Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskustelu

Poitsu innostui kartingista, joten nyt tuli iskällekin hyvä syy ostaa ratti :)

Nyt on Logitechin G29 ja Wheelstand Pro. Peleinä Dirt, Nascar, GT Sport, Project Cars sekö Driveclub.

Itsellä kokemusta G29:stä GT Sportin ja Dirtin kanssa. GT:ssä oletussäädöt ovat aika kohdallaan, mutta Dirtissä mielestäni ihan metsässä ja vaati ainakin itselläni säätämistä. Oletuksena oli ohjaus todella kiikkerä.

Pelistä riippuen jarrun saa määriteltyä kytkinpolkimelle (mm. GT Sport), mutta polkimet tosiaan käyttäytyvät hieman erilailla. Ehkä pienelle kuskille kevyempi kytkipoljin on ihan hyvä jarrupolkimena.
 
Poitsu innostui kartingista, joten nyt tuli iskällekin hyvä syy ostaa ratti :)

Nyt on Logitechin G29 ja Wheelstand Pro. Peleinä Dirt, Nascar, GT Sport, Project Cars sekö Driveclub.

Kertokaahan pähkinänkuoressa vinkkejä ratin mahdollisiin säätöihin vai onko pelien defaultit yleensä riittävät kasuaalipelaajille? Ainakin forcea tykkäsin säätää pienemmälle Project Carsissa kun oli niin pirun jäykkää menoa.

Niin ja ajelen yleensä automaatilla joten kytkin on turha. Saako ja kannattaako säätää jarru vasemmanpuolimmaiseksi polkimeksi? Eikös ralli-ja kilpaautoja ajeta niin, että vasemmalla jarrutetaan? Tuntuu, että vasen jalka on huonossa asennossa ainakin tuon wheelstandin kanssa jos jarru on keskimmäinen pedaali.

Kaikki vinkit ja ideat otan ilolla vastaan :)

Olen jo useamman vuoden ajanut Thrustmasterin ratilla G27:n polkimilla siten, että kytkin ja jarru ovat päikseen vaihdetut. Siirto-operaatio vaati hivenen tarkkuutta johdotusten kanssa mutta vaihto meni ok ilman uudelleenkolvailuja. Kannattaa muistaa, että takuu todennäköisesti raukeaa uudesta ratista toimenpiteen seurauksena. Suosittelen jos kytkin on turha, ergonomia on ykkönen.
 
Pleikan ohjain siis täytyy olla päällä kokoajan ja todennäköisesti jopa peli käynnistä ohjaimesta, ei ratista.
 
Kannattaa muistaa, että takuu todennäköisesti raukeaa uudesta ratista toimenpiteen seurauksena. Suosittelen jos kytkin on turha, ergonomia on ykkönen.

En usko että raukeaa, ei noissa ole sinettiä ja ei missään lue että ei sais aukaista. Mihin tuo koko olettamus perustuu että takuu raukeaa, taitaa olla pelkkä myytti :eek: Oon laittanut takuuseen lukuisia ohjaimia, mitä oon aukonut monet kerrat, aina menny läpi eikä ole kyselty että olenko aukonut.

Tuohon sinetti hommaan tuli jenkeissä laki, mikä määrittää sen laittomaksi, ilmeisesti EU:ssa on sama homma.

https://pokde.net/gaming/sony-microsoft-nintendo-warranty-policies-updated/
 
Viimeksi muokattu:
En usko että raukeaa, ei noissa ole sinettiä ja ei missään lue että ei sais aukaista. Mihin tuo koko olettamus perustuu että takuu raukeaa, taitaa olla pelkkä myytti :eek: Oon laittanut takuuseen lukuisia ohjaimia, mitä oon aukonut monet kerrat, aina menny läpi eikä ole kyselty että olenko aukonut.

Tuohon sinetti hommaan tuli jenkeissä laki, mikä määrittää sen laittomaksi, ilmeisesti EU:ssa on sama homma.

https://pokde.net/gaming/sony-microsoft-nintendo-warranty-policies-updated/
En menisi pelkän uskon varassa. Kyllä lähtökohta on se, että laitetta ei takuuaikana avata. Tietty jos osaa siististi modata niin, että vian sattuessa pystyy laitteen kokoamaan defaultiksi ilman jälkiä, ei ehkä jää kiinni laitteen aukomisista. Riski on silti olemassa. Kalliista laitteista on kuitenkin kyse.
 
En menisi pelkän uskon varassa. Kyllä lähtökohta on se, että laitetta ei takuuaikana avata.

