Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Minkä DVD-leffan ostaisin?

Allu

New Member
Minkä DVD leffan ostaisi?

Niin ku niitä DVD leffoja on jo niin älyttömästi ettei tiiä mitä ostais niin osaisko joku suositella jotain DVD leffaa joka olis ekaksi leffaksi hyvä tai muuten vaan hyvä?
 
Kannattaisi varmaan ensimmäiseksi kokeilla vuokrausta, niin ei mene mahdollisesti paljoa rahaa hukkaan...
 
mun eka deeveedee-elokuva oli The Lost World. Se kyllä käynnisti aikamoisen ostobuumin. Kun kerran näkee kunnon dvd:n niin ei kyllä vhs:siä tule ikävä. ;)

Mutta älä osta "hiipivää tiikeriä piilotettua lohikäärmettä" siihen saattaa pettyä, ainakin minä petyin (extroja ei oikeastaan nimeksikään ja kuva oli vähän heikko kontrastin puolelta).
 
Minä ainakin sanoisin Star Wars Episodi I: Pimeä uhka, koska paljon ekstroja (eniten kuulemma mitä miltään DVD:ltä löytyy, korjatkaa jos olen väärässä) ja muutenkin ihan hyvä leffa, vaikkei alkuperäiselle trilogialle pärjääkkään. :) En sitten tiedä pidätkö tälläisistä leffoista mutta kuitenkin.
 
Mä tykkäsin Hiipivästä tiikeristä aika paljon.. yks parhaista leffoista mitä oon nähny!
 
Star Wars Episode 1: The Phantom Menace on huono elokuva. Kolme ensimmaista Star Wars elokuvaa ovat niin legendaarisia. En koskaan pitanyt ideasta lisata/muokata alkuperaisia Star Wars elokuvia. Joudun kai ikuisesti tyytymaan vanhoihin tv:sta nauhoitettuihin versioihin ellei alkuperais versioita julkaista sellaisenaan dvd:na.

Itse ainakin nukahdin kesken The Matrixin.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Kiito_Linja
Mutta l osta "hiipiv tiikeri piilotettua lohikrmett" siihen saattaa petty, ainakin min petyin (extroja ei oikeastaan nimeksikn ja kuva oli vhn heikko kontrastin puolelta).

Eikos se itse elokuva ole se tarkein asia? Aika naurettavaa, jos elokuvia ostetaan pelkkien teknisten seikkojen tai extrojen takia.
 
Re: Mink DVD leffan ostaisi?

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Allu
Niin ku niit DVD leffoja on jo niin lyttmsti ettei tii mit ostais niin osaisko joku suositella jotain DVD leffaa joka olis ekaksi leffaksi hyv tai muuten vaan hyv?

The Unforgiven - 90-luvun paras lannen elokuva.

Enemy Of State - Will Smith & Hackman. Hyvaa rauhallisempaa toimintaa.

Seven - Todella jannittava erinomainen rikoselokuva.

James Bond - Sean Conneryn aikaset ovat klassikkoja ja viela parempia dvd-formaatissa. Gold Finger on hyva.

Arabian Lawrence - Klassikko historiallinen elokuva.

Ben Hur - Klassikko historiallinen elokuva.


Neuvo:
Selvita ensin mika elokuva kiinnostaa elokuvana. Sen jalkeen hae netista tietoa kannattaako elokuva ostaa dvd-formaatissa vai odottaa parempaa dvd-versiota. Voi olla, etta dvd-versio ei olekkaan hyva. Esim. kuvakoko voi olla vaara, aanenlaatu tai kuvanlaatu heikko. Scanboxin dvd-julkaisut ovat jarjestaan huonoja.

Lahde aina siita, etta pystyt katsomaan elokuvan useamman kerran. Ei kannata ostaa elokuvia hyllyyn polyttymaan.
 
Mitä mieltä ootte FinalFantsysta? Onko joku käyny kattoo sen leffan? Kannattaako sitä ootella että se tulee DVDlle ja VHSlle?
Entäs Romeon on kuoltava? Onkos se yhtään hyvä?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Allu
Mitä mieltä ootte FinalFantsysta? Onko joku käyny kattoo sen leffan? Kannattaako sitä ootella että se tulee DVDlle ja VHSlle?
Entäs Romeon on kuoltava? Onkos se yhtään hyvä?


