Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Middle-earth: Shadow of War

P

Poistettu jäsen 3274

Guest
middle-earth-shadow-of-war-listing-thumb-01-ps4-us-17feb17.png


Julkaisupäivä:
10.10.2017
Alustat: PS4, PC, Xbox One
Julkaisija: WB Games
Kehittäjä: Monolith Productions
Lajityyppi: Seikkailu / Toiminta
PS4 Pro & Xbox One X Enhanced

Siirry vihollislinjojen taakse ja muodosta armeijasi, valtaa linnakkeita ja hallitse Mordoria sisäpuolelta. Koe kuinka palkittu Nemesis-järjestelmä luo ainutlaatuisia tarinoita jokaisella vihollisella ja seuraajalla, ja kohtaa mustan ruhtinaan Sauronin ja hänen sormusaaveidensa täysi voima tässä uudessa, eeppisessä Keski-Maan tarinassa.

 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Angry Joe kertoo mielipiteensä pelistä omaan persoonalliseen tyyliinsä. Mukana myös Other Joe sekä Corporate Commander!

 
Joen videota en katsonut, mutta äkkiseltään olen yllättynyt suht korkeasta arvosanasta.

Arviolta 15 tuntia jaksoin hukata aikaani pelin pariin kunnes nostin kädet ylös. Mitään positiivista en keksi tästä: tarina ja hahmot ovat yhdentekeviä, audiovisuaalinen toteutus on helposti unohdettavaa (minulla ei ole mitään muistikuvaa SoWin musiikista), tarinatehtävät olivat "koska tämä loppuu" kaltaista suossa tarpomista. Nemesis järjestelmä on ihan ok, mutta eipä tämäkään jaksanut kiinnostaa ensimmäisten tuntien jälkeen, eikä tämä todellakaan pelasta peliä, joka on parhaimmillaan vain kohtalainen open world titteli.
 
Pidin ykkösosasta huomattavasti enemmän kuin uutukaisesta. Tarina on tylsä, mutta sivutehtävät onneksi vähän kiinnostavampia. Mukana on kuitenkin muutamia ihan siistejä juttuja, jos LOTR muuten maistuu. Taistelu ja muu tekeminen on aika samankaltaista kuin aikaisemmin. Temput muistuttavat pitkälti Batmanin nahistelua, mistä kyllä pidin. Kamera tosin heittelee välillä minne sattuu, ja iskuja on vaikea paikallistaa. Muutenkin Shadow of War luottaa liikaa siihen, että edellinen osa on tuttu. Opastuksia ei juuri ole ja taitopuukin tuntuu aluksi vähän sekavalta.

Mukavasti jäin tarinassa jumiin yhteen tiettyyn taisteluun, jonka toteutusta en voi ymmärtää. Pomovastus on noin 10 leveliä korkeampi ja immuuni lähes kaikelle. Päätinkin siis tehdä sivutehtäviä ja kerätä kokemusta, että saisi avattua jonkun hyödyllisen taidon voittamiseen.

Kyseessä areenakohtaus, jonka vika pomo on tullut vastaan ekassa osassa. Kaksi myrkkykirvestä aseena eikä tunnu kaatuvan millään.
 
Mukavasti jäin tarinassa jumiin yhteen tiettyyn taisteluun, jonka toteutusta en voi ymmärtää. Pomovastus on noin 10 leveliä korkeampi ja immuuni lähes kaikelle. Päätinkin siis tehdä sivutehtäviä ja kerätä kokemusta, että saisi avattua jonkun hyödyllisen taidon voittamiseen.

Minullakin tuli vastaan tällainen mahdottomalta tuntunut taistelu yllättäen yhdessä vallattavassa linnassa overlordin muodossa. Aluksi reilusti minua heikommalla tasolla ollut pomo tuntui suupalalta, mutta random-tyypillä olikin niin tappava kyky-yhdistelmä, että jouduin nostamaan omaa hahmoani 20 (!) tasoa ylöspäin ennen kuin onnistuin. Johtaja oli kahdella cursed-nuijalla varustettu berserkkeri, jolla oli kykyinä enrages from injury ja long enrages. Eli suomeksi vastustaja joutui silmittömään taisteluraivoon, kun haavoitin häntä ja raivo kesti tuplasti pidempään kuin tavallisesti. Tosi "hauskaa" yrittää väistellä blokkaamattomissa olevia iskuja minuutin ajan, kun iskuja sataa joka toinen sekunti ja tyypillä on vielä pari kymmentä apuria. Ensimmäinen kohtaaminen kesti noin 10 sekuntia ennen kuin olin kalmona. 7-8 yritystä se sitten lopulta vaati.
 
36 tuntia pelattu ja kyllä se tässä oli omalta osalta. Ei vaan jaksa yrittää tuota "true endingiä" kun menee, niin vaikeaksi noi sieget, että hermot menee.

Ihan hyvä peli tämä oli, mutta ei kuitenkaan kolahtanut samalla tavalla, kuin ykkönen ja jos viellä jatkoa tulee, niin ostan sen vasta alennuksesta.
 
Vaikuttaa samanlaiselta peliltä mulle kun Doom. Voi tätä välillä pelaa mut ei tätä läpi tuu pelattua.
 
Jeps... Mobiilipelien opeilla tehty tällainen isompi peli. Paljon kaikkea, mikä vie massiivisesti aikaa.

Yksinkertainen timanttien rakentelukin siis tehty "äärettömän" aikaa vieväksi, kun jokaista isompaa timanttia kohden pitää yhdistää kolme pienenpää timanttia. Kolmosen potentteja tuossa siis on melkoisesti.

