Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Missä maissa olet käynyt?

  • Viestiketjun aloittaja autores
  • Aloituspäivämäärä
Vastaus: Missä maissa olet käynyt?

Tosi nätti kaupunki se Pietari 8), Siellä ei ole kyllä rahaa säästelty sen kullan kanssa pitkin maita ja mantuja

Juu, venäläinen tyylitaju ja kaikkea...

Täytyisi varmaan ton Pietarin kanssa yrittää hyödyntää kavereita. Pietarissa pitkään asunut ex-kollega (alunperin ukrainalainen) meni naimisiin toisen ex-kollegan (irlantilainen) kanssa ja vaikka asuvat nykyään Dublinissa, niin piipahtelevat silloin tällöin Pietarissakin. Siellä olisi hyvä käydä kiertelemässä maisemia paikallisen opastamana. Kun on ne kyrilliset aakkoset ja kaikkea.

Vaikka onhan noita hienoja rakennuksia muuallakin ja vähän tyylikkäämmin (lue: minimalistisemmin) rakennettuja. Barcelonassa nyt tietysti on Gaudin rakennukset ja Park Güell, joita kannattaa käydä ihailemassa. Harmillisesti olin tosin siellä vain työmatkalla, mutta völjyyn lyöttäytynyt vaimo kävi kiipeilemässä Sacrada Famiglian torneissa ja keskeneräisyydestään huolimatta se on aika huisa mököösi.

Pietarin kirkko Vatikaanissa on myös melko krumelurisoitu. Katolisella kirkolla ei ole ainakaan rikkauksista ollut pulaa. Koko Rooma on täynnä kirkkoja ja ne kaikki ovat täynnä mittaamattoman arvokkaita kulttuuriaarteita. Kaupungista jäi muuten vähän paska maku, mutta kirkkoja tosiaan piisaa. (Hmm, jotenkin tuon virkkeen voi tulkita siten, että kirkot olisivat mun mielestä hyvä juttu...)

Ai niin, Pariisi ja Sacre Coeur. (Mitvit, mä luettelen pelkkiä kirkkoja.) Pariisi on yksi mun top-3-kaupungeista maailmassa, ja siellä on paljon upeita paikkoja. Hotel des Invalides, jonne Napoleon on haudattu ja ennen kaikkea Pantheon, josta löytyvät mm. Voltairen ja Marie Curien ruumiit. (Pariisin Pantheon on mun ateistista sielua kaikkein syvimmin koskaan sykähdyttänyt paikka.) Ja sitten tietysti Louvret ja Eiffel-tornit ja oopperatalot jne. Ärgh, nyt iski hirveä hinku päästä taas Pariisiin.

Seuraava matka varmaan kohdistuu Berliiniin. Vaimo ei ole käynyt koskaan Saksassa, ja mä olen viimeksi käynyt Berliinissä silloin, kun siellä vielä oli muuri. Kaupungissa on niin paljon mielenkiintoista historiaa, että pitkä viikonloppu saattaa osoittautua lyhyeksi, mutta ainahan sinne voi mennä uudestaan.

On se matkustelu hienoa.
 
Vastaus: Missä maissa olet käynyt?

Tässä alkaa vähän jo oleen jännitystä tuleevaa matkaa varten. 9.11 olis lento Japaniin ja kohteena siellä Tokio. Olen hyvin pitkään tuonne haaveillut meneväni ja nyt syksyllä sit päätin lähteä tuolla käymään. Perillä olen vain viis yötä, mut eiköhän siinä ehdi ihan mukavasti vähän paikkoja katella. Peliharrastuksella on ollut vaikutusta siihen, että olen Japaniin halunnut mennä. Mitään suuria suunitelmia en ole tehnyt, vaan tarkoitus olis ihan vain kierellä ja katella, sekä ihmetellä paikallista elämää ja kulttuuria. En halua lyhyttä aikaa pilata tiukoilla aikatauluilla ja sinne tänne juoksenteluilla. Lisäjännitystä matkaan tuo se, että olen ensimmäistä kertaa lähdossä ihan yksinäni matkalle, ilman että olis joku perheestä tai kaveripiiristä mukana.

