Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

MotoGP 09/10 [PS3]

TeRm0z

Arvostelija KonsoliFIN-jumalien armosta
Ylläpitäjä
Nimi:Moto Gp 09/10
Lajityyppi: Moottoripyöräilyä
Kehittäjä: Monumental Games
Julkaisija: Capcom
Julkaisuaika: 19.3.2010
Demo: Löytyy storesta
Moninpeli: 1-20 pelaajaa
Kotisivut: http://www.playmotogp.com

Demo paukahti eilen storeen, joten lienee syytä tästäkin perustaa ketju vaikka kiinnostus näitä kohtaan tuntuu pienenevän vuosi vuodelta. Tällä kertaa kehittäjänä toimii tuntematon Monumental Games Milestonen sijaan. Uratilaa yritetään muokata mielenkiintoisemmaksi lisäämällä ajamisen oheen oman tiimin managerointia. Moottoripyöräluokkia löytyy kolme (125cc, 250cc, MotoGp). Erikoisuutena peliin saa ilmaiseksi päivitettyä kauden 2010 ajajat, säännöt yms. - tästä saisi moni muu peli ottaa mallia! Myös 20 pelaajan nettipeli löytyy. Toivomuksena on, että tänä vuonna sieltä vielä oikeasti löytäisi peliseuraa.

Kokemuksia itse demosta: grafiikat ovat selkeästi parantuneet viime vuodesta. En tosin tiedä onko Mugellossa käynyt jotain maantieteellisiä mullistuksia, sillä muista peleistä löytyvät korkeuserot loistavat poissaolollaan. Ohjattavuus tuntui hieman äkkijyrkältä ja melkoiselta arcadelta, toivottavasti kokoversiossa pyörän saa tuntumaan realistisemmalta kuten on luvattu, eikä joka mutkaan voi mennä 5/6. vaihteella. Eihän tämä vieläkään vanhojen Climaxin pelien tasoa (Xboxilla&XO:lla) ole, mutta parempaan päin ollaan menossa ja jos tunnelman luonnissa onnistutaan niin sekin riittää jo pitkälle kilpailijoiden puutteessa.

Mitäs kanssapäristelijät ovat mieltä? Hitti vai huti?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: MotoGP 09/10 [PS3 Hype]

Kyllähän tää demo tuli ladattua ja koko versiokin varmaan hommattua. Vielä ei ole kerennyt testaamaan. Ehdottomasti peukku ylös tuolle ladattavalle kuski päivitykselle. Päivittyyköhän 250cc sitten Moto 2-luokkaan?

Olispa mestaruuskauden aika-ajot tehty paremmin kuin aikaisemmassa pelissä. Laittaisivat mm-sarjan virallisten sääntöjen mukaisen aika-ajon. Eikä mitään viiden minuutin aika-ajoa missä kerkee ajamaan joku kolme kierrosta.
 
Vastaus: MotoGP 09/10 [PS3 Hype]

miksi pleikkarille ei tuu sen paremman keittäjän motogp:tä? olikse joku THQ sen pelit kuitenkii julkastaan xboxille.. tai no viimisin taitaa olla 07 mutta paljon parempia pelattavuudeltaan..
 
Vastaus: MotoGP 09/10 [PS3 Hype]

Demo oli ainakin todella heikko esitys. Mugello on lattana kuin pannukakku, vauhdin tunnetta on kuin terraariollisessa kilpikonnia ja pyörät käyttäytyvät haasteettomasti. Viimeisin MotoGP jonka olen ostanut oli PS2:lle ja sekin oli parempi kuin tämä. Ei edes alelaarista.
 
Vastaus: MotoGP 09/10 [PS3 Hype]

Miksi pleikkarille ei tuu sen paremman keittäjän motogp:tä?..

Lisenssi nykyään Capcomilla, joten THQ/Climax ei enää prätkäpelejä tee - ei edes Xboxille. Mikä on erittäin harmi homma, sillä ne pelit olivat etenkin online ominaisuuksiltaan valovuosia näitä edellä.
 
