Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

MotoGP2:n pyörät ja kuskit

Veeksi

Well-Known Member
Te jotka pelaatte tota, niin paljonko teille on siunaantunut kredittejä ja kuinka olette niitä jakaneet jarruille, nopeuksille jne.?
Onko kellään tietoa (ei mutu) onko eri merkkisillä pyörillä eroja (muutakin kuin ulkonäkö ja moottorin ääni)? Kun minä esimerkiksi valitsin uralleni Kawasakin ja se tuntuu aivan onnettomalta (eipä noissa 2002 koosteissa näkynyt kertaakaan 8 parhaan joukossa moista merkkiä).

Liekkö tuolla livessä pelatessa saa jotain etua siitä jos on huonompi hahmo/pyörä? Kuinka toi liven ranking-listaus oikein toimii? Eli mistä saa pisteitä? Kun tuolla pelattiin niin monasti voitin 6000. olevan tyypin eikä mun 13000. sija muuttunut miksikään. Tosin jossain vaiheessa yhdellä toisella jannulla jolla oli pari pykälää mua huonompi ranking, nousi ranking kerralla 20 sijaa...vaikka minä taisin hänet voittaa...

Itse oon noiden kredittien hankkimisessa melkoisessa umpikujassa. Pro-tasolla on kaikki kauden kisat voitettu (4 per rata siis), mutta sillä champion tasolla voittaminen tuntuu olevan todella suuren työn ja tuurin takana (tuuria siinä mielessä että jos esim. Rossi pääsee alussa kärkeen, niin eipä oo enää paljon mahdollisuuksia...mutta jos se taasen kaatuu ekassa mutkassa niin...). Ongelma on siinä, että mun pyörä on aivan mahdottoman hidas...nopeimmille kuskeille en tolla tasolla tahdo suoralla pärjätä vaikka tulisin imussa (ja oon yrittäny painottaa noita kredittejä nopeudelle ja kiihtyvyydelle).
 
Sen pyöränhän voi vaihtaa sen uran aikana milloin haluaa. Jarruihin ei paljoa krediittejä tarvitse. Pyörän säätöjä muuttamalla saat sen kulkemaan nopeemmin.
 
Ite valitisin myös tuohon carreer-moodiin sen Kawasakin, joku ZX-R??? se oli, aika jööti jos voi näin kesken kauden sanoa. Kai se ulkonäkö miellyttää sen verran että se tulee otettua..

Mites kun tuli liveen valittua ettei kopioi vanhan carreer-moodin saavutuksia/ajajia Live-tunnuksiin, voiko sitä vaihtaa? Vai pitääkö aloittaa kaikki carreerit alusta jotta saa kaikki radat käyttöön? Sen voisi tietysti pelata nyt jo korkeammilla vaikeustasoilla kun tuosta rookiesta ei löydy vastusta vaikka ajaisi kisat nurtsin puolella maaliin.. :D Pro-jätkät Livessä tuntuvat pelaavan moninpelit carreer-moodin super-pyörillä, sen verran tuntui potkua niissä olevan.

Tuo imuvaikutus ei oikein mielestäni yksinpelissä toimi, Livessä sen sijaan sen huomasi välittömästi.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Veeksi
Liekkö tuolla livessä pelatessa saa jotain etua siitä jos on huonompi hahmo/pyörä? Kuinka toi liven ranking-listaus oikein toimii? Eli mistä saa pisteitä? Kun tuolla pelattiin niin monasti voitin 6000. olevan tyypin eikä mun 13000. sija muuttunut miksikään. Tosin jossain vaiheessa yhdellä toisella jannulla jolla oli pari pykälää mua huonompi ranking, nousi ranking kerralla 20 sijaa...vaikka minä taisin hänet voittaa...
Rankingiin vaikuttaa vain ja ainoastaan ajamasi kierrosajat...
 
jees. paljon on tullut opittua tuon poustauksen jälkeen. joo pitäs tosissaa alkaa noita ratoja vetää uusiks jollain checalla, jos haluis että rankingi nousis...mut ei jaksa. livessä kun tuntuu tietyt ~5 rataa pyöriä suurimman osan ajasta, niin siellä ei tuu loppuihin sit kunnon aikoja. hyvä oli yksikin rata kun ajoin siihen ajan niin kerralla hyppäs sijoitus 13000.-> 8000. :)

pyörääkin sain tunattua vähän kilpailukykyisemmäks...tai ainakin liven puolella tuntui siltä (ehkä vastassa oli vaan huonompia äijjiä).

toi ois kiva tietää ihan faktana että onko pyörän merkillä vauhtiin oikeesti niin suuri merkitys...vai onko se vain psykologista. en haluis kuitenkaan tosta kawasta luopua ku sillä o tunne arvoa. typerää joskin realistista mikäli pyörissä on eroa. typerää siinä mielessä ettei oo paljo järkee (tai no ainakin on tylsää) jos 66% pelaa cr hondalla ja 30% sillä 4-tahti yampalla ja loput jollai satunnaisilla ruoskilla...
 