Siege-joukot ovat myös kuin jostain kännykkäpelistä. Heitellään itselle bonuksia, mitkä maksaa X rahaa yms.

Nään jo silmissäni, kuinka minun pitää varmaan alkaa uhraamaan omia örkkejäni, jotta saan yhdestä paremman, ja kun uhraan örkkini, joudun tietenkin valtaamaan X kpl heikompia örkkejä, jotta saan kasvatettua näiden statseja entisestään.

Ei tässä mitään, vielä on jaksanut päätöntä juoksentelua ja örkki-sotaherrojen valtaamisia, mutta eihän tässä pelillisesti ole ollut kovinkaan paljoa tarinaa.
 
36 tuntia pelattu ja kyllä se tässä oli omalta osalta. Ei vaan jaksa yrittää tuota "true endingiä" kun menee, niin vaikeaksi noi sieget, että hermot menee.

Täällä sama meininki. Kaikki linnoitukset on kyllä päivitetty ihan tappiinsa ja taskut pullistelee vieläkin käteistä, mutta puolustustaistelut ovat vain liian puuduttavia. Sekä henkisesti että fyysisesti. Näin vanhan miehen näpit eivät yksinkertaisesti kestä jatkuvaa iskukombojen takomista - ja koko loppupeli on periaatteessa vain sitä.

Mitä tulee lootboxeista tulleeseen kitinään, se on ollut tämän pelit kohdalla mielestäni ainakin täystä pa5kaa. Esim. Jim Sterlingin keuhkoamiset asiasta perustuivat selvästi muiden värittyneisiin käsityksiin ja olivat yksinkertaisesti fake newsiä. Vain pelaamalla pelin normaalisti läpi eri side missionit mukaan lukien, sai kerättyä älyttömästi pelin sisäistä rahaa. Lisäksi pelin perusmekaniikkaanhan kuuluu, että vastustajat pystyy nappaamaan omalle puolelleen ja näin "keräämään" kovimmat legandary-örmelöt itselleen. Missään vaiheessa ei ole tullut minkäänlaista tarvetta ostaa lootboxeja ja niistä uusia örkkejä.
 
Itse kyllä tykkäsin, läpi pelattu ja totean tässä vielä ettei tuohon mitään rahaa tarvii käyttää läpäistäkseen. Täyttä sontaa moinen puhe, eikä ollu se helpoin vaikeustaso millä pelasin että kyllä henki karkasi moneen otteeseen vaan läpi on.
 
Jahas, XXXXXX under siege. Kuinkas monta näitä linnakkeen puolustusta joutuu vetään?

Level 8 menossa ja kieltämättä tylsää grindata omia örkkejä ja taistella jatkuvasti hyökkääviä joukkoja vastaan, varsinkaan kun vihollisörkit eivät voita kuin sattumalta.

Pelissä tuntuu olevan myös logiikkavirhe, kun vihollissotaherroja voi haalia omiin riveihin, tai jos he eivät suostu liittymään joukkoon, voi heidät vain alentaa ja lähettää pois (jolloin puolustus myöskin helpottuu).

Areenataistelut tuntuvat erittäin puuduttavilta.
 
Hmm.. heräteostos Gamestopista, (PS4) joku "kulta" versio tarttui näppeihin seasonpass sisältöineen hintaan 19.90, saas nähdä tuliko rahoille vastinetta.
 
Eilen vasta luin että lopun tajuttoman grindauksen olivat todellaki lyhentäneet. Kuulemma pariin tuntiin puskee sen läpi. Tähän täytyy palata pikimmiten. Hatunnosto niille masokisteille jotka jakso sen alkuperäsen määrän puolustella.
 
Eilen vasta luin että lopun tajuttoman grindauksen olivat todellaki lyhentäneet. Kuulemma pariin tuntiin puskee sen läpi. Tähän täytyy palata pikimmiten. Hatunnosto niille masokisteille jotka jakso sen alkuperäsen määrän puolustella.
Joo kun mikromaksut lähti niin lyhensivät tuota loppua ja palkintona tosiaan oli vain parin min video:


Näin jälkikäteen mietittynä olisi kannattanut katsoa tubesta tuo ja lopettaa peli siihen viimeiseen actiin mutta pakko oli vain jyskyttää päätänsä seinään ja suorittaa peli läpi.

Jos nyt oikein muistan niin valehtelematta pelasin pelin sinne viimeiseen actiin alta viikossa mutta minulla kesti toinen viikko melkein siinä vikassa actissa.

Nykyään molemmat Middle Earthit taitaa saada suhteellisen edukkaasti niin suosittelen ehdottomasti, itse viihdyin erinomaisesti lukuunottamatta tosiaan alkuperäistä viimeistä Shadow of warin actin kestoa.
 
Joo kun mikromaksut lähti niin lyhensivät tuota loppua ja palkintona tosiaan oli vain parin min video:


Näin jälkikäteen mietittynä olisi kannattanut katsoa tubesta tuo ja lopettaa peli siihen viimeiseen actiin mutta pakko oli vain jyskyttää päätänsä seinään ja suorittaa peli läpi.

Jos nyt oikein muistan niin valehtelematta pelasin pelin sinne viimeiseen actiin alta viikossa mutta minulla kesti toinen viikko melkein siinä vikassa actissa.

Nykyään molemmat Middle Earthit taitaa saada suhteellisen edukkaasti niin suosittelen ehdottomasti, itse viihdyin erinomaisesti lukuunottamatta tosiaan alkuperäistä viimeistä Shadow of warin actin kestoa.

Muuten hyvä peli, mutta epätarkat liikkumiskontrollit saivat minut lopettamaan läpipeluun kesken.
 
Ylös Bottom