Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskustelu

Kiitokset vaan kaikista rigi vinkeistä ja suosituksista.

Asiaa tuli pohdiskeltua oikein urakalla ja mietittyä mikä mahtaisi olla hyvä ratkaisu omaan peli nurkkaukseen. Lopulta päädyin kuitenkin Sparcon Evolve rigiin, Sprint L tuolin(+muutama lisätyyny + tuolin sivukiinnikkeet) ja vaihde/ käsijarru kiinnikeraudan kanssa.
Malttamattomana tässä jo odottelen paketin saapuvan tämän viikon lopulla tai ensi viikon alussa. :)

Nikob kyseli noista näytöistä… Itselläni on noin vuoden vanha 55” Panasonicin oled. Ihan tyytyväinen olen ollut toistaiseksi, niin peli, kuin elokuva käytössäkin.
 
Eilen tuli tilattua g29 shifteri ja ebaystä heti uusi vaihdekepin nuppi :D.
Täytyy katsoa laitanko sen kiinni tuohon ratin viereen vai asennanko sen tuohon kuppipenkin viereen huomattavasti alemmaksi mihin tulisi telineessä.
 
Eilen tuli tilattua g29 shifteri ja ebaystä heti uusi vaihdekepin nuppi :D.
Täytyy katsoa laitanko sen kiinni tuohon ratin viereen vai asennanko sen tuohon kuppipenkin viereen huomattavasti alemmaksi mihin tulisi telineessä.
Tai sitten ostat tuohon telineeseen vaihdekeppilisäosan, niin saat kepin juuri sille korkeudelle ja siihen kohtaan kuin haluat. Itsellä on tämä lisäosa ja on ihan yhtä laadukas kuin itse telinekin. Tämä siis: https://www.verkkokauppa.com/fi/product/41487/hdrnv/Wheel-Stand-Pro-RGS-Module-vaihdekeppilaajennus
 
Jos teillä ihmiset on yksi iso näyttö tai tv millä pelaatte, kannattaa myös vilkaista pöytiä jossa on vain pöytälevy ja 4 jalkaa ja sen verran iso että mahtuu rigi alle. Itselläni oli kerran sellainen sivupöytä mikä oli kai tarkoitettu kukille tms. 40x120 ja se oli sen verran kevytkin että sen avulla sai ruutua liikuteltua vaikka kiinni basen takaosaan ja vastaavasti se toimi ihan tv- tasona muutoin. Paljon kätevämpi kuin mikään näyttöteline.

Ihan vaikka esimerkkinä tällainen:
ravaror-sivupoeytae-tammiviilu__0898823_PE782645_S5.JPG
 
Viellä tuohon näyttö asiaan että mikä puoltaa simu käyttöön ultrawide näytön etua? Kokoluokka varmaan saisi olla 34-43.
 
Viellä tuohon näyttö asiaan että mikä puoltaa simu käyttöön ultrawide näytön etua? Kokoluokka varmaan saisi olla 34-43.
Laajempi näkökenttä realistisella FOV:illa, esimerkiksi että näet hieman auton sivuikkunasta mutkaan sisään sekä peilin, yhdellä norminäytöllä näkökentän laajuus on pelkkä tuulilasi.
Tämä siis 49"
 
Onko muuten niin että tuo 49" ei vielä riitä että oikealla FOV:lla näkisi oikean peilin? Ei taida riitää vielä edes uusi odyssey tuohon...
 
Kuinkahan tämä palvelisi simu näyttönä
.

Pe näköjään tarjoukesessa, tai sitten jäädään odottelen super Ultrawidestä tarjouksia.
 
Kuinkahan tämä palvelisi simu näyttönä
.

Pe näköjään tarjoukesessa, tai sitten jäädään odottelen super Ultrawidestä tarjouksia.
Mahtaako tommosella tehdä PS4 käytössä mitään?
 
Ps4 käyttöön tulossa, vähän koukuttaisi joku ultrawide näyttö simuun.
PS4:llä et tuosta juuri hyötyä saa, kun ei konsoli tue näytön vaatimia resoluutioita. Konsolin kanssa 16:9 kuvasuhteen näyttö/telkkari vaan. Tuskin nimittäin haluat venytettyä kuvaa tai mustia palkkeja kuvan molemmin puolin.
 
PS4:llä et tuosta juuri hyötyä saa, kun ei konsoli tue näytön vaatimia resoluutioita. Konsolin kanssa 16:9 kuvasuhteen näyttö/telkkari vaan. Tuskin nimittäin haluat venytettyä kuvaa tai mustia palkkeja kuvan molemmin puolin.
Okei. Kiitos tiedosta. :)
 
Resoluutio ei itse asiassa ole ongelma nytkään PS4 pro:lla koska siihen saa 4k, mutta kuvasuhde on. Toivottavasti purkavat tuon PS5 kohdalla.

Hassultahan tuo näyttää
 
Resoluutio ei itse asiassa ole ongelma nytkään PS4 pro:lla koska siihen saa 4k, mutta kuvasuhde on. Toivottavasti purkavat tuon PS5 kohdalla.

Hassultahan tuo näyttää

No siis resoluutio on siinä mielessä ongelma, että PS4 ei tue näytön tukemaa Wide resoluutiota. Ei tuohon näyttöön halua 4k resoluutiota vaan jonkun 3440 x 1440 resoluution. Tottakai kuvan saa venytettyä koko ruudulle, mutta ei siitä autopeleissä kyllä mitään hyötyä saa, pikemminkin haittaa, kun kuva on vääristynyt.

Edit. Niin vielä se, että venytetyllä kuvalla field of view ei kasva mihinkään, joten siinäkään mielessä mitään hyötyä ei saa.
 
3440x1440 on 21:9 resoluutiolla, näitä konsolin pitäisi pystyä tunnistaman niin se osaisi laittaa resoluution kohdalleen myös. Tuo 16:9 venytettynä ei vaan näytä miltään ja ihan totta että hyöty on nolla. Toivotaan että PS5 osaa tukea noita.
 
Näyttää kyllä kamalalta tuo ps4 Ultrawidessä.
Asiasta toiseen onko kukaan viritellyt ps4 ja g29 jonkin näköistä erillistä kasijarrua?
Olisi todella kätevä ralissa tai rallycrosissa kun ratin näppäimissä on tuo aika hankala.
Luin että jotku ovat laittaneet pelin asetuksista kytkimen käsijarruksi, tuota voisi koittaa mutta ei kovin todellinen vaihtoehto.
 
Näyttää kyllä kamalalta tuo ps4 Ultrawidessä.
Asiasta toiseen onko kukaan viritellyt ps4 ja g29 jonkin näköistä erillistä kasijarrua?
Olisi todella kätevä ralissa tai rallycrosissa kun ratin näppäimissä on tuo aika hankala.
Luin että jotku ovat laittaneet pelin asetuksista kytkimen käsijarruksi, tuota voisi koittaa mutta ei kovin todellinen vaihtoehto.
Mä oon joskus ajellut Dirttiä niin että kytkin on ollut käsijarru. Joskin nyt se on takaisin ratin napissa, kun halusin käyttää kytkintä ihan kytkimenä. :)

Onhan noita erillisiä käsijarruja sitten ihan ostettavissa. Tätä olen itse vilkuillut, josko vaikka joskus olisi edes pienessä alennuksessa. Olisi todella nätti, mutta on kallis: https://www.verkkokauppa.com/fi/pro...MIquHY26vo7AIVjteyCh05bwwHEAQYAyABEgJPVfD_BwE

Sopisi kivasti tuohon Thrustmaster TH8A shifterin kaveriksi.
 
Ylös Bottom