Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mitä mieltä TiltTV:stä?

  • Viestiketjun aloittaja breadfan
  • Aloituspäivämäärä
Mun mielestä tilt voisi vähentää/poistaa arvostelut ja keskittyä enemmänkin uutisointiin ja varsinkin kuvamateriaaliin. Itse kuitenkin luen arvostelut lehdistä ja netistä. Modeemilla vaan on hidasta kattella videoita ja laatukaan yleensä ei päätä huimaa... Ja palaute osiokin vie turhaan jo muutenkin vähäistä aikaa, kun välillä siinä käsitellään jopa yhtä kirjettä! Kyllä mää ainakin oon sitä mieltä että tiltin varsinainen kohdeyleisö on nuoremmat pelaajat, semmoisen kuvan olen ohjelmasta saanut kun sitä olen katsonut. Ainoa syy tiltin katsomiseen itselläni on että näen tulossa olevista peleistä materiaalia, pännii vaan kun kotona ei näy Moon TV:tä.
 
Onpas tästäkin kehkeytynyt aikamoinen thread. Todella paljon asiaa. Mutta omiini kommentteihin --

Subidosta: Ohjelmaa katson vain materiaalin takia (Ja onhan niitä juontajienkin letkautuksia oikein kiva kuunnella myös :D). Ne raamit ovat olleet oikein hyvä keksintö, näin saadaan uutiset ja kuvat uusimmista peleistä näkyville paremmin, eikä ohjelma-aikaa kulu niihin ollenkaan, siitä plussaa.

Mutta erittäin suuri miinus tulee Subidolle siitä, kun kuvamateriaali on kokonaan siitä pelin yhdestä kohdasta (Miksi eivät pelaa "kunnolla" ja jälkeenpäin sitten editoi sitä?), tossa alkuvuodesta kun kauppoihin ilmestyi Evil Twin ja Subidossa pelattiin sitä, niin Nanna(ko?) jumitti koko ajan alussa, kulkua pystyy kuvailemaan näin: Etenee hyvin -> Äkki kuolema -> Alusta -> Etenee hyvin -> Taas kuolema -> Ja taas alusta. Tollasta se oli koko ajan. Ton takia editointi välineet olis suositeltavia (Sisälsi vinkin ;)).


TiLT.tv: No eipä siinä paljoakaan moittimista ole, mukisematta ja "tyytyväisenä" (BTW: Tyytyväinen on suhteellisen erikoinen käsite) sitä aina viikonloppuisin (tai keskiviikko-torstai öisin) katselen, mutta toki sitä aina silloin tällöin toivoo ettei niitä "mopiili-pelejä" olisi yhtään. Arvosteluista sen verran, IMO arvosteluita täytyisi olla saman verran kaikille koneille, eikä mitään sellaisia 3 PC-arvostelua ja yksi PS2-arvostelu, mutta tuohon tosiaan vaikuttaa se maahantuojan "viitsimiset". E3-messuista saisivat kyllä heittää puolen tunnin pituisen spektaakkelin, kysehän on sentään vuoden tärkeimmästä tilaisuudesta peli alalla.

Moittimisen aihetta kuitenkin hoksasin (koko aivokapasiteetti oli koko ajan käytössä :D). Niihin "Plussat & Miinukset"-kohtiin vois laittaa jonkinlaista tolkkua. Kuten jo mainittiin se klassinen Halon 'miinukset'-tapaus (Joka huvittaa vieläkin). Mikä teille tulee ensimmäisenä tästä lauseesta mieleen? -> "Joudut ostamaan Xboxin", mulle se sanoo että Xbox on hemmetin turha laite, jolla ei tee yhtään mitään. Ehkä se silloin alussa vaikuttikin turhalta laitteelta, mutta entä nyt? Morrowindit, Hunter: The Reckoningit ja kumppanit ovat tulossa nyt kesällä, ei kuulosta Xbox enään kovin turhalta laitteelta.

Siinä kaikki mietteeni tältä erää. "The journey, has just begun..."

TiLTtihän tulee taas huomenna yöllä uusintana, joten jos ihan oikeasti haluaa antaa palautetta vaikka Dungeon Siegen arvostelusta, niin nyt on hyvä tilaisuus. Mutta ei siitä lopetuslauseesta, joka pääsi omituisesti sujahtamaan silmieni alta. :)

IgeL... Sä oot nero XD. "Well good thinking right there!" Jatka IgeL samaa rataa, noi tollaset letkautukset piristää kummasti muuten niin karua päivää.

