Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Moottoripyöräpelit

Siten, että koko peli tuntuu vähän kuin tahmaavan ja jos yrität tehdä tarkkaa ajolinjaa, se menee liian jyrkäksi, tai loivaksi, eikä osu siihen mihin yrität, koska ohjauksessa tuntuu kokoajan pieni viive.
Eli pyörä tuntuu kääntyvän hitaammin, kuin 60fps:llä, liike on kuin elokuvassa.
 
Eli pyörä tuntuu kääntyvän hitaammin, kuin 60fps:llä, liike on kuin elokuvassa.
Juu, vähän noin. Kaikki on vaikeampaa.
Eikä tuo siis niin iso ongelma ole jos koko pelisarja olisi 30fps, mutta kun samalla ajotuntumalla toinen peli (Ride3/motogp17) on 60fps, niin silloin siitä muodostuu vielä isompi ongelma, kun totut ajamaan kunnolla ja sen jälkeen hyppää 30fps:ään, niin se ero on todella valtava.
 
Juu, vähän noin. Kaikki on vaikeampaa.
Eikä tuo siis niin iso ongelma ole jos koko pelisarja olisi 30fps, mutta kun samalla ajotuntumalla toinen peli (Ride3/motogp17) on 60fps, niin silloin siitä muodostuu vielä isompi ongelma, kun totut ajamaan kunnolla ja sen jälkeen hyppää 30fps:ään, niin se ero on todella valtava.
Kyse on input lagistä eli näppäinviiveestä, tekemäsi toiminta (esim. pyörän kääntö kaarteeseen) ei tapahdu yhtä nopeasti ruudulla. Led-tv:llä tämän ei pitäisi olla mahdollista.
 
Kyse on input lagistä eli näppäinviiveestä, tekemäsi toiminta (esim. pyörän kääntö kaarteeseen) ei tapahdu yhtä nopeasti ruudulla. Led-tv:llä tämän ei pitäisi olla mahdollista.
Toki input lagi vaikuttaa asiaan, mutta se on peliä vaihtaessa kuitenkin vakio kun samalla kalustolla kokoajan pelaa. Sensijaan 30fps ei rullaa ruudulla yhtä sulavasti, jolloin kaikki tapahtuu vähän kuin hidastettuna ja silloin tuntuma ei ole läheskään niin tarkka, kuin 60fps:llä.
 
Toki input lagi vaikuttaa asiaan, mutta se on peliä vaihtaessa kuitenkin vakio kun samalla kalustolla kokoajan pelaa. Sensijaan 30fps ei rullaa ruudulla yhtä sulavasti, jolloin kaikki tapahtuu vähän kuin hidastettuna ja silloin tuntuma ei ole läheskään niin tarkka, kuin 60fps:llä.
Ja 60 fps on ollut pelialan vakio PS2-ajoista saakka. Ehkä Milestonen kannattaisi vähentää julkaisujen määrää, jolloin pienet resurssit voidaan keskittää ja laatu nousisi. Tai voitaishan Motogp-lisenssi myydä, mutta ketä kiinnostaisi?
 
Viimeksi muokattu:
Ja 60 fps on ollut pelialan vakio todella PS2-ajoista saakka. Ehkä Milestonen kannattaisi vähentää julkaisujen määrää, jolloin pienet resurssit voidaan keskittää ja laatu nousisi. Tai voitaishan Motogp-lisenssi myydä, mutta ketä kiinnostaisi?
Kyllä se melko seurattu sarja on. Kuitenkin kyseinen talo tekee esim RIDE sarjaa jossa on kolmos osassa 60fps joten kuvittelisi että se on tavoite. Ei jotenkin käsittämättömästi ole.

Kuten Omppu tuossa totesi niin Input lag on vakio joka pelissä. jos pelaat samalla konsolilla.
 
Hommasin alesta MXGP Pro:n. Ihan hyvä crossi-peli, ei kuitenkaan huippu.

Sarjasta kokemusta MxGp 2:sta, jota ehdin päristelee vajaan viikon PS Now kautta. Prossa parantunut ainakin ajotuntuma ja grafiikat, kiitos Unreal-enginen. Ruudun päivitys on siinä samalla notkahtanut, mikä häiritsi pari kisaa, mutta nyt olen siihenkin jo tottunut. Veikkaan että perus PS:llä pyörii 30fps ja ruuhkaisimmissa kohti allekkin.

