Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Moottoripyöräpelit

En ole peliä pelannut, mutta jotenkin tuntuu että kaikista tälläsistä ralli/moto peleistä tulee vain huonot arviot, koska mikään ei riitä pelaajille. Mitä pelin pitäisi sisältää että peli riittäisi? Itseään toistava? Mikä peli ei ole itseään toistava? Ehkä on 20e hintalapulla tämäkin olisi saanut ehkä paremmat arvostelut. Omasta mielestä sisällön määrä vaikuttaa arvioon aika olennaisesti ja pelattavuus. Hankin tämän alekorista sitten joskus.

Rallipeleissä on sentään variaatiota ilmaston ja maaston suhteen - kesä/talvi, hiekka/lumi/asfaltti. Motocrossissa on useita stadioneita, mutta vain pari tuntuu oikeasti erilaiselta. Muuten ajaminen on samaa pikkuhyppyriä ja neulansilmää kaasu pohjassa.

Moninpeli varmasti tuo lisäarvoa tällekin, jos pelaajia vaan löytyy eikä ruudunpäivitys töki. Itse en kuitenkaan näe että tämä olisi täysihintaisen julkaisun arvoinen.
 
En tiedä miksi, mutta joku masokisti täytyy sisällä asua, kun vahvistuu vain halu ostaa tää man saarten peli..

 
Taitaa peli olla pienessä alennuksessa ennakkotilaajille ja ps+ omistajille, jos oikein muistan. Toki varmaan fiksumpi odottaa ensin arvioita ja pelaajien mielipiteitä, kuin säästää 5-10€ etukäteen.
 
Taitaa peli olla pienessä alennuksessa ennakkotilaajille ja ps+ omistajille, jos oikein muistan. Toki varmaan fiksumpi odottaa ensin arvioita ja pelaajien mielipiteitä, kuin säästää 5-10€ etukäteen.
Yön heikot hetket ja peli tilaukseen..
Kattoo sit mitä shaibaa tulee. Team VVV tuntuu olevan ainakin ihan positiivisesti yllättynyt. Tosin jos driveclubin pyöristä ovat pitäneet ja minä en..ja tämän ajomalli muistuttaa sitä...

Mut on niin älytön prätkäpelikuume ja kun Milestone veti piloille monster energyn, niin pakko se oli joku saada..

Tässä kuskin näkövinkkelistä ajoa:
 
Rallipeleissä on sentään variaatiota ilmaston ja maaston suhteen - kesä/talvi, hiekka/lumi/asfaltti. Motocrossissa on useita stadioneita, mutta vain pari tuntuu oikeasti erilaiselta. Muuten ajaminen on samaa pikkuhyppyriä ja neulansilmää kaasu pohjassa.

Moninpeli varmasti tuo lisäarvoa tällekin, jos pelaajia vaan löytyy eikä ruudunpäivitys töki. Itse en kuitenkaan näe että tämä olisi täysihintaisen julkaisun arvoinen.

Itsellä on nyt muutama tunti supercrossia takana ja olen kyllä enimmäkseen tyytyväinen. Edellinen päivitys poisti joukon pahimpia bugeja ja toivottavasti seuraavat päivitykset parantavat kokemusta vielä vähän. Huojakin puolia löytyy, kuten kytkimen outo käytös, liian helppo vaikeustaso ja hyppyreiden hyppääminen yli, eli pyörä pysyy pystyssä vaikka kuinka korkealta tulisi tasaiselle alas. On tämä pelisarja miljoona kertaa parempi kuin esim. Mx vs Atv.
 
Itsellä on nyt muutama tunti supercrossia takana ja olen kyllä enimmäkseen tyytyväinen. Edellinen päivitys poisti joukon pahimpia bugeja ja toivottavasti seuraavat päivitykset parantavat kokemusta vielä vähän. Huojakin puolia löytyy, kuten kytkimen outo käytös, liian helppo vaikeustaso ja hyppyreiden hyppääminen yli, eli pyörä pysyy pystyssä vaikka kuinka korkealta tulisi tasaiselle alas. On tämä pelisarja miljoona kertaa parempi kuin esim. Mx vs Atv.
Joku arvostelu sanoi, että ei voita millään ees easyllä. :D

Mikä alusta sulla on? Onko fps 30? Onko miten lukittuna ja miten pahasti häiritsee. Itselle on jotenkin ylitsepääsemätön juttu, että vihdoin motogp pääsi 60fps:ään, niin kyllä olisi pitänyt tämänkin.
 