Koska paikallinen pelikuttuuri tulee olemaan mielenkiinnon kohteena matkallani, olen miettinyt jos vaikka jotain video tai blogijuttua tänne konsolifiniin vois laitella. :)
 
Vastaus: Missä maissa olet käynyt?

Venäjälle en mene kuin jalat edellä, Japani myös kiehtoo ja siellä ei ole vielä päässyt käymään, ehkäpä joku päivä sinne joku reissu työn tai vapaanpuolesta tulee tehtyä. Pari viikkoa olin juuri New Jerseyssä ja Nykissä joka ei kyllä jätä koskaan kylmäksi, iso omppu vaan toimii, 3 päivää kotona ja 24 tuntia matkustamista ja nyt olen alabamassa, roppa aika sekaisin jatkuvasta aikaerosta mutta eipä tarvi palella, joulukuussa kotiin vaihtamaan shortsit pitkiin kalsareihin. Hyvää Jaappanin matkaa.
 
Vastaus: Missä maissa olet käynyt?

Oma maaluetteloni moninkertaistui alkusyksystä, kun tuli käytyä sekä Tanskassa että Englannissa. Nyt lista on siis jopa Englanti, Tanska, Suomi. Eipä noilla visiiteilläkään ehtinyt kumpaankaan tarkemmin tutustua, lähinnä matka lentokentältä häppeninkiin ja yöpymispaikoille. Kyllä tuohon lentämiseen ehti vähän jo sentään tottua.



No höh. Kai kävit kaivelemassa sitä tähtiporttia kuitenkin sieltä hiekan seasta. Tai no se on varmaan jo viety sinne Colodradoon.

Brion lapiot ja kaikki mukana mutta ei porttia löytynyt joten lähdin amerikkaan etsimään. ehkä jo huomenna saattaa löytyä.


- Suomi (höhöhöö)
- Ruotsi (Haaparantaan vain parisataa kilometriä, ihan itse eteläisemmä Ruotsissa olen kahdesti käynyt.. risteilyllä)
- Espanja (tai noh.. Kanarian saaret)
- Turkki (tänne haluan uudestaan)
- Kreikka (lomasuosikki, kolmesti käyty täällä)

USA:ssa haluaisin käydä. Joku Egyptikin olis kyllä mieletön. Tosin niillä pyramideilla ei saa varmaan kiivetä? :/ Olis siistiä kiivetä ihan sinne huipulle, keskellä jotain erämaata. :p Ja löytää joku salakäytävä ja päätyä johonkin ansahuoneeseen, jossa on luurankoja, ja sitten natsit.. eiku.

Kyllä mä jonkun matkaa ylös kiipesin eikä ketään tullut hätistelemään pois, vanhan miehen kunto loppui matkalla helteessä, natsejahan ei siellä ole, avaruusolioiden luomuksista kun siis puhutaan.
 
Vastaus: Missä maissa olet käynyt?

Koska paikallinen pelikuttuuri tulee olemaan mielenkiinnon kohteena matkallani, olen miettinyt jos vaikka jotain video tai blogijuttua tänne konsolifiniin vois laitella. :)
Ehdottomasti kamera kyytiin, vara-akut latinkiin, nokka kohti Akihabaraa ja jonkinlaista matkapäiväkirjaa pihalle kunhan taas kotiudut. Elämysrikasta reissua, tanoshinde ne! :)
 
Tarvii varmaan hakea Ranskan passia, taas 3 kuukaudeksi sinne pyörimään maanantaina. Viimeinen lomapäivä menossa Kreetalla juuri, Kreikan saaret ovat kyllä makeita, tullut pärrättyä autolla saari päästä päähän joka ilmansuuntaan, taas takaisin raskaaseen arkeen, pari viikkoa vielä syksyllä lomaa, tarvii ruveta miettimään uutta kohdetta :)
 
Vastaus: Missä maissa olet käynyt?