Mutta joo, se kaikkein tärkein eli ajotuntuma maassa on hyvä, pro fysiikoilla. Ajotuntumassa on löydetty omastamielestäni sopiva kohta, haastavan ja nautinnollisen väliltä. On siistiä koittaa viedä pyörää pienessä luistossa, ottaa huomioon rataan tulevat urat, tulla mutkaan oikein ja käyttää spooreja hyödyksi yms. Toisena hyvä juttuna ilmafysiikoissa ei olla enää kuussa, mutta muuten tuntui hyvin samalta kuin 2 osassa. Ilmafysiikat onkin vähän liian helpot, eikä niissä tarvitse yleensä tehdä mitään oikeen maailman juttuja, kunhan ei hyppää ihan miten sattuu, tule ihan väärässä kulmassa alas ja koittaa tasapainoilla vauhdin ja ilmalennon minimoinnin kanssa. Toinen pieni miinus tulee pyörän killiin heitosta, ei ole kehittynyt aijemmasta. Jos tekee sen ohjeen mukaan, niin pyörä käyttäytyy oudosti ja alastulot meneekin aika usein sen takia poskelleen. Toki senkin kanssa toki oppii elämään, mutta saisi olla tehty paremmin.

Kuskien tekoäly tuntui aluksi vaikealle mediumilla, parin kisan jälkeen rupesi ajo sujumaan ja älysin vaihtaa manuaalivaihteelle yhden youtube tipsin perusteella ja johan alkoi vauhti riittämään, niin lähdöissä kuin muutenkin kisoissa. Viidennestä kisasta lähtien ai ollut vaikeimmalla ja lähes joka kisa tullut voitettua, 19-tuplakisan kausi nyt puolessavälissä. Summa summarun, helpoimman ja vaikeimman tekoälyn vauhtiero hiukan liian pieni, sillä jotkut valittaneet Ai:ta liian nopeaksi ja sitten kun oppii ajaa, niin se onkin helppo. Ai ei juurikaan kaatuile, mutta on onneksi muuten ihan reilu enkä ole huomannut siinä kuminauhaa, vaan kisat voi voittaa isollakin erolla.

Yllätykseksi enää ei kaadu pyörien yhteentörmäyksestä, eikä sitä voi laittaa yksinpelissä mistään päälle. Nyt voi lähdöissä, hypyissä ja muissa tiukoissa paikoissa puskee surutta päälle. Toisaalta tämä on hyvä homma, koska ainakin mxgp2 ärsytti, kun oli tiukoissa kisatilanteissa turvallaan turhankin herkästi sen takia. Moninpelissä kuulemma voi kaatua pyörien törmäyksesta.

Siinäpä tärkeimmät omat huomiot. Yleensäottaen peli, huokuu monessa kohti viimeistelemättömyyttä, sekä keskinkertaisuutta, mutta loistaa muutamilla osa-alueilla. Kyllä tätä voi suositella crossipelin ystäville ja on ainakin MxGp2:sta selkeä parannus. Uudempikinpainos MxGp SuperCross 2 näyttää jo löytyvän, pienillä parannuksilla, mutta se keskittyy tylsästi vain stadiom crossiin.

Tämmöinen flippikin onnistuu tässä pelissä.
 
Viimeksi muokattu:
Upea grafiikka ja kaikki MUTTA toi vaikeustaso on kyllä aika korkea..

Nyt joutuu ajaa melkeenku oikee Doctori ja semmosta!
 
Ai käy todella nopeasti helpoksi, kuten aina Milestonen peleissä.

Itsehän näin täällä foorumilla maininnan tuosta tarjouksesta. Storesta löytyi myös joku pre order versio ja hätäpäissäni ajattelin, että tää on se uusin tulossa oleva versio hintavirheen saattelemana.
Innoissani lähdin pelaamaan. Kunnes heti urassa tuli ”load career”...ei hitto, tää oli se peli ku lainasin kirjastosta ja totesin etten jaksa tuota tökkivää fps:ää ja muutenkin liian paljon samaa kuin mgxp 1-2:ssa. Ja ettei tarvi ostaa edes alesta.