PS.Karille sen verran; Mahtavaa että vihdoinkin aloitte pelaamaan siellä Subidossa kunnon DC:n klassikoita. Hyvä olisi jos saisitte pelattua siellä esim.Virtua Tennis 2:sta, Outtriggeria, Power Stone 2:sta ja Jet Set Radiota (No noi vaikka nyt ens hätään).

PSS.Pahoittelen typoja, kun ei sitä öisin ole mitään parhaimmassa vireessä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Unreal-Hawk
(Miksi eivät pelaa "kunnolla" ja jälkeenpäin sitten editoi sitä?),
Tuohonhan nyt on ihan selkeä syy se, että editointi maksaa. Pistämällä heebot kameran eteen hääräämään ja kamera pyörimään saadaan halpaa TV-ohjelmaa (Sixpak, Räsypokka jne.).
Ja kun vähistä mainosmarkoista pitää kustantaa kanavalle ohjelmaa about 24h, saadaan vastaavasta toteutuksesta varmasti nauttia jatkossa muissakin ohjelmatyypeissä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Unreal-Hawk
Onpas tästäkin kehkeytynyt aikamoinen thread. Todella paljon asiaa. Mutta omiini kommentteihin
Jopa pysynyt asiallisena. Tosin muutaman viestin saanut poistaa.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Unreal-Hawk
PS.Karille sen verran; Mahtavaa että vihdoinkin aloitte pelaamaan siellä Subidossa kunnon DC:n klassikoita. Hyvä olisi jos saisitte pelattua siellä esim.Virtua Tennis 2:sta, Outtriggeria, Power Stone 2:sta ja Jet Set Radiota (No noi vaikka nyt ens hätään).

Unreal-Hawkilta tainnut jäädä muutama Subido väliin. Tuota DC:n Virtua Tennis 2 ovat pelanneet oikein urakalla viime aikoina.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan XShava

Unreal-Hawkilta tainnut jäädä muutama Subido väliin. Tuota DC:n Virtua Tennis 2 ovat pelanneet oikein urakalla viime aikoina.

Onko? Voi helvate... Sitten ne jaksot on menny multa totaalisesti ohi. Noh, taidanpa mennä nurkkaan häpeämään ja miettimään, miksi jätin juuri ne jaksot katsomatta.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan IgeL Mutta näinhän se on, ei meidän aikataululla aina ehdi vetää peliä läpi. Jos peli saadaan perjantaina ja arvostelu pitää olla tiistai/torstai, niin siinähän vedät sitten Dungeon Siegen läpi.

No jokainen tyylillään. Onneksi PS2FINillä ei ole mitään aikataulua, vaan kerkeämme rauhassa pelailemaan pelit.

Tosin välillä tuppaa sitten kestämään. Itselläni esimerkiksi tuo James Bond 007 : Agent Under Firen arvio ollut tekemättä pitkän aikaa, vaikka pelin sain julkaisun aikoihin. Lähinnä tuo moninpeli testaamatta, kun nykyisin peli porukkaa on todella vaikea saada kasaan.

Tosin yhdessä vaiheessa saimme ajan kaikille sopimaan ja pakkasin innoissani pleikkarin kassiin ja menoksi. Kävi kuitenkin niin, että pääsinkin testaamaan mm SSX livenä. Tuhraantu sitten hyvä mahdollisuus meikäläisen polttareihin ja häntäluu oli kuukauden kipeänä. Ei onneksi sentään murtunut.

Itse pelaan pelin läpi asti, mutta sekin tietenkin riippuu pelityypistä onko yleensä mahdollista. Ja esimerkiksi RPG:t on pakko pelata läpi asti, mikäli arvion aikoo tehdä. Aika vaikea olisi juonen hyvyydestäkin sanoa FFX:n kohdalla, ilman läpipeluuta. Toisaalta itse olen vain harrastelija ja mitäpä minä näistä asioista tiedän. Mutta kiire ja pelin "lyhyt" pelaaminen alkaa kyllä näkymään arvosteluissa.