Vastaus: MotoGP 09/10 [PS3 Hype]

Todella huono demon perusteella. pelattavuudessa ei haastetta eikä realismia. Kaiken kruunaa tuo pirun codemasters tyylinen "sanon kaiken ääneen mitä painan valikoissa" selostus.
 
Vastaus: MotoGP 09/10 [PS3 Hype]

En oikein lämmennyt tälle demon perusteella. PS2:n RR-pelit olivat täysin eri tasolla kuin tämä!
 
Vastaus: MotoGP 09/10 [PS3 Hype]

Itsellä aivan toiset fiilikset demon jälkeen. Edellisiä prätkäpelejä pelatessani, en ole koskaan pysynyt radalla ensimmäisen mutkan jälkeen. Oletin että tässä pelissä olisi ollu samalla tavalla.

Yllätyin positiivisesti, sillä 125cc pysyi radalla ja pikaisen harjoittelun jälkeen voitin kisan. Motogpkin pienen harjoittelun jälkeen alkoi sujumaan suht mallikkaasti.

Joten täältäpäin lähtee ainakin 2 peukkua ylös Capcomille. Saivat minut viihtymään sellaisen lajin parissa, josta en erityisemmin perusta.
 
Vastaus: MotoGP 09/10 [PS3 Hype]

Ja mitkä noi prätkän äänet on? Ihan kun toi yamahan motoGP rätkä toimis yhdellä sylinterillä. On kyl kehnoakin kehnompi esitys taas.
 
Vastaus: MotoGP 09/10 [PS3 Hype]

Tulipa ladattua demo ja hyvältä vaikutti....kunnes hyppäsin motogp:n kyytiin.

Silloin muistin sen moto gp pelin pc:lle jossa oli vielä mike doohankin ajamassa. Siinä kun paino vääräs kohtaa hiukankin alta niin perä oli alta heti, sateella oli 99,999% varmaa ettet maalin päässyt :D

lisäksi siin joutui erikseen jarruttaa etu ja taka jarruilla, lisäksi kuski täytyi jarrutukseen nostaa ylös jne.

Täs 2010 versios ei oo pienintäkään haastetta, okei ajoavuilla vois olla tommonen mut täytyisi olla sellastakin et kaasulla saa olla tarkkana.

Kyllähän mugellossa korkeuseroja oli mut aika lievästi.


Mikäli tos on joku simu taso niin alekorista ostan joskus, muutoin ei...harmi, kalliolla oli kiva demossakin ajaa
 
Vastaus: MotoGP 09/10 [PS3 Hype]

Joo ei ollut ihan ainakaan oman odotuksen mukainen. Tietysti vielä demo kyseessä niin eihän sitä ikinä tiedä, mutta en usko ainakaan että hirveästi mihinkään muuttuisi.

Tosiaan ajotuntuma oli ihan liian "helppo" ja jotenkin herkän oloinen. Ja kyllä oli mugellon radan korkeuserotkin kadonneet mystisesti johonkin.

Täyttä hintaa en tällaisenaan maksa, joskus sitten jostain alelaarista sen voisi sitte pois poimia.
 
Vastaus: MotoGP 09/10 [PS3 Hype]

Onhan tää ihan mukava peli. Mielestäni toteutettu todella hienosti. En tiedä kuinka moni on huomannut, mutta jos mielestään ohjaus liian herkkä suorilla, niin sitä varten on tuck in(X), jolla suoralla ajosta tulee pehmeämpää ja pyörä kulkee pirusti kovempaa. Melkein koko ajamisen idea pyöriin tuon tuck inin ympärillä. Siitä saa kuitenkin niin paljon etua suorilla, että sitä todella kannattaa käyttää. Niin ja löytyyhän tuosta etu- ja takajarru. Mielestäni ainoa miinus on toi kaasunkäyttö. Pyörää ei siis voi saada oikeastaan ollenkaan alta mutkissa. Toisaalta itse olen sitä mieltä, että pädiajopeleissä ainakin itse pidän on/off tyylisestä kaasuttamisesta. Eli ei tarvitse säädellä kaasunkäyttö, kuten polkimilla autopeleissä.

