Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Motorstorm: Apocalypse

Azerach

Active Member
Motorstorm: Apocalypse

Kehittäjä: Evolution studios
Julkaisija: Sony computer entertainment
Julkaisu: Q1 2011
Lajityyppi: Arcade kaahailu
Pelimuoto: Yksinpeli, moninpeli (verkossa 2-16, splitscreen toimii myös online-peleissä)
Alusta: Playstation 3
Wikipedia: Motorstorm

Ensimmäinen preview:
MotorStorm: Apocalypse (PS3) exclusive preview | NowGamer

M_4874_2010-05-06_Screen_002.jpg


M_4876_2010-05-06_Screen_001.jpg


M_4870_2010-05-21_Screen_006.jpg


M_4871_2010-05-21_Screen_002.jpg


Poimintoja previkasta:

-Tuhoutuvat ympäristöt
-Tarinavetoiset kampanjat. 3 kampanjaa, jokaisessa eri ratinpyörittelijä. Vaikeustaso määräytyy kampanjasta.
-150h pelattavaa
-Pelimoodieditori

[Edit] Lisää kädet päällä kokemuksia:

IGN: http://ps3.ign.com/articles/109/1095814p1.html

TSA: http://www.thesixthaxis.com/2010/06/10/hands-on-motorstorm-apocalypse/
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Motorstorm: Apocalypse [PS3 hype]

^ 150h pelattavaa, tossa kohtaa meni uskottavuus.

Melkeinpä väitän että kaikki mahdollinen on nähty jo 10-tunnin sisällä.
 
Vastaus: Motorstorm: Apocalypse [Hype]

Näinpä. Mutta tiedä sitten miten paljon online puoleen on panostettu peliä pitkittämään... unlockauksia jotka vaatii tuon pitkän grindauksen? ehkäpä...
 
Vastaus: Motorstorm: Apocalypse [Hype]

Rataeditori! :O
Kuulostaa hyvältä.
Ite kyllä veikkaan että tää vois jopa tulla jo tän vuoden puolella. Pacific Rift kuitenkin tuli jo melkein 2 vuotta sitten ja jos tää peli esitellään tän vuoden E3:ssa niin luultavasti se myös julkaistaankin tänä vuonna. No eiköhän sekin selviä ens viikon E3:ssa.
 
Vastaus: Motorstorm: Apocalypse [Hype]

Rataeditori! :O
Kuulostaa hyvältä.
Ite kyllä veikkaan että tää vois jopa tulla jo tän vuoden puolella. Pacific Rift kuitenkin tuli jo melkein 2 vuotta sitten ja jos tää peli esitellään tän vuoden E3:ssa niin luultavasti se myös julkaistaankin tänä vuonna. No eiköhän sekin selviä ens viikon E3:ssa.

Nyt tarkemmalla silmällä luettuna huomasin että kyseessä ei ole rataeditori vaan pelimuotoeditori.

game director of MotorStorm: Apocalypse made the claim of “150 hours of gameplay”, we’ll admit to scoffing a little. But then he told us about the game creation mode. In this icon-driven element that ships with the game, players can create unique rule sets for completely new games modes.
 
Vastaus: Motorstorm: Apocalypse [Hype]

Korjaappa tietoihin että pelissä on 16 pelaaja netin puolella ja mahdollisuus pelata netissä splitscreenissa niin kuin Warhawkissakin.

Tuosta sääntöeditorista ei tule mitään erikoista sillä ne varmaan rajoittuvat kierrosmäärään, seiniin kosketteluihin, checkpointteihin ja talkaamiseen, mutta saavat luvan yllättää.

Ja lopuksi totean että on kyllä melkonen harppaus viime osaan verrattuna, vielä kun saisi replay mahdollisuuden ja vapaan kameran radalle seuraamaan niin saisi Nisut Pibet Cyrukset tehdä makeita KFin videoita.
 
Vastaus: Motorstorm: Apocalypse [Hype]

Itse kaipaan myös Destruction Derbyn ja Flatoutin tyylisiä areenoja romuralleja lisämausteeksi. Ymmärtääkseni kahdessa aiemmassa niitä ei ole ollut eli focus on siinä, että kuka on nopein? Korjatkaa veteraanit jos olen väärässä.
 
Vastaus: Motorstorm: Apocalypse [Hype]

Miljöön puolesta vaikuttaa kyllä hyvinkin lupaavalta, tuhoutuvat ympäristöt ovat aina hyvä juttu.
Lieköhän se "tuhoutuminen" kuitenkaan miten lopulta toteutettu? Onko hengessä "Juu kyllä semmosen roskiksen saa talon kupeesta nurin jos oikein kovaa ajaa" vai liekö ihan oikeaa tuhoa. Nähtäväksi jää.
Parannusta odotan kuitenkin Pasific Riftiin, jotain uutta on viimein tarjolla mutta toteuspuoli ratkaisee lopun.

Toivon mukaan ei tee "fueleja" eli toivon mukaan toteutus onnistuu ansaitsemallaan tavalla.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Motorstorm: Apocalypse [Hype]

@Bandicoot: Areenoita ei tosiaan ole ollut ja pointti on toisten romuttamisen sijaan nopeudessa, mihin auttaa ajoneuvolleen nopeimman reitin opetteleminen. Törmäilyyn kyllä kannustetaan esim. trophyilla ja joskus se voi olla taktisestikin hyödyllistä, mutta vastustaja spawnaa kuitenkin takaisin radalle (ellei sitten jää Elimination-pelimuodossa kierroksen viimeiseksi).
 
