Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mikä peli seuraavaksi?

Mikähän peli seuraavaksi
Psychonauts 2 ihan juuri taputeltu (GotY-ehdokas). Ja Haadesta vähän pelasin, tykkäsin kyllä. Pidän pienen paussin sen kanssa.
Lost Judgment parin viikon päästä, Se on Day one-ostos ja kärkisijoilla odotetuimmista peleistä tälle vuodelle. Haluaisin jotain pelattavaa tähän väliin ennen julkaisua.

Joku melko tiivis, hyvän tarinan ja äänimaailman omaava 3rd/1rst person -kuvakulmasta.. Pelissä syvyyttä ja hyvää taidetyyliä, mutta pääasia on että pelaaminen on hauskaa.
+ Jos kampanja ei ole kovin pitkä, niin ehdin läpi pelata
+ Gameoassin kautta iso plussa, mutta myös hyvä alennus kelpaa.
• Voi olla muunlaisiakn pelityyppejö, kuin yllä kuvasin
• 60 / FPS -moodi lähes pakollinen
• Aikakausi, miljöö eivät paljoa merkkaa

Aika monta peliä oon pelannut vähän aikaa ja sitten ovat jääneet kesken ja backlogiin. Nyt ois mukava pelata joku tiivis mutta.hyvin tehty paketti.

Alustana toistaiseksi vain Series X, joten se tietty rajoittaa mahdollisuuksia. Eiköhän sitä jotain löyty.s silti.
 
Onko mahd pelata DMC 5 Special Editionia. Se on hyvä peli ainakin. Perus DMC 5 oli mm. Angry Joen GotY 2019 ja tämä Special vielä vähän hiotumpi setti.

Noista sun ehdottomista vaihtoehdoista ehkä DMC: Definitive Edion. Jos siis DMC 5 ei onnistu.
Juu DMC5 pelasin läpi ja tykkäsin kyllä siitä. Täytyy varmaan seuraavaksi sit DMC Definite edition.
 
Mikähän peli seuraavaksi
Psychonauts 2 ihan juuri taputeltu (GotY-ehdokas). Ja Haadesta vähän pelasin, tykkäsin kyllä. Pidän pienen paussin sen kanssa.
Lost Judgment parin viikon päästä, Se on Day one-ostos ja kärkisijoilla odotetuimmista peleistä tälle vuodelle. Haluaisin jotain pelattavaa tähän väliin ennen julkaisua.

Joku melko tiivis, hyvän tarinan ja äänimaailman omaava 3rd/1rst person -kuvakulmasta.. Pelissä syvyyttä ja hyvää taidetyyliä, mutta pääasia on että pelaaminen on hauskaa.
+ Jos kampanja ei ole kovin pitkä, niin ehdin läpi pelata
+ Gameoassin kautta iso plussa, mutta myös hyvä alennus kelpaa.
• Voi olla muunlaisiakn pelityyppejö, kuin yllä kuvasin
• 60 / FPS -moodi lähes pakollinen
• Aikakausi, miljöö eivät paljoa merkkaa

Aika monta peliä oon pelannut vähän aikaa ja sitten ovat jääneet kesken ja backlogiin. Nyt ois mukava pelata joku tiivis mutta.hyvin tehty paketti.

Alustana toistaiseksi vain Series X, joten se tietty rajoittaa mahdollisuuksia. Eiköhän sitä jotain löyty.s silti.
Omalla backlogilla on muun muassa sellainen peli kuin Evil Within 2. Aika monta kohtaa listaltasi täyttyy.

3rd person.
On suht lyhyt, alle 15 tuntia.
Löytyy Game Passista.
FPS boost.

Ainoa "ongelma" on se, että on kauhua. Se voi olla pelimausta riippuen hyvä tai huono.
 
A Plague Tale on pelattu ja tykkäsin siitä erittäin paljon! Ei mennyt ollenkaan mönkään siis sen osalta. Mutta jotain muutakin saa ehdottaa. Vai pitäisiköhän vaan alkaa purkamaan backlogia. :D
 
Nonniii.

Järjestyksessä viimeisimmät pelatut pelit:
1. Days Gone, platina. Tykkäsin tosi paljon.
2. Ratchet & Clank - Drift Apart, platina. Ok.
3. Ghost of Tsushima, platina. Aivan huima!
4. Spiderman Miles Morales, platina. Jees.
5. Astros platroom, platina. Todella hyvä :)

Lisäksi codia on tullut tahtottua. Assassins Creed Valhalla PS5-versiona on tuossa ladattuna, mutta jotenkin en jaksa reippaan 5h jälkeen. Masentaa liikaa tiedossa oleva pelin pituus.