Itse ainakin näen erittäin haastavana ja palkitsevana yrittää täydellistä kierrosta aikaan. Kuitenkin aika paljon pitää ennakoida mutkiin kääntämistä ja tuck inin käyttöä. Todella mukava myös, että mutkissa voi käyttää monia eri ajolinjoja, ei ole vain sitä yhtä ja parasta, kuten useinmiten autojen kanssa. Itse kyllä nautin kovasti tälläisestä.

Jos nettipeli toimii kunnolla ja pelaajia olis koko ajan reilusti, niin vois lähteä harkintaan, mutta muuten ei ja tuskimpa tää niin monia kiinnostaa, että kannattais ostaa.

Dovizioson MotoGP pyörällä pienen jynssäämisen jälkeen kierrosajaksi jäi 1.34,43
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: MotoGP 09/10 [PS3 Hype]

Eurogamer päässyt arvostelemaan pelin joten, hitti vai huti?

Ei oikein kumpaakaan, melko keskiverto 7/10

Myös kokoversio entistä selvemmin arcadepainotteinen ja fysiikat erittäin anteeksiantavat myös vaikeimmilla tasoilla. Harmi homma, taitaa jäädä kaupan hyllylle toistaiseksi, katsellaan kesemmällä sitten alelaarista sillä prätkäpelit kiinnostavat aina.

Lähde: MotoGP 09/10 Review | Xbox 360 | Eurogamer
 
Vastaus: MotoGP 09/10 [PS3 Hype]

miksi pleikkarille ei tuu sen paremman keittäjän motogp:tä? olikse joku THQ sen pelit kuitenkii julkastaan xboxille.. tai no viimisin taitaa olla 07 mutta paljon parempia pelattavuudeltaan..
Siksi tuo peli pysyy hyllyssä niin pitkään kuin konsolikin löytyy ja uudemmat versiot menee vaihtoon. Eikä grafiikat pahemmin häpeä tämän päivän peleille. Myös kisapresentaatiot on edelleen komeat.

Capcomin sarja on ihan scheissearcadea. :D
 
Vastaus: MotoGP 09/10 [PS3 Hype]

Tuli tyypattua boxilla demoa ja hohhoijaa mitä paskaa. Jarru yhden napin takana ja kuski menee kyyryyn pärrän päälle A napista eikä tattia eteenpäin työntämällä. En tosin tutkinut että saako sen tatille. Kaiken huippu oli kun vedin keula pystyssä ja painoin tuota kyyry nappia niin kivasti lähti pärrä kiihtymään lisää.

Kyllä se climaxin 06 moto gp oli viimeinen hyvä moto gp. Tuli vedettyä legend tasolla läpikin.
 
Vastaus: MotoGP 09/10 [PS3 Hype]

Tuli tyypattua boxilla demoa ja hohhoijaa mitä paskaa. Jarru yhden napin takana ja kuski menee kyyryyn pärrän päälle A napista eikä tattia eteenpäin työntämällä.
Kylhän se jarru löytyy etu ja takajarrulle,kuten joku jo kertokin aikasemmin.Ainoa hyvä puoli tulevassa pelissä on,ett...eipä tarvi hankkia sitä:D
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: MotoGP 09/10 [PS3 Hype]

Tol Tuck Inil on selkeesti suuri vaikutus pelissä pärjäämisessä ja senkäytön hallitseminen on avain voittoihin.

Pelissä on kyl potentiaalia mut en tiedä onko ihan onnistunu. Careeria en oo viel kokeillu.

Namcon MotoGP:t oli hyviä!Tekeeköhä Namco enää koskaan MotoGP:tä?
 
