Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mikä ratti paras sekä kaikki muukin ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskustelu

Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle ja kaikki muukin PS4-ratteihin liittyvä keskustelu

Olen luullut, että ratissa on jokin pikalukko F1 tyyliin, mutta vaatiikin ruuvimeisselin.

Ne joilla pari rattia on, niin tuleeko niitä vaihdettua? F1 ratti houkuttaa suuresti, mut jääkö se hyllyyn, kun ei jaksa aina ruuvaillla vanhaa irti?
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle ja kaikki muukin PS4-ratteihin liittyvä keskustelu

Ei siinä ole kuin yksi(tai kaksi) lukitusruuvi(a). Muuten se kiristetään sillä keskiön kehällä. Sen ruuvin ainoa tarkoitus on lukita sen keskikehän liike. Itsellä todella kevyesti kiinni eikä ole kolmessa viikossa viime vaihdosta irronnut tai löystynyt. Hyvin pieni homma tuo on. Kestää max 3 minuuttia kaikkineen.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle ja kaikki muukin PS4-ratteihin liittyvä keskustelu

Juu katoin kyllä YouTubesta miten homma toimii. Olin vain luullut et joku vipu pohjaan, ratti irti ja uusi tilalle. Tuo systeemi vaikutti siltä et jos esim pcrarsissa ajelee koppiautoilla ja siirtyy formulaa , et jaksaako tuota tosissaan vaihtaa. Mut mut, pakko kai se on koko setti vaan sit tilailla. :)
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle ja kaikki muukin PS4-ratteihin liittyvä keskustelu

http://www.ricmotech.com/product_p/rmt-t500w2g27p.htm

Siitä, älkää hylätkö G25/27 polkimia vielä, ne kun ovat hemmetin hyvät ja laadukkaat :)

Ja tosiaan verkkokaupassa oleva shifteri ja vaihteisto, ne ilmestyy vasta joulukuun loppupäässä, viikolla 50 muistaakseni.
Ihmettelen että miksi verkkokauppa on ainoa joka toimittaa näitä tuotteita suomessa, oli joku toinenkin pieni pulju mutta en muista mikä se oli, tämä siiis Thrustmasterin omilta sivuilta.

Luulenpa että ennen joulua on vielä tulossa Ferrarin add-on ratilla tuo T300 setti. Samaten F1 add-onilla pitäs tulla (olla jo!) oma paketti, mutta luulen myös että nämä jäävät Thrust. omille sivuille,
eli meille ei anneta kuin erikseen osat ja kalleimmat hinnat (=verkkokauppa).
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle ja kaikki muukin PS4-ratteihin liittyvä keskustelu

Juu, kattelin sieltä.. T500rs wheel standissa ois tuki tuolle kepille, en sit tiiä käviskö t300 tuohon. Ja t300 standissa taas ei ollut keppitukea..

Kepillehän saa tehtyä tuen vaikkapa vanerista, sopivan kokoinen 10-12mm paksuinen vanerinpala standin yläkiinnikkeen ja ratin väliin.
Tarvitaan tietysti saha ja porakone, nehän nyt löytyy joka ukolta.

Eikä toi metallitanko virityskään mikään mahdottomuus ole toteuttaa.

https://www.youtube.com/watch?v=Q5kpEMKMm7E
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle ja kaikki muukin PS4-ratteihin liittyvä keskustelu

On vaan hankalahko myydä g27 ilman polkimia.. :)

Niin no jos sen meinaa myydä niin sitten ei kannata hankkia adapteria.
Itellä on kulunut tuo rattisysteemi jo niin pahasti ettei sillä varmaan kauheasti kysyntää enään ole. Vaihteiston sekventaali vetelee viimeisiään että tuskin kukaan sitä ostaa. No, mutta se on ekoja G25:sia mitä tuli markkinoille ja on kestänyt melkein kaiken mitä tuo voi kestää... Chilicoken rattiadapteri ja isompi ruori. Polkimet niinikään ilman kuoria ylösalaisin mutta ne on edelleen täydessä terässä, no ehkä jousista on hiukan jännitys kadonnut :D

Itse asiassa muuten, kannattaa yrittää myydä erikseen vaihteistoa ja rattiakin, PC-käyttäjät noita varmaan eniten ostelee nyt kun tuo ei PS4:n sovi.
Ja PC:lle kun saa melkein nuo kaikki komponentit erikseen kiinni, niin kannattaa ainakin myynti-ilmoituksessa mainita että myy erikseenkin.

Juuri 5min. sitten laitoin tilaukseen tuon Thrustmaster T300RS-ratin :)
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle ja kaikki muukin PS4-ratteihin liittyvä keskustelu

Ricmotechin kaapelista:
Eräällä komeljanttarilla T500:n kanssa tuo sovitinkaapeli ei toiminutkaan. Katkaisee virrat tjms. ratista. Tapahtui aivan vasta.
Minä pystyn huomenna vasta testaamaan oman sovittimeni T300:n kanssa.
Malttakaa hetki..
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle ja kaikki muukin PS4-ratteihin liittyvä keskustelu

Juuri 5min. sitten laitoin tilaukseen tuon Thrustmaster T300RS-ratin :)

Minä tilaan vasta kuukauden päästä kun valtio antaa mun rahat takaisin. :D Mutta kertokaa ihmeessä, mistä tilailette näitä ja millä hinnalla. Verkkokauppa.com on toistaiseksi tuntunut järkevämmältä vaihtoehdoista.