PS: Grand Alf tekee PS2FINiin tuon Final Fantasy X:n arvostelun. Ja saintbertiltä tulee eriävä mielipide, ei niin FF-sarjan fanina. Arviot julkaistaan 27.5. Pientä mainostusta ;)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan XShava
Lähinnä tuo moninpeli testaamatta, kun nykyisin peli porukkaa on todella vaikea saada kasaan.
Niin, sähän asut Hyvinkäällä? Vieläkö se on pilottirotsien luvattu maa? (tukka mustaksi ja keskustaan syljeskelemään)
Meinaan vaan että sieltä voi olla vaikea löytää ikäistään peliseuraa.
No mun Hyvinkää-kokemukset kyllä rajoittuu 90-luvun puoliväliin ja tietysti raptori-yhtyeen luomiin mielikuviin.:D
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan FrankNyberg
Niin, sähän asut Hyvinkäällä? Vieläkö se on pilottirotsien luvattu maa? (tukka mustaksi ja keskustaan syljeskelemään)
Meinaan vaan että sieltä voi olla vaikea löytää ikäistään peliseuraa.
No mun Hyvinkää-kokemukset kyllä rajoittuu 90-luvun puoliväliin ja tietysti raptori-yhtyeen luomiin mielikuviin.:D

He ;)

Ei tämä nyt enään sellainen ole kuin "nuoruudessani". Mutta keskustasta ikäistäni peliseuraa ei varmaan löytyisi. Ja onhan toki nuorisoa keskustassa syljeksimässä tietenkin kuten muillakin paikkakunnilla.

Tarkoitin lähinnä sitä, että "nuoruuden" peliporukka kasvanut. Työt ja perhe vie aikaa tuhottomasti, että moninpeliä varten ajankohdan sopiminen kaikille sopivaksi on aika vaikea yhtälö. Sitten kun vielä löytyy vaimokkeista pelaamista inhoavia yksilöitä, niin vaikeaa on. Ja PS2FINin ylläpito porukkakin asustelee ympäri Suomea, niin siitäkään ei ole apua.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan XShava

Työt ja perhe vie aikaa tuhottomasti, että moninpeliä varten ajankohdan sopiminen kaikille sopivaksi on aika vaikea yhtälö. Sitten kun vielä löytyy vaimokkeista pelaamista inhoavia yksilöitä, niin vaikeaa on.
Kuulostaa kummallisen tutulta.
 
Tämä onkin hieno homma, että peliohjelmien juontajat/arvostelijat(mm. Kari ja Igel) seuraavat näitä keskusteluja ja parhaassa tapauksessa vastailevat kykyjensä mukaan.

Subidon Karille vaan terveisiä, jotta ämatööri/harrastelija-lookista ja tämänkin saitin melko runsaista negatiivisista palautteista huolimatta Subido on hyvä peliohjelma: kattavasti eri genrien, eri laiteformaatin pelejä runsaalla liikkuvalla kuvalla ja äänillä varustettuna, viikkoonkin mahtuu jo paljon todella kiinnostavia nimikkeitä ja ainakin itselleni Subido on tsekkaamisen arvoinen joka päivä.
Myös(valitettavasti)kuolleen Dreamcastin pelien pelaaminen on erinomainen lisä Subidoon, etenkin Virtua Tennis 2 ja Ready 2 Rumble 2 olivat uusia tuttavuuksia itselleni(molempien ykkösosat löytyvät), joten näitä lisää ;)
Tappelupelien pelaamiseen sellainen vinkki, että pyrkikää tuomaan hahmojen eri liikkeitä paremmin esille eli välttäkää samojen liikkeiden toistamista koko pelin ajan. Näin katsojat saavat enemmän irti mätkinnän "laadusta" erilaisia comboja, otteita ja lyöntejä seuraamalla...

Tsemppiä Kari jatkoon, teillä on mainion erilainen ns."kevyt-peliohjelma", joka tarjoaa silti tällaiselle peliveteraanillekin hyvää materiaalia mahdollisia pelihankintoja silmällä pitäen, keep up! ;)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan XShava
Ja onhan toki nuorisoa keskustassa syljeksimässä tietenkin kuten muillakin paikkakunnilla [kuin Hyvinkäällä]
Ei täällä Helsingissä ainakaan kaduilla syljeskellä..

But seriously folks..
Itse olen ihan tyytyväinen nykyisten peliohjelmien sisältöön - tai voisivat ne kyllä olla vähän pidempiä kestoltaan. Parastahan ko. ohjelmissa ovat "peliarvostelut". Arvostelut eivät minua kiinnosta arvosteluina, vaan pyrin niiden pohjalta ainoastaan muodostamaan vähän mielikuvaa "arvosteltavasta" pelistä: mitä lajityyppiä peli edustaa, mitä siinä tehdään, kuinka pitkäikäinen peli on, kuinka laaja se on... jne. Hyvänä apuna ovat aina pelistä näytettävät "klipit" - jotka voisivat muuten nekin olla vähän pidempiä.

Kiitos siis Tiltille, Subidolle ja MoonTV:n laadukkaille peliohjelmille!
 
