Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskustelu

Ongelmia oli T300:ssa alkuvaiheessa, mutta veikkaan huhujen olevan aika kovasti liioiteltua. Omassa yksilössä ei ollut mitään vikaa, mutta veli vei oman rattinsa takaisin tuulettimen kovan metelin takia (+ vähäisen käytön takia).

Piti oikein tarkistaa mistä ja koska ostin oman rattini, kun ei ollut mitään muistikuvaa. Näköjään Expertiltä tilattu vuonna 2014 marraskuussa, kun se oli tilapäisesti muualta loppu. Alkaahan sillä näköjään jo olemaan ikää, mutta hyvin on toiminut. Veikkaan, että todella kevyet force-asetukset on myös säästänyt rattia ja pidentää sen käyttöikää.

Tuskinpa ratti kuitenkaan loputtomiin kestää ja uutta ei välttämättä tule tilalle, joten pitää vielä nauttia ajamisesta kun siihen pystyy.
 
Saa nähdä mitä tuo minun t300 moottori sanoo nyt, tilasin siihen tuon r383 ruorin. On se kyllä tähän asti aika raakaa ajoa kestänytkin jo. Forcet on kyllä aika rauhalliset minullakin. Semmoinen vika alkaa ilmentyä siinä kun se rupeaa natisemaan tietyissä kohtaa pyörittäessä, uikutus, joka voimistuu jatkuvasti. Ärsyttävää, pitänee purkaa ja tutkia ennenkuin tuo uusi jättiratti tulee.

Muuten kyllä t300 on ollut ainakin itselle mieleinen, hyvä ja tarkka ajotuntuma ja palaute.
 
Saa nähdä mitä tuo minun t300 moottori sanoo nyt, tilasin siihen tuon r383 ruorin. On se kyllä tähän asti aika raakaa ajoa kestänytkin jo. Forcet on kyllä aika rauhalliset minullakin. Semmoinen vika alkaa ilmentyä siinä kun se rupeaa natisemaan tietyissä kohtaa pyörittäessä, uikutus, joka voimistuu jatkuvasti. Ärsyttävää, pitänee purkaa ja tutkia ennenkuin tuo uusi jättiratti tulee.

Muuten kyllä t300 on ollut ainakin itselle mieleinen, hyvä ja tarkka ajotuntuma ja palaute.
Tuleeko se nitinä rimmistä vai basesta? Jos rimmistä niin siihen saattaa auttaa ruuvien kiristäminen tai sitten tuo rimmin vaihtaminen :)

Pitääkin muistaa tarkistaa pitkästä aikaa oman ratin ruuvien kireys.
 
Nitinä tulee tuolta basesta. Joku hihnapyörä, pieni, koska naukaisee ainakin kolmesti per ratin kierros. Puran tänään sitä ja laitan vaseliinit joka väliin. Epäilen että kun se lämpenee niin siellä rasvat käynyt kuivumaan. Tosiaan tuokin jo 5v vanha ja on ajettu !
 
Täällä on kanssa jo toine T300 setti menossa. Ekasta hajos keskittäminen vasemmalta puolelta täysin yllättäen. Kesti aika päivälleen puolivuotta.

Sain sitten heinäkuussa 2018 Verkkokauppa.comilta suoraan varastosta uuden. Ainakin siellä on mulle tullu hyvää asiakaspalveluu.

Nyt kun tuon iRacing kisailun aloitin niin toivottavasti kestäisi. Tai hajoaisi ennen heinäkuuta niin tulisi taas uusi takuuseen :D
 
Noniin. R383 tuli, ja meni paikalleen. Sitä odotellessa avasin tuon basen ja tutkin vähän, ei siellä mitään vikoja löytynyt, mutta tungin vaseliinia noihin rattaiden akseleille, ja joka paikkaan mihin sitä sai, ja muihin paikkoihin suhautin teflon sprayta (esim. ne hihnojen kiristinrullat). Nitinät loppui kaikki. Ja yksi huomio minkä tein, on se spiraalikaapeli, joka menee rattiakselin sisällä ratille, se nitisee ja narskuttaa sitä putken seinämää vasten, suihkutin sinnekin vaan teflonia, niin loppui sekin ääni.

