Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Millaisesta keräilyversiosta olet valmis maksamaan?

Paavi

KonsoliFIN Alumni
Peliteollisuudessa on yhä muodikkaampi trendi tehdä tuotteista saataville raskaampia ja hinnakkaampia painoksia tavallisen myyntiversion ohella. Viime aikoina tämä ilmiö kärjistyi varsin hyvin Modern Warfare 2:n Prestige Editionissa, joka sisältää yönäkölaitteen. Oheiskrääsän laadusta ja tarpeellisuudesta voidaan kiistellä, mutta eihän tämä ihan ensimmäinen ollut laatuaan. Syksyllä 2007 Halo 3:sta saatiin niin ikään kolme myyntipakkausta, joista Legendary Edition sisälsi kuuluisan kissakypärän.

Prestige ja Legendary Editionin muussa sisällössä on kuitenkin eroja. Modern Warfare 2:n superversio sisältää ensimmäisen Call of Dutyn lataamiseen oikeuttavan koodin ja taidekirjasen. Halo 3:n legendaarinen painos puolestaan kattaa peräti kaksi DVD:llistä extroja.

Jokaisella on varmasti oma näkemyksensä keräilyversion hyvästä sisällöstä, niin myös minulla. Halo 3 Legendary Editionin kohdalla miellyttivät erityisesti nuo DVD-levyiltä löytyneet videot, varsinkin kahden ensimmäisen Halon läpipeluut kommenttiraitoineen. Se on sitä HC-kamaa, jota tuskin kovin moni pelaaja jaksaa arvostaa, mutta minä olen katsonut nuo videot useampaan kertaankin läpi. Mielestäni keräilyversion pitääkin sisältää sellaista tavaraa, jota ei oikein muuten saa.

Ytimekkäästi pistettynä: Samoileeko foorumilla muita pelaajatovereita, joiden mielestä Making of -tyyliin toteutetut lisälevyt ovat puhdasta parhautta, vai pidetäänkö figuureja, ladattavia karhukkeita, yönäkölaseja tai muuta hötykettä suuremmassa arvossa?
 
Vastaus: Millaisesta keräilyversiosta olet valmis maksamaan?

Itse en muuta CE:ta vaadi kuin törkeän upean kotelon ja mahdollisesti jotain lisäsisältöä peliin esim. aseita tai vaatetusta yms. Kunnon juliste olisi myös poikaa ja tietysti kohtuullinen hinta.

Edit: Pelin soundtrack olisi todella kova bonus.
 
Vastaus: Millaisesta keräilyversiosta olet valmis maksamaan?

Sain nyt pistettyä tuon äänestyksen tuohon. Kannattaa huomata, että jokainen voi valita useampia vaihtoehtoja, mutta yrittäkää miettiä sellaisia juttuja, joista oikeasti voisitte maksaa ylimääräistä.
 
Vastaus: Millaisesta keräilyversiosta olet valmis maksamaan?

Hehee, olin ensimmäinen äänestäjä ja ääneni annoin näille.

Komeampi pakkaus (Tyyliin metallikotelo)
Figuurit tai muut hillitymmät "koriste-esineet"
Pelin virallinen musiikkiraita
Taidekirjanen tai juliste

Mielestäni nuo tekevät hyvän keräilyversion, mutta tärkeimpänä ehkä katsoisin kuitenkin tuota soundtrackia ja hienompaa pakkausta. Muut tulevat sitten plussana perästä. Yleensä peleistä tuleekin hankittua keräilyversiot, jos vain semmoisia on.
 
Vastaus: Millaisesta keräilyversiosta olet valmis maksamaan?

Niitä pelejä ei oikein ole kovinkaan montaa, josta ton kalleimman version hankkisin, nyt ei ole kuin tuo
MW2, mitään paitoja en halua, kun en ole niin nörtti että kehtaisin jotain pelipaitaa pistää päälleni, mutta poikkeuksen tekisi se, jos NHL pelin mukana saisi jonkun oman lempipelaajan paidan nimmareilla :rolleyes:
Ja jos F1-2010:n mukana saisi vaikkapas radio-ohjattavan Formulan, niin senkin voisin tilata. Kyllähän noita kalliita keräilyversioita keksii vaikka minkälaisia, mutta tuskin minua miellyttäviä versioita tehdään, joten eiköhän se tuo MW2 jää näillänäkymin ainoaksi johon pistän valuuttaa palamaan, tai sitten en, koska mä maksan puolet ja eukko saa luvan maksaa puolet... jaa miks? no koska 3päivää aiemmin mulla on synttärit, ni se saa luvan olla mun synttärilahja :p
 
Vastaus: Millaisesta keräilyversiosta olet valmis maksamaan?