Noh, tyhmänä nyt ostin joten pakko sitä pelata on. Moni asia tosiaan mennyt eteenpäin ja tykkään monesta jutusta, mutta silti liian samaa edelleen, ett olisi ollut minulle tän hinnan väärti, kun kerran jo kokeillut peliä olin.

Eka kisa 10, sit 9, sit 5 ja sit voitto. Ja vaikeimmalla pelaan aina näitä. Milestonen peleissä kun voit pelata motogp:tä ja osaat tämänkin. Vaikka alusta vaihtuu, niin ni tietyt ohjattavuuden lait on mukana pelistä toiseen ja näin ollen myös vaikeustaso on jo vuosia ollut liian helppo. Ilmeisesti vasta tän vuoden Motogp tois asiaan muutoksen uuden tekoälyn turvin. Mutta vaikka pro:lla pelaankin, niin tätä fps:ää on hirvittävä katsoa ja pelata, mutta lähtöjen diashow ei ole tätäpäivää varsinkaan. Joten jää kyllä ihan puhtaasti fps:n vuoksi motogp ostamatta kuten aikaisemmin jo epäilinkin.

Olen samaa mieltä, että kyllä siihen nyt tottuu, mutta ei se mitään nautintoa missään välissä ole. Oon nyt huomannut, että kerran päivässä kisaviikonloppu on ihan maksimi, sit tulee yliannostus tätä peliä kohtaan.
 
Viimeksi muokattu:
Ai käy todella nopeasti helpoksi, kuten aina Milestonen peleissä.

Itsehän näin täällä foorumilla maininnan tuosta tarjouksesta. Storesta löytyi myös joku pre order versio ja hätäpäissäni ajattelin, että tää on se uusin tulossa oleva versio hintavirheen saattelemana.
Innoissani lähdin pelaamaan. Kunnes heti urassa tuli ”load career”...ei hitto, tää oli se peli ku lainasin kirjastosta ja totesin etten jaksa tuota tökkivää fps:ää ja muutenkin liian paljon samaa kuin mgxp 1-2:ssa. Ja ettei tarvi ostaa edes alesta.

Noh, tyhmänä nyt ostin joten pakko sitä pelata on. Moni asia tosiaan mennyt eteenpäin ja tykkään monesta jutusta, mutta silti liian samaa edelleen, ett olisi ollut minulle tän hinnan väärti, kun kerran jo kokeillut peliä olin.

Eka kisa 10, sit 9, sit 5 ja sit voitto. Ja vaikeimmalla pelaan aina näitä. Milestonen peleissä kun voit pelata motogp:tä ja osaat tämänkin. Vaikka alusta vaihtuu, niin ni tietyt ohjattavuuden lait on mukana pelistä toiseen ja näin ollen myös vaikeustaso on jo vuosia ollut liian helppo. Ilmeisesti vasta tän vuoden Motogp tois asiaan muutoksen uuden tekoälyn turvin. Mutta vaikka pro:lla pelaankin, niin tätä fps:ää on hirvittävä katsoa ja pelata, mutta lähtöjen diashow ei ole tätäpäivää varsinkaan. Joten jää kyllä ihan puhtaasti fps:n vuoksi motogp ostamatta kuten aikaisemmin jo epäilinkin.

Olen samaa mieltä, että kyllä siihen nyt tottuu, mutta ei se mitään nautintoa missään välissä ole. Oon nyt huomannut, että kerran päivässä kisaviikonloppu on ihan maksimi, sit tulee yliannostus tätä peliä kohtaan.

Jep, ei pitkäikäinen peli ja paras nauttia suhkot lyhyinä sessioina.

Joo, jos lähdössä jää sumppuu, niin ihan töks töks fps :D sit menee siedettävästi jos saa hyvän lähdön ja pääsee kärkeen ennen ekaa mutkaa, tai jättää suosiolla muihin kunnolla väliä.

Karun näköinen muuten se latausruutu, kun pitänyt laittaa oksennus filtterikuvien päälle vielä jotain ihme punaisia viivoja, näyttää kuin ois korruptoitunut image.
 
Suuresti ihailemani Valentino Rossi ei oikeen pärjää oikeessa elämässä siis..

Nyt lähtee testiin tämä 19 kunnolla!
 
Ai käy todella nopeasti helpoksi, kuten aina Milestonen peleissä. ...

