Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskustelu

Perhanan Fanatec oikeesti, saisi tulla jo noita QR adaptereita. Onko kellään hajua milloin nuo tulee markkinoille vai pitääkö mennä itse teettämään?
 
Onhan sieltä adapteri tulossa varmaan hyvinkin pian myyntiin, mutta tuohan on tarkoitettu uuden McLaren-rimmin kaveriksi. Jos jonkun muun ratin kanssa meinaa tuota käyttää niin askartelua taitaa vaatia..
 
Ennakkotilaukset noista adaptereista (ja rateista) ovat jo matkalla, tai lähempänä Saksaa perilläkin, joten eiköhän tehdas ala näillä hetkillä painaa jo tavaraa normaaliakin myyntiä varten.
 
Olen käsittänyt et tuo adapteri olis ihan universaali, mut ei se paha homma ole sit tehdä siihen "adapterin adapteri" jos halua aftermarket ratin... Kun ei viittis maksaa tota vajaa 400€ tosta missä on napit ja yks pieni ruutu :D
 
CSL Elite PS4:lle on tullut ajureista versio 310, sisältäen uuden firmwaren. Myös McLaren GT3:lla näyttää olevan omansa eli firmiksiä pitää saada menemään kaksikin kappaletta sisään tällä kombolla (ensimmäinen päivitys baselle vaikkapa kehä irti ja sen jälkeen GT3 kiinni, jolloin pitäisi tulla uusi päivitysmahdollisuus).

Fanatec-kuskin elämä on 70 % kisailua ja 30 % softien päivityksiä. :D
 
Onkohan nuo T sarjan ratit miten usein "alessa"? :D Mulla on nyt vaan tuo perus PS rimmi siinä.
Kaikkihan tuohon T300 baseen kiinni menee.

Sugon rata on kyllä kivan "hidas" kun sitä Project Cars 2 pelissä pääsee ajamaan.
Ja kun se on hidas niin siten se on melko helppo rata.
 
Ei anna laittaa ostoskoriin ilmeisesti vielä tota adapteria, mut lienee joku sivuston bugi tai jotain (?).

McLaren rimmikin jo Pre-order. Tuo McLaren rimmi on kyllä pakko hankinta. Tossa kai tulee mukana tuo QR, vähän kyllä ihmetyttää et pelkkä QR on 99€ mut tuon ratin kanssa se on 179€... Ainakin paketin tiedoissa lukee et se sisältyy siihen.

Joka tapauksessa täytyy tuon mukana tulevalla QR:llä testata aftermarket rattia että tarviiko se tosiaan adapterin vai onko tuo 6 pulttia suoraan sopiva. Pahasti näyttäisi olevan samaa kokoa kun perus ratti...
 
Ei anna laittaa ostoskoriin ilmeisesti vielä tota adapteria, mut lienee joku sivuston bugi tai jotain (?).

McLaren rimmikin jo Pre-order. Tuo McLaren rimmi on kyllä pakko hankinta. Tossa kai tulee mukana tuo QR, vähän kyllä ihmetyttää et pelkkä QR on 99€ mut tuon ratin kanssa se on 179€... Ainakin paketin tiedoissa lukee et se sisältyy siihen.

Joka tapauksessa täytyy tuon mukana tulevalla QR:llä testata aftermarket rattia että tarviiko se tosiaan adapterin vai onko tuo 6 pulttia suoraan sopiva. Pahasti näyttäisi olevan samaa kokoa kun perus ratti...
Aamulla ja nytkin antaa laittaa adapterin ostoskoriin ja QR ei tuu rimmin mukana ja eikä ees paketin tiedoissa lue ett tulis mukana..."Exchageable Simplified Quick Release" ei oo toi QR-adapteri.;)
 
Tuolta kun menin "wheel accessories" listaan niin ei päästänyt aiemmin eteenpäin siihen adapterin omalle sivulle mutta nyt pääsi.

Joo se tarkoittikin tota muovista kiinnitystä näemmä. No, pitää se sit erikseen tilata...
 
Pakko nyt täältä kysyä apua tuohon Dirt Rallyyn. Tuntuu menevän millä tahansa autolla niin että autossa kääntösäde on keskeltä 90 astetta kumpaankin suuntaan. Rattina käytän tuota T300 niin olisi kiva käyttää sitä kahden ja puolen kierroksen kääntösädettä mikä siinä on.

Mikähän asetus mulla mahdollisesti on pielessä? Kiitos jo etukäteen avusta. :)

Project Cars 2 pelissä löysin viikonloppuna oikeat säädöt ratille. Siinä nyt on mutkia joissa nyt täytyykin käyttää sitä kääntösädettä. Ainakin niillä radoilla joilla tykkään pelissä ajaa.
 