Hyvä aihe ja mitä ajankohtaisin.

Ikävä kyllä turhan krääsän määrä ei tässä maailmassa näytä yhtään vähenevään päin. Tuntuu jotenkin hyvin etoavalta nähdä näitä isoja myyntipaketteja, joiden sisältö on paitsi silkkaa tuhlausta, myös pelaajien harhauttamista tyhjillä lupauksilla.

Toki porukoille on hyvä suoda mahdollisuus saada jotain kättä pidempää fanitukseen liittyen, rajansa kuitenkin. Paavin esimerkki Making of -levyistä on hyvä. Itsekin suosin tätä puolta ja parempi versio voidaan valita ihan vain tämän takia. Toinen valintaan liittyvä seikka voi olla vaikka WoWin kohdalla ollut petti, soundtrack-levy ja kuvakirjat, joita ei saanut muutoin kuin CE:n hankkimalla.

Sen sijaan nämä MW2:n "pimeäkiikarit", on ääri esimerkki suuntauksesta jota pitää halveksia ja äänekkäästi. Onneksi hinta taitaa olla sen verta kova, että viimeistään siinä vaiheessa pitäisi hälytyskellojen soida ja lujaa.
 
Vastaus: Millaisesta keräilyversiosta olet valmis maksamaan?

Täällä kans soundtrack olis toivottava lisä jokaiseen kunnon erikoispakkaukseen. Pelin taustoja ja muuta tekemistä kertovat dvd:t nyt onkin itsestään selvyys, vaikkakin aika kertakäyttö kamaa ovatkin. Taidekirjaset ja muut nyt on ihan jees lisiä.

Ostin aikanaan julkaisusta sen Halo3:n megaboxin ja sen jälkeinen hävetys sitä hirvittävää kypärää kohtaan sai mut vältteleen kaikkia figuuri sun muita julkaisuja. Oikeesti mä en tiedä mihin mä sen kypärän tungen. Ruma kuin mikä ja vieraat ihmettelee mikä se on :D Jos joku on halukas sen multa ostamaan niin saa pistää privaa. Pelkkä kypärä hirvitys siis, muut härpäkkeet pidän, mut tuon kun sais nurkista pyörimästä. Oikeesti kaikki tilaa vievät hirvitkset ei saa kannatusta minulta enään.

Eilen napasin Anttilasta vihdoin Gears of war 2:n. Otin spessu pakkauksen kun oli halvempi kuin normaali. 34€ kun normaali tais olla jossain 60€ tietämillä :D

Jotenkin viime vuosina vähän into siis laantunut. Ei jaksa enään odottaa innossaan jonkun pelin julkasupäivää ihan intona ja sit fiilistellä. Kai sitä on nyt vihdoin elämään tullut muutakin kuin pelit. Pelit silti kiinnostaa ja yhä siihen panostan. :)
 
Vastaus: Millaisesta keräilyversiosta olet valmis maksamaan?

Mulle ei noi pelien erikoisversiot niin putoa (jos peliä hankin, niin steelbookin hommaan kyllä jos mahdollista), mutta leffojen erikoisversiot ovatkin sitten eri juttu...

Dark Knight Batpod edition
Night Owl Watchmen
Wantedin erikoisversio
Blade Runnerin salkku, jne.

Helmenä on vanha Lumikki ja 7 kääpiöätä VHS paketti, joka tuli jättimäisessä satukirjassa. Sisällä oli dokkari, leffa, litografeja ja parisen kirjaa... Aivan upea. Mukana oli myös pala alkuperäistä selluloidifilmiä siitä kääpiöiden luona olleesta tanssista (mukana tuli myös aitoustodistus). Vastaaviahan tuli Schindlerin listasta ja Titanicistä (kummatkin omistan).

Niissä on vaan sitä jotakin. Veikkaan, että osittain ongelmana noissa peleissä on se, etten tykkää maksaa niistä, kun pelialalla työskentelen.
 
Vastaus: Millaisesta keräilyversiosta olet valmis maksamaan?

The Conduitin Play.com-eksklusiivi pallokaiutin oli lopulta aika turha lisä mutta tulipa tilattua ja nyt on tuollainenkin kulkemassa. Final Fantasy 12:sta omistan jenkkiläisen metallikoteloisen CE-version, jossa tulee mukana jokin Making of -DVD... jota ei ole tullut vieläkään katsottua.

