Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Miten pelaat pelisi?

Eltsi

New Member
Pelaatko siis parisen kymmentä minuuttia päivässä vai väännätkö niin kauan kun lopputekstit tulevat esiin? Entäs pelaatko kaikki pelisi läpi?

Itselläni tahtoo olla se vika, että kun saan jonkun peli niin väännän sitä niin kauan, että se on läpi pelattu. Aloitan joskus perjantai iltana ja sitten pistän meneen johonkin 2 yöllä, nukun väliin ja aloitan aamulla ja pistän iltaan asti uudelleen. Yleensäkkään en ole oikein sellainen parin minsan satunnaispelailija vaan aika tarkkaan valitsen pelit mitä pelailen. Myös sen verran perfektinistiä itsestäni löytyy, että kaikki paikat esim. roolipeleissä käyn läpi ja jaksan useasti hommata parhaimmat aseet ryhmän jäsenille jne. Siksi kyllä useasti tulee tsekattua eri vaihtoehdot ja niistä seuraavat tapahtumat peleissä. Saattaa tuoda hieman peliaikaa pitemmäksi mutta yleensä pelit ovat loppua kohden helpompia näin. Kaikki aloittamani pelit pelaan läpi, harvemmin jätän ne kesken jos olen aloittanut, vaikka pakolla ne väännän loppuun.

Edit: Niin ja lisäyksenä vielä. Mikä on vaikeustaso jonka valitset pelin aloittaessa? Normaalilla tulee ainakin itse aina pelailtua. Liika haasteellisuus ja save/load rumpa pilaa peli-ilon ja taasen liian helpon vaikeustason valintakaan ei oikein ole mukavaa kun pelin voi juosta läpi.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Minä kyllästyn peleihin aika nopeasti. Uutta peliä pelaan alkuun paljon ja sitten kun kyllästyn, en pelaa enää ollenkaan. Se ei ole ollenkaan hauskaa, kun monet pelit jäävät kesken. Jos joskus aloitan pelaamaan samaa peliä uudelleen, aloitan aina alusta enkä jatka siitä mihin jäin edellisellä kerralla, koska siitä on kulunut yleensä niin kauan, ettei muista mitä on tapahtunut.
Helpot pelit on parempia.
 
pelaan pelejä päivällä, en voi pelata öisin:( perhe nukkuu
Silent Hill 2 oli poikkeus, oli pakkoa pelata sitä öisin... tuli melkein kuset housuun :eek:

Riippuu yleensä peleistä: RPG -pelejä tulee pelattua 1-2 h päivässä...
Action/tasohyppelyt 1-4 h päivässä, paitsi MGS2 oli poikkeus... vedin sen alle vuorokaudessa putkeen läpi, Hardilla:D
Sen jälkeen tuli "tyhjä" olo, Ahaa! "onx tää sit loppu vai?"

Viikonloppu on parasta peliaikaa...eikun RPG pelit putkeen...

Eikun Extremeä pelaamaan ja "Dog Tagien" etsintä jatketaan
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Pexi
pelaan pelejä päivällä, en voi pelata öisin:( perhe nukkuu
Silent Hill 2 oli poikkeus, oli pakkoa pelata sitä öisin... tuli melkein kuset housuun :eek:

Sen jälkeen tuli "tyhjä" olo, Ahaa! "onx tää sit loppu vai?"

Asustelen yksin(ei ketään naapuri kämpässä) ja kotonakin ollaan jo totuttu siihen, että kun tulen kylään niin saatan pelailla läpi yön. Se ei ole sinänsä ongelma. No joo tietenkin jos väsyneenä pelaa jotain peliä niin siitä ei saa läheskään kaikkea irti. Unohtaa asiat samantien. Päivällä pelaus ehkä on siinä mielessä parempi vaihtoehto.

Itsekin olen huomannut saman ahaa elämyksen kun jonkin 70h pelin on vääntänyt läpi. Ihan kuin jokin valtava uurastus olisi saatu loppuun.
 
Itse en viitsi myöskään käynnistää edes peliä, jos on vain vähän aikaa pelata. Ja tuntuu ettei mitään peliä saa pelattua läpi, kun nytkin on ilmestynyt niin paljon hyviä pelejä joita "pitäisi" saada. Tällä hetkellä on jonkinlainen kyllästyskin päässyt iskemään, eli ei vaan jaksa käynnistää konetta pelatakseen. Vaan tulee katottua vaikka TV:tä tai surfattua netissä. Ja kuitenkin "pitäisi" pelata pelejä eteenpäin... :) Mutta jos jopa sen koneen saa auki, niin silloin tulee pelattua yleensä 2+ tuntia.
 