Joku arvostelu sanoi, että ei voita millään ees easyllä. :D

Mikä alusta sulla on? Onko fps 30? Onko miten lukittuna ja miten pahasti häiritsee. Itselle on jotenkin ylitsepääsemätön juttu, että vihdoin motogp pääsi 60fps:ään, niin kyllä olisi pitänyt tämänkin.

Pleikkarilla pelaan, 30fps ei niin häiritse, peli jögittää vain ekassa mutkassa. Latausajat on kyllä kieltämättä jäätäviä.
 
Sellaista peliä ei Milestone ole vielä tehnytkään missä olisi latausajat olleet kohtuullisia. Ei niitä tunnu se asia kiinnostavan.
 
Sellaista peliä ei Milestone ole vielä tehnytkään missä olisi latausajat olleet kohtuullisia. Ei niitä tunnu se asia kiinnostavan.
Mites se Mansaaren TT-ajot peli minkä ilmeisesti jo ennakkotilasit? Eikö sekin oo Milestonen peli?
Jos se ei ole niin saattaa se täälläkin kiinnostaa. :D
 
Mites se Mansaaren TT-ajot peli minkä ilmeisesti jo ennakkotilasit? Eikö sekin oo Milestonen peli?
Jos se ei ole niin saattaa se täälläkin kiinnostaa. :D
Ei ole Milestonen. Vaan saman puljun mikä on tehnyt viime vuodet WRC sarjaa. Eli Kylotonn.

Milestonella sentään vuosien kokemus prätkäpeleistä, Kylotonilla ei. WRC oli 5-6 osalta karmeaa kuraa ja nyt 7 on ”ihan ok”.
Graafisesti tulee olemaan näyttävä, mutta en usko pelin olevan kovin hyvä. En vain malttanut olla ostamatta..
 


Sit kuskin silmin. Kyllähän tuo hyvältä näyttää, joskin en ikimaailmassa itse pysty tuosta kuvakulmasta ajamaan. Tulee huono olo vain, eikä hahmota linjoja yhtään.
 
Hmm. TT ajoissa vain 8 pelaajan moninpeli. Ihan käsittämättömän pieni rata.
Varsinkin kun mietitään muihin ajopeleihin nähden radan pituutta. Parin mutkan jälkeen ei muita enää näekään..

Lisäksi onlinessa on vain 9 rataa ajettavana:


Edit:


Hmm. 13min videokuvaa siitä tavallisimmasta kuvakulmasta, eli takas.

+ Graafisesti ihan hyvä.
+ Radat tehty todella hyvin. Jokainen töyssy ja kuoppa on mukana, joista pyörä lähtee sitten lapasesta
- Josta päästäänkin ongelmaan josta videollakin mainitsee..kun perä lähtee alta, ei ole mitään toivoa tehdä mitään. Kaatuminen on taattu. Eli ainut tapa on opetella rata, jotta pysyy pystyssä.
- pyörän fysiikka ei selkeästi riitä radan tarkkuuteen
- Ajomalli näyttää siltä, että keskijyrkkiin pitkiin mutkiin joutuu pumppaamaan kääntymistä. Ei voi ajaa sulavasti. Ja taas jyrkät mutkat näyttää todella hankalilta.

Tän videon jälkeen taas into laski ja alkoi jo kaduttamaan tilaus...mut tuo ratojen tarkkuus on todella upeaa ja haluan tt ajoihin!
 
Viimeksi muokattu:
Mulla on itsellä MXGP pleikalla ja se oli aikanaan ihan hyvä. Kakkosta en koskaan ostanut.
Kolmonen oli loppuvuodesta kirjastosta lainassa ja tuntui ihan kämäseltä, eikä napannut.

Sen vuoksi Monster Energy ei napannut.
No nyt huomasin et mulla on Boxilla asennettu MXGP2:n demo ja kun odottelen pelien latauksia, niin testasin.
Grafiikka rujoa, ruudunpäivitys suorastaan kamala. AI osuma kaataa heti.
Sitä huolimatta mulla oli tosi kivaa ja ajaminen oli hauskaa.

