Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Miten sammutat PS2'n

Gangster75

New Member
Miten sammutat PS2'n? Itse painan suoraan virran pois konsolista mutta en tiedä onko se haitallista koneelle, vai pitääkö painaa ensin resettiä ja vasta sitten takaata kokonaan virrat pois?
 
Sitä reset-nappia kun pitää pohjassa muutaman sekunnin niin kone menee Stand By-tilaan. Ei tarvitse ottaa kokonaan virtoja pois joka kerta. ;)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Ghegs
Sitä reset-nappia kun pitää pohjassa muutaman sekunnin niin kone menee Stand By-tilaan. Ei tarvitse ottaa kokonaan virtoja pois joka kerta. ;)

Eikai siitä ole haittaa koneelle jos se on kokoajan stand by-tilassa? Vai voiko sitä verrata telkkariin joka sammutetaan säätimellä eikä pääkatkaisijasta (punanen valo jää palamaan)?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Gangster75
Eikai siitä ole haittaa koneelle jos se on kokoajan stand by-tilassa? Vai voiko sitä verrata telkkariin joka sammutetaan säätimellä eikä pääkatkaisijasta (punanen valo jää palamaan)?

Itse ainakin yöksi sammutan virrat kokonaan. Itse yleensä sammutan koneen niin, että painan resettiä pitkään pohjassa ja suljen sitten virrat.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Solid Snake
Itse ainakin yöksi sammutan virrat kokonaan. Itse yleensä sammutan koneen niin, että painan resettiä pitkään pohjassa ja suljen sitten virrat.

Itse teen juuri samoin.
 
Siitähän on ollut laajalti juttua, kuinka paljon juuri valmiustilassa olevat laitteet kuluttavat prosentualalisesti koko Suomen sähkönkulutuksesta.
 
Jos pelaan jotain peliä tai katson DVD-elokuvaa:
Avaan luukun (peli/elokuva pysähtyy yleensä), otan levyn pois ja sammutan konsolin siitä etupaneelissa olevasta painikkeesta. Mikäli tiedän, että en tule käyttämään PS2:stani pitkään aikaan, suljen sen kokonaan takanäppäimestä.

Huomasin muuten, että enpä ole pyyhkinyt aikoihin konsolistani pölyjä. Pitääpä suorittaa oikea joulusiivous :)

Superjäsen -titteli, tämäpä hienoa! Kiitos
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan FolioMies
Jos pelaan jotain peliä tai katson DVD-elokuvaa:
Avaan luukun (peli/elokuva pysähtyy yleensä)

DVD-elokuvat ei pysähdy, pelit kylläkin. Kun otat DVD'n pois, PS2 menee Browser tilaan.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Gangster75
DVD-elokuvat ei pysähdy, pelit kylläkin. Kun otat DVD'n pois, PS2 menee Browser tilaan.

Niin, eli tavallaan silti pysähtyy, kuitenkin. Joitakin pelejä voi vielä pelata vaikka ottaakin levyn pois..
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan FolioMies
Niin, eli tavallaan silti pysähtyy, kuitenkin. Joitakin pelejä voi vielä pelata vaikka ottaakin levyn pois..

Luulin että tarkotit sitä että kuva jämähtää ruutuun "pysähtymisellä". Ja en suosittele pelaamista ilman kiekkoa sisässä. Se tuskin tekee koneelle kovin hyvää.
 
Painan reset, otan pelilevyn pois ja kelkan sulkemisen jälkeen stand-by tilaan ja sitten takaa virrat pois. Taitaa olla näitä tapoja, joita ei kirveelläkään enää saa pois.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Gangster75
Luulin että tarkotit sitä että kuva jämähtää ruutuun "pysähtymisellä". Ja en suosittele pelaamista ilman kiekkoa sisässä. Se tuskin tekee koneelle kovin hyvää.


mulla ei ps2:sta ole mutta se eka vanha playkka löytyy jostaki, niin sitä kyllä kestipelata ilman cd:tä. (command & concueria juu no tohon tuli kirjotus virhe, mutta en muista miten kirjotetaan.)
 
Itse pidän konetta koko ajan valmiustilassa, neljäs vuosi menossa jo. Ei kai sillä oikeastaan väliä ole miten sammuttaa, mutta en minä suoraan päävirtakytkimestä sammuttaisi koko konsolia, vaan ensin valmiustilaan ja sitten pääkatkaisija (Eihän tietokonettakaan sammuteta suoraan virtalähteen pääkatkaisijasta ;)). Ja ilman levyä pelaaminen ei varmasti aiheuta mitään ongelmia, jos voisi olla jotain vaaraa niin se olisi kyllä estetty jotenkin :)
 
En edes ollut tiennyt, että konsolin saa valmiustilaankin. Onhan se nyt kätevämpää, kuin katkaista virta pääkytkimestä. Nykyään aina sammutan niin, että painan vain virran pois sieltä takaa ja levy jää sisälle. Voishan sitä ainakin uusien pelien aikaan pitää päivät valmiustilassa. Yöllä häiritsee kaiken maailman valot, mitä esim. tv:stä tulee valmiustilassa, mutta tv:tä ei kyllä koskaan jaksa sammuttaa itse laitteesta.
 
Jatkojohto auttaa

Suurin osa omista konsoleistani on kiinni parissa virtakatkaisimella (ja ylijännitesuojalla) varustetussa jatkojohdossa.

Kun lopetan Pleikalla pelaamisen, suljen Pleikan valmiustilaan. Kun lopetan kaiken pelaamisen, napsautan virrat pois jatkojohdosta, jolloin mikään laite ei jää vahingossa päälle lämpenemään, sähköä tuhlaamaan ja potentiaalisia palopesäkkeitä aiheuttamaan.
 
Jos kulutus valmiustilassa on 1-5W, niin vuodessa se tekee sähkölaskuun muutaman euron lisäyksen.

5W*24H*365D=43,8 kwh

1kwh = 0,05-0,1e

2,2-4,8e.
 
Ylös Bottom