Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Microsoft Flight Simulator - valloita maapallo sohvaltasi!

Tässä vähän vertailua siitä, miltä peli näyttää parhaimmillaan kaupunkitasossa, silloin kun tekoälyn ei tarvitse arvata littanasta 2d satelliittikuvasta taloja.
6D3BAB42-D96E-4E24-8166-1B81FBBEB9BC.jpeg
 
Tällä videolla tää selittää (ei näytetä) että asuu Australian takamailla pienessä muutaman tuhannen asukkaan kaupungissa. Tähän asti mikään simu ei oo sitä kaupaunkia mallintanut käytännössä mitenkään. Maamerkit puuttuu, voi olla ihan muutama talo vain, teitä puuttuu jne. Ei oo pystyny mitenkään lentämään silmämääräisesti.
Nyt ekalla lennollaan ei ollu osannu vaihtaa aikaa ja lähti keskellä yötä lentämään. Ei osannut pistää valoja edes päälle et vois suunnistaa mittareilla. Siitä huolimatta lensi lähimmältä lentokentältä 40 mailin päästä suoraan kotiovelle täysin silmämääräisesti...keskellä yötä. Kaikki rakennukset, tiet, maamerkit jne oli siellä missä pitää. Ei toki oikean värisenä jne, mutta täysin tunnistettavasti. Ja puhui siitä miten mikään simu ei pääse edes lisäosilla lähellekään sitä.

Sanoi myös ettei missään päin maailmaa ole oikeasti huonoa ympäristöä. Parhaimmillaan leuka tippuu lattiaan ja huonoimmillaan on täysin riittävää ja parempaa kuin koskaan ennen.



Alkaa itellä olemaan myös niin älytön hype päällä, että lennän kaikki päivät vain FSX:llä ja voin sit verrata paikkoja kun peli ilmestyy.
Tein myös videon siitä miten Stream Deck taipuu muiden pelien tavoin loistavasti myös Flight Simulatoriin. Spad Next softaan muuten tulee tuki Stream Deckille samalla kun Flight Simulator julkaistaan, joten sitten saa koneita hallittua vielä paremmin ja monipuolisemmin.



Ps. Ja liittykää ihmeessä tonne faceen Flight Simulator Suomi ryhmään, jotta saatais vähän porukkaa keskustelee sinne ja jakamaan vinkkejä lentelyyn. Varmasti lentelystä kiinnostuneita on. Ei ole väliä lentääkö näppiksellä/pädillä, vai simulaattorilla.
 
ORBX Sceneryjä tulee myyntiin samantien ja näitä voi tässä uudessa Flight Simussa ostaa pelin sisällä marketplacessa! Eli menee aika älyttömästi helpommin kuin ennen. Ja jos jo omistat näitä ennestään muille simuille, saat 40% alennuksen.

Itseä kiinnostais suuresti nämä:

London City (EGLC)
Pricing: US$14.99. (US$8.99 for existing customers)
The regional airport sat in the heart of London is known for its steep and challenging approach over the iconic city.

Landmarks London City Pack
Pricing: US$7.99.
A new product range from Orbx. This pack will feature hundreds of iconic London buildings and landmarks from the city directly into the simulator itself. This will greatly enhance the city of London.

Innsbruck Airport (LOWI)
Pricing: US$19.99. (US$11.99 for existing customers)
The classic airport from Jarrad Marshall will combine a detailed airport with a stunning surrounding city to bring the challenging airport to life.

 
Viikko aikaa tehdä kiinnitys, Flight Simun odotus voi jatkua. :) SPAD Next softalla noihin saa ohjelmoitua aivan mitä haluaa. Pitkä painallus tekee asian x, lyhyt painallus asian z ja jos painike A on valittuna ni tekee muuta, mutta jo myös valo b palaa ni taas eri juttu.
38B58D55-3AE2-4E30-8D44-D1A7290E5BC6.jpeg

Edit:
Huh, koko ilta säädetty. Mutta nyt Joystickilla, kaasukahvalla, stream deckillä ja noilla kahdella uudella paneelilla pystyn Cessna 172:ssa säätämään jokaikistä nuppia ilman hiirtä ja näppistä.

Lisäksi paljon paljon eri pikatoimintoja jotka nopeuttaa meininkiä paljon, kun voi esim headingia muuttaa 90 astetta kerrallaan, eikä tarvi pyöritellä yksitellen isoissa käännöksissä. Sama autopilotin korkeus vaikka 500/1000 kerrallaan.