Horizon Forbidden West tulee olemaan pakko-ostos sitten helmikuussa. Zero Dawn on ehkä kaikkien aikojen peli rankingissani, ainakin viime sukupolven paras (Fallout 4 kakkonen, vaikka oli karsean buginen ja latausruutu tuli tutuksi).

Mitä siis kannattaisi alkaa pelaamaan seuraavaksi? Ei mielellään mitään +60h peliä, jos juonellisista puhutaan.
 
Code Vein vai hellpoint?

Molemmat olisi tarjouksessa nyt suht samaan hintaan mutta en malta molempi ostaa ainakaan heti.
 
Nyt kun oikein päteväksi julkaisuksi paljastanut Plague Tale on melkein taputeltu, niin jotain toimintahömppää tekisi mieli ottaa peluuseen ja sen pohjalta Doom ja Doom Eternal osuivat backlogista silmään. Onko raadilla ehdotuksia jos vain yhden näistä pelaisi, niin kumman?
 
Nyt kun oikein päteväksi julkaisuksi paljastanut Plague Tale on melkein taputeltu, niin jotain toimintahömppää tekisi mieli ottaa peluuseen ja sen pohjalta Doom ja Doom Eternal osuivat backlogista silmään. Onko raadilla ehdotuksia jos vain yhden näistä pelaisi, niin kumman?
Doom (2016) jäi kesken. Doom Eternalin pelasin loppuun. Siinä mielessä antaisin nyökkäyksen Doom Eternalin suuntaan. Joskin näin jälkikäteen vähän harmittaa, etten pelannut pelejä läpi järjestyksessä. Vähän tekisi mieli käydä testaamassa tuota 2016 vuoden Doomia nyt uudelleen, josko sen jaksaisi nyt pelata läpi. Laatupelejä molemmat ovat, mutta myös tosi hektisiä sinkohippoja. Se vähän itsellä karsastaa.
 
Doom (2016) jäi kesken. Doom Eternalin pelasin loppuun. Siinä mielessä antaisin nyökkäyksen Doom Eternalin suuntaan. Joskin näin jälkikäteen vähän harmittaa, etten pelannut pelejä läpi järjestyksessä. Vähän tekisi mieli käydä testaamassa tuota 2016 vuoden Doomia nyt uudelleen, josko sen jaksaisi nyt pelata läpi. Laatupelejä molemmat ovat, mutta myös tosi hektisiä sinkohippoja. Se vähän itsellä karsastaa.
Eternal on vielä astetta hektisempää kaiken niitten tasoloikka elementtien kanssa. Itse nautin enempi Doom 2016 pelaamisesta ohjaimella kun taas Eternal on hieman liikaa omalle ohjaimen käsittely taidolle. Ainakin jos pelaa vaikeimmilla tasoilla.
 
Nyt kun oikein päteväksi julkaisuksi paljastanut Plague Tale on melkein taputeltu, niin jotain toimintahömppää tekisi mieli ottaa peluuseen ja sen pohjalta Doom ja Doom Eternal osuivat backlogista silmään. Onko raadilla ehdotuksia jos vain yhden näistä pelaisi, niin kumman?

Jos haluat perinteisemmän Doomin nykypäivässä pelaa 2016, jos haluat Doomin joka sisältää huomattavan määrän tasoloikka elementtejä, jokaiselle vihulle on oma ase jota siihen täytyy käyttää ja gameplay loopin jossa täytyy käyttää 3 itemiä jatkuvasti joilla saat pidettyä healtit, armot ja panokset täynnä niin pelaa Eternal.
 
Laatupelejä molemmat ovat, mutta myös tosi hektisiä sinkohippoja. Se vähän itsellä karsastaa.

Tästä syystä nämä ovat jääneet pelaamatta näinkin kauan. Hektisyys voi toimia, mutta monotoninen sinkohippa ei varmaan jaksa pitää mielenkiintoa yllä, joten en ole jaksanut edes kokeilla näitä.

Jos haluat perinteisemmän Doomin nykypäivässä pelaa 2016, jos haluat Doomin joka sisältää huomattavan määrän tasoloikka elementtejä

Mielenkiintoista. Onko Eternalissa jotain edes etäisesti esimerkiksi Metroid Primen tapaista seikkailun tuntua? Tämä voisi kyllä olla syy valita Eternal.
 
Tästä syystä nämä ovat jääneet pelaamatta näinkin kauan. Hektisyys voi toimia, mutta monotoninen sinkohippa ei varmaan jaksa pitää mielenkiintoa yllä, joten en ole jaksanut edes kokeilla näitä.



Mielenkiintoista. Onko Eternalissa jotain edes etäisesti esimerkiksi Metroid Primen tapaista seikkailun tuntua? Tämä voisi kyllä olla syy valita Eternal.

