Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskustelu

x EkKU x

Active Member
Onko kukaan tilannut Logitechin g29/g920 rattiin kuuluvaan H-kaavio vaihdekeppiin sitä palikkaa jolla sen saa muutettua sekventaaliksi? Mistähän sellasen löytäis, Suomen kaupoissa ei taida olla. Verkkokaupassa vielä huomisen hyvä tarjous, 199 € tuo ratti. Omilla sivuilla pyytävät 450 €.
Jotkut ovat myös modanneet tuon vaihdekepin kahdella hieman pitemmällä pultilla ja o-renkaalla toimimaan sekventaalina / käsijarruna.
YouTubesta löytyy siihen ohjeet
 

Ac3way

Well-Known Member
Onkos kukaan muuten modannut Thrustmasterin TH8A sekventaali vaihdekeppiä? Siinähän on se paljon huonompi tuntuma mitä h-kaaviossa. Koitin miettiä miten sitä jousisysteemiä voisi parantaa, kun tuli se jousi öljyttyä.

Eipä tullut mitään mieleen.
 

Szuper

Active Member
TH8A olen itse tota koittanut säätää mutta päädyin siihen että se pitäisi mekaanisesti tehdä, eli joku ulkoinen viritys. Fanatecin vaihteisto on kiikarissa myös tuon takia kun siinä pitäisi olla parempi sekventaali.
 

Enemy

Well-Known Member
Logitech G29 ja kaveriksi Wheelstand Pro valikoitui sunnuntaikuskin rattihommiin. Viimeksi pelannut ajopelejä ratilla about 10v sitten joten innolla odotan ensitestiä.

Ilmeisesti Thrustmaster T300:ssa olisi ollut smoothimpi force feedback, mutta paikallisista kaupoista ei mistään tuota saanut, enkä viitsinyt alkaa tilaamaan. Eiköhän tuolla Logitechillä omat ajot pärjää.
 

x EkKU x

Active Member
Logitech G29 ja kaveriksi Wheelstand Pro valikoitui sunnuntaikuskin rattihommiin. Viimeksi pelannut ajopelejä ratilla about 10v sitten joten innolla odotan ensitestiä.

Ilmeisesti Thrustmaster T300:ssa olisi ollut smoothimpi force feedback, mutta paikallisista kaupoista ei mistään tuota saanut, enkä viitsinyt alkaa tilaamaan. Eiköhän tuolla Logitechillä omat ajot pärjää.
Itselläni juurikin sama setti, poikkeuksena että on G920 mutta käytännössä sama ratti/polkimet.
Olen kyllä ollut todella tyytyväinen ja pääse kyllä ihan eri fiilikseen kun pelaisi pädillä..:)
 

Enemy

Well-Known Member
Itselläni juurikin sama setti, poikkeuksena että on G920 mutta käytännössä sama ratti/polkimet.
Olen kyllä ollut todella tyytyväinen ja pääse kyllä ihan eri fiilikseen kun pelaisi pädillä..:)
Jep kyllä tässä on menty jo muutama tunti hymy korvissa eri pelejä kokeillen.

Ensivaikutelma ratista on hyvä, toki paremmastakaan en tässä kohtaa tiedä. Epäilin Wheelstand Prota hiukan mutta sekin osoittautui todella jämäkäksi, ei jää ratti käteen kovissakaan kaarteissa :D
 

Bensalenkkari

New Member
Moro. Löytyykö täältä WRC 8 pelaajia?
Mulla kävi mielenkiintonen homma.

Career modessa kun koittaa kisakalenterista valita ensimmäistä kisaa ni peli menee jumiin. Sieltä ei voi valita enää mitään eikä liikkumaan siellä. Äänet kuuluu. Careerin päävalikkoon pystyy palaamaan mutta sielläkään ei pysty liikkumaan.

Joutuu koko pelin käynnistään uudelleen että pääsee pois. Kaikkee muuta pystyy tekeen ja ajeleen mut toi kohta ei toimi.

Uudelleenasennus ei auttanu. Pelin teknisestä tuesta ei oo kuulunu vastausta. Mahtaisko olla vaan virheellinen kappale? Rupee vähän jo kiristään. Onneks on myös kaikki dirtit
 

salu71

Member
Nyt olisi Fanateckin CSL Elite F1 setti myynnissä
-Polkimet on CSL Elite Lc
-Ratti on CSL Elite F1 Set-Officially Licensed PS4
Ps. Ajettu kyseisellä setillä noin 10h kun noita settejä löytyy 2 taloudesta
Hp.600€
 

luchadore

Member
Onkos kukaan muuten modannut Thrustmasterin TH8A sekventaali vaihdekeppiä? Siinähän on se paljon huonompi tuntuma mitä h-kaaviossa. Koitin miettiä miten sitä jousisysteemiä voisi parantaa, kun tuli se jousi öljyttyä.