Pelin soundtrack ja astetta laadukkaammat taidekirjaset/muut oheispainatukset ovat mukavia lisiä joista voi halutun pelin kohdalla vähän maksaakin. Mutta mieluiten bonustavaralla saa olla jotain ihan käytännöllistä käyttöä, pelkät koriste-esineet eivät minua hirveästi lämmitä.
 
Vastaus: Millaisesta keräilyversiosta olet valmis maksamaan?

Muutama juttu mikä saa harkitsemaan noiden spesiaalien ostoa.

-Komeampi pakkaus.
-Making of videot.
-Taidekirjanen tai juliste.
-Hinta. Jos esim nuo 3 ensin mainittua löytyy keräilyversiosta,mutta hinta on 30e kalliimpi kuin normin. Niin silloin se paketti aika varmasti jää hyllyyn ja tyydyn normi versioon.

Nuo jos on spesial editionissa mukana niin se on ihan mukavaa.

Mainitaan nytten vielä sitten että nämä uber setit,kuten MW2 prestige edition,niihin en laittaisi senttiäkään kiini.
Niiden sisällössä on liikaa roinaa,jotenkin tuntuu että niiden idea on lähinnä: Osta iso kasa roinaa,saat pelin kaupan päälle.
 
Vastaus: Millaisesta keräilyversiosta olet valmis maksamaan?

Mielestäni sellaiset taidekirjaset sun muut ovat täysin turhia, ja itse arvostan erinnäisiä lisiä peleihin kuten esim. tämän infamouksen gigawatt bladesit, making of kama on kanssa ihan ok, mutta täytyy sanoa että eniten arvostan kuitenkin pakettien ulkonäköä, voisin hyvin maksaa esim. kympin enemmän siitä että peli on hienossa metallisessa kotelossa kun muovisessa niin sanotussa normaalissa kotelossa. Myös figuurit sun muut ovat kivoja ja sitten esim. kartat pelin pelialueesta.
 
Vastaus: Millaisesta keräilyversiosta olet valmis maksamaan?

Paavilta mielenkiintoinen aihe ynnä tiedustelu.

Itse en ole perustellut keräilyversioista sitten DVD-formaatin kultaisen aikakauden, ellei kyseessä ole ollut kokoelma tai muu peliä/pelisarjaa yhteenniputtava erikoisjulkaisu. Viimeisin etäisesti tämänsorttinen peli taisi olla PC-puolella kaikki CIV IV-osat yhteen kääräisevä Civilization IV: Complete. Konsolipuolella en omista ainuttakaan keräilyversiota ja tuskin tulen suuremmin hankkimaankaan. Moni näistä kun sisältää mm. Nisupullan turhakkeena pitämää oheiskrääsää tai hinta on muuten suolainen saatavaan hyveeseen nähden, niin ei vain motivoi kukkaroa avautumaan. Muutenkin lähtökohtaisesti kiinnostaa itse peli, ei taustatauhka siinä ympärillä.

Varsinaiset pelien keräilyversiot ekstrakilkkeineen ovat kuitenkin yleisellä tasolla tervetulleita. Eniten ilostuttaisi ilmainen latauskoodi (tai useampi) maksulliseen lisäsisältöön ja pelin alkuperäinen soundtrack-cd. Kaikista vähiten innostaa pyssyt, valomiekat, kypärät ja muut isommat "hyllynkoristeet". Figuurit jostain erityisestä suosikkipelistä voisivat olla jees, kunhan ovat silloinkin vähintään kasarikauden He-Manien valmistustasoa =). Kuvakirjojen ja DVD-dokumenttien sisällön määrä ja laatu vaihtelee, joten niiden todellinen arvo voi olla kyseenalainen. Toisaalta sama sudenkuoppa koskee ladattavaa lisämateriaalia.

Kaikissa tapauksissa tärkeintä on keräilyversion lopullinen hinta. Jos hinta on maltillinen, kaikki on ok ja hankinta on huonossakin tapauksessa turvallinen. Mitä korkeammaksi hinta nousee normiversioon nähden, sen enemmän kannattaa kiinnittää huomiota oheissälän laatuun. Tuplahinnan kysymää sisältöä kannattaa jo syystäkin tutkia. Toisaalta pienemmistäkin hintaeroista voi kassalla pakitella. Esimerkiksi pelkästä komeasta pakkauksesta en itse maksaisi montaakaan ekstraeuroa, olkoon kuinka CE:tä tahansa. Tinapaperia löytyy kaapista, jos haluaa hifistellä. Ei sillä, hienon näköinen kansi on ilo silmälle, mutta se on silti vain kansi. Ja makaa hyllyssä suurimman osan ajastaan ohut sivu katsojaansa päin.

