Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mikä ratti paras PS3:lle ja kaikki muukin PS3-ratteihin liittyvä keskustelu

///saMuli

New Member
Eli oon ostamassa pelituolia Playseat Evolution Sohlberg Edition täs lähiaikoina.

Sen kaveriksi pitäis saada järkevin (ei välttämättä kallein) markkinoilla oleva rattipoljin setti.

Pelaan paljon uutta Gran Turismo Prologueta ja heti ostan koko version kun vaan tulee. Muutenki löytyy Colin McRae Dirt ja NFS Prostreet.

Mikä ratti näiden kaveriksi?

Vaihtoehtoja:

G25
-kallis
-yhteensopivuus? Onko tää oikeasti kunnon kaveri PS3:lle. PC ratti kuitenkin vai?
-vaihteet saa liitettyä kiinni penkkiin
-kytkin (onko ees niin siisti ominaisuus?)

Driving Force Pro
-halpa ja yhteensopiva
-liian vanha ja leluinen?

Driving Force GT
-suunniteltu nimenomaan Gran Turismoa varten
-onko jo markkinoilla?
-todennäköisesti paljon halvempi kuin G25

Aattelin aluksi et ostanpa kunnon rattipolkimet ja oikeen kuppipenkin. Mut ei rattivalintaa ollutkaan niin helppo tehdä. :confused:

Apuja!
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle

G25.

Täysi toimivuus PS3:n kanssa ja on yhteensopiva Gran Turismossa kytkimen ja H-kaavion osalta. Laadukkaampi ja hiljaisempi verrattuna muihin. Ja kyllä se kytkimen käyttö tuottaa sitä mielihyvää jos yhtään on automiehiä ;)
Hintansa väärti kyllä muihin ratteihin verrattuna.

DFP oli itellä aiemmin. Hintaisekseen kohtuu hyvä, mutta kytkimen ja H-kaavion puute varsinkin GT5:ssa iso miinus. Polkimien potentiometrien liittimien kanssa paljon ongelmia, kolvaamalla saa tosin kuntoon. Äänekäs ja kului varsinkin omassa käytössä aika nopeasti ratin ja koneiston osalta. Tosin oma käyttö on aika infernaalista mille tahansa ratille...

DFGT on vaan DFP:n uusintapainos töötillä ja kiertonamiskalla. Ainoa hienous on juuri tuo kiertonappi jolla vois säätää vaikka luistonestoa tai jarrutasapainoa kesken ajon, mutta siihen se sitte jääkin. Ei kytkintä, ei H-kaaviota. Tuskin paljon DFP:tä ainakaan halvempi, en ole seurannut hintoja. Lyhyesti sanottuna samaa paskaa eri kuorissa jos vertaa DFP:hen.

G25 way to go!
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle

G25.

Täysi toimivuus PS3:n kanssa ja on yhteensopiva Gran Turismossa kytkimen ja H-kaavion osalta. Laadukkaampi ja hiljaisempi verrattuna muihin. Ja kyllä se kytkimen käyttö tuottaa sitä mielihyvää jos yhtään on automiehiä ;)
Hintansa väärti kyllä muihin ratteihin verrattuna.

DFP oli itellä aiemmin. Hintaisekseen kohtuu hyvä, mutta kytkimen ja H-kaavion puute varsinkin GT5:ssa iso miinus. Polkimien potentiometrien liittimien kanssa paljon ongelmia, kolvaamalla saa tosin kuntoon. Äänekäs ja kului varsinkin omassa käytössä aika nopeasti ratin ja koneiston osalta. Tosin oma käyttö on aika infernaalista mille tahansa ratille...

DFGT on vaan DFP:n uusintapainos töötillä ja kiertonamiskalla. Ainoa hienous on juuri tuo kiertonappi jolla vois säätää vaikka luistonestoa tai jarrutasapainoa kesken ajon, mutta siihen se sitte jääkin. Ei kytkintä, ei H-kaaviota. Tuskin paljon DFP:tä ainakaan halvempi, en ole seurannut hintoja. Lyhyesti sanottuna samaa paskaa eri kuorissa jos vertaa DFP:hen.