Muutin myös niin, että radiossa on vain yhdet valinnan noille orginaaleille jutuille, kun oletuksena ylemmässä ja alemmassa on samat tarjolla. Eli nää COM1&2, NAV1&2, ADF jne.

Lisäilin sinne niiden tilalle esimerkiksi näytön polttoaineen määrästä, hetkellisestä kulutuksesta, sekä prosentit siitä, missä asennossa mixture nuppi on. Ja sillä radion taajuussäätimellä voin mixturea sit säätää nopeasti.

Sit löytyy korkeuden lisäksi todellinen korkeus maan pinnasta, flapsien asento prosentteina ja astemäärä mikä kertoo miten oikeassa linjassa olen ADF:n radioasemaan nähden.

Ja koska lentelen paljon pienille omatoimi kentille niin lisäsin tiedot tuulen voimakkuudesta ja suunnasta. Helpompi laskeutua oikealle kiitotielle vastatuuleen.

Löytyypä sieltä vähän turhempaakin infoa, kuten oikean elämän kellonaika, moottorin rpm ja VOR/DME etäisyyden muutin näyttämään kilometrejä, jotta hahmotan paremmin miten pitkä matka jonnekin on.

Tähän asti olen korkeusmittaria synkannut ”huijaamalla”. Eli jos on väärät arvot mittarissa, niin peli pistää automaattisesti oikeaksi. Kun esim Turun säätutka kertoo radion kautta arvoksi 1022 Hpa ja Cessnassa on mittaristossa InHg muodossa, eli oikea arvo mittariin olisi tuolla 1022:lla 30.18, enkä sellaista osaa laskea lennon aikana.
Noh, nyt mulla on radiossa yhdellä valinnalla näkyvissä tuolla hpa arvolla se koneen mittari. Eli säädän siitä 1022, niin on oikeassa arvossaan. Minkä lisäksi laitoin viereiseen näyttöön todellisen arvon InHg muodossa, jolloin korkealla ilmassa voin säätää todellisen arvon mukaan suoraan mittariin oikeat lukemat.

Ja jos kone sakkaa, tai menee ylinopeutta, alkaa kaikki autopilotin napit vilkkumaan.

Täytynee tehdä tästäkin joskus videota, mutta käytännössä et voi keksiä asiaa koneesta, mitä et pystyisi noihin toteuttamaan. Ja tosiaan kun saat säädettyä pitkät, lyhyet painallukset ja eri säännöt. Eli saat samasta napista vaikka eri toiminnot maassa, kuin ilmassa. Huikeat laitteet.
 
Viimeksi muokattu:
Oi oi, pääseeköhän nyt kokonaan eroon erillistä softista:
 
Mikäs se julkaisupäivä olikaan, kun otsikko ja avausviesti eivät antaneet vastausta?

Oma kone täyttää just minimin, pitää varmaan testata Game Passista kuinka pahasti tökkii. Obsidian Ant toki jo esitteli miten beta toimii minimikoneella niin on jo vähän dataa.

Eniten kuitenkin kiinnostaa, että koska esittelevät konsoliversiota. Faijan pitäisi hommata boxi, jotta pääsee lentelee ja samalla varmaan siirtynee junahommat PC:ltä konsolille.
 
Mikäs se julkaisupäivä olikaan, kun otsikko ja avausviesti eivät antaneet vastausta?

Oma kone täyttää just minimin, pitää varmaan testata Game Passista kuinka pahasti tökkii. Obsidian Ant toki jo esitteli miten beta toimii minimikoneella niin on jo vähän dataa.

Eniten kuitenkin kiinnostaa, että koska esittelevät konsoliversiota. Faijan pitäisi hommata boxi, jotta pääsee lentelee ja samalla varmaan siirtynee junahommat PC:ltä konsolille.
18.8, eli ensi viikolla.
Xbox versiota ei näillä näkymin ole tulossa varmaan vuoden sisällä.
 
18.8, eli ensi viikolla.
Xbox versiota ei näillä näkymin ole tulossa varmaan vuoden sisällä.

Mistäs oletat, että noin kauan pitää odotella? Veikkaan, että ainakin Series X saa oman versionsa aikalailla heti laitteen ilmestyessä. Tuskin One-versiotakaan (jos se ylipäätään tulee) tarvii vuotta odotella.
 