Mutta juu, tavapelin keräilyversiosta olisin konkreettisesti valmis maksamaan ehkä noin 5-20 euroa lisää riippuen oheissälän laadusta, mikäli siis ihan pakkorako tulisi. Jos menee hintavammaksi tai roina kökömmäksi, niin mieluummin nautin ihan vain siitä tärkeimmästä, eli itse pelistä.

Jälki-EDIT: Niin enkä siis edes vastannut Paavin varsinaiseen kysymykseen. Eli riippuu pitkälti Making of -lisälevyn kestosta ja kokonaislaadusta onko se keräilyarvossaan parhautta vrt. muuhun oheismateriaaliin. Hyvä dokkari avaa pelaajansa silmät ja opettaa arvostamaan pelintekemisen arkisia koukeroita ja kehitysvaiheita. Jos tällaisia lisälevyjä tarjoillaan pienellä lisähinnalla kylkiäisiksi, niin helpostikin tuuppaa kaikensorttiset yögogglesit ja halpamuovifiguurit kumoon.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Millaisesta keräilyversiosta olet valmis maksamaan?

Jonkinlaisena pyhänä kolminaisuutena keräilyversiossa olisi kiva olla näyttävämpi pakkaus, oli se sitten ihan vain steelcase tai jotain muuta, lisämateriaalia itse pelistä (konseptitaidetta, Making of -levy tai jotain tämän tyylistä), sekä kolmantena joku käytännöllinen "juttu" millä sitä eroa kurotaan tavalliseen versioon ja hintaakin hieman selitetään. Pimeänäkölaite toki liittyy pelin teemaan, mutta ei nyt ihan ensimmäisenä ole mielessä, kun tuon Call of Dutyn syksyllä ostan. Vie niin julmetusti varmaan tilaa, en usko että laadultaan on häävi ja mitä sillä loppujen lopuksi tekee? Vielä kun vanha viisaus, että markalla saa markan laitteen, niin ei nuo extrat mitään älyttömän hyviä yleensä ole. Sen sijaan esim. FEAR 2:n PC-versiossa oli mukana pelisarjan ensimmäinen osa; lisäys, josta jopa on iloa. Myös joku hillitympi esine, esim. Fallout 3:n bobblehead-figuuri on ihan hyvä muisto, tuollaisen mahtuu vielä työpöydälle änkemään faniutta tunnustamaan, mutta auta armias jos tähän löisi Halo 3:n kypärän, pimeänäkölasit ja Batarangin niin kohta sitä oltaisiin suojelupoliisin tentissä että mihin sotaan setä oikein varustautuu. Viimeisenä, muttei vähäisimpänä, on toki kiva että lisärit liittyvät itse peliin jotenkin, esim. strategiapeleissä kartta. Geneerinen avaimenperä mallia Made in China, mistä ei edes tiedä mihin se kuuluu, ei hirveästi lohduta.

Juuri tuo Corcan mainitsema Civ 4:n Complete on hyvä esimerkki siitä, että sisältö on kohdillaan. Halpajulkaisuna (hinta jossain 10-15 euron tietämillä) sitä ihan täysimittaiseksi keräilyversioksi tuskin viitsii kutsua, kun ko. tekeleessä ei tule edes perinteisessä formaatissa ohjekirjaa.

Tästä nillityksestä huolimatta tulee usein ostettua aina se hieman hintavampi painos peleistä. :)
 
Vastaus: Millaisesta keräilyversiosta olet valmis maksamaan?

Hehee, olin ensimmäinen äänestäjä ja ääneni annoin näille.

Komeampi pakkaus (Tyyliin metallikotelo)
Figuurit tai muut hillitymmät "koriste-esineet"
Pelin virallinen musiikkiraita
Taidekirjanen tai juliste

Mielestäni nuo tekevät hyvän keräilyversion, mutta tärkeimpänä ehkä katsoisin kuitenkin tuota soundtrackia ja hienompaa pakkausta. Muut tulevat sitten plussana perästä. Yleensä peleistä tuleekin hankittua keräilyversiot, jos vain semmoisia on.

Täysin samaa mieltä. Nämä on ne tärkeimmät. Lisäksi kaikki DLC-bonukset sun muut on ihan kivoja (siis latauskoodit).
 