Eli pistäkää nyt sittenkin enemmän kokemuksia monster energystä. Alko kiinnostaa motocrossi taas ihan kunnolla.
Onko tietoa eroista PS4 pro ja normi Xbox Onen välillä? Onen ohjain sopii ajopeleihin vain niin paljon paremmin, mutta suorituskyky menee kyllä ohjaimen edelle.

Onko tuota viety miten paljon realistisempana suuntaan, tunteeko pyörän jarrut, tai koska perä irtoaa jne. Muokkautuuko rata entistä enenmän jne?

Rataeditorin vuoksi tuo myös kiinnostais.
 
Mielestäni pyörien käyttäytyminen muualla kuin hypyissä on mallinnettu hyvin jos käyttää realistisia fysiikoita. Perän irtoamisen tuntee, pattisuoralla pyörä lähtee herkästi vikuroimaan, spoorissa mutkat saa ajettua kuin oikeasti ja tasaisissa mutkissa etupyörä pyrkii puskemaan suoraan.

Jahka löytää oikean rytmin kullekin radalle, niin tekoäly alkaa tuntumaan ehkä liian helpolta, vaikka ekoissa kisoissa tuntuu, ettei ole mitään jakoa. Lisäksi tekoälykin tekee virheitä, eli ei aja enää raiteilla kuten edellisissä osissa.

Mxgp kolmosessa radat kuluivat hienosti ja siinä pystyi tekemään omia spooreja mutkiin. Tässä kuluminen on hitaampaa, mutta toivottavasti asia korjataan samanlaiseksi jossain päivityksessä. Grafiikat ovat erittäin hienot ja välillä näyttää jopa melkein aidolta videolta.

Suosittelen peliä, jos crossailu kiinnostaa, sillä tämä on tällähetkellä ainoa vähänkään enemmän "realistinen" "simulaatio" kurapyöristä konsoleille. Vielä kun saisi pyörien ilmassa käyttäytymisen täysin vapaasti ohjattavaksi, niin tämä voisi olla parempi kuin mx simulator.
 
TT pelistä pitkä video eri ajoapujen kanssa. Ilmeisesti myös on enemmän ongelmaa animoinnissa/visuaalisessa puolessa, kuin itse pyörän fysiikoissa.
 
Peli on jo koneella. 30min päästä pääsisi pelaamaan, mutta nyt ei kyllä jaksa. Menee aamuun tai päivään. Täytyy sit pistää mietteitä ja videota.

Sillä välil voitte katsella 18,5minuutin suorituksen täysimittaisella radalla. Komealta kyllä näyttää. Tekis mieli itsekin opetella tuo näkymä, mutta en ainakaan ennen ole onnistunut siinä. Ei vain prätkäpelissä taivu tuo heiluminen mulle.
 
On kyllä pirun hienosti mallinnettu toi rata (Itsekkin yhden suomalaisen RR-legendan autokyydillä pääsin ton kerran kiertämään ja tunnistin monta paikkaa ulkomuistista :D) Menee kyllä varmasti hankintaan tämä.
 
Olen ajanut peliä yhden kierroksen, joten eikö näissä tilanteissa voi jo antaa ensikosketuksen? :D Olenhan ajanut kuitenkin jo 264 mutkaa ja yli 60km.. :p

Täytyy tunnustaa. Parin ekan mutkan jälkeen peli oli jo aivan silkkaa pas...

Hähää, menitte jo lankaan. Tää on oikeesti hyvä!!
Motogp sarja ok varmaan väärä vertailu, Milestonen Ride lienee parempi, kun ajetaan katuradoilla. Tää hakkaa mennen tullen.

Aloitetaan ajomallista. Tää on selvästi Arcade. No okei, ei ihan arcade arcade, mutta ei lähelläkään Milestonen prätkäpelejä. Mutta pyörän kääntely on helppoa, mutta alusta asti jotenkin luontevaa ja hauskaa. Mulle tuli jostain syystä fiilis lapsuudesta, kun huoltoasemilla ajelin niitä prätkäkolikkopelejä. Kun istuttiin sen pyörän päällä.
264 mutkaa, täysin vieras rata, sentinkään virheeseen ei ole varaa ja lennät joka toisessa mutkassa pyörän päältä. Silti, hymyssä suin painelin, oli todella kivaa.
Ride ei tuonut ikinä tätä fiilistä.