Aloitin Live-tagilla carreer-moodin uudestaan, valitisin pyöräksi sen Yamahan M1-mallisen motukan ja voin sanoa että ainakin käyntiääni on mielekkäämpi kuin Kawasakissa oli. Myös huippunopeus oli kokemuspointit nollilla jo lähemmäs 290km/h joka ei olisi Kawasakilla ollut mahdollista vasta kun kokemusta hankkimalla.

Ominaisuuksien säätöä en oikein tykkää harrastaa, vähänkin kun säätää jotain akseliväliä ja jousituksia mutkissa perä tuntuu luiruavan ei väliä mitä teet. Vakioasetuksilla tuntuu parhaalle, tuunataan sitten kun on tarve..
 
Säätämällä saa ainakin Mugelloon suuriakin eroja aikaan. Että kyllä sitä kannattaa ainakin tietyssä määrin harrastaa. Joskus myös pistän akseliväliä hiukkasen pitemmäksi (muistaakseni), niin pito paranee nopeissa mutkissa, joita Mugello todellakin on täynnä.
 
mun pyörä- ja tunausprojektit on jatkunut ja nyt alkaa pikku hiljaa tuntua siltä että se puoli alkaa olla ihan kohdillaan. vielä tietysti pitäs jaksaa ajaa yksinpelissä sitä kredibiliteettiä (mielummin pelaa livessä). sainkin eilen muutamaa rataa ajaessa parhaimmillaan jopa 10 sekuntia kierrosajoista pois.

pyörillä tuntuu olevan eroa kuin yöllä ja päivällä. :(
itse valitsin sitten loppujen lopuks parhaiten mutkiin menevän, mutta hitaan pyörän (sillä mallilla näkyy olevan kaikki maailman parhaat ajat ajettu). sääli sinänsä...mä oisin niin halunnut ajaa kawalla, mutta se on kyllä suht luokaton tekele...
 
Mitenkäs sitä crediittien keräämisen voi jatkaa sitten kun kausi on päätöksessä? Siirtyykö harmaa rajoitusalue taas edemmäs ja sitä voi täyttää samaan tapaan ajamalla kauden uudestaan läpi? Nouseeko vaikeusaset seuraavalle kaudelle?? Ajattelin vaan kun katsoin että jotain 500000 pistettä pitäisi jo Max Biaggia varten saada stunt-modessa, 63000 sain parin yrityksen jälkeen.. :rolleyes: Jos pelaa carreer-moden kolme kautta läpi silloinhan pyörä alkaa olla jo aika hyvässä iskussa?

Ja Veeksin kierrosennätys Suzukassa pistetään palohin! ;)
 
Tuo 500 000 pisteen raja on yhteismäärä kaikilta radoilta.. Eli per rata hankit noin yli 50 000 pistettä, niin homma on hanskassa ja hanska taskussa.

Creditsejä saa lisää vaikeammalla tasolla. Ne tasot kannattaa käydä kaikki läpi, tosin mä hyppäsin tokan tason yli suoraan toiseksi kovimmalle.
 
juu. kauden jälkeen pisteet mitä oot kerännyt kunkin radan haasteista ja kisasta säilyvät ja voit itse päättää millä tasolla pelaat (tasoa voi vaihtaa kesken kauden). eli samalla tasolla kisojen uudestaan läpi hankaaminen on turhaa. käytännössä on siis vaikeustasoo nostettava että voi vähän enemmän saada kreditsei. jippo miksi toinen kausi kannattaa ajaa on se että siellä taitaa olla yksi uusi rata, jolloin pisteitä heruu lisää roppakaupalla.

ei kai toi suzukan aika oo ees mun parhaimpia, ku se o ajettu joskus vuonna kirves ja hakku...mun oma pyöräkin taitaa olla jo kilpailukykyisempi ku toi katon. noh...pyörän kehitys o viel vaiheessa ja kaikkiin ratoihin en oo ees vielä kunnon pohjia ajanu. sit alotetaa tosissa kellottelee ku on saatu kerättyä kaikki kreditit. tavoite on päästä 1000 parhaan joukkoon. tavotteet pitää olla korkealla. :)
 
Tässäpä mun ajat noihin ratoihin:

Suzuka : 1.45.12
Phakisa : 1.18.78
Jerez : 1.24.33
Le Mans : 1.19.80
Mugello : 1.31.68
Catalunya 1.27.75
Assen : 1.49.87
Donington : 1.18.72
Sachsenring : 1.04.77
Brno : 1.40.03
Estoril : 1.15.45
Rio : 1.32.02
Motegi : 1.38.30
Sepang : 1.47.12
Phillip Island : 1.17.58
Valencia : 1.20.82
Sheridan : 1.16.67

Pistäkää te muutkin aikanne tänne ylös, kun mulla ainakaan ei ole vielä Liveä, niin en sitä kautta noita näe.
 