Mistäs oletat, että noin kauan pitää odotella? Veikkaan, että ainakin Series X saa oman versionsa aikalailla heti laitteen ilmestyessä. Tuskin One-versiotakaan (jos se ylipäätään tulee) tarvii vuotta odotella.
Kehittäjien kommentit olleet sellaisia ettei ole likimainkaan peli siinä kunnossa että pyörisi edes konsoleilla ja ensin pistetään pc versio kuntoon ja sit aletaan miettii Xbox julkaisua.
Yleensä vastaavissa tarkoittanut vähintään vuotta. Sen ne jo ilmotti suoraan ettei tänävuonna oo tulossa.
 
Haha,

Pipistrel Virus SW 121 kone premium editionissa. Slovenialainen firma ja ensimmäinen virus malli vuodelta 1999.

Kyseinen Pipistrel vaan viittaa lepakkoon..
Vaivaislepakko (Pipistrellus pipistrellus)
Ajankohtaisempi kone kuin ovat voineet aikanaan kuvitellakaan.

C486EAC7-8A66-44FD-A582-7142CCF96292.jpeg

Tässä muuten näkee hyvin noi eri koneet ihan kuvien kera.
2EF75B26-809A-4209-8247-210130CBA803.jpeg
 
Karak hoitaa Digital Foundryn hommia kunnes saavat oman videonsa ulos, eli esittelee pelin grafiikka asetukset ja mitä ne tekee.

 
Tein videon missä näkyy mitä kaikkea esimerkiksi Spad Nextillä saa aikaan noille Saitekin lisälaitteille, josko joku muukin innostuis sellaset tilaamaan. Ei tosiaan tarvi käyttää pelkkään radioon/autopilottiin.

 
Tuossa lentokoulutttajan mietteitä simusta. Itselleni oli ainakin FSX:n kanssa ongelma juuri se kuinka geneeriseltä lentäminen tuntui, koneet lensivät ns. kuin raiteilla. Tästä syystä enemmän sitten X-Planea. Tässä ei samaa ongelmaa tuntuisi olevan, lentäminen on dynaamisempaa. Noin muutenkin, kyllä, tuntuu liian hyvältä ollakseen totta.

Preview from real life pilot, Top 10 features.

1.Accessibility
2.Aerodynamics
3.Graphics
4.Weather Engine
5.World
6.Sound
7.For Flight Training?
8.Scalability
9.Realism
10.Emersion


 
Pitkälle on tultu, aika tajunnan räjäyttävää kun siirrytään 82 vuodesta tähän vuoteen. Ensimmäisten pelien äänet on kyllä... o_O

Muutama päivä enään.

 
Lentopelit ei ole itseä kiinnostanut ennen ensi viikolla tulevaa julkaisua lukuunottamatta pätkääkään. Onko noin että kahdeksaan vuoteen ei olla saatu lentosimulaattoreita?
 
Lentopelit ei ole itseä kiinnostanut ennen ensi viikolla tulevaa julkaisua lukuunottamatta pätkääkään. Onko noin että kahdeksaan vuoteen ei olla saatu lentosimulaattoreita?
Xplane 11 tais tulla 2016 ja 2018 Flight Sim World oli Early accesissa, joka oli Flight Simulator X:n päälle tehty peli. Se kuitenkin sit kuopattiin ennen julkaisua ja veikkaan, että Mikkisofti otti projektin itselleen ja lopputulos nähdään ensi viikolla.
 
Lentopelit ei ole itseä kiinnostanut ennen ensi viikolla tulevaa julkaisua lukuunottamatta pätkääkään. Onko noin että kahdeksaan vuoteen ei olla saatu lentosimulaattoreita?
DCS on semmoinen johon kannattaa tutustua, tietenkin jos asejärjestelmiin tutustuminen lentämisen lisäksi kiinnostaa. Itsellä melkein kaikki moduulit tuohon hankittuna. Hornet myös mallinnettu ja vieläpä erinomaisesti.
 


siinä onki sitten astetta kovempi setuppi jollakin, kaveri tulee olee niin taivaissa kirjaimellisesti :D, kun Microsoft Flight simulator julkaistaan
setupin hinta tais olla jotain 7000$
 
Ylös Bottom