Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskustelu

Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Oli pakko.... Mikä takuu? No tuon saa vielä kasattua jos sikseen takuuta varten. Tuli siitä kyllä "ruma" mutta mitä väliä, päällysmateriaalia vaan kehiin vielä :D Täytyy tehdä kyllä joku parempi versio vielä jossainvälissä kun puu ei ole paras mahdollinen tuohon...

https://i.gyazo.com/af637915a42a472be5bfdbb0c5fb22f0.jpg
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Oli pakko.... Mikä takuu? No tuon saa vielä kasattua jos sikseen takuuta varten. Tuli siitä kyllä "ruma" mutta mitä väliä, päällysmateriaalia vaan kehiin vielä :D Täytyy tehdä kyllä joku parempi versio vielä jossainvälissä kun puu ei ole paras mahdollinen tuohon...

https://i.gyazo.com/af637915a42a472be5bfdbb0c5fb22f0.jpg
Hyvähän tuo on, kuka niitä jalkoja katsoo.

Eilen tuli GT Omega ständi ja on pirun hyvä. Hyvin saa säädettyä ja tykkään kun säädöt pysyy vaikka välillä painaa ständin kasaan ja piiloon. Ei ole halvin (toiseksi halvin?) mutta hintansa väärti ehdottomasti.
Tilasin suoraan kotisivuilta ja tuli tasan viikossa. Posteja taisi olla joku noin 8,80e.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Tykkään kans tuosta GT Omegan standista ja postikulutkaan ei päätä huimaa vaikka taitaa britanniasta tulla. Mulla kans meni joku viikon verran.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

G29:llä pistäkää heti vain tuo +66% Sieltä Spaden asetuksista jos pikaversio säädöt haluatte Project Carsiin (PC:llä saa kaikkiin autoihin nuo spaden asetukset vain muuttamalla yhden kansion nimeä ja siirtämällä sen oikeaan paikkaan, löytynee ohjeet Spadelta itseltäänkin, PS4:llä pitää joka auto säätää erikseen), Classicilla ei tuntunut kanttareet juuri missään ja Tire Forcen sain laittaa sinne 110-120 välille (huomaa että classic on kait T300RS varten tehty). Muistakaa myös että Master Scale ja Sop Scale pitää olla aina samat lukemat ratista tai alustasta riippumatta, suosin itse sitä 36-40 väliä ja vanhoilla autoilla jopa 45-50. Muistaisin että PS4:llä sai olla tyyliin 45-55 ?

Etsin itse edelleen täydellisiä säätöjä, eli nuo on suuntaa antavia. Huomionarvoista sekin, että kyllä vaan tälläkin ratilla saat vääntöä niin paljon että vääntää käsille pahasti, en olisi kyllä uskonut. Tire Force on yksi tärkeä tekijä siinä että auton renkaisiin saa hyvän tuntuman, se ei sa olla lian iso jos on auto jossa on ohjaustehostin.

Suurin ongelma mulla tuntus olevan just tuo et kanttareet ei tunnu ehkä tarpeeksi, muttta kuten joku mainitsikin, se on aikalailla "kolinaa" ratissa kun ajat sen kanttareen yli, lienee siis paras pitää ne tuollatavalla kun nyt ovat... Täytyy tänään tai huomenna oikein rykästä ja käydä noita säätöjä kunnolla läpi, siellä on paljon sellasta mitä oon joko unohtanut tai en ole kokeillut kun nopeasti.

G25:lla mun oli turha tehdä isomapaa säätöä kun se mun ratti oli niiiin väljä joka suuntaan että ihan hirvittää nyt että miten sillä oon edes ajanut mitään :D

Hyviä vinkkejä!

Itsellä eniten ongelmaa säädöissä aiheuttaa yliohjautuminen, vaikka kuinka korjaa niin auto meinaa spinnata, ei vaan saa siihen semmosta hyvää tuntumaa.

Lisäksi just kuopat ja kanttarit ei tunnu käytännössä miltään, Asettossa tosin ne tuntui vähän paremmalta, toki tällä G29:llä ne tärinät nyt ei mitenkään ihmeellisiltä muutenkaan tunnu. Niin kuin sanoit niin ratti oikeastaan vaan kolisee ja nakuttaa, ei niinkään tärise :D
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Hyviä vinkkejä!