Vastaus: Millaisesta keräilyversiosta olet valmis maksamaan?

Itse en oikein ole koskaan ymmärtänyt CE touhua. Tietysti kaikenlaista oheiskrääsää on kiva olla olemassa, oli nyt kyse sitten peleistä, elokuvista tai sarjakuvista. Kuitenkin jos halutaan kaupitella ihmisille taidekirjaa, musiikkiraitaa, julistetta yms. niin miksei sitä touhua voida keskittää puhtaasti nettikauppoihin? Making of -jutut mielestäni kuuluvat varsinaisen tuotteen hintaan ja DLC puoli on hoitunut tähänkin asti vallan hyvin esim. PSN storen kautta. Ei oikein jaksa metsästää jotain limited extra special edition lootaa jostain pelistä, että saa sitten jonkin latauskoodin turhaakin turhempaan sisältöön. Tai vielä parempaa, sisältöön joka olisi kuulunut olla jo pelin perus myyntiversiossa.

Siis yksi ainoa myyntiversio kaikille ja sitten oheistuotteet erikseen jostain muualta.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Millaisesta keräilyversiosta olet valmis maksamaan?

Halo 3 Legendary/CE versioiden mukana tulleet DVD:t olivat loistava esimerkki hyvästä CE-sisällöstä. Faneille pientä insede-seekiä lempistudionsa ja pelinsä kulisseihin. Me likey.

CE:n mukana tuleva pelin soundtracki olisi tietysti aivan ultimaalista mahtavuutta, mutta tätä en ole monen pelin nähnyt tekevän oikein (olenko yhdenkään). Yleensä mukana tarjottu soundtrackki on vajaavainen ja tarjoillaan vieläpä DVD:llä, eikä järkevästi normaalissa CD-formaatissa.

Ladattava lisätauhka on kaksipiippuinen juttu. Mukana tarjoiltavat boksin teemat ja gamerpicturet ovat tietysti jees, varsinkin jos nämä ovat exsclusiiveja, eikä niitä voi erikseen ostaa. Extra-esineet tms. ovat siinä mielessä pahoja, että niiden kyllä kuuluisi olla kaikissa versioissa. Niiden laittaminen CE-versioon on vain ilkeää lypsämistä, mutta saa silti fanin ostamaan CE:n.

Pelien mukana tulevat taidekirjaset ovat yleensä harmittavaisen suppeita ja pettymyksiä. Toisaalta taas Halo Warsin mukana tullut mini-sarjakuvakirja oli erittäin siisti.

Figuureista ym. en perusta. En ole koskaan figuureita keräillyt tai ostanut, niin en osaa niitä arvostaa pelin kylkiäisenäkään. Sama pätee kypäriin ja pimeänäkölaseihin.

Hienompi kotelo on tietysti must. Olisi varsin typerää, jos normiversion pakkaus hakkaisi komeudessaan CE:n.

Jos villin toiveen saa esittää, niin uberiä olisi, jos CE:n kylkeen pakattaisiin KIRJA. Oikea kirja. Itse kun olen kovasti tykästynyt tiettyjen videopelien novelisointeihin, niin tällaisen tarjoaminen erikoisversion kylkiäisenä olisi automaaginen must-buy. Käsittääkseni tätä suunniteltiin Dragon Agen "BioWare-Edition" -julkaisun kylkeen, jossa mukaan oltaisiin pakattu David Gaiderin DA: Stolen Throne -kirja. En tosin tiedä tuleeko tuo lopulta myyntiin missään tai varsinkaan Suomeen.
 
Vastaus: Millaisesta keräilyversiosta olet valmis maksamaan?

Loppujen lopuksi aika vähän näitä keräilyversioita on kertynyt. Nykysukupolven peleistä vain GTA IV:n jumbopaketti on tullut hommattua. Sekin siksi, että GameStopista ennakkotilaamaani perusversiota ei ollut saatavilla edes julkaisupäivän lähiviikkoina, joten päädyin tarttumaan myyjän ehdottamaan tarjoukseen, jolla sain tuon keräilyversion maksamalla erotuksen.

GTA IV:n keräilyversio oli loppujen lopuksi ihan kiva: mitä hienoin R*-logollinen pikkukassi on ollut pari kertaa käytössäkin ja soundtrackin siirsin ipodille. Rautaisen säilytysrasian funktiota en ole koskaan käsittänyt, eikä taidekirjastakaan tullut avattua kuin kerran. Rokkistara-avaimenperää voisin käyttääkin, elleivät tähden reunat olisi niin teräviä repien taskut rikki. En silti tätä koko settiä halunnut, enkä olisi edes harkinnut, jos olisin voinut valita boxin ja peruspelin väliltä.