Eipä tullut mitään mieleen.
Tämmöinen, ja vielä modi modattuna :Tässä Tässä

Edit. Ja joo jos lukisi kerralla oikein niin näkisi että tuossa puhuttii sekventiaalista:rolleyes: No tuossa kuitenkin vinkkinä jos joku ei noista vielä tiennyt.

Ricmotech myy kaikenlaista moditavaraa.
 
Viimeksi muokattu:

luchadore

Member
Kaverilla tuo t500 rungossa ja on kyllä paras ratti mitä olen kokeillut. Tulee minullekin kunhan joskus tämä köyhtyminen lakkaa. Itsellä tosin t300, niin en tiedä sitten mitä se "pikkumoottori" tykkää tuosta raskaammasta ratista. Yksi t300 nimittäin jo ylikuumeni ja sisällä pamahti joku tuhannen päreeksi.
 

Ac3way

Well-Known Member
Onkos tätä THRUSTMASTERIN Ralli rattia kenelläkään foorumilaisellla?
Eroaako tuo ralli ratti siitä Ferrarin 599XX-versiosta mitenkään merkittävästi? Nappulat toki eri.

Oma Alcantra-päällyste on jo aika kulunut kovaksi, kun olen ajatellut ilman hanskoja sen 3-4 vuotta. Kenties joskus vielä pitää rimmi uusia.
 

Aksu

Well-Known Member
Eipä tuohon T300 runkoon tosiaan mitään kovin raskasta rattia uskalla laittaa ettei ylikuumene liikaa.
Jos ajan vaikka reilun tunnin niin semmoinen pieni palaneen öjyn haju tulee omasta T300 Evo alcantara ratilla ja tuntuu hieman kuumalta kun kokeilee.

Tuo Sparco taitaa olla 220g painavampi kuin Evo alcantara.
 

Ac3way

Well-Known Member
Eipä tuohon T300 runkoon tosiaan mitään kovin raskasta rattia uskalla laittaa ettei ylikuumene liikaa.
Jos ajan vaikka reilun tunnin niin semmoinen pieni palaneen öjyn haju tulee omasta T300 Evo alcantara ratilla ja tuntuu hieman kuumalta kun kokeilee.

Tuo Sparco taitaa olla 220g painavampi kuin Evo alcantara.
Riippuu varmaan yksilöstä sekä Forcen määrästä. Itselläni nykyisin kevyet force-asetukset ja harvemmin enää edes tuuletin puhaltelee ajaessa,. Lämmöt on matalalla ja hajuja ei tule.
 

Barca11910

Well-Known Member
Riippuu varmaan yksilöstä sekä Forcen määrästä. Itselläni nykyisin kevyet force-asetukset ja harvemmin enää edes tuuletin puhaltelee ajaessa,. Lämmöt on matalalla ja hajuja ei tule.
Ei tule minullakaan mitään. Sen verran kevyillä force voimilla ajelen. Juuri sen verran on voimaa että saan palautteen tiestä.
 

luchadore

Member
Joo se eka t300 oli varmaan jotenkin virheellinen, silloinkin ei kauaa ajettu ja ei ole minullakaan forcet koskaan kovalla. Toka runko on nyt kestänyt monta vuotta paljon rajumpaakin käyttöä, vaikka tosiaan hajuja sieltä tulee välillä. Rattina se pieni ferrari-tekele. Takuu tästä on jo mennyt ja modauksia on jo muutenkin tehty, niin samalla siihen tekisi sitten kunnon ilmastoinnin kylkeen niin ei ainakaan pitäisi lämmetä liikaa.
 

Barca11910

Well-Known Member
Jees nyt on semmonen 30 pätkää ajettu tuolla Sparcon ralli ratilla. Ei ole muuten lähellekään niin muovisen oloinen käteen kun se alkuperäinen.

Jokaiseen mahdolliseen ilmansuuntaan isompi kun se alkuperäinen :)

Huomasin myös että kun tuo on ilmeisesti 1:1 suhteessa aitoon ralli rattiin niin kaikki kääntösäteet sun muut on luonnollisemman oloisia.

Ei ollut hukka ostos synttäri lahjaksi kun tuossa tuli vähän aikaa sitten 28v täyteen. Antaa kyllä arvonsa (200€) takaisin fiiliksenä. :)
 
Ylös Bottom