Eilen tuli käytyä Andorrassa, sellainen hiirenpaskan kokoinen länttihän se oli mutta hyvin idyllinen mesta vuorien välissä, alkoholi ja rööki oli kyllä edullista, litran tappi Courvoisierin vsop:ta reilu 20 euroa, varmaan juuri taitaa satkulla selvitä suomessa samasta määrästä. 2000 metriin korkeutta tuli autolla ajettua ja siitä vajaa tuhat alas nin pääsi kaupungin keskustaan, ei siellä hirveästi nähtävää ollut mutta 200 kilsaa työkohteesta niin oli hyvä sauma käydä, lämpöä riitti 34 astetta.
 
Vastaus: Missä maissa olet käynyt?

Oma listani:

Saksa
Englanti
Tanska
Ruotsi
 
Vastaus: Missä maissa olet käynyt?

Ruotsi
Norja
Viro (ensimmäisen ja viimeisen kerran 2009, en pitänyt Tallinnasta)
Irlanti
Venäjä
Englanti
Sveitsi
Ranska
Kanada (tänne voisin jopa muuttaa)
USA

Kanadassa oli siistiä, mutta heti rajan yli USAssa oli rähjäistä, mutta tähtilippu joka pihalla...
 
Vastaus: Missä maissa olet käynyt?

Tässä on listani:
Kirgisia
Viro
Venäjä
Valko-Venäjä
Puola
Liettua
Latvia
Ruotsi
USA
Kanada (tosi hieno paikka, ainakin BC)
Kazakstan (en ole siis vielä käynyt, mutta matkalla oon sinne elokuussa)
Kreikka (tarkemmin Kreeta)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Missä maissa olet käynyt?

Australia
Egypti
Englanti
Espanja
Italia
Kiina
Latvia
Norja
Ruotsi
Saksa
Thaimaa
Uusi-Seelanti
Venäjä
Viro
Yhdysvallat
 
Vastaus: Missä maissa olet käynyt?

Tässä ketjussa kun näiden listojen lisäksi jaetaan matkakokemuksia, niin olisin kysellyt onko kenelläkään kokemuksia Vietnamista? Joulun alla olisi suunnitelmissa lähteä Da Nangin kautta Hoi Aniin. Toinen vaihtoehto olisi ehkä Thaimaa / Pa tong, mutta jokin tuossa Vietnamissa vain kiehtoo enemmän:eek:...

Aasiaan kuitenkin olisi päästävä, ja eih, en ole menossa seksilomalle, ellei oma hallitus hirveästi innostu helteestä:D.
 
Vastaus: Missä maissa olet käynyt?

Vietnamista ei ole minulla mitään kokemusta, mutta kolme ja puoli vuotta sitten tuli käytyä naapurimaassa Kambodzassa (tarkemmin Sihanoukville nimisessä kaupungissa länsirannikolla) ja ei voi muuta kuin kehua paikkaa. Turismi ei ole maassa vielä kovinkaan suuri bisnes, mikä näkyy sekä hyvänä että pahana. Rannat päärantaa lukuunottamatta olivat ihanan rauhallisia ja hintataso jumalattoman matala (aika lailla Thaimaan tasoa). Alueen hotellitarjonta sen sijaan on tai ainakin oli melko heikkoa. Ranskan siirtomaa-ajoista on jäänyt paljon vaikutteita, esim. viiniä ja patonkia löytyy jokaisesta pikkukuppilasta.

Sanottavaa paikasta löytyisi vaikka kuinka, mutta en nyt puhelimella jaksa enempää näpytellä kun jokaiseen lauseeseen onnistun sähläämään vähintään viisi typoa.
 
Vastaus: Missä maissa olet käynyt?

Ruotsi
Viro
Tanska
Saksa
Englanti
Portugali
Kreikka
Espanja
Kypros

Lisäksi viimeksi viime yönä olin unten mailla. :eek:
 
Vastaus: Missä maissa olet käynyt?

