Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mikä on PayPal ja kuinka sitä käytetään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -ari perkele-
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

-ari perkele-

New Member
En tiedä tuliko tämä nyt oikeaan paikkaan mutta olisiko kenelläkään kokemusta tuosta paypallin käytöstä kun ostaa ulkomailta ja tietoa miten se toimii?

Ääh laiska olo niin kysyn täältä;)

Kokemusta on, koska se on yleensä nopein tapa maksaa luottokortilla. PayPaliin rekisteröidytään luottokortin tai Sampo-pankin Electronin sarjanumeroilla. Kirjautuminen tapahtuu myöhemmin omalla sähköpostiosoitteella ja salasanalla. Tilisiirtoon tarvitsee yksinkertaisesti sen henkilön e-mail -osoitteen, jolle olet rahaa siirtämässä. Tilinumeroita ja muita vastaavia ei tarvita.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Trevor
Kokemusta on, koska se on yleensä nopein tapa maksaa luottokortilla. PayPaliin rekisteröidytään luottokortin tai Sampo-pankin Electronin sarjanumeroilla. Kirjautuminen tapahtuu myöhemmin omalla sähköpostiosoitteella ja salasanalla. Tilisiirtoon tarvitsee yksinkertaisesti sen henkilön e-mail -osoitteen, jolle olet rahaa siirtämässä. Tilinumeroita ja muita vastaavia ei tarvita.

Kiitos tiedosta, saisko viellä suoran linkkin sivuille?

Vastaus: Paypal?

Nostan aihetta ylös, kun sähköpostiini tuli oikeasti ihan aidonoloinen sposti:

"Dear ******@elisanet.fi,

The password for ******@elisanet.fi PayPal account was changed on May 22, 2007.

If you did not authorize this change, please contact us immediately using the
phone number found on the following page:

https://www.paypal.com/us/

Thank you for using PayPal!
The PayPal Team

Security Advisory:
For more information on protecting yourself from fraud, please review the
Security Tips in our Security Center.

Please do not reply to this email. This mailbox is not monitored and you will
not receive a response. For assistance, log in to your PayPal account and click
the Help link located in the top right corner of any PayPal page.

----------------------------------------------------------------

PayPal Email ID PP233"

Olin ensin että mitä v''''a, miten on mahdollista. Onneksi Firefoxissa on jonkilainen phishing tutka ja se ilmoitti, että pois sivuilta heti. Ottaa päähän tämmöiset :mad:

Viimeksi muokannut moderaattori:

Joo noita tollasia viestiä kannattaa yleensä varoa.

Ittellekki tullu joskus jtn, että mun ebayn accountin salasana vaihdettu blaa blaa.
Kumma vaan, että mulla ei edes oo accounttia eBayssa...

Kato mä tietysti aamupöhnässä en tajunnut mitään. :p
Ja mulla tosiaan on tili PayPalissa.

Voikos tuolla PayPal maksuhommia suorittaa ilman noita Visa kortteja, en vaihda pankkia Nordeaan, että saisin kortin mikä skulaisi suoraan maksukorttina esim Ebay:ssa. Onnistuuko se jotenkin niin, että siirtäisin pankissa tai verkkopankissa tililtä rahaa tuonne PayPal tilile?

Zos kia cultus sanoi:
Voikos tuolla PayPal maksuhommia suorittaa ilman noita Visa kortteja, en vaihda pankkia Nordeaan, että saisin kortin mikä skulaisi suoraan maksukorttina esim Ebay:ssa. Onnistuuko se jotenkin niin, että siirtäisin pankissa tai verkkopankissa tililtä rahaa tuonne PayPal tilile?
Itse yritin joskus alkuvuonna, mutta se sivusto herjasi että suomesta ei voisi siirtää, mutta silti tuntui että pystyisi kun rekisteröisi tilinumeron sinne. En tiedä miten nytten on?

Kysytään nyt täällä tietäisikö kukaan.

Eli myin tavaraa eBayn kautta ja maksu tuli PayPalin tililleni. Nyt pähkäilyttää onnistuuko siirto omalle Nordean tililleni, koska Paypaliin ei saa tuota väliviivaa (esim. 12345-67890, vaan menee muodossa 1234567890).

Onko kukaan onnistuneesti siirtänyt Paypalista Nordean tilille rahaa ilman tuota väliviivaa? Ei tuo palautusmaksu päätä huimaa, mutta ei kiva, jos rahat menevät sitten jollekkin 1234567890 tilille, eikä tuolle minun "12345-67890" tilille.