Toki tässä on myös ongelmansa. Peli on selkeästi kevyempää fysiikoiltaan, joten ajoapuja on pidettävä päällä. Takapyörä jos luistaa, lennät selästä. Ei sitä voi käytännössä pelastaa mitenkään. Toisaalta myös keuliminen on sellainen, ettei sille voi tehdä mitään. Tai jarrutuksissa et tiedä koska menee lukkoon.
Eli luistonesto low, ABS low, keuliminen medium, muut offilla ihan pakko mennä.

Kuitenkin tässä ajetaan käytännössä yksin kelloa vastaan, joten sinällään tarkoitus lienee hinkata taidot sellaiseksi, ettei virheitä tule. Jotenkin nuo ei ärsyttäneet läheskään samoin, kuin olisi puhtaassa mies vastaan mies kisassa ärsyttäneet. Myöskään kypärästä ajettaessa nää ei ollu yhtään niin pahoja ongelmia.
Lisäksi toiseksi helpoimmalla tasolla voitin kisan noin 100kaatumisen jälkeenkin. Eli kuuluisi ajaa aika paljon varovaisemmin.
Tässä kun ei kaatumisesta menetä mitään. Pyörä ei hajoa ja spawnaat heti radalle.
Olisin kyllä kaivannut rotkoon lentäessä animaatiota, nyt metri tasan jälkeen tulee spawni.

Entäs grafiikka? Todella hyvää. Rata tehty ihan mielettömän hienosti ja pyörät näyttää riittävän hyviltä. Joskin kuskin animaatiot pienissä liikkeissä näyttää typerältä pyörän takaa ja toisaalta pyörä ei reagoi rataan kyllä mitenkään kauniisti.

Moottoripyöräpelit ja kypäränäkymä. Milestonen peleissä se ei onnistu. Tulee huono olo, kun jotenkin koko tv kallistelee. :D
Tässä taas se tuntui todella hyvältä, vaikka sitä en montaa mutkaa testannut, halusin ensin nähdä radan paremmin. Varmasti tulen siirtymään osittain ainakin tähän. Oli todella upea kokemus.

Ja voi pojat mikä vauhdintunne! Kypärästä aivan tajuton, mutta kun pyörän takaata ajettaessakin hirvittää. Upein vauhdintunne oikeastaan missään pelissä mitä olen pelannut.

Pelimuotona on tarjolla myös ura, jossa ajetaan pikkukisoja, niillä (ilmeisesti?) kuvitteellisilla katuradoilla ja raivataan tie TT-ajoihin.
Oli myös upeasti tehty tuo itse päärata, sillä se on jaettu 12 sektoriin, joita voit harjoitella/kisata. Tässähän ei ole mitään uutta, onhan ajopeleissä iät ja ajat Nürburing jaettu samoin. Mutta tässä saa valittua aloitus ja lopetus sektorin. Eli voit treenata tasan sitä osuutta radasta mitä haluat.

Normaali ajolinjan lisäksi tässä on rallipeleistä tutut nuolet ruudun yläreunassa hieman helpottamassa opettelua. Voi tiputtaa ensin ajolinjan pois, sen jälkeen nuolet. Lisäksi ruudulla näkyy aina mutkan nimi, joten ajansaatossa oppii nekin. Hieno yksityiskohta.

Täytyy sanoa, että vaikka niin paljon MotoGP:stä ja Ridestä pidänkin, niin tämä on jo yhden vaivaisen kierroksen jälkeen paras prätkäpeli mitä olen pelannut. Milestonen kliinisyyden jälkeen tässä on sitä jotain tunnetta ja kiimaa, mitä ajamisessa kuuluu olla, varsinkin tälläisellä radalla.

Toki pelissä on isoja puutteita fysiikassa, pyörän hallinnan kanssa ääritilanteissa jne, mutta silti. Tämä osasi pessimistin yllättää ihan täysin! Tutustukaa ihmeessä.

Aloitin pienen striimin myös pelistä:
 
Ylös Bottom