toki myös.

Luulen, että käytännössä kaikki näkemäsi kauneus striimataan, koska on jo sanottu että offlineen ladatessa taso ei ole lähellekään tuota.

Jolloin konsoleilla se teho valjastetaan puhtaasti fysiikoihin jne. Jos oikeasti toimii hyvin niin itse toivoisin yleistyvän. Nykyisin ei vain koneiden kapasiteetti riitä viemään pelejä eteenpäin, edes uusien. Kaikki teho käytetään graffaan. Nyt ois mahdollisuus tehdä toisin.
 
Pc, Xbox One ja varmaan uusi boxi toki myös.

Luulen, että käytännössä kaikki näkemäsi kauneus striimataan, koska on jo sanottu että offlineen ladatessa taso ei ole lähellekään tuota.

Jolloin konsoleilla se teho valjastetaan puhtaasti fysiikoihin jne. Jos oikeasti toimii hyvin niin itse toivoisin yleistyvän. Nykyisin ei vain koneiden kapasiteetti riitä viemään pelejä eteenpäin, edes uusien. Kaikki teho käytetään graffaan. Nyt ois mahdollisuus tehdä toisin.
Kyllä se oma laite silti joutuu renderöimään pelin ruudullesi. Itse ymmärsin, että Azure striimaa geograaffista dataa ja ehkä jotain textuureja. Laitteesi sitten muuttaa tämän datan pelattavaan muotoon. Vanhalla 980Ti/4790k koneellani sain hädin tuskin 20-30fps medium grafiikoilla, alle 10fps isoissa kaupungeissa.
 
Kyllä se oma laite silti joutuu renderöimään pelin ruudullesi. Itse ymmärsin, että Azure striimaa geograaffista dataa ja ehkä jotain textuureja. Laitteesi sitten muuttaa tämän datan pelattavaan muotoon. Vanhalla 980Ti/4790k koneellani sain hädin tuskin 20-30fps medium grafiikoilla, alle 10fps isoissa kaupungeissa.
Ainakin jossain sanottiin, että offlineen ladatessa peli näyttää enemmän noilta xplane-FSX tyyppisiltä ja graafinen anti striimataan. Tiedä sit. Itse en betaa tosiaan ole pelannut kun ei ole kutsua tullut.
 
Kyllä sitä 14 vuodessa odottaakin isoa harppausta, mutta ei se poista sitä tosiasiaa että Microsoft Flight Simulator on upean näköinen peli.
 
Ylös Bottom