Siitä on todella kauan kun Primeja pelannut, mutta voisi ehkä sanoa että hyvin etäisesti elementtejä on otettu juuri siitä sarjasta, mutta aika vähissä määrin ja suurinosa pelistä keskittyy tuohon puzzle combattiin jossa huoneita siivotaan vihuista aseita ja itemeitä kierrättämällä ja tappamalla vihuja oikeassa järjestyksessä.
 
En tiedä minne kuuluisi, niin kirjoitan tähän.

Tarinavetoisen huippupelin sopiva mitta on 40-50 tuntia sisältäen platina-trophyn vaatimukset.

Lyhyet erinomaiset pelit kuten Ratchet ja Spiderman Miles Morales ovat hieman liian lyhyitä noin 20 tunnin mitallaan ja syvällisyyttä hahmoihin ja peliin liittyviä sopivia täytteitä jää puuttumaan. Taasen Fallout 4:n platina 400+ tunnin suorituksella oli 150 tunnin jälkeen pelkkää masokismia. Lisäksi nykyisin tuon pelin platina kestänee alle 300h, kun latausajat olisivat historiaa.

Minusta täydellinen tarinvetoinen peli kestoltaan on ollut Ghost of Tsushima, joka taisi itselläni kestää vajaa 50h. Siinä ajassa saa peliin tulee uppouduttua kunnolla, erilaiset keräilyt/grindaukset ovat sopivan kokoisia ja pelin päätyttyä tuntee saavuttaneensa jotain ilman hurjaa puurtamista.

Tälläisenä elämän ruuhkavuosia elevänä toivon siis Horizon Forbidden Westin, seuraavan God of Warin ja muiden huippujulkaisuiden tähtäävän laatuun noin kahden vuorokauden pelisuorituksella. Esim. AC Valhalla on aivan liian pitkä. Ilokseni taas Far Cry 6 on viestitty olevan järkimitoissa.

Tämä toive ei siis koske nettipelejä (codit, bäfät, fifat, änärit, turismot ja forzat).

Näkemyksiä?
 
En tiedä minne kuuluisi, niin kirjoitan tähän.

Tarinavetoisen huippupelin sopiva mitta on 40-50 tuntia sisältäen platina-trophyn vaatimukset.

Lyhyet erinomaiset pelit kuten Ratchet ja Spiderman Miles Morales ovat hieman liian lyhyitä noin 20 tunnin mitallaan ja syvällisyyttä hahmoihin ja peliin liittyviä sopivia täytteitä jää puuttumaan. Taasen Fallout 4:n platina 400+ tunnin suorituksella oli 150 tunnin jälkeen pelkkää masokismia. Lisäksi nykyisin tuon pelin platina kestänee alle 300h, kun latausajat olisivat historiaa.

Minusta täydellinen tarinvetoinen peli kestoltaan on ollut Ghost of Tsushima, joka taisi itselläni kestää vajaa 50h. Siinä ajassa saa peliin tulee uppouduttua kunnolla, erilaiset keräilyt/grindaukset ovat sopivan kokoisia ja pelin päätyttyä tuntee saavuttaneensa jotain ilman hurjaa puurtamista.

Tälläisenä elämän ruuhkavuosia elevänä toivon siis Horizon Forbidden Westin, seuraavan God of Warin ja muiden huippujulkaisuiden tähtäävän laatuun noin kahden vuorokauden pelisuorituksella. Esim. AC Valhalla on aivan liian pitkä. Ilokseni taas Far Cry 6 on viestitty olevan järkimitoissa.

Tämä toive ei siis koske nettipelejä (codit, bäfät, fifat, änärit, turismot ja forzat).

Näkemyksiä?

Days Gone?
 
En tiedä minne kuuluisi, niin kirjoitan tähän.

Tarinavetoisen huippupelin sopiva mitta on 40-50 tuntia sisältäen platina-trophyn vaatimukset.

Lyhyet erinomaiset pelit kuten Ratchet ja Spiderman Miles Morales ovat hieman liian lyhyitä noin 20 tunnin mitallaan ja syvällisyyttä hahmoihin ja peliin liittyviä sopivia täytteitä jää puuttumaan. Taasen Fallout 4:n platina 400+ tunnin suorituksella oli 150 tunnin jälkeen pelkkää masokismia. Lisäksi nykyisin tuon pelin platina kestänee alle 300h, kun latausajat olisivat historiaa.

Minusta täydellinen tarinvetoinen peli kestoltaan on ollut Ghost of Tsushima, joka taisi itselläni kestää vajaa 50h. Siinä ajassa saa peliin tulee uppouduttua kunnolla, erilaiset keräilyt/grindaukset ovat sopivan kokoisia ja pelin päätyttyä tuntee saavuttaneensa jotain ilman hurjaa puurtamista.

