Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskustelu

Tuli tuo sitten tilattua, ajattelin aluksi että työpöytä olisi riittävä kiinnitys tuolle. En ainakaan itse saa siinä myöskään hyvää ajo-asentoa ja pojalle joutuu tekee virityksiä että yltää polkimille.
Toivotaan että tuo rattiteline pelastaa tilanteen, uskon kyllä:).

Mistä asetuksista saa peleissä vaihdettua kytkimen jarruksi? Tuotakin voisi kokeilla.
 
Loistava on kyllä tuo teline mikä tuli hommattua g29:lle, hyvin onnistuu säätään pojalle ja itselle.
Kun tuossa 2 viikkoa ollut käytössä. Viellä pitäisi kuppipenkki jostain halvalla etsiä niin olisi aika jees :D.
Ralli peleissä vain häiritsee tuo kun käsijarru kun on ratissa ympyrä painikkeessa, vähän hankala käyttöinen. Kai tuohon tottuu.
 
Laitetaanpa tänne, vaikka xbox x onkin konsolina.
Eli tarkoituksena olisi hankkia kunnon rigi. Rattina on Thrustmaster TX höystettynä Sparcon ralliratilla ja t3pa pro pedaalilla. Lisäksi tuossa on Thrustmaster Sparco vaihteen vaihdin ja toinen samanlainen käsijarruna, sekä th8a manuaalivaihde käyttöön.
Telineenä on tällä hetkellä Wheelstand pro, jossa lisäjatke vaihteille ja erinäisellä virityksellä, jossa nuo kaikki muut hilavitkuttimet ovat kiinni. Telinettä on jo hitusen korjailtu ajan saatossa ja se alkaa olla tiensä päässä. Tuolina on toiminut tavallinen ruokailutuoli, jonka jalkoja on hitusen lyhennetty.

Rseatin, Trak Racerin, Sim-Labin, Simetikin ja Sparcon rigejä olen tutkaillut ja mieluusti kuulisin kokemuksia? Tietenkin muitakin saa ehdotella?
Erilaisista istuimista haluisin myös kuulla kokemuksia?
Itse olen 168cm pätkä ja hivenen alle 90kg painava, keski-iän keskivartalon omaava selkäsairas, joten istuinten mukavuus ja koko hivenen huolettaa. Pystympi ajoasento olisi varmaankin plussaa, mutta muutoin rigin koko olisi pysyttävä jotenkin siedettävänä. Rigin alle olisi tarkoitus hankkia myös pyörät, jotta sitä saa helposti tarvittaessa siirrettyä. Näyttönä toimii tv, joka on seinässä kiinni. Tv:tä saa reilu puoli metriä seinätelineen avulla seinästä irti, joten erillistä näyttötelinettä en toistaiseksi tarvitse.
 
RSeat S1 (+ Fanatec) mulla ja hyvä on. Ranskanpoika myy. Reilu tonni hintaa lisävarusteineen.

Painaa sen 100kg mutta just tekee ite lavetin johon pyörät niin liikkuu kyllä jos tarvii. Penkki erinomaisen hyvin säädettävä.

Käsijarruille/kepeille omat lisävarusteet kiinnitykseen, ei maksa paljon.
 
Kaikki nuo rigit on hyviä, GT Omega vielä listaan lisäksi.
Kannattaa noissa varautua siihen että joudut itse tekemään ristiselälle tuen tai sitten hankkii selaisen auton penkin jossa on tuo tuki. Kuppipenkit ei yleensä ole kovin mukavia ristiselälle pitkässä juoksussa, etenkin jos on selässä vikoja kuten itselläkin.
 
Rseatin, Trak Racerin, Sim-Labin, Simetikin ja Sparcon rigejä olen tutkaillut ja mieluusti kuulisin kokemuksia?
Itsekin katsoin näitä samoja helmi-maaliskuun vaihteessa kun piti ensimmäistä rigiä hommata.
Päädyin lopulta puhtaasti hinnan vuoksi GT Omegaan. Simetikin sijasta muut oli siihen taloustilanteeseen aivan liian kalliita.
 
Laitetaanpa tänne, vaikka xbox x onkin konsolina.
Eli tarkoituksena olisi hankkia kunnon rigi. Rattina on Thrustmaster TX höystettynä Sparcon ralliratilla ja t3pa pro pedaalilla. Lisäksi tuossa on Thrustmaster Sparco vaihteen vaihdin ja toinen samanlainen käsijarruna, sekä th8a manuaalivaihde käyttöön.
Telineenä on tällä hetkellä Wheelstand pro, jossa lisäjatke vaihteille ja erinäisellä virityksellä, jossa nuo kaikki muut hilavitkuttimet ovat kiinni. Telinettä on jo hitusen korjailtu ajan saatossa ja se alkaa olla tiensä päässä. Tuolina on toiminut tavallinen ruokailutuoli, jonka jalkoja on hitusen lyhennetty.

