Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskustelu

Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

G29 jarru naksahtaa kovaa silloin tällöin kun sitä polkaisee kunnolla. Yleensä kun ei ole vähään aikaan polkaissut pohjaan. Muilla samaa? Alkaa häiritä.
Luin jostain että jousta hieman pyörittämällä pitäisi naksuminen loppua. Jos jotakuta muuta tämä sama ongelma vaivaa.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Apuva!

Pitkään kestänyt himo ostaa ajotuolia ja ajovarusteita muuttui äkillisesti pakkomielteeksi. Useiden tuntien selailun jälkeen pää on pyörällä kuin lapsella karkkikaupassa. Mistä siis aloittaisin?

Ennestään ei löydy mitään historiaa moisista. Alustana PS4 lähtökohtaisesti, PC:lle saa myös ehdottaa, mutta siinä pitää miettiä suorituskykyä. Hintapolitiikkana halpa mutta hyvä. Eli tarkemmin sanottuna toimiva paketti, jonka ei tarvitse olla markkinoiden kallein. Suosin kivijalkakauppoja, mutta tilaaminen onnistuu myös hätätapauksessa.

Tuolin tärkein ominaisuus olisi ergonomisuus, sillä istun töissä jo tarpeeksi. Lisäksi pieneen tilaan pakattavuus on oikeastaan must have -ominaisuus. Eihän vaimoke sitä muuten hyväksy.
Olen itse aika normaalikokoinen (178/80), mutta tuolilla ajettaisiin varmasti myös kilpaa kavereiden kanssa. Säätövarat pitäisi olla kunnossa.

Sikäli mikäli se on mahdollista, haluaisin muutaman vaihtoehdon eri hintaluokista. Pystyy sitten vertailemaan pienessä pääkopassa yön yli, että kuinka paljon on valmis sijoittamaan.

Harkinnassa on myös PS VR, jos se tähän hankintaan mitenkään vaikuttaa.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Tuolin tärkein ominaisuus olisi ergonomisuus, sillä istun töissä jo tarpeeksi. Lisäksi pieneen tilaan pakattavuus on oikeastaan must have -ominaisuus. Eihän vaimoke sitä muuten hyväksy.
Olen itse aika normaalikokoinen (178/80), mutta tuolilla ajettaisiin varmasti myös kilpaa kavereiden kanssa. Säätövarat pitäisi olla kunnossa.

Jos löytyy ennestään sopiva tuoli, niin ergonomisin ja kompaktein ratkaisu olisi varmaan joku wheel stand pro -tyyppinen ratkaisu, johon saisi ratin ja polkimet kiinni. Muiltakin valmistajilta noita saman tyylisiä telineitä löytyy.

Playseateissa ja muissa vastaavissa, ainakin halvemman pään seteissä, on monesti vähän sitä ongelmaa, että itse istuinosa ei ole erityisen ergonominen, vaan halvinta mahdollista laatua ohuilla pehmusteilla. Yksi mahdollisuus on tietysti hankkia joku tuollainen ja vaihtaa istuin parempaan, esim oikean auton penkkiin. Pieneen tilaan pakattavuus on myös vähän niin ja näin. Playseatin nyt periaatteessa saa aika pieneen tilaan, mutta ei nyt mielestäni mitenkään erityisen näppärästi. Jykevämmissä penkeissä taitaa monesti pakattavuus olla sitten vielä heikompaa. Tosin noitakin löytyy kyllä nykyisin niin monelta valmistajalta ja niin monenlaista, että voihan sieltä joku täydellinen setti tärpätä, kun tarpeeksi jaksaa googlailla.

Tuo yllä mainittu G29 kannattaa tosiaan ottaa pikaiseen harkintaan.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Jahas, se oli erinomaista opastusta. G29 tilattu ja ensi viikolla suunnataankin sitten kauppaan ostamaan jonkinlaista telinettä. Tuoli kun löytyy perseen alta, niin ei tarvitse siihen enempää investoida.

Kiitokset molemmille neuvojille, eiköhän tästä päästä eteenpäin.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Itellä on Playseat Champion, joka on halvimmasta päästä ja kyllähän tuo ihan laadukas on, pehmusteita on tarpeeksi ja ajoasento on miellyttävä.
Ihan hyvin voi suositella halvempiakin Playseatteja.