Final Fantasy kannattaa kattoa jo pelkästään erikois tehosteiden ansiosta vaikka se juoni nyt on mitä on... Romeon on kuoltava on ihan kohtalainen.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Inertia
Joudun kai ikuisesti tyytymaan vanhoihin tv:sta nauhoitettuihin versioihin ellei alkuperais versioita julkaista sellaisenaan dvd:na.
Itse ainakin nukahdin kesken The Matrixin.

Voi olla että joudut tyytymään sitten niihin nauhoitettuihin, sillä jokin aika sittenhän oli juttua että Lucas kuvasi Episode II:n lisäksi lisämateriaalia alkuperäiseen trilogiaan, ja nämä kohtaukset varmasti lisätään DVD-julkaisuun entisten Special Edition lisäysten sekaan.
Se että milloin nämä DVD:t ilmestyy on sitten ihan toinen kysymys. Eikös sitä olla veikattu että vasta kun Episode III on ilmestynyt DVD:llä?

Heh... minulla on aivan samanlaisia Matrix-kokemuksia :D
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Inertia
Star Wars Episode 1: The Phantom Menace on huono elokuva. Kolme ensimmaista Star Wars elokuvaa ovat niin legendaarisia. En koskaan pitanyt ideasta lisata/muokata alkuperaisia Star Wars elokuvia. Joudun kai ikuisesti tyytymaan vanhoihin tv:sta nauhoitettuihin versioihin ellei alkuperais versioita julkaista sellaisenaan dvd:na.
Saanen korjata hieman... Kun Lucas alkoi suunnittelemaan Star Wars elokuviensa toteutusta, joskus 70-luvun puolivälissä, hän huomasi ettei hän mitenkään voisi luoda sellaisia puitteita ja tehosteita, joita hän oli suunnitellut Episode 1:een, tai ainakin se olisi tullut liian kalliiksi. Joten hän ryhtyi käsikirjoittamaan Episode 4:ää ja jätti Episodet 1-3 väliin tuonnemmaksi odottamaan tekniikan kehittymistä. Ja koska Episodet 4-6 sijoittuvat Galaksin syrjäiseen kolkkaan, jossa ei ole oikein mitään hirveän suuria puitteita, eikä mitään mahtavia rakennelmia, paitsi tietysti Death Star, Lucasin oli helpompi työ tehdä ensin Episodet 4-6, kuin alkaa luoda mitään Naboon mahtavia maisemia, palatseja ja vedenalaisia kaupunkeja joskus 70-luvulla, jolloin tekniikka ei ollut kovin hääppöstä. Mutta kun 90-luvulla tietokoneella tehtyjen effektien ja animaatioiden käyttö alkoi yleistyä ja niitä käytettiin lähes joka toimintaleffassa, niin Lucas näki tilaisuutensa toteuttaa vihdoinkin kolme ensimmäistä osaa, jotka hän oli jo aikonut kuvata ekaksi, jo ennen Episode 4-6:tta.

Itse pidän Episode 1:tä hyvänä elokuvana, ottaen huomioon minkälaiset odotukset ihmisillä oli sitä kohtaan 21 vuotta Episode 4:n jälkeen. Tehosteet ovat siinä hienoimmat mitä olen nähnyt, joskin LOTR vetää sille vähintäänkin vertoja. Episode 1 on ehkä hieman lapsenmielinen, mutta ovathan kaikki Star Warsit lupulta satuja. Ja itse pidän Jar Jar Binksiä oivallisena hahmona Episode 1:ssä, vaikka suurin osa leffan katsoineista pitääkin Jar Jaria lähinnä ärsyttävänä. Itseäni Jar jar ei hämännyt yhtään, päin vastoin, oli hienoa nähdä kokonaan tietokoneella tehty hahmo ensimmäistä kertaa ruudulla ja se oli mielestäni onnistunut veto. Ei kato pidä olla niin saatanan negatiivinen ja lapsenmieletön asioita kohtaan.

Episode 2:lta odotan paljon ja uskon sen olevan vielä Episode 1:stäkin parempi. Ja ainakin trailerin perusteella se näyttää todella hyvältä ja en usko että tulen pettymään.