Mulla 250 kausi loppusuoralla ja nyt oma vauhti vaikeimalla, ilman kaatumisia ylivoimainen. Lopetin käyttämästä takaisinkelausta ja nyt kisoissa tulee taas vähän haastetta, kun helposti vetää parit turvat per kisa.

Aluks ajattelin ettei tätä voi pelata ilman rewindiä, kun fysiikat bugaa ajoittain, mutta nekin oppii näköjään välttää. Eiköhän tätä jaksa vetää vielä toisen kauden 450cc ja extremenä.
 
Viimeksi muokattu:
Mä oon tuota MXGP PRO peliä meinannu ostaa mut just tuo et tietyn pisteen jälkeen haasteet loppuu.

Ja onko tuossa edes se 60 kuvaa per sekunti? Aika ehdoton vaatimus Ride kolmosen jälkeen.
 
Olis ny ensin edes suunnilleen tasainen 30fps, kun huonoimmillaan lähdöissä tippuu varmaan 18-22 välillä.
Ei muuten tuossa ridessä edes lähdöissä tökkää mihinkään kuvan suhteen. Aika paljon sitä pelannu ja nuo nykimiset voi laskea edelleen yhdellä kädellä.
 
Ei muuten tuossa ridessä edes lähdöissä tökkää mihinkään kuvan suhteen. Aika paljon sitä pelannu ja nuo nykimiset voi laskea edelleen yhdellä kädellä.
No juu ei, mutta tässä on myös 22 pyörää samalla viivalla alussa ja hiekka/sora pöllyää kokoajan. Eli vähän enemmän myös kuormaa, kuin Ridessä.
 
Mulla 250 kausi loppusuoralla ja nyt oma vauhti vaikeimalla, ilman kaatumisia ylivoimainen. Lopetin käyttämästä takaisinkelausta ja nyt kisoissa tulee taas vähän haastetta, kun helposti vetää parit turvat per kisa.

Aluks ajattelin ettei tätä voi pelata ilman rewindiä, kun fysiikat bugaa ajoittain, mutta nekin oppii näköjään välttää. Eiköhän tätä jaksa vetää vielä toisen kauden 450cc ja extremenä.

MxGp Pro:n Extreme-pelitila onkin nimensä mukainen, sillä ura pitäisi aloittaa näköjään ihan nollasta, täysillä viikonlopuilla ja täysimittaisilla kisoilla. Jatkankin sitten standarti-uraa toisella kaudella 450ssä, ai vaikeimmalla, manuaali lootalla ja ilman rewindejä. Toivottavasti innostus riittää ajamaan vielä tuon toisenkin kauden loppuun, niin on saanut 20e hyvin vastinetta.

Kävin myös kokeilemassa moninpeliä quick matchin kautta, lujaa menevät siellä. Häntäpäässä sai taistella alkukahinoiden jälkeen, turvallaan olin viimeistään siinä vaiheessa kun kilpakuppanit puski kumoon tai kiilasi pöpelikköön. En sitten tiedä kuinka moni meni helpommilla fysiikoilla, sen sai ainakin jokainen valita vapaasti.

Moninpelissä on valittavan vaan ”quick match”, tai ”make private room”. Quick Match:saa, 12 kuskia aina kisassa, tyhjät paikat täytettiin ai:lla, onneks niitä ei montaa ollut. Kaatumiset pyörien osumista oli päällä ja toimii, kuten mxgp 2:ssa. Pyörän fysiikat ja vaihteet jokainen sai valita vapaasti. Ennen jokais kisaa äänestettiin, ajoluokka, rata ja sää. Aika-ajoa ei ollut ja lähtöpaikka tuli arvalla. Positiivisena ruudunpäivitys ei tökkinyt lälehellekkään niin pahasti missään kohti, kuin yksinpelin puolella. Toki puolet vähemmän pyöriä liikenteessä ja tuskin tarvitsi laskee täysiä fysikoitakaan kuin omalle pyörälle.

Kokeilin tehdä myö oman privaattihuoneet pakotetuilla pro-fysiikoilla, mutta ei sinne ainakaan ketään vartissa eksynyt. Voikohan tuollaiseen lobbyyn edes liittyä ilman inviteä?!
 
Viimeksi muokattu:
Tuli testattua vähän ja saatua Rossin Yamahaan aika hyvät säädöt..

Mut on tää aika paljon vaikeempiku ne entiset MotoGP:t!!
 
Ylös Bottom