Tälläisenä elämän ruuhkavuosia elevänä toivon siis Horizon Forbidden Westin, seuraavan God of Warin ja muiden huippujulkaisuiden tähtäävän laatuun noin kahden vuorokauden pelisuorituksella. Esim. AC Valhalla on aivan liian pitkä. Ilokseni taas Far Cry 6 on viestitty olevan järkimitoissa.

Tämä toive ei siis koske nettipelejä (codit, bäfät, fifat, änärit, turismot ja forzat).

Näkemyksiä?
Suorittaakseen kaiken tarinavetoisessa pelissä, niin tuo 40-50 tuntia on minunkin mielestäni aika hyvä. Sen sijaan jos haluaa vaan pelata tarinan läpi, niin mielestäni se saisi olla siinä 20 tunnin tuntumassa. Itseasiassa 15 tuntiakin voi olla riittävästi riippuen pelistä. Liikaa pitkitetty tarina pikemminkin ärsyttää kuin tuo lisäarvoa. Viimeisenä omakohtaisena esimerkkinä Marvel Avengers. Pelasin kampanjan läpi noin 12 tunnissa ja tämä pituus tuntui hyvältä. Pelissä on tämän jälkeen pelattavaa vielä kymmeniksi tunneiksi sitä haluaville, joten minua ei yhtään haitannut että tarinan suhteen edettiin jämäkästi eteenpäin.

Avoimen maailman pelit, kuten Fallout tai AC Valhalla ovat sinällään tapauskohtaisia, kun esim. Fallout 3:n voi pelata aika nopeastikin läpi, mutta suorittaakseen kaiken se ottaakin sitten oikein kunnolla aikaa.
 
En tiedä minne kuuluisi, niin kirjoitan tähän.

Tarinavetoisen huippupelin sopiva mitta on 40-50 tuntia sisältäen platina-trophyn vaatimukset.

Lyhyet erinomaiset pelit kuten Ratchet ja Spiderman Miles Morales ovat hieman liian lyhyitä noin 20 tunnin mitallaan ja syvällisyyttä hahmoihin ja peliin liittyviä sopivia täytteitä jää puuttumaan. Taasen Fallout 4:n platina 400+ tunnin suorituksella oli 150 tunnin jälkeen pelkkää masokismia. Lisäksi nykyisin tuon pelin platina kestänee alle 300h, kun latausajat olisivat historiaa.

Minusta täydellinen tarinvetoinen peli kestoltaan on ollut Ghost of Tsushima, joka taisi itselläni kestää vajaa 50h. Siinä ajassa saa peliin tulee uppouduttua kunnolla, erilaiset keräilyt/grindaukset ovat sopivan kokoisia ja pelin päätyttyä tuntee saavuttaneensa jotain ilman hurjaa puurtamista.

Tälläisenä elämän ruuhkavuosia elevänä toivon siis Horizon Forbidden Westin, seuraavan God of Warin ja muiden huippujulkaisuiden tähtäävän laatuun noin kahden vuorokauden pelisuorituksella. Esim. AC Valhalla on aivan liian pitkä. Ilokseni taas Far Cry 6 on viestitty olevan järkimitoissa.

Tämä toive ei siis koske nettipelejä (codit, bäfät, fifat, änärit, turismot ja forzat).

Näkemyksiä?
En tiedä minne kuuluisi, niin kirjoitan tähän.

Tarinavetoisen huippupelin sopiva mitta on 40-50 tuntia sisältäen platina-trophyn vaatimukset.

Lyhyet erinomaiset pelit kuten Ratchet ja Spiderman Miles Morales ovat hieman liian lyhyitä noin 20 tunnin mitallaan ja syvällisyyttä hahmoihin ja peliin liittyviä sopivia täytteitä jää puuttumaan. Taasen Fallout 4:n platina 400+ tunnin suorituksella oli 150 tunnin jälkeen pelkkää masokismia. Lisäksi nykyisin tuon pelin platina kestänee alle 300h, kun latausajat olisivat historiaa.

Minusta täydellinen tarinvetoinen peli kestoltaan on ollut Ghost of Tsushima, joka taisi itselläni kestää vajaa 50h. Siinä ajassa saa peliin tulee uppouduttua kunnolla, erilaiset keräilyt/grindaukset ovat sopivan kokoisia ja pelin päätyttyä tuntee saavuttaneensa jotain ilman hurjaa puurtamista.

Tälläisenä elämän ruuhkavuosia elevänä toivon siis Horizon Forbidden Westin, seuraavan God of Warin ja muiden huippujulkaisuiden tähtäävän laatuun noin kahden vuorokauden pelisuorituksella. Esim. AC Valhalla on aivan liian pitkä. Ilokseni taas Far Cry 6 on viestitty olevan järkimitoissa.

Tämä toive ei siis koske nettipelejä (codit, bäfät, fifat, änärit, turismot ja forzat).

Näkemyksiä?
 
Ylös Bottom