Äsken ajoin DR2.0:aa pari tuntia putkeen, ja asetuksiin puuttumatta forcet ihan ok silti, ja ei tuo base ainakaan mitenkään havaittavasti tuosta kuumentunut normaalia enempää.
 
PlayseatPIC.jpg

Ajaakos täällä KFinillä joku jäsen tällaisella Playseat setillä?

Voitko kertoa kokemuksia? Olen mahdollisesti tällaisen ostamassa lähiaikoina. :)
 
Huojuu ja joustaa joka suuntaan, säädöt rajalliset, penkki on halvin mahdollinen viritelmä ohuilla toppauksilla. Ennemmin venyttää budjettia vähän ja hankkii suoraan vaikka jotain Simetikiä yms kunnollista. Tai alumiinia.
 
Viimeksi muokattu:
Huojuu ja joustaa joka suuntaan, säädöt rajalliset, penkki on halvin mahdollinen viritelmä ohuilla toppauksilla. Ennemmin venyttää budjettia vähän ja hankkii suoraan vaikka jotain Simetikiä yms kunnollista. Tai alumiinia.
Joo sen verran tuli negaa koko setistä luettua että en siihen päädy.
 
Taitaa lähes kaikissa noissa "halvoissa" penkeissä olla ongelmana tuo epätukevuus, ratti ei pysy paikallaan. Ellei sitten toki vahvista itse, jäykentäviä apuputkia parit sinnetänne,.

Oma itsetehty penkki on 40x40mm neliöputkesta 1,5mm seinämällä. Rattipöytä tulee ainoastaan oikealta puolelta yhdellä jalalla, mutta tukeva on. Tuo koko setti painaa semmoisen ~35kg :D
 
Omega GT sarjan setti on toinen mahdollinen vaihtoehto.

Se vaan on harmillisesti Omegan verkkokaupasta loppuunmyyty.




^^ Hyvä video siitä omega setistä.

Ajatus on lähtökohtaisesti päästä vain tuosta räjähtäneestä nojatuolista eroon. Niin sama se on vaihtaa johonkin tämäntyyppiseen kuten videolla näkyy. Siihen saisi ostettua pyörät alle jolloin se olisi vielä helpommin siirrettävissä.
Näyttötelinettä en tarvi kun juuri tuli asennettua tuohon 55' teevee jolta näkee kyllä ajaa.

Nykyistä Wheel Standiä saa joka pelikerta jossain kohtaa kisaa siirtää johonkin suuntaan.
Onneksi on niin kevyt että onnistuu kesken kisan siirtää.
 
Viimeksi muokattu:

Itse hommasin aikoinaan tälläisen pelkän telineen ja sitä sitten itse vähän modannut vaihdekeppituella sekä kääntänyt polkimien kaltevuuden toiseen suuntaan. On pirun tukeva teline ja vie paljon vähemmän tilaa kuin kunnon rattipenkki sekä helppo siirtää sivuun.

Nykyisin käytössä oleva nojatuoli sopii aivan loistavasti tuon pariksi, kun se muistuttaa enemmän ajopenkkiä kuin löhölinnaa.

Rattipenkki ja kiinteä ajopiste on toki parasta, mutta telineistä tuo R-Seatin malli pesee varmaan kaikki kaupalliset aivan heittämällä (mikäli tilanne ei ole muuttunut markkinoilla). Itsetehdyt on sitten asia erikseen.
 
GT Omegan ART versio itellä ei kyllä mitään moitittavaa. On tuo nyt muutaman vuoden ollut. Penkki alkaa kulua puhki, tosin se ei ole GT Omegalta vaan perus auton varaosajakkara.

Aiemmin mulla oli GT Omegan saman version pelkkä standi ja sekin on ihan passeli. Kunnon rautaa, painaa paljon mutta ompahan tukeva.

Voin kyllä huoletta suositella tuota ART versiota. Lienee ihan ok tuo PRO versiokin mutta pyöreän putken haittapuoli on sen joustavuus. ART on neliöputkea se ei jousta yhtään.
 