G25 way to go!

Kiitos hyvästä vastauksesta.

BMW/Drifting harrastajana kiehtoo kylläkin toi h-kaavio ja kytkin. Lisäksi tohon playseattiin saa vaihteet tohon penkin viereen kuten oikeastikin. Tosin se vaan hidataa vaihtamista ku on niin kaukana ratista...
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle

Tervehdys

Itsellä on myös lähitulevaisuudessa ratin hankinta edessä.
Suurella todennäköisyydellä tulee olemaan G25.

Mahtaakohan tuossa onnistua(tarvittaessa) noitten ratin takana
olevien "läpsyköiden" käyttö jarruna ja kaasuna? :eek:

Joillain rattimerkeillä ainakin onnistuu...
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle

Mahtaakohan tuossa onnistua(tarvittaessa) noitten ratin takana
olevien "läpsyköiden" käyttö jarruna ja kaasuna? :eek:
MITÄ MITÄ! Piti uudestaan lukea että luinkohan oikein...
Sama varmaan sitten jatkaakin padeilua? Tai ostaa joku 30e ratti jossa ei polkimia edes ole.

G25 on PS3 ratti joka toimii PC:ssäkin. Tai PC ratti joka toimii PS3:kin. Kummin vain haluaa sanoa.
On siis 100% tuettu ratti molemmille alustoille.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle

MITÄ MITÄ! Piti uudestaan lukea että luinkohan oikein...
Sama varmaan sitten jatkaakin padeilua? Tai ostaa joku 30e ratti jossa ei polkimia edes ole.

Kiitos vastauksesta kysymykseen! Ja hyvästä neuvosta.

Sitä silmälläpitäen vaan tiedustelin että jos esim. joku
ystävä haluaisi kokeilla ja ajaa automaattivaihteilla niin
ei välttämättä tarvitsisi levittää koko settiä.

Silloin kun itse ajelen niin koko setti käytössä. :eek:
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle

Kiitos vastauksesta kysymykseen! Ja hyvästä neuvosta.

Sitä silmälläpitäen vaan tiedustelin että jos esim. joku
ystävä haluaisi kokeilla ja ajaa automaattivaihteilla niin
ei välttämättä tarvitsisi levittää koko settiä.

Silloin kun itse ajelen niin koko setti käytössä. :eek:

No onhan automaattivaihteissakin polkimet, vaikkakin kytkintä ei edes tarvitse :rolleyes:
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle

Tähän kannattaa tutustua myös, vaikkei sitä saa kuin kuun lopussa kaupoista.

http://www.fanatec.com/

Tässä myös video jossa vertaillaan G25 ja fanatecin 911 ratteja.
http://youtube.com/watch?v=-dWjLRhd8w0&feature=related

Toi fanatecin ratti vaikuttaa loisto ostokselta.
Paljohan sillä mahtaa hintaa olla täällä? Normi porsche lisä luultavasti päälle.
Ois satunnais rallikuskille hyvä, kun sais sylissä pidettyy ja toi vaihdekepukka virityskin näytti ihan kohtuulliselta.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle

Itse olen ajellut GT 5:sta Driving Force Pro:lla ja kyllä sillä eteenpäin ja taaksepäinkin tarpeen vaatiessa on päässyt. Olisihan se kytkin pop ja kunnollinen vaihdekeppi, mutta jos aikoo sijoittaa G25, jotta saa nuo lisävärkit niin IMO kannattaa jo olla hiukan isompi autopelifani. En ihan lähtisi G25 ostamaan pelkästään GT 5:n takia. Tulee muuten aika paljon pelille hintaa :)

Itse olen tykännyt ajaa PC:lläkin tuolla DFP:llä, joten kyllä se ihan soiva peli on. Ja niitä ratin takana olevia läpsyköitä kannattaa käyttää "vaihdekeppinä" :) Näin ainakin meikä niitä käyttää.