Playseatteja ja wheel standeja löytyy joskus käytettynä hyvään hintaan, itse lähtisin ensin katteleen käytettyä.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Tuli mieleen et eiköhän tuo GT Omegan standi ole kans ihan tarpeeksi kompakti kun sen laittaa kasaan...

https://www.gtomegaracing.com/wheel-stands/gt-omega-steering-wheel-stand

Polkimia ja rattiakaan ei tarvitse irroittaa ja se mahtuu vaikka sängyn alle sinä missä Wheel stand pro:kin... Eikä tule putkea jalkoväliin, ei liiku kyllä mihinkään matolla tai lattialla, mutta jos käyttää Thrustamsterin T300 tai T500 rattia, saattaa hivenen huojumista olla havaittavissa sivuttaissuunnassa ratin painon takia mutta onko se sittenkään yhtään enempää kun WSP:llä? Toki, putket voi aina täyttää hiekalla jolloin paino lisääntyy ja telineestä tulee tukevampi (näin tekee mm. kaiutinvalmistajat takakaiuttimien jaloille kun ovat ohkasia mutta kevyitä, eli hiekkaa).
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Gigantista tilattu G29 saapui tänään, omasta mielestä ratti on hieno ulkonäöllisesti ja vaikuttaa muutenkin hyvältä, ajamaan en ole vielä ehtinyt.
Ainoa miinus ulkonäössä tulee siitä että osassa kohtaa ratin tikkaukset vähän repsottaa ja ratin takana on nahka vähän jäänyt löysälle, ei kuitenkaan sentään tuon takia jaksa alkaa vaihtamaan rattia :D
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Gigantista tilattu G29 saapui tänään, omasta mielestä ratti on hieno ulkonäöllisesti ja vaikuttaa muutenkin hyvältä, ajamaan en ole vielä ehtinyt.
Ainoa miinus ulkonäössä tulee siitä että osassa kohtaa ratin tikkaukset vähän repsottaa ja ratin takana on nahka vähän jäänyt löysälle, ei kuitenkaan sentään tuon takia jaksa alkaa vaihtamaan rattia :D

Keskipuolan kohdalla ainakin nahka on laitettu aika hätäisen näköisesti kiinni, mutta ei tuo menoa haittaa sinällään kunhan ei liimaukset aukea. Pienihän tuo ruori on minusta, muuten se ehkä on ihan ok kun sen ulkonäköön tottuu.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Keskipuolan kohdalla ainakin nahka on laitettu aika hätäisen näköisesti kiinni, mutta ei tuo menoa haittaa sinällään kunhan ei liimaukset aukea. Pienihän tuo ruori on minusta, muuten se ehkä on ihan ok kun sen ulkonäköön tottuu.

Itsellä taas oikean ja vasemman puolan takaa vähän nahka löysällä, tikkaukset kyllä on mitä on, pitää seurata ettei ala hirveämmin ratkeilemaan :D
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Nyt on ekat ajelut G29:llä takana ja ihan hyvältä ratilta vaikuttaa, aika samanlainen tuntuma kuin G25:ssa. T300 Alcantaraan verrattuna tärinä efektit on aika kolisevat ja nakuttavat sekä ratissa jonkun verran deadzonea.

Project Carsissa en saanut rattiin oikeen minkäänlaista tuntumaa ja ajamisessa ei ollut mitään fiilistä, Asetto Corsa oli taas jo vakioasetuksillakin aika hyvän tuntuinen. Pitää alkaa metsästämään jotain hyviä asetuksia noihin niin saa ajamisesta hauskempaa.

Polkimet on loistavat, jarrun kanssa vaan menee vielä vähän aikaa että siihen tottuu.

Onko muilla G29:n omistajilla tuo deadzone ratin keskellä ja kuinka iso?
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Nyt on ekat ajelut G29:llä takana ja ihan hyvältä ratilta vaikuttaa, aika samanlainen tuntuma kuin G25:ssa. T300 Alcantaraan verrattuna tärinä efektit on aika kolisevat ja nakuttavat sekä ratissa jonkun verran deadzonea.

Project Carsissa en saanut rattiin oikeen minkäänlaista tuntumaa ja ajamisessa ei ollut mitään fiilistä, Asetto Corsa oli taas jo vakioasetuksillakin aika hyvän tuntuinen. Pitää alkaa metsästämään jotain hyviä asetuksia noihin niin saa ajamisesta hauskempaa.

Polkimet on loistavat, jarrun kanssa vaan menee vielä vähän aikaa että siihen tottuu.
Kerro mihin asetuksiin päädyt Project Carsissa. Minusta nuo oletukset on ok mutta enpä ole Assettoa kuin hätäisesti kokeillut. Ja tämä on ensimmäinen rattini. Eli en todellakaan tiedä paremmasta. Vähän testin ensimmäisiä asetuksia mitä löysin mutta palasin oletuksiin.

Edit: Pistin PC:hen ratin kiinni ja starttasin Assetton. Voi helvetti mikä tuntuma vrt. Project Carsin oletukset, aikalailla realistisempi palaute. Pitänee jättää ratti nyt tähän näin ainakin vähäksi aikaa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Kerro mihin asetuksiin päädyt Project Carsissa. Minusta nuo oletukset on ok mutta enpä ole Assettoa kuin hätäisesti kokeillut. Ja tämä on ensimmäinen rattini. Eli en todellakaan tiedä paremmasta. Vähän testin ensimmäisiä asetuksia mitä löysin mutta palasin oletuksiin.