Itsellä eniten ongelmaa säädöissä aiheuttaa yliohjautuminen, vaikka kuinka korjaa niin auto meinaa spinnata, ei vaan saa siihen semmosta hyvää tuntumaa.

Lisäksi just kuopat ja kanttarit ei tunnu käytännössä miltään, Asettossa tosin ne tuntui vähän paremmalta, toki tällä G29:llä ne tärinät nyt ei mitenkään ihmeellisiltä muutenkaan tunnu. Niin kuin sanoit niin ratti oikeastaan vaan kolisee ja nakuttaa, ei niinkään tärise :D

Ratin oikea kalibrointi auttaa tohon yliohjautumiseen yleensä, eli kun kalibroit niin ekasta täydet kääntösäteet, tokalla kun se pyytää 900 lukua niin käännä vasemmalle että luku on tasan 900 ja siitä painat X tai mikä se painike onkaan. Yhdenkin asteen virhe tuossa luvussa tekee sen että ratti toimii väärin. Tämän kaivoin joskus jostain G27 keskustelusta mutta uskoisin että se sama virhe toistuu G29:llä myös.
G25:n kanssa oli se että piti käydä radalla, painella polkimia ja väännellä rattia ja vasta sitten kalibrointi, tähän virheeseen en ole vielä törmännyt G29, eli oletan että se oli vaan vanhan G25 setin vanhuutta tai jotain ettei lähtenyt heti pelittämään mutta noita vanhoja kikkoja kannattaa kokeilla jos näyttää siltä et kaikki ei toimi kuten pitää.

Mulla oli itselläni vaikeus tottua siihen että esim. RUF GT3:lla kääntösäde on pieni, todella pieni, eli se itse autokin yliohjaa pahasti. Tuo pitäs kyllä saada säädettyä itse autostakin tai sitten helpommalla voi kokeilla jollakin toisella autolla. Jännä kun käännät rattia sentin niin auto kääntää jo melkein puolet kääntösäteestä ja minulla se jos mikä tappaa koko ilon...

On ollut puhetta siitä että G29:n ratin keskellä oleva deadzone olisi julmetun pieni, eli autoa on melkein mahdotonta saada ajamaan suoraan sen jälkeen kun on tehnyt korjausliikkeitä mutta ainakaan vielä se ei ole minua häirinnyt... Tai sitten en ole kiinittänyt huomiota siihen niin paljon... Siellä pitäs olla itse Project Carsissa jokin steering deadzone säätö jos muistan oikein, sen pitäisi tuohon vaikuttaa.

Tuli mieleen et Jos AC:ssa tuntuu nuo kanttarit ja muut niin se ei ainakaan sitten ole ratin vika että PCarsissa ne ei tunnu... Täytyy säätää lisää noiden FFB asetusten kanssa.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Ratin oikea kalibrointi auttaa tohon yliohjautumiseen yleensä, eli kun kalibroit niin ekasta täydet kääntösäteet, tokalla kun se pyytää 900 lukua niin käännä vasemmalle että luku on tasan 900 ja siitä painat X tai mikä se painike onkaan. Yhdenkin asteen virhe tuossa luvussa tekee sen että ratti toimii väärin. Tämän kaivoin joskus jostain G27 keskustelusta mutta uskoisin että se sama virhe toistuu G29:llä myös.
G25:n kanssa oli se että piti käydä radalla, painella polkimia ja väännellä rattia ja vasta sitten kalibrointi, tähän virheeseen en ole vielä törmännyt G29, eli oletan että se oli vaan vanhan G25 setin vanhuutta tai jotain ettei lähtenyt heti pelittämään mutta noita vanhoja kikkoja kannattaa kokeilla jos näyttää siltä et kaikki ei toimi kuten pitää.