Edit: Tuosta fanatecin ratista niin ainakin heidän verkkokaupassa näyttäisi hintaa olevat rapiat 299 euroa ja siihen päälle lähetyskulut ja mahdollisesti arvolisävero yms niin kyllä siitä saa maksaa. Taitaa tuokin ratti olla sellainen, että jos ei ole autopelien suurystävä niin on syytä jättää hyllyyn. Tämähän on toki oma mielipiteeni :)
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle

Jep, eli enköhän mä ton G25:n osta kesään mennessä, mutta tuli vain mieleen, että onko siinä rattihärdellissä kunnollista käsijarrua siinä vaihdekepin tietämillä, ettei sitä tartte pistää mihinkään nappulaan :eek:
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle

Jep, eli enköhän mä ton G25:n osta kesään mennessä, mutta tuli vain mieleen, että onko siinä rattihärdellissä kunnollista käsijarrua siinä vaihdekepin tietämillä, ettei sitä tartte pistää mihinkään nappulaan :eek:

G25:n H-kaavio on sitten surkea viritys. Ensinnäkin vaihtaessa ei ole mitään vastusta. Painat keppiä alaspäin ja vaihdat niin ei hyväksy vaihdetta silmään... takas N:lle ja uusiks ;) odota fanatecin rattii ja osta se :) arvosteluiden perusteel se olis kyllä joka miehen miksei naisenkin unelmaratti :) + se on langaton melkein kokonaan ;)
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle

G25:n H-kaavio on sitten surkea viritys. Ensinnäkin vaihtaessa ei ole mitään vastusta. Painat keppiä alaspäin ja vaihdat niin ei hyväksy vaihdetta silmään... takas N:lle ja uusiks ;) odota fanatecin rattii ja osta se :) arvosteluiden perusteel se olis kyllä joka miehen miksei naisenkin unelmaratti :) + se on langaton melkein kokonaan ;)

Mutta siinä ei taida olla H.ta? No hemmetti, ku mää tahtoisin sellasen missä on kaikki, viiksivaihteet, H-kaavio ja käsijarru :eek:
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle

G25:n H-kaavio on sitten surkea viritys. Ensinnäkin vaihtaessa ei ole mitään vastusta. Painat keppiä alaspäin ja vaihdat niin ei hyväksy vaihdetta silmään... takas N:lle ja uusiks ;) odota fanatecin rattii ja osta se :) arvosteluiden perusteel se olis kyllä joka miehen miksei naisenkin unelmaratti :) + se on langaton melkein kokonaan ;)
Niin no modaaminen on aina keksitty. Joku niistä jossain täällä foorumilla jo lähettelikin linkkejä. Tommosen videon löysin -->http://www.youtube.com/watch?v=wVsvYJlwtqk
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle

Siellä missä G25 käyttää kunnon metallisia laakereita,Fanatecillä löytyy muovia,näin mä oon ymmärtäny,ei joka paikassa.Etsikää gtplanetilta juttua ratista(porsche911),oli kaikennäköstä kontakti vikaa.Taitaa olla pitemmänpäälle alttiimpi kulumiselle.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle

Siellä missä G25 käyttää kunnon metallisia laakereita,Fanatecillä löytyy muovia,näin mä oon ymmärtäny,ei joka paikassa.Etsikää gtplanetilta juttua ratista(porsche911),oli kaikennäköstä kontakti vikaa.Taitaa olla pitemmänpäälle alttiimpi kulumiselle.

Onko G25 ja Porche 911 ainoat h-kaaviolliset?
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle

DFGT on vaan DFP:n uusintapainos töötillä ja kiertonamiskalla. Lyhyesti sanottuna samaa paskaa eri kuorissa jos vertaa DFP:hen.

G25 way to go!

Korjataan nyt näitä väärinkäsityksiä mitä ihmisillä on. Vaikka Logitech Driving Force GT onkin vanhemman Logitech Driving Force Pron seuraaja, ei sillä ole mitään tekemistä tämän vanhemman ratin kanssa vaikka nimi on hyvin lähellä toisiaan.

Logitech Driving Force GT on oikeastaan G25 ratti heikommilla polkimilla (ei kytkintä, ei alumiiniset polkimet, ei kovin kovaa vastetta polkimissa ), ilman H-vaihteistoa ja ilman nahka/alumiinirattia. Puutteistaan huolimatta GT ratissa on kuitenkin paljon uutta tekniikkaa joka nostaa sen kuitenkin aivan omaan tasoon verrattuna vanhaan Pro rattiin.