Eli siis pointtini oli se, että Lucas ei todellakaan ole lisännyt Episodeja 1-3 sarjaan huomattuaan Star Warssien menestyvän maailmalla, vaan hän oli suunnitellut päässään alkujaan 6 osaisen Sagan, mutta hänellä ei vain ollut resursseja alkaa kuvata Episodeja 1-3 70-luvulla, joten hän odotti että tekniikka ja tehosteet kehittyisivät peremmiksi. Jos olet katsonut vanhoja Star Warsseja tarkkaan, niin olet varmastikin huomannut monia kohtia, joihin ei löydy selityksia alkuperäisissä episodeissa, esim. Yoda puhuu Lukelle Dagobah Systeemissä Kloonisodasta ja esim. hänen isästään, ja muista asioista, jotka tapahtuivat ennen Episodeja 4-6 ja näistä asioista kuulemme ja näemme nyt, kun vihdoinkin saamme nähdä mitä tapahtui ennen Episodeja 4-6 ja kuinka Anakin Skywalker oikein kääntyi pimeälle puolelle.

Meni pikkusen ohi threadin, mutta piti selventää hieman...:D
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Leo Stenbuck

Saanen korjata hieman... Kun Lucas alkoi suunnittelemaan Star Wars elokuviensa toteutusta, joskus 70-luvun puolivliss, hn huomasi ettei hn mitenkn voisi luoda sellaisia puitteita ja tehosteita, joita hn oli suunnitellut Episode 1:een, tai ainakin se olisi tullut liian kalliiksi. Joten hn ryhtyi ksikirjoittamaan Episode 4: ja jtti Episodet 1-3 vliin tuonnemmaksi odottamaan tekniikan kehittymist. Ja koska Episodet 4-6 sijoittuvat Galaksin syrjiseen kolkkaan, jossa ei ole oikein mitn hirven suuria puitteita, eik mitn mahtavia rakennelmia, paitsi tietysti Death Star, Lucasin oli helpompi ty tehd ensin Episodet 4-6, kuin alkaa luoda mitn Naboon mahtavia maisemia, palatseja ja vedenalaisia kaupunkeja joskus 70-luvulla, jolloin tekniikka ei ollut kovin hppst. Mutta kun 90-luvulla tietokoneella tehtyjen effektien ja animaatioiden kytt alkoi yleisty ja niit kytettiin lhes joka toimintaleffassa, niin Lucas nki tilaisuutensa toteuttaa vihdoinkin kolme ensimmist osaa, jotka hn oli jo aikonut kuvata ekaksi, jo ennen Episode 4-6:tta.

Itse pidn Episode 1:t hyvn elokuvana, ottaen huomioon minklaiset odotukset ihmisill oli sit kohtaan 21 vuotta Episode 4:n jlkeen. Tehosteet ovat siin hienoimmat mit olen nhnyt, joskin LOTR vet sille vhintnkin vertoja. Episode 1 on ehk hieman lapsenmielinen, mutta ovathan kaikki Star Warsit lupulta satuja. Ja itse pidn Jar Jar Binksi oivallisena hahmona Episode 1:ss, vaikka suurin osa leffan katsoineista pitkin Jar Jaria lhinn rsyttvn. Itseni Jar jar ei hmnnyt yhtn, pin vastoin, oli hienoa nhd kokonaan tietokoneella tehty hahmo ensimmist kertaa ruudulla ja se oli mielestni onnistunut veto. Ei kato pid olla niin saatanan negatiivinen ja lapsenmieletn asioita kohtaan.

Episode 2:lta odotan paljon ja uskon sen olevan viel Episode 1:stkin parempi. Ja ainakin trailerin perusteella se nytt todella hyvlt ja en usko ett tulen pettymn.

Eli siis pointtini oli se, ett Lucas ei todellakaan ole lisnnyt Episodeja 1-3 sarjaan huomattuaan Star Warssien menestyvn maailmalla, vaan hn oli suunnitellut pssn alkujaan 6 osaisen Sagan, mutta hnell ei vain ollut resursseja alkaa kuvata Episodeja 1-3 70-luvulla, joten hn odotti ett tekniikka ja tehosteet kehittyisivt peremmiksi.