Mulla oli itselläni vaikeus tottua siihen että esim. RUF GT3:lla kääntösäde on pieni, todella pieni, eli se itse autokin yliohjaa pahasti. Tuo pitäs kyllä saada säädettyä itse autostakin tai sitten helpommalla voi kokeilla jollakin toisella autolla. Jännä kun käännät rattia sentin niin auto kääntää jo melkein puolet kääntösäteestä ja minulla se jos mikä tappaa koko ilon...

On ollut puhetta siitä että G29:n ratin keskellä oleva deadzone olisi julmetun pieni, eli autoa on melkein mahdotonta saada ajamaan suoraan sen jälkeen kun on tehnyt korjausliikkeitä mutta ainakaan vielä se ei ole minua häirinnyt... Tai sitten en ole kiinittänyt huomiota siihen niin paljon... Siellä pitäs olla itse Project Carsissa jokin steering deadzone säätö jos muistan oikein, sen pitäisi tuohon vaikuttaa.

Tuli mieleen et Jos AC:ssa tuntuu nuo kanttarit ja muut niin se ei ainakaan sitten ole ratin vika että PCarsissa ne ei tunnu... Täytyy säätää lisää noiden FFB asetusten kanssa.
Huh, tässä oli paljon hyvää asiaa, kiitos!
Minusta tuo G29 deadzone on PCarsin nolla-asetuksilla täydellinen, helposti saa menemään suoraan. Liekö joku PC-softan bugi ollut aikanaan kun itsekin tuosta luin, sen verran yleinen valituksen aihe ollut.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Ratin oikea kalibrointi auttaa tohon yliohjautumiseen yleensä, eli kun kalibroit niin ekasta täydet kääntösäteet, tokalla kun se pyytää 900 lukua niin käännä vasemmalle että luku on tasan 900 ja siitä painat X tai mikä se painike onkaan. Yhdenkin asteen virhe tuossa luvussa tekee sen että ratti toimii väärin. Tämän kaivoin joskus jostain G27 keskustelusta mutta uskoisin että se sama virhe toistuu G29:llä myös.
G25:n kanssa oli se että piti käydä radalla, painella polkimia ja väännellä rattia ja vasta sitten kalibrointi, tähän virheeseen en ole vielä törmännyt G29, eli oletan että se oli vaan vanhan G25 setin vanhuutta tai jotain ettei lähtenyt heti pelittämään mutta noita vanhoja kikkoja kannattaa kokeilla jos näyttää siltä et kaikki ei toimi kuten pitää.

Mulla oli itselläni vaikeus tottua siihen että esim. RUF GT3:lla kääntösäde on pieni, todella pieni, eli se itse autokin yliohjaa pahasti. Tuo pitäs kyllä saada säädettyä itse autostakin tai sitten helpommalla voi kokeilla jollakin toisella autolla. Jännä kun käännät rattia sentin niin auto kääntää jo melkein puolet kääntösäteestä ja minulla se jos mikä tappaa koko ilon...

On ollut puhetta siitä että G29:n ratin keskellä oleva deadzone olisi julmetun pieni, eli autoa on melkein mahdotonta saada ajamaan suoraan sen jälkeen kun on tehnyt korjausliikkeitä mutta ainakaan vielä se ei ole minua häirinnyt... Tai sitten en ole kiinittänyt huomiota siihen niin paljon... Siellä pitäs olla itse Project Carsissa jokin steering deadzone säätö jos muistan oikein, sen pitäisi tuohon vaikuttaa.

Tuli mieleen et Jos AC:ssa tuntuu nuo kanttarit ja muut niin se ei ainakaan sitten ole ratin vika että PCarsissa ne ei tunnu... Täytyy säätää lisää noiden FFB asetusten kanssa.