BUDGET
Driving Force EX (PS2/PS3/PC)
Driving Force Wireless (PS2/PS3)

Perusratteja Force FeedBackilla (joiden terävyys ja vastavedot ovat melko alkeellisella tasolla verrattuna Pro/MOMO ratteihin)


MEDIUM
Logitech Driving Force Pro (PS2/PS3/PC)
Perustuu Logitech MOMO® Racing Force Feedback Wheel tekniikkaan (erotuksena kääntösäde)
Äänekäs koneisto (verrattuna GT)
Hidas koneisto (verrattuna GT)
Vaihdekeppi (Sekventiaali)
900 asteen kääntösäde
10 tuumainen (25cm) ratti


HIGH
Logitech Driving Force GT(PS2/PS3/PC)
Logitech G25 saadut kokemukset ovat olleet pohjana rattia kehitettäessä
Huomattavasti hiljaisempi koneisto kuin Pro:ssa (tosin kovaäänisempi kuin G25 jossa kaksoismoottori)
Huomattavasti nopeampi koneisto kuin Pro:ssa(yhtä nopea keskitys kuin G25:ssa vaikka onkin vain yksi moottorinen)
Koneisto yhtä herkkä kuin G25 (jolloin saadaan auteettisempi tuntuma peliin)
Tyylikkäämpi ulkonäkö verrattuna Pro:n (virtaindigaattori töötissä GT logona, napit harmaita, enemmän GT mallinen kuin edellinen)
24 asentoinen kiertosäädin (erityisesti GT5 varten sunniteltu)
Ohjauspyörän keskellä valaistu äänimerkkipainike virallisella Gran Turismo -logolla (töötti toimii GT5:ssä)
Vaihdekeppi (Sekventiaali)
900 asteen kääntösäde
Iso 11 tuumainen (28cm) ratti

HIGH-END
Logitech G25 Racing Wheel (PC/PS3)
Hiljainen koneisto (kahden moottorin ansiosta)
Nopea koneisto (yhtä nopea keskitys kuin GT mallissa)
Koneisto yhtä herkkä kuin GT (jolloin saadaan auteettisempi tuntuma peliin) mutta kovimmat tällit hieman jytympiä kuin GT:ssä
Ratti alumiinia & aitoa nahkaa
Erillinen H-vaihteisto joka valittavissa myös sekventiaaliseksi (H-vaihde valitettavasti melko lelumainen koska vaihteiden sisään menossa ei ole tarpeeksi vastusta)
Laadukkaat alumiiniset polkimet (kaikissa polkimissa erilaiset vastukset, polkimissa kytkin)
900 asteen kääntösäde
Iso 11 tuumainen (28cm) ratti

Fanatec Porsche 911(PC/PS3/XBox360)
Hiljainen koneisto
Erillinen kahden metalliputken päässä (n. 10cm päässä rattiyksiköstä) lepäävä H-vaihteisto tai sekventiaali(riippuu paketista/customoinnista)
900 asteen kääntösäde
Iso 12 tuumainen (30cm) ratti
Saatavilla joko jykevillä Clubsport Pedaaleilla tai muovisilla melko tukevilla ja hyvin aidon oloisilla perus Porsche pedaaleilla
Joillakin tullut eteen parikin kertaa takuuvaihto mutta muuten todella asiallinen rattisetti (muutoksia koneistoon tehty)
Hinnat alk. halvimmat setit 299eur(halvimmalla ratti- ja poljinvaihtoehdolla) tai pelkkä ratti alk. 169eur (erilaisia Porsche rattimalleja eri materiaaleilla) + haluamansa varusteet eri vaihtoehdoista (eri vaihde- ja poljinvaihtoehtoja)

Muutama YouTube Videon linkki:

Logitech G25, GT, Pro rinnakkain Calibrointinopeus/palautus kaikkien kolmen ratin kesken + GT:n 24 portaisen likusäätimen esitttely