Rseatin, Trak Racerin, Sim-Labin, Simetikin ja Sparcon rigejä olen tutkaillut ja mieluusti kuulisin kokemuksia? Tietenkin muitakin saa ehdotella?
Erilaisista istuimista haluisin myös kuulla kokemuksia?
Itse olen 168cm pätkä ja hivenen alle 90kg painava, keski-iän keskivartalon omaava selkäsairas, joten istuinten mukavuus ja koko hivenen huolettaa. Pystympi ajoasento olisi varmaankin plussaa, mutta muutoin rigin koko olisi pysyttävä jotenkin siedettävänä. Rigin alle olisi tarkoitus hankkia myös pyörät, jotta sitä saa helposti tarvittaessa siirrettyä. Näyttönä toimii tv, joka on seinässä kiinni. Tv:tä saa reilu puoli metriä seinätelineen avulla seinästä irti, joten erillistä näyttötelinettä en toistaiseksi tarvitse.
Itsellä Simetikin rigi johon olen kyllä tyytyväinen mutta jos nyt hommaisin rigin niin kääntyisi kyllä RSH companyn puoleen, Suomalainen firma ja todella laadukasta asiakaspalvelua.
Saat juuri sinulle räätälöidyn setin ja juuri sinun budjetille sekä tarpeille sopivan.
Itse ostin tuolta näyttötelineen ja palvelu oli ensiluokkaista.
 
Itsekin katsoin näitä samoja helmi-maaliskuun vaihteessa kun piti ensimmäistä rigiä hommata.
Päädyin lopulta puhtaasti hinnan vuoksi GT Omegaan. Simetikin sijasta muut oli siihen taloustilanteeseen aivan liian kalliita.

+ GT Omegaan saa pyörät alle lisävarusteena.


Itsellä Simetikin rigi johon olen kyllä tyytyväinen mutta jos nyt hommaisin rigin niin kääntyisi kyllä RSH companyn puoleen, Suomalainen firma ja todella laadukasta asiakaspalvelua.
Saat juuri sinulle räätälöidyn setin ja juuri sinun budjetille sekä tarpeille sopivan.
Itse ostin tuolta näyttötelineen ja palvelu oli ensiluokkaista.

Ei ole kyllä ihan mikään halpa tuo RSH. Hintaa on 2-3x perus budjettirigiin verrattuna.
Triple monitor standi näyttäs hyvältä mutta siitäkin löytyy halvempia vastaavia jopa posteineen ulkomailta (simlab).
Penkkejä yksittäin on myös hyvä idea mutta tuolla 170€ hinnalla mikä tuolla on halvin, itse ostan tarvikeversioita jo 2...

Tuo ei ole kyllä likimainkaan halpaa, mutta mikä onkaan kotimaassa halpaa.
 
+ GT Omegaan saa pyörät alle lisävarusteena.




Ei ole kyllä ihan mikään halpa tuo RSH. Hintaa on 2-3x perus budjettirigiin verrattuna.
Triple monitor standi näyttäs hyvältä mutta siitäkin löytyy halvempia vastaavia jopa posteineen ulkomailta (simlab).
Penkkejä yksittäin on myös hyvä idea mutta tuolla 170€ hinnalla mikä tuolla on halvin, itse ostan tarvikeversioita jo 2...

Tuo ei ole kyllä likimainkaan halpaa, mutta mikä onkaan kotimaassa halpaa.
Tuosta alkuperäisestä viestistä välittyi tunne ettei nyt etsitä halvinta rigiä, jos vertaa sim-labiin yms niin varsin kilpailukykyisiä nuo rigit tuolla RSH:lla
+ Että löytyy lisävarusteena myös pyörät rigiin
Itsellä tosiaan Simetik ja olen siihen kyllä tyytyväinen mutta nyt jälkiviisaana ottaisin kyllä aluprofiilista valmistetun rigin, saa säädettyä todella monipuolisesti ja muokattua lisäpaloilla juuri omiin mieltymyksiin sekä lisävarusteisiin sopivaksi.
Penkkiä on hyvä katsella esim Autoracingiltä, voi käydä paikanpäällä koeistumassa lähes kaikkia malleja
Laitetaanpa tänne, vaikka xbox x onkin konsolina.
Eli tarkoituksena olisi hankkia kunnon rigi. Rattina on Thrustmaster TX höystettynä Sparcon ralliratilla ja t3pa pro pedaalilla. Lisäksi tuossa on Thrustmaster Sparco vaihteen vaihdin ja toinen samanlainen käsijarruna, sekä th8a manuaalivaihde käyttöön.
Telineenä on tällä hetkellä Wheelstand pro, jossa lisäjatke vaihteille ja erinäisellä virityksellä, jossa nuo kaikki muut hilavitkuttimet ovat kiinni. Telinettä on jo hitusen korjailtu ajan saatossa ja se alkaa olla tiensä päässä. Tuolina on toiminut tavallinen ruokailutuoli, jonka jalkoja on hitusen lyhennetty.