GT Omegan ART versio itellä ei kyllä mitään moitittavaa. On tuo nyt muutaman vuoden ollut. Penkki alkaa kulua puhki, tosin se ei ole GT Omegalta vaan perus auton varaosajakkara.

Aiemmin mulla oli GT Omegan saman version pelkkä standi ja sekin on ihan passeli. Kunnon rautaa, painaa paljon mutta ompahan tukeva.

Voin kyllä huoletta suositella tuota ART versiota. Lienee ihan ok tuo PRO versiokin mutta pyöreän putken haittapuoli on sen joustavuus. ART on neliöputkea se ei jousta yhtään.
Joo mä oon samaa mieltä jokusen videon oon noista molemmista kattonu niin tuo ART vaikuttaa jotenki tukevammalta.

Ainoo mitä ei monestakaan videosta oo selville saanu on se et onko se pedaalien kiinnitys levy alareunastaan kiinni jossain?
Oliko muuten miten helppo kasata?

Mielummin sitä odottaa ja ostaa tuon ARTin kun hakee verkkokaupasta lähes samaan hintaan Playseatin.

Meinasin jo ostaa tuon Playseatin mutta sitten moni samoja simuja pelaava varoitteli että sitä ei kannata ostaa.

Yks kaveri haki jostain päin Suomea käytettynä tuon PRO mallin.

Taidan ottaa siihen koko settiin vielä ne pyörät mukaan niin on helpommin siirretävissä.
 
Viimeksi muokattu:
Itsellä ollut Playseat Alcantara, polkimien alusta jousti vaikka kuinka paljon ja penkki oli surkea. Joitakin varmasti häiritsee myös jalkojen välissä menevä putki. Kyllä se muutenkin natisi ja heilui vähän joka suuntaan :D
 
Itsellä ollut Playseat Alcantara, polkimien alusta jousti vaikka kuinka paljon ja penkki oli surkea. Joitakin varmasti häiritsee myös jalkojen välissä menevä putki. Kyllä se muutenkin natisi ja heilui vähän joka suuntaan :D
Juuri sen Alcantara mallin oisin jo ostanu ellei ois varoitettu :D Ilmeisesti sille varoittelulle oli ihan syynsä?
 
Juuri sen Alcantara mallin oisin jo ostanu ellei ois varoitettu :D Ilmeisesti sille varoittelulle oli ihan syynsä?

No varsinkin jos noilla raskaammilla Thrustmasterin tai Fanatecin vehkeillä ajelee, niin en suosittele. Huojuu, joustaa ja natisee :)

G29:n kanssa voi olla ihan ok, mutta silläkin kun painaa jarrua niin koko levy joustaa alaspäin ja tuntuma on heiveröinen.
 
Ainoo mitä ei monestakaan videosta oo selville saanu on se et onko se pedaalien kiinnitys levy alareunastaan kiinni jossain?
Oliko muuten miten helppo kasata?

Suhteellisen helppo kasata. Pyörät meinaan itsekin tilata tuohon vielä, helpottaa siivoamista (olen ollut laiska nytkin) kun tuo ei tosiaan ihan helpolla liiku muuten.

Tuo poljinelvy on 4 kohdasta pulteilla kiinni ja ainakin itselle tuo kulman säätö on riittänyt hyvin.

0ca171252b7cb314fa2b5dae19dfae47.jpg
 
Tuossa tuo oma ratkaisu, on tukeva ratti vaikka vaan yhdellä jalalla. Kova lasikuitupenkki, mutta muoto on niin hyvä ettei siinä puudu paikat pitemmässäkään sessiossa.

Kaikki paitsi ratti ja vaihdekeppi, on itsetehtyä. PC:lle nuo buttonboksin napit(vanha joystick), 3 mustaa säädintä on bass shakerin säätimiä. Tällä setillä kelpaa jo ajella kyllä DR2.0:aa kun sai vihdoin tuon oikean ratin:cool:

lNc7CII.jpg
 
Varsin pätevän näköinen setuppi. Multa löytyy muuten samat kaiuttimet, on ihmeen hyvät äänen laadultaan vaikka halvat onkin.
 
Ylös Bottom