Logitech Driving Force GT review GT arvostelu + Pron & GT:n rattiäänet vastakkain + Logitechin henkilökunnan esittelemät muutokset GT ja Pron välillä
Logitech Driving Force GT Promo video Kazunori Yamauchi (GT luoja) esittelee uutta GT rattia

Logitech G25 Racing Wheel Esittely Logitech G25 Racing Wheel ratista
Logitech G25 Racing Wheel VS Fanatec Porsche 911 Edellämainittujen rattien vertailu/arvostelu

Itse suosittelisin joko GT tai G25 rattia. Omaa silmää tuo GT ratin ulkonäkö miellyttää niin paljon (muistuttaa hieman GT mustagin tai Ford GT muhkeaa rattia) että aion tuollaisen hankkia vaikka rahaa olisikin tuohon G25:n. Enkä muutenkaan pelaa autopelejä kuin automaatilla (vaihteisto veisi minulta turhaa huomiota itse pelistä). Harmi ettei GT rattia saa nahkaisena ja paremmilla polkimilla.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle

Tuli ostettua tuo Driving Force GT ratti Data Systemsistä 112:lla. Kokeilin rattia ensin F1 CE:llä mutta ei näyttänyt toimivan muuta kuin polkimet ja napit. Ratti ei edes kalibroitunut kunnolla vaan aluksi nytkähtelee n. 5 kertaa suunnilleen 10 cm matkan oikealle ja vasemmalle. Ratin kääntäminen ei vaikuttanut mitenkään. Lisäksi ratin keskellä oleva valo välkkyi koko ajan. Pitäisikö edes toimia?

Kokeilin myös vanhempaa Gran Turismo HD:tä. Siinä ratti toimi aluksi hyvin, mutta yhtäkkiä se kadotti ratin kalibroinnin(vai miten sen sanoisi). Ratti meni kokonaan oikealle niin pitkälle kuin pääsi ja jää siihen. Kun kääntää takaisin ja päästää vapaaksi niin ratti kääntyy takaisin oikealle. Lisäksi PS3 valitti että kakkosohjaimessa eli ratissa on akku vähissä.

GT5 prologuen demossa PS3 valittaa taas, että ratissa on akku lopussa. Toimi ehkä 40 sekuntia ihan hyvin ja sitten sekosi kokonaan. Välillä keskitys on missä sattuu ja ratti menee ihan kummasti. Kokeilin useampia usb-portteja ja tuntui, että neljännessä portissa se olisi toiminut kunnolla.

Ostin tämän ratin oikeastaan siksi, koska vanhassa Driving Force Prossa forcet yhtäkkiä aina vaimeni kesken F1 CE:n ajon, mutta valikoissa ratti tuntui taas jäykältä.

Tuli vain mieleen, että voisiko usb-porteissa olla jotain vikaa. Vaikka kyllä ne ainakin ohjaimien akun lataa.

Pitää huomenna aamulla tehdä tarkempia testejä, kun ehtii.

edit: Pitäiskö tuon ratissa olevan "PS" napin toimia peleissä? Mitään siitä ei tapahtunut.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle

GT5 prologuen demossa PS3 valittaa taas, että ratissa on akku lopussa.
Akku lopussa? Onko siinä ratissa muka akku? Luulin sen toimivan verkkovirralla.

Ja luulisi sen PS-napin toimivan peleissä kuten ohjaimenkin PS-napin. Kuulostaa hiukan maanantaikappaleelta, on niin omituisia ongelmia.

PS. Ainakin Driving Force Pron piti olla "ykkösportissa" (eli vasemmanpuoleisin, kun Pleikka on vaaka-asennossa) toimiakseen "ykkösohjaimena".
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS3:lle

Ostin tämän ratin oikeastaan siksi, koska vanhassa Driving Force Prossa forcet yhtäkkiä aina vaimeni kesken F1 CE:n ajon, mutta valikoissa ratti tuntui taas jäykältä.

Muistelen, että tuolainen vika on ihan tavan bugi siinä pelissä ja jokin korjaus päivitys force -voimien osalta peliin julkaistiinkin.
 
Ylös Bottom