Help appreciated.

Ro0Ki3 sanoi:
Kysytään nyt täällä tietäisikö kukaan.

Eli myin tavaraa eBayn kautta ja maksu tuli PayPalin tililleni. Nyt pähkäilyttää onnistuuko siirto omalle Nordean tililleni, koska Paypaliin ei saa tuota väliviivaa (esim. 12345-67890, vaan menee muodossa 1234567890).

Onko kukaan onnistuneesti siirtänyt Paypalista Nordean tilille rahaa ilman tuota väliviivaa? Ei tuo palautusmaksu päätä huimaa, mutta ei kiva, jos rahat menevät sitten jollekkin 1234567890 tilille, eikä tuolle minun "12345-67890" tilille.

Help appreciated.

Itselläni ei ole kokemusta, mutta pitääköhän tuossa käyttää IBAN- eli kansainvälisen muotoista tilinumeroa? Se muodostetaan säännönmukaisesti tuosta suomalaisesta tilinumerosta eikä siinä ole väliviivoja. Tässä ohjeet, eli verkkopankista pitäisi ainakin löytyä oma IBAN-tilinumerosi:
http://www.nordea.fi/Henkilöasiakkaat/Kortit+ja+maksut/Maksaminen/IBAN/861472.html

sitäpaitsi eihän muutenkaan tililtä tilille maksettaessa tuota väliviivaa tartte.. tiedä sitten jos maksaa jollekin ulkomaiselle tilille tai päinvastoin.. mutta sinnehän tulee sitte ne maatunnukset yms

jakestyles sanoi:
Itselläni ei ole kokemusta, mutta pitääköhän tuossa käyttää IBAN- eli kansainvälisen muotoista tilinumeroa? Se muodostetaan säännönmukaisesti tuosta suomalaisesta tilinumerosta eikä siinä ole väliviivoja. Tässä ohjeet, eli verkkopankista pitäisi ainakin löytyä oma IBAN-tilinumerosi:
http://www.nordea.fi/Henkilöasiakkaat/Kortit+ja+maksut/Maksaminen/IBAN/861472.html

Kävin pankissa kysymässä asiaa ja eivät olleet kuulleetkaan koko PayPalista..:rolleyes:

Noh, sieltä sanoivat samaa, eli antoivat IBAN-numeron, mutta, PayPal hyväksyy tuon tilinumeron vain 14 merkkiin asti ja tuo minun IBAN-tunnus on pitempi, se siitä sitten?

Eli oma tilinumeroni on IBAN:ssa esim. muotoa FI4512123100145569 ja tuossa on 18 merkkiä.

Ei ihan kehtaisi kokeilla vain pelkkää tilinumeroa ilman tuota väliviivaa, tiedä mihin ne rahat katoavat.

Just great :rolleyes:

Huoli pois, rahat löytävät tilille ilman väliviivaa, ja nimenomaan Suomen tilinumeron antamalla, ei IBANilla. Ymmärtääkseni väliviiva tilinumeroissa on muutenkin vain näennäinen erotin, joka erottaa konttorinumeron tilin numerosta, ja konekielisesti tuo sarja luetaan ihan yhdessä. Itse olen onnistuneesti nostanut rahaa Nordean tilille ruksaamalla kohdan Savings account ja ilmoittamalla Suomen tilinumeron (kaavakehan kysyy päällä maata ja osaa ilmeisesti siten ohjata varat oikealle tilille ulkomailtakin).

Onkohan missään suomenkielistä listaa luotettavista verkkokaupoista, jossa paypal toimii?
Lähinnä peli- ja elokuva-kauppoja haussa. :)

Myös AlertPay-palvelun hyväksyvien verkkokauppojen lista suomeksi kelpaisi.

Voiko PayPalissa jotenkin vaihtaa jo olemassa olevaa valuttaa dollareista brittien punniksi?
Itse en minkäänlaista namiskuukkelia moiseen operaatioon onnistunut huomaamaan.

Voiko PayPalissa jotenkin vaihtaa jo olemassa olevaa valuttaa dollareista brittien punniksi?
Itse en minkäänlaista namiskuukkelia moiseen operaatioon onnistunut huomaamaan.

Voi vaihtaa ja voi myös lisätä useita eri valuuttabalansseja samalle tilille. Täällä on hyvä Paypal ohje ja hyödyllisiä vinkkejä muutenkin.

Ylös Bottom