Rseatin, Trak Racerin, Sim-Labin, Simetikin ja Sparcon rigejä olen tutkaillut ja mieluusti kuulisin kokemuksia? Tietenkin muitakin saa ehdotella?
Erilaisista istuimista haluisin myös kuulla kokemuksia?
Itse olen 168cm pätkä ja hivenen alle 90kg painava, keski-iän keskivartalon omaava selkäsairas, joten istuinten mukavuus ja koko hivenen huolettaa. Pystympi ajoasento olisi varmaankin plussaa, mutta muutoin rigin koko olisi pysyttävä jotenkin siedettävänä. Rigin alle olisi tarkoitus hankkia myös pyörät, jotta sitä saa helposti tarvittaessa siirrettyä. Näyttönä toimii tv, joka on seinässä kiinni. Tv:tä saa reilu puoli metriä seinätelineen avulla seinästä irti, joten erillistä näyttötelinettä en toistaiseksi tarvitse.
Vanhempi Simetik-k2 sekä penkkinä Sparcon REV 2 (Sparcon alaselän tukityynyllä)toimii oikein hyvin itsellä, ei jousta poljinlevy eikä wheelbase pääse liikkumaan mihinkään.
Asentoa haki pari päivää ja pikaisesti sai noita etäisyyksiä sekä kulmia säädettyä ja nyt on juuri sopiva itselle, ei ole selkä/niska kipeä pitemmänkään session jälkeen.
Voin puhtaalla omatunnolla suositella
 

Liitetiedostot

  • IMG_20201006_195400_1.jpg
    IMG_20201006_195400_1.jpg
    1,2 MB · Lukukerrat: 30
Viimeksi muokattu:
G29 alkaa olemaan todella edullinen, halvimmillaan kaupassa näkynyt 179 hintalapulla. Varmaankin myydään pois uudemman mallin tieltä, näitä ei kohta enää saa. Erinomainen ratti hintaisekseen.

 
Vinkkinä et noita penkkejä saa välillä autoilu/ralli harrastajilta halvalla koska kolaroituina eivät enää kelpaa kilpa käyttöön...
Kosmeettisesti ovat kuitenkin täysin ehjiä useinkin.
 
G29 alkaa olemaan todella edullinen, halvimmillaan kaupassa näkynyt 179 hintalapulla. Varmaankin myydään pois uudemman mallin tieltä, näitä ei kohta enää saa. Erinomainen ratti hintaisekseen.
Aika samoissa tuo hinta on pyörinyt viimeiset 3-4 vuotta. Ei siinä, eipä sitä toki edelleenkään tuossa hintaluokassa juuri järkevämpää ole tarjolla.
1602425791419.png
 
Sivulta.jpg

Siinä on nyt viimeisetkin palaset tähän rigiini. Fanatecin käsijarru ja siihen kädensija motonetistä ja SHH shifteri.

Nyt voisi ainakin väliaikaisesti sanoa että rigi on valmis. :D

Parasta aikaa menossa 12 tunnin kisa iRacingissä. Viimeiset 4 tuntia jäljellä.
 
Kummoiset tv/näytöt on porukalla käytössä ajopeleissä? Itsellä 32 Samsungin fullhd, jonka koko ihan ok kun tv niin lähellä.
Miten tuommoinen Ultrawide näyttö toimisi ajopeleissä? Kaareva melkein saisi olla ja koko jotain 34-40 väliin.
 
Kummoiset tv/näytöt on porukalla käytössä ajopeleissä? Itsellä 32 Samsungin fullhd, jonka koko ihan ok kun tv niin lähellä.
Miten tuommoinen Ultrawide näyttö toimisi ajopeleissä? Kaareva melkein saisi olla ja koko jotain 34-40 väliin.
Mulla on rigin edessä 55 tuuman Sonyn fullhd. Siinä on se hauska ominaisuus että toisessa HDMI portissa on kiinni ps4 konsoli. Jos käynnistän ensin konsolin niin se osaa käynnistää samalla telkkarin.

Siinä kohtaa ku pitää saada rigiin kiinni näyttö niin pitää vaihtaa rigiä.
 
Tämmöisessä vaiheessa meidän simu :D.
Seuraavaksi listalla hommata tuo g29 shifteri ja tuota näyttö asiaa myös pohtia.
20201019_123051.jpg
 
Kummoiset tv/näytöt on porukalla käytössä ajopeleissä? Itsellä 32 Samsungin fullhd, jonka koko ihan ok kun tv niin lähellä.
Miten tuommoinen Ultrawide näyttö toimisi ajopeleissä? Kaareva melkein saisi olla ja koko jotain 34-40 väliin.
Superultrawide 49", toimii todella hyvin ja käy hyvänä vaihtoehtona triploille.
 

Liitetiedostot

  • IMG_20201006_195400_1.jpg
    IMG_20201006_195400_1.jpg
    1,2 MB · Lukukerrat: 39
Ylös Bottom