Edit: Tuosta vaihdekepistä. H-kaaviolla se kytketään konsolin USB porttiin, ei rattiin Playstationeilla pelatessa.

http://ts.thrustmaster.com/eng/index.php?pg=view_files&gid=1&fid=2&pid=378&cid=12
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle ja kaikki muukin PS4-ratteihin liittyvä keskustelu

Kepillehän saa tehtyä tuen vaikkapa vanerista, sopivan kokoinen 10-12mm paksuinen vanerinpala standin yläkiinnikkeen ja ratin väliin.
Tarvitaan tietysti saha ja porakone, nehän nyt löytyy joka ukolta.

Eikä toi metallitanko virityskään mikään mahdottomuus ole toteuttaa.

https://www.youtube.com/watch?v=Q5kpEMKMm7E

Joo niihän se on varmaan ite rakenneltava, laiskana yritin vaan etsiä tehdastekosia..:D
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle ja kaikki muukin PS4-ratteihin liittyvä keskustelu

Edit: Tuosta vaihdekepistä. H-kaaviolla se kytketään konsolin USB porttiin, ei rattiin Playstationeilla pelatessa.

http://ts.thrustmaster.com/eng/index.php?pg=view_files&gid=1&fid=2&pid=378&cid=12
Ja mm. Driveclub ei tue sitä H-kaaviota. Ilmeisesti kuitenkin se ylös/alas vaihtaminen onnistuu, kun vaihdekeppi kytketään rattiin. Project Cars varmasti tukee H-kaaviota, mutta hyvin pitkälti mennään pelinkehittäjien ratkaisujen mukaan ja saa nähdä onnistuuko esim. The Crewssa H-kaavion käyttäminen PS4:lla.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle ja kaikki muukin PS4-ratteihin liittyvä keskustelu

Ja mm. Driveclub ei tue sitä H-kaaviota. Ilmeisesti kuitenkin se ylös/alas vaihtaminen onnistuu, kun vaihdekeppi kytketään rattiin. Project Cars varmasti tukee H-kaaviota, mutta hyvin pitkälti mennään pelinkehittäjien ratkaisujen mukaan ja saa nähdä onnistuuko esim. The Crewssa H-kaavion käyttäminen PS4:lla.

Siellähän on Crew listattuna h-kaavion kera.

Ongelmahan tuossa on se, että mullakin on erillinen ajopenkki jossa jo nyt ratissa on 5m jatkokaapeli pleikalle. Tuossa joutuu nyt pistämään uuden jatkojohdon, jotta saa myös vaihdekepin konsolille. Sit eri jatkojohdot vielä PS3 ja PS4 välille, kun molemmat on käytössä. Kaiken lisäksi tämän lisäksi täytyy pitää mahdollisena kepin liittäminen rattiinkin jossain peleissä. Vähän hanurista.

Vai toimiiko niin, että jos en käytä h-kaaviota, voin pitää aina ratissa kiinni? Vai onko niin, että kahden tähden merkinnällä olevat täytyy pitää USB:llä, oli sitten kyseessä h tai sekventaali?
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle ja kaikki muukin PS4-ratteihin liittyvä keskustelu

Katos tuoltahan ne näkeekin kätevästi, en huomannut tuota sun linkkiä. :)
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle ja kaikki muukin PS4-ratteihin liittyvä keskustelu

Ricmotechin kaapelista:
Eräällä komeljanttarilla T500:n kanssa tuo sovitinkaapeli ei toiminutkaan. Katkaisee virrat tjms. ratista. Tapahtui aivan vasta.
Minä pystyn huomenna vasta testaamaan oman sovittimeni T300:n kanssa.
Malttakaa hetki..

Toimii. Driveclubissa testasin juuri. :)
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle ja kaikki muukin PS4-ratteihin liittyvä keskustelu

Siis häh, mihin ihmeeseen mä sitten kuulokkeet liitän, loppuu USB-paikat kesken konsolista :confused:
Löytyy kyllä kuulokkeista sekä USB että kuulokelähtö... Onnistuukohan tuo jos liitän kuulokkeet tuohon PS4 normi ohjaimeen, siinä näkyy olevan kuulokelähtö? Mikki tosin ei sitten toimi. Mulla on siis headsetti tommonen johon tulee ääni steereoplugilla ja sitten on ääni/mikki vain USB:llä vaihtoehtoina... Tuskin tuossa T300RS on sentään mikkipaikkaa itessään?
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle ja kaikki muukin PS4-ratteihin liittyvä keskustelu

Usb hubilla lisäpaikkoja. Ei montaa euroa maksa.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle ja kaikki muukin PS4-ratteihin liittyvä keskustelu

Usb hubilla lisäpaikkoja. Ei montaa euroa maksa.

Toimiiko moinen PS4:ssä, siis päästääkö se oikeat komennot läpi? Mulla on noita kotona ainakin 8 et ei siitä ole kiinni :D
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle ja kaikki muukin PS4-ratteihin liittyvä keskustelu

Ainakin PS3:saa on toiminut, niin luulisin että tuossakin.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle ja kaikki muukin PS4-ratteihin liittyvä keskustelu

Täytyy kokeilla, tosin voi olla että mun 27" näyttö vaihtuu 23" tv:hen jossa on sitten ihan kuulokelähtö.
Harmittaa vaihtaa pienempään näyttöön mutta pakko saada jostain vahvistin, nuo PS4 äänet on niin heikot vaikka konsolistakin on täysillä.
No, eiköhän tuo ole ihan riittävä näyttö kun ihan nokan edessä kuitenkin on.
 
Ylös Bottom