Noniin.. Jos joku jaksoi tuon Dungeon Siegen kattoa, niin kommenttia.

Omat huomautukset:

- 2x peräkkäin "huomaa"
- Tempo ehkä turhan nopea, Jaanalle olisi sopinut paremmin lyhyet lauseet (esim. "peli alkaa viattomasti pelaaja on maajussi tj muuta nopeasti tulevaa sanahelinää)
- Se loppulause... ;8
- Pienet kielelliset seikat, jotka eivät tekstinä häiritse mutta puheessa olisi parempi muuttaa.

Pelikuva oli mielestäni hyvää. Ehkä olisi pitänyt kaupunki pistää mukaan (ts. keskustelua, tavaroiden ostoa ja sellaista), mutta muuten aika kivan kuvan varmaan sai. Inventaariotakin näytettiin kaksi kertaa, tosin muulit jäivät vain ikoneiksi. Ihanat muulini. :(
 
IgeL: LOL! Oli ihan pakko pistää toi :D Mutta eipä tossa DS:n arvostelussa mitään vikaa ollut, tosin se vika "niin-tuskallisen-pitkän-miettimisen-ei-niin-hyvä-tulos"... Sä tulet kuulemaan siitä vielä piiiiitkän aikaa ;)
 
On se taas kumma kuinka epämääräsitä mättöä jossa on pelillistä sisältöä aivan armottoman vähän arvostetaan kummasti. Mutta ihan oikein kyllä tuo pelifootage, ei siinä pelissä kovin paljoa muuta kuitenkaan tehdä kuin mätkitään. Ja kohta on taas satoja äijä mättämässä sitä netissä enkä voi ymmärtää miksi. Kai sitten pitäisi pelata tuollaisia enemmän ;P
 
Tuulimyllyä vastaan on paha taistella. DS on yksinkertainen, mutta silti vaihteleva pelikokemus, joka viehättää pertti peruspelaajaa. Tällä kertaa Chris Taylor onnistui myös pitämään minut penkissäni, TA:han kyllästyin nopeasti. (Missä palkkio tehtävien läpipääsystä? Pari uutta rupusta yksikköä - joita TA:ssa on muutenkin mielettömästi ja pari riviä tekstiä mission brieffauksessa. Way to go, not.)
 
Nyt kun paikalla on henkilöitä jotka voivat vaikuttaa peliohjelmien sisältöön, niin käytänpä hyväkseni tilaisuutta.

Tiltin arvostelut ovat todella ammattitaitoisia. Kieliasu ja jäsentely ovat hyvin kohdallaan. Lisäksi mieltei jokaisessa arvostelussa on hauska "läppä" mukana joka saa usein hymyn huulille. Arvostelua on turha haukkua huonoksi jos joku omasta mielestä hyvä peli saa huonon arvosanan. Kyseessä on kuitenkin arvostelijan näkemys pelistä. Itse kuuntelen tarkasti pelin sisältöä kuvaavat lauseet ja pyrin niiden pohjalta päättelemään onko kysymyksessä minua kiinnostava peli. Jaana ei minua ole koskaan haitannut, hyvin hän työnsä hoitaa. Tiltin ongelma ei ole ammattitaidon puute vaan aika. 30minuuttissa ei ehditä käsittelemään kaikkea mitä viikossa ehtii tapahtumaan pelirintamalla.

Subidossa taas on paljon rennompi meininki kuin Tiltissä. Kun ohjelma tulee 5-kertaa viikossa, niin on ymmärrettävää että laatu kärsii. Subido on hyvä siitä että pelejä ehditään pelata ihan riittävästi. Kari voisi yrittää jättää pois kommentit kuten "siis en mä tiiä". Minusta Tilt ja Subido täydentävät toisiaan hyvin. Ne pelit mitä Tiltissä ei ehditä käsitellä, voidaan käsitellä Subidossa. Ehkä paras juttu kuitenkin Subidossa on ne kehykset. Erityisesti uutiset ovat hyvin ajan tasalla. Hyvä idea on myös ottaa studioon vieraita jotka pelailevat pelejä ja kertovat omia näkemyksiään niistä. Duudsonit kyllä riehuivat ehkä hieman liikaa.

Lopuksi hieman parannusehdotuksia.

Tilttiin pitäisi ottaa takaisin osio jossa oli pelien ennakoita ja samalla ruudussa rullasi uutisia. Arvosteluiden yhteydessä voisi myös pistää rullaamaan infoa pelistä ruudun alalaidassa. Esimerkiksi tukeeko peli 16:9 kuvasuhdetta, 60 optiota yms. Ja kännykkäpelit voisitte heittää kuuseen. Muuten ohjelma on ok.