Ennen ei tullut hirveesti matkusteltua mutta muutaman viime vuoden aikana onkin sitten otettu vahinkoa takaisin eli seuraavat paikat on nähty.

Ruotsi (Tukholma).
Viro (Tallinna). => useampaan kertaan (kaveriporukan vuosittaisen risteilyn kohde).
Iso-Britannia (Bristol) 4 reissua tehty.
Hollanti (Amsterdam) 5 reissua tuonne. Täällä on säännöllisesti laitevalmistajan koulutusta eli noita reissuja kyllä tulee nykyään melkein 2 kertaa vuodessa :D
Saksa (Berliini ja Köln). => Berliinissä kerran ja Kölnissä Gamescomissa x2. Kölniin tänä vuonna uudestaan ja taas Gamescomin aikaan mutta nyt hyvässä seurassa ala konsolifin matka ;)

Kovasti kiinnostaisi nähdä ainakin Japani ja Etelä-Korea.

Päivitystä eli yllä vähän muuttuneet käyntimäärät ja alla uusi maa.

Italia (Aostan laakso ja La Thuilen alppikylä).

Lisäksi syyskuussa tipahtanee listaan Venäjä eli viisumivapaa visiitti Pietariin.
 
Kysytäänpä täällä.

Ens perjantaina auton nokka lähtee viikoksi kohti Saariselkää. Tarkoitus ois tehdä valokuvausreissuja "lähiympäristöön". Eli Tenojoen varsi, sevettijrvi jne. Ne olen jo ennenkin nähnyt, mutta jäämerellä en ole käynyt.

Katselin, että vadsöhön ei olisi kovin paha matka nuorgamista. Onko tästä järkeä lähteä vielä pidemmälle Kibergiin?

Ajattelin, että aamulla aikaisin ajelis sinnepäin ja johtuu myöhään iltaanhan tuo reissu menisi, mutta pääsisi käymään tuollakin.

Pärjääkö visalla, vai tarvitaanko käteistä (eurossa kun nuo ei oo). Ja pääseekö tuonne Norjaan nykyisin ilman passia vai täytyykö olla jokin kuvallinen henkkari? (Ajokortti toki itsellä mut muksulla ei ole.)
 
Vastaus: Missä maissa olet käynyt?

Ajattelin, että aamulla aikaisin ajelis sinnepäin ja johtuu myöhään iltaanhan tuo reissu menisi, mutta pääsisi käymään tuollakin.

Pärjääkö visalla, vai tarvitaanko käteistä (eurossa kun nuo ei oo). Ja pääseekö tuonne Norjaan nykyisin ilman passia vai täytyykö olla jokin kuvallinen henkkari? (Ajokortti toki itsellä mut muksulla ei ole.)

Toissavuonna lähdettiin aamulla Saariselältä ja iltapäivällä oltiin jo Nordkapissa asti. Ranta tulee vastaan toki jo paljon aikaisemmin, mutta jos meinaa ajaa tuonne ihan niin pohjoiseen kuin vain autolla pääsee on reissu jo enempi kuin vain päiväpistäytyminen. Norjaan pääsee ilman passia kuten on tehnyt pohjoismaihin jo vuosikymmeniä, ei mitään rajamuodollisuuksia. Joku virallisempi lappunen kuitenkin syytä olla matkassa kuten aina ulkomailla. Norjassa ei mennä kaksoiskassalla kuten Sveitsissä, jossa huoltoasemat otti vastaan myös euroja. Visa-kortti on ihan fiksu valinta. Nämä tulkinnat vain parin päivän kokemuksella.
 
Katselinkin juuri sitä, että nordkappiin matkaa on jo parisataa enemmän kuin Kibergiin. Ja jäämerihän tulee vastaan jo siellä vadsössä jonne ei kovin pitkä matka nuorgamista olisi, joten selviäisi päiväretkellä.
 
Ylös Bottom