Pakko nyt täältä kysyä apua tuohon Dirt Rallyyn. Tuntuu menevän millä tahansa autolla niin että autossa kääntösäde on keskeltä 90 astetta kumpaankin suuntaan. Rattina käytän tuota T300 niin olisi kiva käyttää sitä kahden ja puolen kierroksen kääntösädettä mikä siinä on.

Mikähän asetus mulla mahdollisesti on pielessä? Kiitos jo etukäteen avusta. :)

Asetuksista Soft lock päälle ja steering saturation 100%, niin kääntösäde vaihtuu auton mukaan realistisesti. Jos taas haluat että kaikilla autoilla kääntösäde on 900 astetta niin sitten Soft lock pois päältä ja steering saturation tuo 100%. Jotenkin näin homma muistaakseni toimii :p
 
Tuli tilattua Gigantin alesta Logitechin Driving Force Shifter tuon G29:n kylkeen. Asentelin sen ja näyttäisi toimivan ihan ok, pirun vaikeata on vaan totutella taas tuohon manuaalilaatikkoon :eek:. Mutta huomasin että vaihteet vaihtuu ilman kytkintäkin, vaikka automatic glutch on pois päältä. Eihän tämä näin kai pitäisi olla? Tuossa ei taida olla force feedbackkia joka antaisi näpeille jos yrittää vaihtaa ilman kytkintä?
 
Tuli tilattua Gigantin alesta Logitechin Driving Force Shifter tuon G29:n kylkeen. Asentelin sen ja näyttäisi toimivan ihan ok, pirun vaikeata on vaan totutella taas tuohon manuaalilaatikkoon :eek:. Mutta huomasin että vaihteet vaihtuu ilman kytkintäkin, vaikka automatic glutch on pois päältä. Eihän tämä näin kai pitäisi olla? Tuossa ei taida olla force feedbackkia joka antaisi näpeille jos yrittää vaihtaa ilman kytkintä?

Mikä peli kyseessä, se on usein pelin ominaisuuksia jos ilman kytkintä vaihtaa.Eli pelin asetuksia säätämään.

Tai no... Kyllähän oikeella autolla vaihteet vaihtuu ilman kytkintäkin mutta se ei ole autolle kovin terveellistä :D
 
Mikä peli kyseessä, se on usein pelin ominaisuuksia jos ilman kytkintä vaihtaa.Eli pelin asetuksia säätämään.

Tai no... Kyllähän oikeella autolla vaihteet vaihtuu ilman kytkintäkin mutta se ei ole autolle kovin terveellistä :D
Oli ainakin GT sportissa ja Project cars 2ssa...
 
Project cars 2 on ainakin automaattikytkimelle säätö (ja kannattaa katsoa et autokohtaiset säädöt on realistiset) ja muistaisin että siinä menee manuaalivaihteet perille ilman kytkintäkin mutta se vaihtoväli on tosi pitkä. En ole testannut hajoaako vaihteisto jos ei käytä kytkintä, hidas se kyllä on.
 
Poitsu innostui kartingista, joten nyt tuli iskällekin hyvä syy ostaa ratti :)

Nyt on Logitechin G29 ja Wheelstand Pro. Peleinä Dirt, Nascar, GT Sport, Project Cars sekö Driveclub.

Kertokaahan pähkinänkuoressa vinkkejä ratin mahdollisiin säätöihin vai onko pelien defaultit yleensä riittävät kasuaalipelaajille? Ainakin forcea tykkäsin säätää pienemmälle Project Carsissa kun oli niin pirun jäykkää menoa.

Niin ja ajelen yleensä automaatilla joten kytkin on turha. Saako ja kannattaako säätää jarru vasemmanpuolimmaiseksi polkimeksi? Eikös ralli-ja kilpaautoja ajeta niin, että vasemmalla jarrutetaan? Tuntuu, että vasen jalka on huonossa asennossa ainakin tuon wheelstandin kanssa jos jarru on keskimmäinen pedaali.

Kaikki vinkit ja ideat otan ilolla vastaan :)
 
G29:ssä on kyllä lähtökohtaisesti ihan jees säädöt melkein peliin ku peliin. Tottakai mielipidekysymyksiä, mutta ei ne niin sekaisen ole missään kun jos vertaa vaikka fanateciin. Google on ystäväsi ja sieltä löytyy hyvin valmiita säätöjä, mutta niinkuin sanoin, niin kyllä G29 aikana tarvitsi suht vähän säätää mitään.

Tuossa jarrupolkimessahan on se joku jousi tjs joka tekee efektin, että se on jäykempi mitä enemmän painaa. Ainakin itse tykkäsin siitä ja siksi en vaihtaisi sitä täysin lineaariseen kytkimeen. Vasurilla joo kannattaa opetella jarruttamaan ja mulla ei ainakaan ollu mitään ongelmia vaikka oli G29 + wheelstand ainakaan alun jälkeen. Saisko koko poljinpakkaa vähän vasemmalle jos helpottas
 
Ylös Bottom