Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mikä ratti paras sekä kaikki muukin ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskustelu

Onhan Fanatec paljon metallisempi rakenne kuin Thrustmasterin muoviset ratit. Ja noh, ehkä about jokainen youtube review tulee tuohon lopputulemaan.
 
Mielenkiintoinen sana joutunut joukkoon, parempaa tarkoitan, laadusta kun ei voi vielä sanoa mitään

Osaltaan arvioni perustuu myös siihen että tuo "T-DFB" toimii vain Gran Turismossa ellei asiaan ole tehty muutosta.
T300RS en vertaile edes koska sehän on nimenomaan "laadun" takia huono ratti. Mitään muuta huonoa siinä ei oikeastaan ole...
Tuota laatua nimenomaan tarkoitin.. Onkohan noista mitään dataa vielä, takuupalautustaajuudesta meinaan?
Olisi ratin uusimisen aika.

Nyt kun uusin GT Sport -päivitys korjasi Fanatecin toimintaa (aliohjausräminä), on tuossa kyllä houkutteleva ratti.
TG-T jää hyllyyn nykyhinnassaan.

Edit: Fanatecin tuntuman parantuminen kaipaa vielä vahvistusta..
 
Viimeksi muokattu:
Jos vaan rahat riittää niin ehdottomasti paras valinta tällä hetkellä ja vaikka takuupalautustaajuudesta ei varmaan tietoa ole, niin ihan robustia designea ja kestävän oloista (vaikkakin itse paskonut USB portin ja siinä on pieni suunnittelun kukkanen käynyt mielestäni Fanatecilla).

GT sportin tuntuma parani kyllä huomattavasti päivityksen myötä. Ei tullut enää sitä suoralla tiellä edes-takas kolinaa jne kun koittaa matkia G29:iä. Mutta pakko kyllä myöntää, että GT sportin FB on niin alkeellinen ja tunnoton, että menee hyvän ratin hyvät forcet hukkaan tuossa pelissä..
 
Onhan tuo T-GT ihan käsittämätön viritelmä tuolla nykyisellä hinnallaan. Ei mitään järkeä tuota edes harkita Fanatecin sijasta, kun ainoa asia mikä tuota puoltaa on ainoastaan Gran Turismossa toimiva täristin, jonka hyöty tuntuu olevan aika kyseenalainen. Lähes kaikilla muilla osa-alueilla vaaka kääntyy Fanatecin puolelle. T-GT:n hinnalla saa tosiaan Fanateciin mukaan kunnolliset Load cell -polkimet kun Thrustmasterilla ei edelleenkään sellaisia ole edes valikoimissa.

Taannoin tuli myös jossain vastaan hyvä vertailu näiden sisuskaluista; jotain Thrustmasterin rakenteesta kertoo esimerkiksi se, että jopa itse akseli, johon ratti kiinnittyy on muovia.

Tietysti jos Fanatecin ekosysteemistä haluaa kaiken ilon irti, niin rahaa palaa aika reilusti, mutta onneksi tuohonkin nyt sentään on jossain vaiheessa tulossa tulossa helpostusta halvempien CSL-shifterien yms muodossa.
 
Viimeksi muokattu:
Olen aika vahvasti siinä uskossa että T-GT:n kohdalla tehtiin parannukset.
Eli siis T300RS:n hajoamiset-> luotiin se PC- version "kokeiluratti" (oliko se TS-PC joka sai hyvät arvosanat kestävyydestäkin) ja siitä jatkettiin T-GT:hen kunhan saatiin dataa sen kestävyydestä käyttäjillä. Eli laatu "pitäisi" olla nyt paljon parempi.

Onhan tuo muuten huomattavissa, TS-PC on käytännössä ilman tota subbaria ja rattiosaa vaille sama kun T-GT. Hintaeroa on se joku 300€ (?) mikä on aika iso korotus itse ratista, mutta varmasti sen verran maksaa tämä ruori ja se subbarisysteemikin... Syy sille miksi TS-PC ei tue PS4, oli tämä GT Sportin lisenssiratti, se jäisi hyllyyn ja TS-PC:tä ostettaisi enemmän.
Eihän tuo Thrustmaster tietenkään näitäkään tietoja voi uutisoida mutta aika hyvin tuon älyää muutenkin.
Sama muuten on itse verkkokaupan kanssa, siellä ei kai näy nuo palautusprossat nykyään enään missään mikä on aika typerää... Myynnin kannalta fiksua mutta ei asiakkaan.

Tossa yllä vähän samat jutut kuin mitä itse mietin, se "subbari" (josta kuuluu myös sanottavan että myyntikikka tai halusivat tehdä vain "eroja muihin nähden") siellä ja GT Sport on lähestulkoon ainoita syitä miksi edes miettii tota rattia... Ja hinta on hirveä. Hyviä puolia jos niitä siksi voi sanoa, on että nappeja ja säätönamiskoita on miljoona, omaan makuun kyllä jo aivan liian paljon, niin paljon että menee överiksi.
Sentään siinä on T3PA:t eikä sitä kaksipolkimista muovihirviötä (joita kai polkimiksi kutsutaan) mukana. Tohon pakettiin pitäisi kyllä vielä sisältyä TH8A ehdottomasti tuolla hinnalla.
 