Suzuka 1:48.95 4745
Phakisa 1:22.38 6438
Jerez 1:29.98 6978
Le Mans 1:22.17 3843
Mugello 1:33.93 5024
Catalunya 1:30.05 3941
Assen 1:55.58 5261
Donington 1:21.63 4131
Sachsenring 1:06.88 3740
Brno 1:43.02 4533
Estoril 1:15.47 3105
Rio 1:35.93 3783
Motegi 1:39.65 3584
Sepang 1:49:90 3156
Philip Island 1:18.50 3751
Valencia 1:27.15 6539
Sheridan 1:19.23 3913

jälimmäinen on ratakohtainen ranking, joka oli voimassa tuossa vähän aikaa sitten (se nyt elää koko ajan).
jees. tuolla nyt o vielä muutamia tollasia aikoja mitkä ei oo ollenkaan vertailukelpoisia, koska ne o ajettu joskus aikoja sitten todella hitaalla pyörällä (jotka ny pahasti pomppaa tosta keskiarvosta joku on ~4000). philip islandia tossa äsken ajoin ja luulin onnistuneeni todella hyvin, mutta jossain meni vikaan...liekkö ei oikein pyörän asetukset osuneet kohdalleen, kun toi philip island ja sheridan vaatii hieman erityishuomiota...
kohta on toisiks vaikein tasokin tahkottu läpi ja kohta kai se legend aukeaa...sit pääsee tienaamaan loputkin ~20 kredittiä...

yonzzulla kyllä tosi hyviä aikoja. haluatko kertoa pyörästäsi ja säädöistä jotain? :)
 
Eipä mulla pahemmin mitään salaisuutta ole.. Pelin kun vain läpäisee, niin pyörällä alkaa saamaan ihmeitä aikaan.

Eli siis mulla on kaikki mahdolliset pisteet hallussa (jopa ne harjoitukset), mutta pyörää en ole kuin Mugelloon hiukan virittänyt.
 
Näkyi se credittien ylin jakamisraja siirtyneen kauemmas komanneksi viimeisen kisan jälkeen. Olikos se nyt niin että jos läpäisen 2. kauden uudestaan Prolla saan taas 4 credittiä per kisa voitosta kunnes menopeliin ei mahdu enempää vai pitääkö ruuvata champion päälle että saa yhden lisäpisteen/kilpailuvoitto?

Ette muuten usko että noiden kisojen voittaminen on silkkaa tuskaa sadekelillä! Mugelloa taistelin ainankin 10 kertaa kunnes tajusin säätää kierrosmäärän yhteen ja sit meni läpi. Onko noihin jotain vinkkejä millä niistä pääsee helpommin? Ainankin challengen follow the leader helpottuu kummasti kun kolkkaa vastustajan ekassa kurvissa pihalle! :D
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan ghost_rider
Näkyi se credittien ylin jakamisraja siirtyneen kauemmas komanneksi viimeisen kisan jälkeen. Olikos se nyt niin että jos läpäisen 2. kauden uudestaan Prolla saan taas 4 credittiä per kisa voitosta kunnes menopeliin ei mahdu enempää vai pitääkö ruuvata champion päälle että saa yhden lisäpisteen/kilpailuvoitto?
ei saa valitettavasti 4 uutta pistettä vaan sen yhden lisäpisteen. siis siitä ei ole mitään hyötyä vaikka voittas kuinka monta kertaa samalla radalla jos vaikeustasoa ei ole nostanut.
 
onkos jollain xiittejä tohon peliin? itellä ku toi peli on lähinnä silleen että sillon tällön voi vetää rennon kisan joten yksin pelii en jaksa vaan haluisin sillon tällön haluamallani radalla/pyörällä ajella kisoja.
 
Enpä tiedä edes, että onko näihin pelemässä olemassa pahemmin mitään huijauksia. Yhden tiedän, jolla saa pyörät välkkymään ja leijumaan, mutta se ei taida paljoa auttaa.
 
Ylös Bottom