Modern Warfare 2:n NVG-laitteiston hommaamisella olen mielessäni leikitellyt, mutta eihän siinä mitään järkeä olisi. Taidan kallistua tyystin karvalakkimallin hommaamiselle, kun metalliboxienkaan päälle en ole ikinä ymmärtänyt (Band of Brothers luettakoon poikkeukseksi). Toisaalta Call of Duty 1:n latausoikeus on hyvä houkutin.

Vastaus otsikon kysymykseen: voin maksaa hyvän pelin erikoisversiosta, jos siihen kuuluu virallinen soundtrack. Hyllynkoristeet eivät kiinnosta lainkaan. Making of -levyt ovat yhdentekeviä. T-paidat HL2:n spessuversion tapaan voisivat houkutella maksamaan jonkin verran extraa, mutta niitä lyödään kylkeen harvemmin. Halo 3 -kypärä oli pettymys, kun kuulin ettei se mahdukaan päähän :(
 
Vastaus: Millaisesta keräilyversiosta olet valmis maksamaan?

Noi pelin sisäiset extrat, taidejutut ja making of videot on sillast sisältöö mitä haluaisin tollasiin erikoisjulkaisuihin. Ja voihan niistä sitten maksaa hiukkasen enemmä mut ei mitää hirvei summii.

Yllätyin positiivisesti että batmanin sai tilattua ennakkoon ja että siihen sai mukana jonku 16 sivuisen sarjakuvan ja pelis sisäisesti batmanille panssaripuvun. Ja peli maksoi vaan 55€. Ja jos sen pelin ostais sit uutena kun se on ilmestynyt siitä joutuis maksaa n. 70€ ilman bonuksii.
 
Vastaus: Millaisesta keräilyversiosta olet valmis maksamaan?

Minulla on edelleen unelma Fallout 3 keräilyversiosta, missä mukana olisi bonuksena hyvä peli.

Eli henkilökohtaisesti en tarvitse mitään ihme krääsää pelin mukaan. Tärkeintä olisi, että tekijät keskittyisivät hyvän ja pitkäikäisen pelin tekemiseen, mutta nykypäivänä se tuntuu olevan toisin päin. Kyllä kaikesta painetaan tinakotelot, laitetaan mukaan dvd:t sun muut, mutta pelit ovat toinen toistaan lyhyempiä ja tylsempiä.

Mutta jos jokin pitäisi valita, niin konseptitaidetta katselee mielellään ja making of. levyt ovat kiinnostavia, jos ne on tehty hyvin. Tässä tapauksessa hyvin tarkoittaa vähintään Ridley Scott tasoista paneutumista ekstroihin, tai mielellään jopa Lord of the Rings Extended Edition tyylisiä dokumentteja, eikä mitään markinointi diipadaapaa, missä henkilöt x ja y kertovat siitä miten tämä on ihan best evö tuote mitä tällä viikolla tulee.
 
Vastaus: Millaisesta keräilyversiosta olet valmis maksamaan?

Minulla on edelleen unelma Fallout 3 keräilyversiosta, missä mukana olisi bonuksena hyvä peli.

Eli henkilökohtaisesti en tarvitse mitään ihme krääsää pelin mukaan. Tärkeintä olisi, että tekijät keskittyisivät hyvän ja pitkäikäisen pelin tekemiseen, mutta nykypäivänä se tuntuu olevan toisin päin. Kyllä kaikesta painetaan tinakotelot, laitetaan mukaan dvd:t sun muut, mutta pelit ovat toinen toistaan lyhyempiä ja tylsempiä.

Mutta jos jokin pitäisi valita, niin konseptitaidetta katselee mielellään ja making of. levyt ovat kiinnostavia, jos ne on tehty hyvin. Tässä tapauksessa hyvin tarkoittaa vähintään Ridley Scott tasoista paneutumista ekstroihin, tai mielellään jopa Lord of the Rings Extended Edition tyylisiä dokumentteja, eikä mitään markinointi diipadaapaa, missä henkilöt x ja y kertovat siitä miten tämä on ihan best evö tuote mitä tällä viikolla tulee.

parempi että keskitytään pelien bonuksiin kun tuo pelin hyvyys on vain makuasia
 
Ylös Bottom