Edit: Pistin PC:hen ratin kiinni ja starttasin Assetton. Voi helvetti mikä tuntuma vrt. Project Carsin oletukset, aikalailla realistisempi palaute. Pitänee jättää ratti nyt tähän näin ainakin vähäksi aikaa.

Ajattelin näillä säädöillä lähteä liikkeelle Project Carsissa. Itse pelaan siis PS4:lla, PC:llä saa toki forcet säädettyä jo muutenkin paremmiksi.

http://forum.projectcarsgame.com/showthread.php?22938-Jack-Spade-FFB-Tweaker-Files
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Ajattelin näillä säädöillä lähteä liikkeelle Project Carsissa. Itse pelaan siis PS4:lla, PC:llä saa toki forcet säädettyä jo muutenkin paremmiksi.

http://forum.projectcarsgame.com/showthread.php?22938-Jack-Spade-FFB-Tweaker-Files

http://pcars.oscarolim.pt/cars

Tuo on ihan näppärä sivusto, jos haluaa noita Jack Spaden ffb-asetuksia käyttää.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Ajattelin näillä säädöillä lähteä liikkeelle Project Carsissa. Itse pelaan siis PS4:lla, PC:llä saa toki forcet säädettyä jo muutenkin paremmiksi.

http://forum.projectcarsgame.com/showthread.php?22938-Jack-Spade-FFB-Tweaker-Files

PS4 pelaan minäkin PCarsia, tuo AC sattuu vaan olemaan PC:lle joskus hankittuna. Pitää tuosta lähteä itsekin, kiitos.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Joo, tämä oli näppärä sivusto, kiitos!

Mikäs tuosta confiquration kohdasta kannattaa valita?

http://pcars.oscarolim.pt/cars/11202
Testaile ja valitse mikä omaan makuun tuntuu parhaalta. :) itse käytin muistaakseni yleensä tuota fy+soplateral -settiä, silloin aikoinaan kun pcarsia tuli vielä enemmän ajeltua.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Testaile ja valitse mikä omaan makuun tuntuu parhaalta. :) itse käytin muistaakseni yleensä tuota fy+soplateral -settiä, silloin aikoinaan kun pcarsia tuli vielä enemmän ajeltua.

Niin se täytyy tehdä, ajattelin aluksi lähteä kokeilemaan eri autoja tuolla classicilla :)
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

G29:llä pistäkää heti vain tuo +66% Sieltä Spaden asetuksista jos pikaversio säädöt haluatte Project Carsiin (PC:llä saa kaikkiin autoihin nuo spaden asetukset vain muuttamalla yhden kansion nimeä ja siirtämällä sen oikeaan paikkaan, löytynee ohjeet Spadelta itseltäänkin, PS4:llä pitää joka auto säätää erikseen), Classicilla ei tuntunut kanttareet juuri missään ja Tire Forcen sain laittaa sinne 110-120 välille (huomaa että classic on kait T300RS varten tehty). Muistakaa myös että Master Scale ja Sop Scale pitää olla aina samat lukemat ratista tai alustasta riippumatta, suosin itse sitä 36-40 väliä ja vanhoilla autoilla jopa 45-50. Muistaisin että PS4:llä sai olla tyyliin 45-55 ?

Etsin itse edelleen täydellisiä säätöjä, eli nuo on suuntaa antavia. Huomionarvoista sekin, että kyllä vaan tälläkin ratilla saat vääntöä niin paljon että vääntää käsille pahasti, en olisi kyllä uskonut. Tire Force on yksi tärkeä tekijä siinä että auton renkaisiin saa hyvän tuntuman, se ei sa olla lian iso jos on auto jossa on ohjaustehostin.

Suurin ongelma mulla tuntus olevan just tuo et kanttareet ei tunnu ehkä tarpeeksi, muttta kuten joku mainitsikin, se on aikalailla "kolinaa" ratissa kun ajat sen kanttareen yli, lienee siis paras pitää ne tuollatavalla kun nyt ovat... Täytyy tänään tai huomenna oikein rykästä ja käydä noita säätöjä kunnolla läpi, siellä on paljon sellasta mitä oon joko unohtanut tai en ole kokeillut kun nopeasti.

G25:lla mun oli turha tehdä isomapaa säätöä kun se mun ratti oli niiiin väljä joka suuntaan että ihan hirvittää nyt että miten sillä oon edes ajanut mitään :D
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Joo, tämä oli näppärä sivusto, kiitos!

Mikäs tuosta confiquration kohdasta kannattaa valita?

http://pcars.oscarolim.pt/cars/11202

Helpoiten testaat tämän sillä että menet vain radalle, kokeilet muuttaa noita Master ja Sop scalea ainoastaan (pidä luku molemmisa samana ja ota vaikka RUF GT3 alle), sitten kun löytyy oikeanlainen ratin jäykkyys niin sitten valitset tuolta sellaisen joka käytää lähelle samaa Master ja Sop scalea.
 
Ylös Bottom