Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Millainen on unelmiesi pelilehti?

Jore

Vanha hippi
Koskapa pelilehtien kustantamisessa on tapahtunut kaikkea kivaa, olisi mukava tietää, mitä porukka tykkää "kaikki pelit alustasta riippumatta" -lehdestä. Voiko sellaista olla, jossa niin PC:n kuin eri konsoleiden pelit saavat tasapuolisen arvion? Onko kellään oikeasti varaa hankkia kahta tai useampaa pelialustaa, vai onko moisesta lehdestä suurin osa turhaa luettavaa suurimmalle osalle lukijoita?

Itse omista vain PS2:n, joten vähän vaikea olisi maksaa lehdessä siitä "ylimääräisestä" PC/Xbox/Cube/GBA-hössötyksestä.
 
Pelit lehden yhdistämisidea on hyvä, sitä toivoin jo kauan aikaisemminkin mutta en koskaan saanut pelit-lehden toimitukselle lähettämääni viestiin vastausta. Aika hölmöä että pelit-nimellä on keskitytty pitkään pelkästään PC-peleihin, lehden nimi ainakin olisi pitänyt vaihtaa. Samanlainen politiikka on tosin saman kustantajan mikrobitillä ja tietokone-lehdellä eli eipä ole juuri PC-asiasta poikettu muihin juttuihin vaikka lehdet nimensä mukaisesti ovat alansa yleislehtiä. MikroPC taas sisältää jopa PC:n nimessään mutta julkaisee myös muista kuin PC-laitteista kertovia artikkeleita.

Saapa vain nähdä miten käy, pelkään pahoin että uudistetussa pelit-lehdessä PC-puoli jyrää alleen konsolit ja lisäksi vielä konsoliasiasta suuri osa tulee olemaan XBox-aiheista. Toivoa sopii tosin, ettei nyt useamman pelilehden keskittyminen pelit-lehdeksi ei luo taas "yhtä ja ainoaa totuuden torvea" kuten suomessa pienillä markkinoilla helposti käy. Juuri ilmoitettiin myös konsolipelaaja-lehden yhdistymisestä pelit-lehteen. Tällainen kehitys ei palvele ketään pidemmällä tähtäimellä. Toivottavasti kilpailu säilyy kotimaisissa pelilehdissä.

Konsolimarkkinathan on jopa hiipuneet johtuen PS2:n suvereenista vallasta konsolimarkkinoilla, kun ei ole kunnollista kilpailua. Nyt kakun jakaa saman merkin laitteet, nuoremmille suunnattu Sonyn vanha konkari PSone ja uusi PS2. Jos kilpailu on kovaa markkinatkin ovat isommat ja tästä hyötyy kaikki.

Mielenkiintoista nähdä miten konsoliasia saadaan yhdistettyä pelit-lehteen hermostuttamatta PC-lukijoita. Ehkä tehdään samanlainen ratkaisu kuin saman kustantajan hifi-lehdessä, jossa autohifi rutinan jälkeen eristettiin lehden keskiosaan omaksi lehdekseen. Toivottavasti lehdestä löytyisi tasapuolisesti artikkeleita tietokonepeleistäkin, eli ei pelkästään PC peleistä vaan myös Mac-peleistä. sekä eri konsoleista Xbox, PS2, GC. Ei voi kun toivoa että homma hoidetaan kunnolla.

Onneksi internet on tuonut mukanaan useita laadukkaita eri puolilla maailmaa olevia erikois-sivustoja joista saa hyvin tietoa aiheesta kuin aiheesta. Mielenkiintoista nähdä miten perinteisen paperimedian käy.
 
No minulle tuo ainakin on hyvä juttu.
Pelittiä on tullut aika ahkerasti luettua ja sitten myös peliasemaa.
Ja onhan ne uutiset sielä "vihollisen leiristä" ihan hyvä kuulla.. :)

Eli se varmaan sitten on tuo uusi Pelit.
 
Pelit-lehti luultavasti keskittyy enimmäkseen PC-asiaan ja vähäkin konsolipuoli jaetaan monen laitteen kesken. Sen lisäksi he päättävät näköjään tuhota kaikki vähänkin varteenotettavat kilpailijat. Minä haluan Playstation- tai edes konsoli lehden. Jäljelle jäävät vaihtoehdot ovat surkeita käännöslehtiä.
 