Menee offtopikin puolelle, mutta mihin tämä uskomus perustuu, että laitetta ei saa takuuaikana avata?
Kyllähän jälleenmyyjät ja firmat tuohon yrittää vedota, mutta nämä asiat menee lakirjojen mukaan.
Niiden pitää pystyä todistamaan, että vika aiheutui tuotteen avaamisesta.
 
Ne huomaa ruuvien momentista jo että onko se avattu, en tiedä käykö se minkäänlaisena perusteluna hylkäämiselle(?).
Sinettiä ei kaikissa ole mutta on muita keinoja tunnistaa onko sisus tai kotelo kopeloitu, esimerkiksi juuri se että jos siellä on joku ruuvi jäänyt vajaasti auki, se ei ole tehdasvika vaan käyttäjän avaama ruuvi lähtökohtaisesti.

G29 polkimet voi avata ja vaikka purkaa kokonaan, mistään ei huomaa onko sille tehty mitään jos sen laittaa takaisin täysin samalla tavalla kun se oli mutta "pääsääntöisesti", takuu raukeaa siinä kun avaat laitteen.

finbaek tarkoittanee sitä riskiä että se saattaa olla takuu pois kun laitetta aukoo ja minusta tämä on syytä mainita aina kun jotain diy- juttua rupeaa tekemään.

Tosin jos nyt miettii ihan realistisesti, G29:n kohdalla takuulla voi heittää kyllä vesilintua jos ei käy ihan samperin huono tuuri... Vai onko joku tarvinnut takuuta sen ratin kohdalla?
 
Takuu tai tuotteen virhevastuu ei raukea pelkästään sillä, että laitteen avaa. Sen sijaan se voi raueta, jos toimii käyttöohjeiden vastaisesti tai muuten tarkoituksellisesti käyttää laitetta väärin. Takuu on myyjän/valmistajan myöntämä lisäetu ostajalle, jossa voi myös olla erilaisia rajoituksia, joten kannattaa lukea takuuehdot läpi. Virhevastuu sen sijaan on lakisääteinen asia.
 

Tiedättekö, mulle tulee tästä ratista mielen lähinnä testosteronilla varustettu G29. Olen melko varma että jos nämä kaksi laitettaisi samaan testiin, saataisi tosta Thrustmasterista selkeästi parempi vain forcejen osalta mikä ei kyllä hintaeron takia ole lähellekään riittävästi. No, ehkä tuo Thrustmaster on hivenen paremman näköinenkin mutta kuitenkin sen pitäisi olla 3/4 parempi (eli ihan eri planeetalta) kuin G29 että se olisi kannattava ostos ja sen lisäksi, sehän on tehty vain PS4 huomioon ottaen, GT Sport (mm. se basen sisällä oleva "subbari"). Sitten kun tuon saa alle 400€ niin se alkaa olemaan jo kannattavampi hankinta kuin esim. G29 tai Fanatec koska Fanatec on jo nyt laadukkaampi veistos kuin tuo T-GT.
 
Tiedättekö, mulle tulee tästä ratista mielen lähinnä testosteronilla varustettu G29. Olen melko varma että jos nämä kaksi laitettaisi samaan testiin, saataisi tosta Thrustmasterista selkeästi parempi vain forcejen osalta mikä ei kyllä hintaeron takia ole lähellekään riittävästi. No, ehkä tuo Thrustmaster on hivenen paremman näköinenkin mutta kuitenkin sen pitäisi olla 3/4 parempi (eli ihan eri planeetalta) kuin G29 että se olisi kannattava ostos ja sen lisäksi, sehän on tehty vain PS4 huomioon ottaen, GT Sport (mm. se basen sisällä oleva "subbari"). Sitten kun tuon saa alle 400€ niin se alkaa olemaan jo kannattavampi hankinta kuin esim. G29 tai Fanatec koska Fanatec on jo nyt laadukkaampi veistos kuin tuo T-GT.

Ehkä kuitenkin T300RS testoilla. Millä tavalla Fanatec on laadukkaampi?
 
Millä tavalla Fanatec on laadukkaampi?

Mielenkiintoinen sana joutunut joukkoon, parempaa tarkoitan, laadusta kun ei voi vielä sanoa mitään

Osaltaan arvioni perustuu myös siihen että tuo "T-DFB" toimii vain Gran Turismossa ellei asiaan ole tehty muutosta.
T300RS en vertaile edes koska sehän on nimenomaan "laadun" takia huono ratti. Mitään muuta huonoa siinä ei oikeastaan ole...
 
T-GT ei oo mielestäni mitään järkeä hommata,etenki ku mukana tulee "t3pa"-polkimet. Fanatec csl Elite ps4 ja siihen csl load cell polkimet on halvemmat ja kokonaisuutena on aivan eri luokkaa,kuin Toymasterit.
 
Ylös Bottom