Itse pyrin aina pelaamaan pelit läpi, mutta siinä saattaa kestää kauankin. Esim. GTA3 on vieläkin työnalla, koska palan halusta kokeilla kaikkea tai riehua kaupungilla muuten vain. Voisi itseasiassa nyt lomalla ottaa sen työnalle. Joskus pelit tuntuvat aluksi hyviltä, mutta sitten ne työntää vain hyllyyn pölyttymään ja jättää kesken...
 
jos peli on todella hyvä niin siihen jää väkisin koukkuun. ei silloin katsella kellosta aikaa miten kauan on tullut pelattua. pelaaminen loppuu vasta kun silmät ei yksinkertaisesti pysy enää auki... niin kävi esim. Metal Gear Solidin ja Resident Evil 1&2 kanssa. Tietysti kannattaa yrittää pitää joku raja pelaamisen kanssa tai muuten seuraukset voivat olla vakavat. esim jos kouluviikolla pelaa yön putkeen niin kyllä se näkyy seuraavana päivänä koulussa. kohtuus kaikessa!
 
No meitsi pelailee yleensäkin silloin kun on aikaa. Eli se tarkottaa päivällä illalla tai yöllä. Yöllä ei oo tullu pelailtua nyt vähään aikaan. Ei mulla oo onneks ongelmia pelata öisin, koska kaikki muut perheen jäsenet kuorsaa ja puhkuu. No ehkä iltaisin tulee pelailtua eniten.
 
En vedä pelejä läheskään aina läpi. Varsinkaan action-peleihin kyllästyn helpolla. Tasohyppelyt menee aika usein läpi. Ne on niin helppoi. Eikä oo yleensä muutenkaan hirveesti aikaa peleille (pitäisi olla) niin ei ehdi pelailemaan. (ircata kyllä ehtii 1h päivässä) :p
 
Mä en viitti pelata peliä montaa tuntia putkeen jos on tosi hyvä koska sit ku se on läpi ei sitä enää viitti pelata. Mutta sitten käykin niin ettei sitä ehdi pelata läpi kun tulee uusia pelejä mitä pelaa. Joskus sitten tulee pelailtua vanhojakin pelejä tietysti.
 
Joskus sitten tulee pelailtua vanhojakin pelejä tietysti.

Joo ja joskus tosi vanhoja. Tänään pelasin Megaman 3:sta monta tuntia ja vanhaa klassikkoa Ski or Dieta 8-bit Nintendolla. Pelasin myös Spidermanii ja ensimmäistä Metal Gearia. Sit kokeilin Quake 2:sta PSX:llä, ku se on mulla ollu kaapissa jo viime kesästä mutta en oo pelannu muuta ku Multiplayerii...
 
Minulla on myös jäänyt melkein kaikki uusimmat pelit kesken kyllästymisen vuoksi... GTA3 jäi paria lopputehtävää vaille pelaamatta, uusin Crash jäi kakkospomoon, etc... Jos peli tuntuu liian vaikealta, niin se lentää aika äkkiä hyllyyn. Burnoutia ja WRC:tä en tosin edes ole vielä ehtinyt kokeilemaankaan :D Onneksi sain edes Silent Hill kakkosen vedettyä läpi.
 
Työn, muiden harrastusten ja avopuolisoni takia en paljon tuntia pidempään päivässä pelaamaan pysty/ehdi. Toki on myös niitä harvoja päiviä, jolloin tulee pelattua yli 12h tuntia putkeen. Riippuu myös paljolti pelistä. Yleensä pyrin pelaamaan kaikki pelit loppuun ja cheateja ei ole tapana käyttää.

Mullakin on jäänyt pari peliä kesken:

GT3: Aika tylsä peli, joka ei sisällöllisesti tarjonnut mitään uutta aikaisempiin versioihin verrattuna.
GTA3: Minuun tämä ei iskenyt millään osa-alueella. Tuli kuitenkin pelattua lähes loppuun.
Resident Evil: Ärsyttävä ohjattavuus, hidastempoinen, meni hermot ja peli takasin kauppaan. Ei olisi varmaan ollut paljoakaan jäljellä, mutta kai niitä on halvempiakin tapoja kiduttaa itseään.
ZOE: Tällaiselle seniori-ikäiselle puuduttavan tylsä ja lapsellinen.
Spy Hunter: Koska samaa kenttää joutuu sahaamaan ties kuinka monta kertaa, kyllästyminen iski hyvin nopeasti.
 