Minulla on logitech G 29 ja kaikki virrat hävisivät. Muuntaja on kunnossa. Tietääkö joku vian ja mistä saisi varaosia?
 
Minulla on logitech G 29 ja kaikki virrat hävisivät. Muuntaja on kunnossa. Tietääkö joku vian ja mistä saisi varaosia?

Käsittääkseni noiden Logitechien pitäisi toimia jopa ilman virtajohtoa ja pelkkä USB kytkettynä kuten tavalliset, forcettomat ratit. Onko sinulla siis tämä puoli toiminnallisuudesta tallella, vai onko laite täysin kuollut?
 
On muuten ensimmäinen G29 jonka kuulen tekevän noin. Takuuseen jos on takuuta jäljellä.

Kokeilitko millä laitteilla tai peleillä tuota rattia? Logitech gaming software pc:lle ja jos se sanoo kuolluta myös sillä niin se on the end.
 
Ps 4 pro ja pelit wrc 7 ja fi2017. Ostin netistä. Ei takuuta. Rattiin ei vaan tule virtoja. Ilmeisesti piirilevy
Main Board Logitech 210-001492_009 on mennyt. Tuntuu että sitä ei saa mistään. Voisin ostaa pelkän g 29
ratin jos olisi jollain halvalla myynnissä.
 
Huomasin tuossa eilen etten saa tuohon Thrustmaster 300RS Rattiin itse remmiä vaihdettua se ruuvi joka pitää sen ratin koko basessa kiinni on joten kuten jumissa.

Olisi vaan kiva sitä tulevaa Formula peliä pelata semmoisella F1 ratilla.

Muuten tuo toimii ihan normaalisti
Rattia ei vaan saa vaihdettua vaikka se on niin suunniteltu.
 
Siis se varmistusruuvi vai? Sehän pureutuu vaan muoviin eli ei nyt mahdottoman tiukasti pitäisi kyllä jumahtaa mitrnköön. Luulisi että lähtee vaikka väkivalloin jollain pihdeillä, jos ei jostain syystä perus ruuvimeisseli tepsi.
 
Siis se varmistusruuvi vai? Sehän pureutuu vaan muoviin eli ei nyt mahdottoman tiukasti pitäisi kyllä jumahtaa mitrnköön. Luulisi että lähtee vaikka väkivalloin jollain pihdeillä, jos ei jostain syystä perus ruuvimeisseli tepsi.
Juu just se ruuvi. Noin itsekin ajattelen ettei pitäisi kauhean tiukassa olla kun välissä on vaan muovia.
 
Huomasin tuossa eilen etten saa tuohon Thrustmaster 300RS Rattiin itse remmiä vaihdettua se ruuvi joka pitää sen ratin koko basessa kiinni on joten kuten jumissa.

Olisi vaan kiva sitä tulevaa Formula peliä pelata semmoisella F1 ratilla.

Muuten tuo toimii ihan normaalisti
Rattia ei vaan saa vaihdettua vaikka se on niin suunniteltu.
Vein nyt sitten eilen tuon Thrustmaster 300RS setin huoltoon ihan ajamalla tuonne Helsingin myymälään :D

Selostin mikä siinä on vialla kaveri katto sitä hetken ja totes että tilataanko sulle uus kun takuuta on jäljellä?

Tietysti halusin uuden ja sitten kerrottiin että odota vartti niin saat sen :D

Kävi ilmeisesti vain soittamassa varastoon niin meni noin nopeesti.
 
Heh, sääli, mutta kun tuo ei tule sopimaan PS5, siitäpä se vasta haloo syntyykin. Ja miksi ei sopisi: koska vi*un Sony on idiootti ja rahastaa... Ei jatkoon ainakaan ilman lupausta PS5 yhteensopivuudesta. Eihän nyt rattibasea osteta parin vuoden välein :D
 
Alkaa olla nykyiset simuvehkeet kyllä sen hintaisia laitteita, että jotenkin tuntuu että ensi sukupolvessa ei konsolivalmistajat enää pysty kylmästi hylkäämään vanhoja laitteita.. Ratit ja polkimet maksaa jo parhaimmillaan monta kertaa enemmän kuin itse konsoli, niin harva tuollaisten omistaja alkaa niitä vuoden tai parin jälkeen päivittämään. Mutta saa nähdä, voihan se olla että dollarin kuvat silmissä keksitään taas joku uusi siru mikä ratista pitäisi löytyä ja pakotetaan päivittämään..
 
Senhän takia itsekin siirryin PC:lle kun ei voi edes omasta ratista olla varma toimiiko se kohta enään uusilla laitteilla. Tosin, toimiihan tuo CSL Elite nyt myös PS4 mutta jos miettisi ratin hankintaa nyt siten et se voisi vielä toimia PS5 (joka ilmestynee varmaankin 2020) on aika huteralla pohjalla. Joutuu taas odottamaan sitäkin tietoa pitkään tai tyytyy G29 tms. väliaikaisesti.
 
Ylös Bottom