Minusta olisi parempi, jos kaikki konsoliasia olisi keskitetty Peliasemaan, ja Pelit hoitaisi PC- ja Macpuolen.
Vaikka minä luin molempia lehtiä, olisi minusta parempaa, jos olisi kaksi eri lehteä.

Unelmien pelilehti on aika mahdoton.
Ensinnäkin lehden tulee olla ajankohtainen, siinä ei kuukauden välein ilmestyvä lehti riitä. Toisaalta kerran viikossa ilmestyvä pelilehti tulisi varsin hankalaksi.

Myös lehden käsittämät konsolit on hankala rajata.
Minä haluan PS2 asiaa, samoin Xbox- ja GameCube-asiaa, PSX:stäkin voisi viimeiset kuulumiset nopeasti kertoa.
Enkä halua unohtaa DC:tä, toisaalta, GB Color ei kiinnosta, sen pikkuveli GBA kiinnostaa hieman. N64 on jo melkein kuollut, koska GC tulee kohta.

Lisäksi lehdessä pitäisi olla arvostelut jokaisen konsolin lähes kaikista peleistä. Sivumäärä kasvaisi valtavaksi, eikä koko lehteä jaksaisi välttämättä lukea.

Uutsia pitäisi olla tasapuolisesti kaikista, samoin laitevertailuja.
Myöskään muuta pelaamiseen liittyvää materiaalia en haluaisi unohtaa. Olisi kiva saada juttua eri pelitaloista yms.

PC ja Mac puolen haluaisin pitää erillään, minä luen PC asiaakin, mutta en halua lukea sitä konsolilehdestä.
 
Minä en ainakaan maksa lehdestä, jossa käsitellään muita konsoleita, kuin mikä sillä hetkellä kiinnostaa. Jos juuri ostohetkellä kiinnostaa PS2, ostan OPS2M:n tai PSM2:n. Jos taas kiinnostaa Nintendo 64, ostan N64 Magazinen.

Ei pahemmin huvita maksaa tietoja jostain, mikä ei oikeasti kiinnosta, ne asiat luen vaikka netistä.

Joten minulta jää supot ostamatta...
 
unelmien peli lehti olisi 99% ps2 asiaa, ja se 1% olisi vaikka kk peli-arvio muualta pelimaailmasta (gc, gba, xbox), paljon peliarvioita, vinkit, postit ja sun muut asiakas palautteet pois, sivuja n. 80-100, laite&hifi testejä paljon, dvd arvioita muutama, toimituksessa pitäs olla asiantuntevaa porukkaa esim. me (joke):D
 
Unelmien pelilehti olisi 300 sivua PS2 asiaa, arvosteluja, ennokoita yms. Olisi kaikille peleille oma osia, vaikkapa sivut 5-40 olisivat ennakoita ja sivut 40-80 autopeli kamaa, 80-150 toimintapeli asiaa ja niin edespäin.
 
Minulle ainakin kaikkia (PC ja konsoli) pelejä käsittelevä lehti sopii oikein hyvin, sillä melkein kaikki löytyy kuitenkin. Näin siis vaan säästän rahaa ja kuulen suurella todennäköisyydellä vain asiasta joka kiinnostaa minua, enkä jostain turhanpäiväisistä tusinapeleistä =)
 
Itse tykkään lehdistä joissa on yleensäkin konsoli-asiaa. Itseäni kiinnostavat myös muut konsolit, vaikka en ps2:n lisäksi muita konsoleita omista (paitsi game boy).:)
 
Huono homma se on että lehdet noin yhdistyvät. Luulen että se on PC painotteinen lehti, koska eikös iso-osa lehden arvostelijoista ole juuri konsoli vihaajia. PC on siis heidän ykkös peli koneensa ja niin myös suurin osa arvosteluista, jutuista ym. on PC puolen jutustelua. Minua kyllä kiinnostaa muiden konsolien kuulumiset, pelit ym. mutta en halua mitään puolueellista lehteä lukea. Super Powerkin oli ennen vain Nintendo lehti, mutta kun se sitten rupesi tekemään juttua muista konsoleista, miten kävikään? Nintendo sitä, Nintendo tätä. Muut on perseestä... He olivat puolueellisia. Lopuksi haluan vielä sanoa (kuten aina) tämä on MINUN mielipiteeni..
 
Multi format -pelilehti on se oikea... mutta pitäisi olla yhtä paksu kuin esim. Edge tai CVG. Ja tietojen pitäisi olla uutta ei mitään sellaista puolivuotta vanhaa tietoa kuten Pelimestarissa...
 
Ylös Bottom