Itse pelaan pelit läpi todella hitaasti. Silent Hill 2 on jo pari viikkoa vanha, hyvä kun on läpi päässyt...

Pitää nautiskella :)
 
Minä tahtoisin pelata kaikki pelini läpi, mutta se ei ole aina tahdosta kiinni... Vaikeusaste saattaa jättää pelin kesken, mutta kyllä sitä tulee sitten useampaan otteeseen kokeiltua uudelleen eteenpäin pääsemisen toivossa. Esim. tahtoisin niin kovasti päästä FF8:n läpi, mutta on vaan niin pahasti jumissa yhdessä bossissa että oksat pois! Sitä kohtaa olen varmaan yrittänyt yli 100 kertaa (ihan oikeasti, ei kuvannollisesti) :( En pelaa "putkeen" edes hyviä pelejä, vaan about 3 tuntia päivässä (okei Metal Gear Solid tuli aikoinaan pelattua aika paljon enemmän) ;)

Ja jos peli sattuu pääsemään läpi, niin saatan vetää uudelleenkin yrittäen etsiä salaisuuksia ja vastaavaa. Juuri näillä peleillä on tapana tupata suosikkipeleiksi... :D
 
Mä tykkään pelata pitkään pelejä. Monet pelini ovat jo viikkoja olleet hyllyssä, mutta pelaan niitä vielä läpi. tykkään tutkia paikkoja ja yrittää löytää kaiken. Yleensä en itsekkään tykkää mistään kokovuorokauden kestävistä peli sessioista, mutta kun ensimmäisen GT:n sain käsiin pelasin sitä koko ajan. Muuta en tehnytkään. Koulusta tullessa avasin pleikkarin ja illalla menin puolenyön aikaan nukkumaan. muut GT:n osat eivät ole päässeet lähellekään tätä...
 
Mulla ei oo mitään tapaa. Riippuu iskeekö peli vai ei.
Esim. Ensimmäistä Gran Turismoa tuli hakattua peliä melkein koko ajan ei siis millään pystynyt olemaan pois. Jatko-osien myötä on innostus laskenu 2 jakso aktiivisesti alkua enneku alko kyrpimään ja kolmosta jaksaa pieninä annoksina.

Poikkeus vahvistaa säännön: GTA1 tuli erittäin vähä hakattua. GTA2 jo vähän enemmän kunnes GTA3 räjäytti potin sitä peliä jakso hakata koko ajan. Tähän voi lisätä myös Final Fantasyt 7-9 olin jonkinlaisessa "horroksessa" varmaan pelannu sen ysin läpi... no ei nyt ihan horroksessa mutta huomas et pitäis varmaan lopettaa ku aamun lehti tipahti just postilaatikosta.

Yleensä kaikki uus ja ennen kokematon pakottaa istumaan siinä pelin ääressä melkein koko ajan.
 
Vaihtelee, yleensä enintään pari tuntia putkeen. Yleensä peleistä parhaimmatkin jäävät pariin tuntiin. Mutta tämähän on pelikohtaista.

GT3:ssa paloi hermot niin maan perusteellisesti, kun törsäsin kunnolla rahaa Viper GTS:ään ja vielä meni paljon tuohta varusteluunkin. Sitten jotkut helvetin umpisurkeat koslat oli koko ajan edellä. Äkkiä peli myyntiin.

SmackDownia pelasin useita tunteja putkeen, kun pelin sain. Samoin Onimusha meni läpi parissa päivässä.

Harmi, kun en pääse yöllä pelaamaan, sillä TV:ssä ei ole paikkaa kuulokkeille, ja eihän kukaan ilman ääniä pelaa.
 
Tarkoitus olisi mennä kaikki pelit läpi, mutta joihinkin vain kyllästyy ennen loppua. Yleensä pelaan noin 2h päivässä, jos on joku uusi peli, muuten pelaan vähemmän.

GT3:a tuli pelattua noin 4 tuntia päivässä, kuukauden ajan. Vieläkään en ole peliin kyllästynyt, mutta ei vaan tule pelattua enää paljoa.

GTA3:n menin läpi reilussa viikossa, vieläkin peli kiinnostaa, vaikka näyttää aika toivottomalta päästä se 100% läpi.

Muita olenkin pelannut paljon vähemmän. WRC jäi vaan jotenkin kaappiin pölyttymään, samoin liian monet muut.
 
Nyt on hirvee kiire pelata vanhoja pelejä läpi kun jouluna pitäis sitten ruveta pelaamaan PS2:sta:cool: Välillä maistuu kyllä vähän pakkopullalta:(
 
Ylös Bottom