Juurikin tämä ongelma häiritsee itseä kun pelaa g29:llä f12016 :sta. Luoti suoraan ajaminen on jotakuinkin mahdoton ja ohjaamienen on semmosta pikkunylkytystä suorilla. Tohon jos jollain on joku ratkaisu niin olis mukava kuulla
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Olen itse siinä luulossa että tuo on ongelma PS4:n kanssa ja pc:llä taas se olisi jotenkin poissa, tosiaan itse kun pc:llä vallan melkein pelaan niin en ole tuota huomannut ja pelinä on vain Project cars... Tosiaan F1 autolla en ole koittanut rattia mutta täytyy sekin kokeilla Project Carsissa. Kun ei oikein selvinnyt että onko ongelma tietyissä peleissä vai missä mutta itse ongelma kuitenkin on olemassa.
PS4:llä ei ainakaan vissiin ole muita säätöjä kuin itse pelissä olevat säädöt, eli jos deadzonea haluaa selkeämmäksi, olisi melkein ainoa vaihtoehto isompi ratti mutta se nyt ei ole jokapojan unelma muutos ja ratin halkaisijan pitäs kasvaa aika merkittävästi että se vaikuttaisi... PC:llä taas pystyy tekemään melkein mitä vain paitsi mekaanisia muutoksia.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Jännä homma kun itsellä tuntuu että tuo deadzone on liian iso :D

Tosin F1 2016 en omista edes.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Minäpä nyt testasin tuota ja kyllä, deadzone on aika pieni, sen näkee kunnolla vasta kun ajaa suoralla +300km/h ja hitaammassa vauhdissa sitä ei oikeastaan huomaa jos ei ole tarkkana.
F1 auto ja LMP auto teki tuota, eli suurissa nopeuksissa auto huojuu hieman ja on vaikea löytää nollapiste, mutta kun mä en mene sanoon onko se Project Carsin fysiikat joiden takia se niin tekee vai onko se jotain jolla on haettu realismia (?) Vaiko sitten "ominaisuus vika" ratissa... Minua tuo ei sinällään isommin häiritse kun en F1 autoilla paljonkaan ajele mutta kyllä ratissa pitäisi olla se nollapiste selkeästi esillä ja LMP-autoilla kyllä mennään paljonkin...

Itse ratissa forcet ottaa kiinni vasta kun oikeasti rattia kääntää, eli se ratin "paine" ei tunnu heti renkaiden lähdettyä kääntymään vaan alkaa "myöhässä" ja nyt kun mä kokeilin laittaa Deadzonen 1, niin sekään ei auttanut oikein mihinkään... Puoliväli (0,5 jota ei ole saatavilla) olisi varmasti sopiva kohta jolloin auto alkaisi kääntymään vasta kun ratissa tuntuu vastapaine, sillä muutenhan tuo on aika hölmöä noin että auto kääntyy mutta ratissa tuntuu kääntö myöhässä :D Ikäänkuin kellosta viisaria katsomalla auto kääntyy klo 2min. yli tasan ja forcet mukaaan vasta 4min. kohdalla... Deadzone 1 laittaa sen sinne johonkin 5-6 min. kohdalle... Tämän uskon olevan Project carsin oma feilaus että nuo on noinkin pitkät säätövälit, saisivat muuttaa tuon tiheämmäksi, kenties sitten PCars 2 :rolleyes:

Olen melko varma että jos vaihtaisi tohon G29 30cm:n halkaisijan ratin niin deadzone 1:llä paine alkaisi melko oikeasta kohdasta koska isompi ratin kehä = pidemmät "minuttivälit". No, mulla on tuo modaus tulossa joka tapauksessa piakkoin et sen näkee sitten.

Niin joo, joillakin oli sitä että vaihdeläpyskä ei tahdo toimia oikein ja alaspäin vaihto vaatii usean painalluksen. Koputan puuta, ei ole ainakaan vielä näkyvissä tuollaista vaikka aika paljon on tullut rämpytettyä. Joku mainitsi kans siitä että niitä pitäs käyttää vähän "ronskimmin" eli selkeitä läpäytyksiä pohjaan asti.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Tuli lueskeltua foorumeita ja aika moni sanoo pitävänsä Tire Forcen 150-200 välillä ja Gain 1.00. Täytynee kokeilla noin radikaaleja muutoksia koska jos Project Cars toimii jotenkin edes luonnolisesti niin Tire Forcet pitäis sit suorilta vaikuttaa myös siihen kuinka ne kanttareet tuntuu koska pito niissä vaikuttaa pienten "ilmalentojen" aikana tai jotain sen suuntaista... :rolleyes:
 