Ja Lucas on todennut nain jo 70-luvulla???

Markkointi humussa puhutua...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Inertia


Ja Lucas on todennut nain jo 70-luvulla???

Markkointi humussa puhutua...
Star Wars Episode IV: A New hope, lukee Episode neljän alkuperäisversion alkuteksteissä, joka on tehty 1977. Miksi Lucas sitten laittais sen nelos osaks, jos se ei ois sillon jo suunnitellut tekevänsä niitä kolmea ensimmäistä osaa vielä joskus. Ja niin kun jo sanoin Episodeissa 4-6 on paljon viittauksia selaisiin asioihin, joista ei puhuta sanaakaan näissä kolmessa alkuperäisessä Episodessa. Eli jotta ymmärtäisi täydellisesti Star Warsseja, vaikka vain Episodeja 4-6, pitää nähdä myös Episodet 1-3, koska niissä tulee luonnollisesti paljon paljastuksia ennen Episodejen 4-6 tapahtumia. Mikäs asia tuossa on niin vaikea uskoa?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Jatketaanpas tätä Star Wars juttua vähän lisää...

Lucas kirjoitti alunperin vain Episodi IV:n... Vasta myöhemmin Lucas lisäsi alkurollauksen alkuun lauseen: Episode IV: A New Hope. Selvää kuitenkin on ollut pitkään, että Lucas on suunnitellut uuden trilogian orginaali trilogiaa edellyttävästä ajasta. Se että hän olisi käsikirjoittanut ne jo 70-luvulla ei pidä paikkansa, mutta joitan tapahtumia hän on voinut suunniltella kuitenkin. Mutta se että Lucas ei itsekkään tiennyt, että Leia on Luken sisko vasta kun oli käsikirjoittamassa Jedin paluuta, kertoo jo jotain että Lucas olisi suunnitellut elokuvien kaikki tapahtumat jo 70-luvulla...

Mutta loistavia elokuviahan nuo ovat. Myös Episodi I. Mielestäni hahmot olivat mahtavia, mutta kukaan ei omannut samanlaista karismaa kuin Harrison Ford Han Solona. Obi-Wan heittää kyllä joissain kohdissa vähän läppää, mutta kaikki hauskuus on jätetty pelkästään Jar Jar Binksin harteille. Pidän kuitenkin Jar Jarista, ja on todellakin hienoa että nykyään pystytään toteuttamaan hahmoja tietokoneella... Toisaalta pidin kyllä Wattoa parempana tietokone-hahmona, mutta ei Jar Jarissakaan mitään vikaa ole.

Episodi II todellakin näyttää lupaavalta, mukava nähdä trailereissa vanhoja kunnon hahmoja kuin Boba Fett ja hänen aluksensa Slave I. Myös LotR-pahis Christhoper Leetä on mukava nähdä uudessa Star Warsissa!
 
Joo, mutta uskon, että Lucas tiesi jo 70-luvulla omassa päässään suunnilleen mitä Episodeissa 1-3 tulee tapahtumaan, vaikka hän aloittikin niiden käsikirjoittamisen vasta -94. Mutta ei kiistellä tästä aiheesta enempää, kun menee niin ohi threadin. Mutta miten se kaikki oikeasti meni, niin sen tietää ainakin Lucas itse, mutta mulle on kyllä oikeestaan ihan sama suunnitteliko Lucas Episodet 1-3 vasta jälkikäteen kuvattuaan Episodet 4-6, vai ei. Mutta yksi asia on varma, Star Warsit ovat aivan loistavia elokuvia ja itse olen onnellinen siitä, että saamme nähdä vielä kaksi seuraavaa osaa suuresta saagasta.
 
Jostain muistaakseni satuin lukemaan, että koko hoito on alunperin 9-osainen, eli puuttuisi vielä episodit VII-IX. En ole ihan 100% varma, mutta aika varma kuitenkin. Muistaakseni tieto luki jossain Pelit/Peliasema lehdessä, ja tuskin se on ihan hihasta vedetty. Mutta kuten jo sanoin, en ole täysin varma.
 
Ylös Bottom