Subidossa taas on vähän turhan paljon murheita tekniikan kanssa. Esim. äänet jyrähtävät helkkarin kovalle kun mainostauko tulee tai CS pelatessa ei ollut filtteri päällä ollenkaan. Kommenteissanne on myös välillä karkeita asiavirheitä. Esim. Klasu väitti Maximoa "perus 2D tasohyppelyksi".

Kaikesta huolimatta katson aina Tiltin ja melkein kaikki jaksot Subidosta.

ps. Koittakaa kestää, en jaksanut jäsennellä omaa tekstiäni, mutta eiköhän viesti mennyt perille siitä huolimatta. Äikkä kun ei ole mun vahvimpia aineitani. :p
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hifi_Mies
Ehkä paras juttu kuitenkin Subidossa on ne kehykset. Erityisesti uutiset ovat hyvin ajan tasalla.

Älä viitti! Siihen nähden kuinka monen ihmisen olen kuullut kiroavan kehyksiä on ihme, että ne on säilytetty ohjelmassa.

Kommenteissanne on myös välillä karkeita asiavirheitä. Esim. Klasu väitti Maximoa "perus 2D tasohyppelyksi".

Kyllä Klaus oikein kuvaili peliä. Tasot ovat kuin mistä tahansa mariosta, mutta kolmiulotteiseen näkymään sijoitettuna. Eli juoksennellaan käytävässä niinkuin jossain Crash Bandicootissa.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hifi_Mies
Tiltin arvostelut ovat todella ammattitaitoisia. Kieliasu ja jäsentely ovat hyvin kohdallaan.
Kielioppiasiasta sen verran, että voisitte kiinnittää huomiota rektioihin ja possessiivisuffiksiin: En ole varsinaisesti kielipoliisi, mutta minun korvissani kuulostaa ikävältä, kun joku sanoo esim.

"aletaan pelaamaan" (pitäisi olla: aletaan pelata)
tai
"se on hänen ase" (pitäisi olla: se on hänen aseensa)

Vaikka sattuuhan sitä paremmissakin piireissä - toisinaan jopa minulle!
 
No noista arvosteluista vielä, että kannattaa käydä lukemassa Tilt.tv:n kotisivuilta nuo pidemmät versiot niistä, kun ei lähetyksessä ehditä tietenkään kokonaan niitä lukea. Siksi jotkut kohdat arvostelussa voivatkin kuulostaa aika hassuilta koska arviota on sitten supistettu aina lähetykseen ja jäljelle jääneet vaan olennaisimmat seikat. Tai noh, en tiedä tekeekö jokainen TiLT.tv:n peliarvostelija näin, mutta siis pidemmät versiot arvosteluista ohjelman kotisivuilta.

Tiltin arvostelijoista pisteet menee Karvosen Mikolle, jonka kirjoituksia on aina ilo lukea. Hän on keskittynyt kirjoittaessaan peliin kokonaisuutena ja kun kaveri on kielellisesti rikas ja varsin objektiivinen kirjoittaja, niin lopputulos arvioista ovat yleensä todella tyylikästä jälkeä! Lisäksi arvosteluissa harvoin ilmenee melkein jokaisen toisen arvostelijan käyttämää 'listaamista', eli kun kerrotaan hyvin tutuksi tulleessa järjestyksessä pelin grafiikoista, ohjattavuudesta jne.

Karvosen teksteissä tietenkin tulee ilmi mm. nämä seikat, mutta vivahteina ja nekin tulee aina ilmi miten teksti sattuu 'vain etenemään'. Helpommin tuon pystyy selittämään vaikka vertauksella novellin lukemiseen, jossa tarinan kannalta tietyt olennaiset seikat tulevat aina jossain paikkaa esiin.
Karvosen arvostelu on aina kuin uusi omalaatuinen kirjoitettu tarina :)

Huomenna sitten taas Tiltti ja arvosteluja, hip hei. Jaksaisko herätä vait' ei...
 
Kun nyt haukutaan tilttiä ni mä tässä sivussa haukun
subidoa joka tulee subtv:ltä.
Siis ne jokka pelaa niitä pelejä ei osaa ollenkaan
arvostella. Ja kun ne arvostelee ne sanoo että ne ovat hiton hyviä
tai sitten aivan paskoja.

Subidoa katon vaa siks että näkis pelejä toiminnassa.
 
Ylös Bottom