Mitä muita ratilla ajettavia pelejä on kuin Driveclub, Dirt, Project Cars ja Asetto Corsa?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Mitä muita ratilla ajettavia pelejä on kuin Driveclub, Dirt, Project Cars ja Asetto Corsa?
Sebastian Loeb Rally ja WRC5 ainakin. En tiedä kummastakaan mitään.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Lienee aikalailla siinä ne parhaat. Need For Speed ja rivals, The Crew, F1 15 ja 16, lienee kohta 17. WRC 5 ja 6. Aika vähällä on pelit, Need for speedit ehkä ainoita mitä voi pelata ajankuluksi, täysi arcade kun on...

Tulevia tähtiä on sit Project Cars 2 ja GT Sport. Muut tuntus olevan sitä vanhaa kauraa ellei ole joku ison hypen omaava peli tulossa vielä lisäksi...
 
Lienee aikalailla siinä ne parhaat. Need For Speed ja rivals, The Crew, F1 15 ja 16, lienee kohta 17. WRC 5 ja 6. Aika vähällä on pelit, Need for speedit ehkä ainoita mitä voi pelata ajankuluksi, täysi arcade kun on...

Tulevia tähtiä on sit Project Cars 2 ja GT Sport. Muut tuntus olevan sitä vanhaa kauraa ellei ole joku ison hypen omaava peli tulossa vielä lisäksi...
Need for Speedissä toimii ratti? Luin jostain ettei toimisi.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Kolmen sekunnin googlaamisen perusteella ei toimisi ratti need for speedissä. Toimi tai ei, niin eipä siitä kyllä varmaan tuollaisessa pelissä hirveästi iloa olisi.

Dirt 4 kuulunee myös tuohon tulevien pelien joukkoon.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Tämänhetkinen tuki esim. PS4 & T300 -yhdistelmälle valmistajan mukaan:

- ASSETTO CORSA
- DiRT RALLY™
- DiRT RALLY™ VR
- DiRT® 4
- DRIVECLUB™
- DRIVECLUB™ BIKES
- DRIVECLUB™ VR
- FARMING SIMULATOR 15 (*)
- FARMING SIMULATOR 17 (*)
- F1 2015
- F1 2016
- GRAN TURISMO® Sport
- GRAVEL
- Nascar Heat Evolution
- PROJECT CARS
- PROJECT CARS 2
- SEBASTIEN LOEB RALLY EVO
- THE CREW™
- THE CREW™ WILD RUN
- WRC 5
- WRC 6
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Tuossa on parit kommentit Fanatec-pomolta tulevaan laitteeseen liittyen ja tuo photoshopattu ps-logo - kuva:

198eeb57781007439a62d11d6c3b32f1.jpg


9a76caac788d9a8dc5d4250d3487f35f.jpg


be4bafe9a446751d5e667d17128d1023.jpg

Jännä kyllä nähdä mitä sieltä lopulta tulee. Jotain irtonappeihin ainakin jotenkin liittyvää vähän itsekin veikkaisin ehkä.

Tämä "mysteeri" selviää ens viikkolla...ja toivottavasti nämä kommentit on totta.

Thomas Jackermeier said:
It looks like next week will bring something interesting. There is something already on the way to our warehouses.


Thomas Jackermeier said:
All your steering wheels will work fine with our new PS4 wheel so there is no need to invest again. Shifters, pedals and handbrake will work fine as well.
referred to: PlayStation compatibility UPDATE 2
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Tämä "mysteeri" selviää ens viikkolla...ja toivottavasti nämä kommentit on totta.

Thomas Jackermeier said:
It looks like next week will bring something interesting. There is something already on the way to our warehouses.


Thomas Jackermeier said:
All your steering wheels will work fine with our new PS4 wheel so there is no need to invest again. Shifters, pedals and handbrake will work fine as well.
referred to: PlayStation compatibility UPDATE 2

Loistojuttu tuo, että CSL Elitet tulee toimimaan varmuudella uudenkin Basen kanssa. Näinköhän ensi viikolla pääsisi jo tilausta laittamaan sisään.. :)
 
Ylös Bottom