Vastaus: MotoGP 09/10 [PS3 Hype]

Noniin, peli tuli vihdoin hommattua sopivan tarjouksen sattuessa kohdalle (XO-versio tosin, mutta identtisiähän nämä ovat).
Kolmas kausi jo menossa ja hyvältä tuntuu edelleen! Career moodissa on oikeasti imua. Olo on kuin Heikki Kovalaisella kauden alussa, kun pyörää ei ole vielä kehitetty ja muut painavat ohi vasemmalta ja oikealta (vaikeustasoa kannattaa tosin nostaa ainakin "severe" tasolle, että oikea fiilis syntyy).

Kauden aikana ideana palkata lisää henkilökuntaa markkinointiin sekä pyörän kehittämiseen. Henkilökunnan palkkausmahdollisuuksiin vaikuttavat myös kisoista saadut arvostelut, eli miten siististi ajat. Jos kisa menee törmäillessä ja töniessä -> arvosana huono -> driver level ei kehity -> et saa parempia insinöörejä talliisi. Jos taas haluat vaihtaa paremman merkkiseen menopeliin, täytyy kehitystyö jälleen aloittaa alusta. Ja kauden päätteeksi pitää valita haluaako nousta luokkaa ylemmäksi ja aloittaa kaiken alusta, vai jatkaa jo kehitetyllä pyörällä vielä uuden kauden samassa sarjassa. Palkkakin tulisi henkilökunnalle maksaa, mutta itse en ole ainakaan tallia konkurssiin saanut. Sponsorit saa valita mielensä mukaan ja nämä asettavat omia vaatimuksiaan menestykseen suhteen (tyyliin Grid). Nämä ovat niitä pieniä juttuja, jotka tuovat RUTKASTI lisää mielenkiintoa yksinpeliin. Esim. uusi F1 peli tällaisilla ominaisuuksilla olisi nannaa.

Ajotuntuma on melko lailla arcadea, mutta eri luokkien pyörät tuntuvat kiitettävän erilaisilta. 125cc on pieni ja ketterä tapaus, jossa mutkiin mennään huolettomasti lähinnä höllentämällä kaasua. Moto Gp hirmut puolestaan ovat raskaita käännöksissään, menevät jo oikeasti kovaa ja jarruja täytyy käyttää (ja löytyy siis etu- ja takajarruille omat nappinsa, toisin kuin tässäkin ketjussa on väitetty). Ajaminen on kaikin puolin hauskaa, kunhan ei odota realistisuutta. Grafiikka on nättiä ja ruudunpäivitys sulavaa tilanteesta riippumatta.

Huonojakin puolia löytyy. Kuminauhaefektiä tuntuu olevan ilmassa ja immersiota rikkovia älyttömyyksiä mahtuu mukaan iso nippu. Suurimpana epäkohtana aika-ajot on tehty aivan liian helpoksi. Voit olla sekuntikaupalla muita edellä, mutta kisassa porukka menee puolestaan omia menojaan. Toinen aika-ajoihin liittyvä moka on, että muut näyttävät menevän aivan naurettavan lujaa radalla. Onpa muutaman kerran käynyt niin, että AI kuski on painanut nopealla kierroksellani ohi ja silti olen saanut paalupaikan. Syö immersiota kiitettävästi.
Myös tallin tavoitteet kasvavat koko ajan (vaikuttaa siis myös driver level bonuksiin). Aluksi tämä tietysti hieno ominaisuus, mutta tavoitteidenkin pitäisi pienentyä kun uusi kausi alkaa. Ei kovin realistista odottaa voittoa uudessa luokassa uudella nuhapumppu pyörällä.. Renkaan kuluminen on simuloitu hienosti jopa kolmen kierroksen kisoissa ja kannustaa ajamaan sulavammin, MUTTA konekuskien vauhteihin kulumisella ei tunnu olevan mitään vaikutusta. Tällaiset typeryydet kuuluvat enemmänkin PS1:n Formulapelien aikaan kuin nykypäivään.

Nillityksestä huolimatta kyseessä ehdottomasti positiivinen yllättäjä ja tärkein mittari näyttää peukkua ylöspäin. Eli "yksi kisa vielä ja sitten vasta nukkumaan" fiilis on tullut useampana (liian myöhälle venyneenä) iltana vastaan! :)
 
Ylös Bottom