Vastaus: Motorstorm: Apocalypse [Hype]

Parasta onlinevääntöä koin kyllä miesmuistiin Pasific Riftin parissa. Festaritkin olivat loppujen lopuksi niin hauska ajaa hampaat irvessä kultamitaleille kuminauhatekoälyn taitoa maan alle kiroten. Nyt vielä ajoneuvojen moderointi mahdollisuus ja erinäiset perkit.

Avot sanon minä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Motorstorm: Apocalypse [Hype]

Hienoa, uutta Moottorimyrskyä! Tätä ollaankin odoteltu vesi kielellä jo riittävän pitkään, mukavaa että pian pääsee taas rällästelemään.

Pariin ensimmäiseen osaan on tullut upotettua useita kymmeniä tunteja, ja niin erinomaisia kuin ne olivatkin, niin kolmas samanlainen tuskin enää maistuisi. Onneksi uudistuksia on siis tulossa, mutta minkälaisia ne sitten ovatkaan?

Tuhoutuva ympäristö ehdottomasti suurta plussaa, hyvin toteutettuna tietenkin. Pelkällä yhden, täydellisen reitin hinkkaamisella ei välttämättä enää pärjää, jos lempioikkarin keskellä pötköttääkin vikalla kierroksella kerrostalo. Muista tiedossa olevista jutuista en sitten olekaan niin innoissani.

Tarinvetoiset kampanjat? Ihan kiva lisä, mutta toisaalta turha, sillä pelien pääpaino on aina ollut nettipelissä. Herää itsessäni ainakin kysymys tuollaisen tarpeellisuudesta.

Pelimoodieditori? Kuten edellä on mainittu, tämä tulee luultavasti tarkoittamaan tuollaista kierrosten lukumäärän, ym. pikkujuttujen säätelyä. Tietysti hyvillä ideoilla ja loistavalla toteutuksella tämä voi olla todella siisti juttu. Jos esimerkiksi voisi valita, ajatko turnauksen vai yksittäisen kisan, kumpaan suuntaan radat ajetaan, asetatko kilpailijoille "ajoneuvontuhoutumislimitin", jonka täytyttyä kyseinen kisa on osaltasi ohi, rajoittaa sallittujen ajoneuvoluokkien määrää, valita vuorokaudenajan, asettaa radalle pari helikopteria ampumaan kilpailijoita(kuten siinä yhdessä kuvassa), onko kisoissa eliminointitoiminto mukana, vai tippuuko turnauksessa kenties jokaisen kisan viimeinen, kunnes vain yksi jää jäljelle ynnä muuta ynnä muuta.

CODin perkkejä vastaavat lisäavut? Varsinkin "combat improvements" herätti pieniä kauhukuvia. Eikai hiekkakirppuihin ole nyt ohjuspatterit pultattuina ja kisat ratkaisee herkin liipasinsormi, eikä suinkaan raskain kaasujalka? Tuskin sentään, mutta minun puolestani mokomat perkit voisi jättää rannalle.

Lopetan nyt paskanjauhannan ja totean, että toivottavasti on nyt keskitytty olennaiseen, ettei käy niinkuin FUELin tapauksessa.

Edit: Pahin meinasi unohtua. 3D:n on sanottu olevan "välttämätön lisä lopullista pakettia" tai jotain sen suuntaan. Pysyköön poissa, jos minulta kysytään.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Motorstorm: Apocalypse [Hype]

Korjaappa tietoihin että pelissä on 16 pelaaja netin puolella ja mahdollisuus pelata netissä splitscreenissa niin kuin Warhawkissakin.
Hyvä juttu, välillä tuntuu että Motorstormin ja Warhawkin tekijät ovat ainoat jotka tajuavat tehdä kunnon moninpelejä.

Ja tästä kuvasta voisi jopa päätellä, että nyt mukana saattaa olla se replay.
 
Vastaus: Motorstorm: Apocalypse [Hype]

HPelimoodieditori? Kuten edellä on mainittu, tämä tulee luultavasti tarkoittamaan tuollaista kierrosten lukumäärän, ym. pikkujuttujen säätelyä.

NowGamerin jutussa kuvaillaan esimerkkinä pelimuotoa, jossa kahdeksan pelaajaa ajaa rekalla ja yksi prätkällä. Prätkäkuski saa pisteitä ajamalla kierroksia rekkojen ympäri ja rekkakuskit saavat pisteitä murskaamalla prätkän.

Tuommoinen voisi melkein maistua Bandicootillekin. ;)
 
Vastaus: Motorstorm: Apocalypse [Hype]

NowGamerin jutussa kuvaillaan esimerkkinä pelimuotoa, jossa kahdeksan pelaajaa ajaa rekalla ja yksi prätkällä. Prätkäkuski saa pisteitä ajamalla kierroksia rekkojen ympäri ja rekkakuskit saavat pisteitä murskaamalla prätkän.

Tuommoinen voisi melkein maistua Bandicootillekin. ;)

No nyt heräsi kiinnostus ihan oikeasti.. Olisikin aika saada jotain uutta tuon "pelkän ralliajelun" lisäksi. Kunhan ei ihan liiallisuuksiin mennä..

Ja edellisessä osassa ärsytti kun jotenkin aina tuntui että netissä pelaillessa muut pääsivät tuhoutumisen jälkeen nopeammin takaisin radalle? Liekö tähänkin joku hieno tekniikka mitä vaan en koskaan oppinut..
 
Vastaus: Motorstorm: Apocalypse [Hype]

Mahetsua! Toivottavasti kehittävät rutkasti tuota offline-moninpeliä. Nykyisellään siinä ei ole minkäänlaista tavoitetta (paitsi kaverin kyykyttäminen) ja käy nopeasti tylsäksi. Muutenhan kaksi ensimmäistä osaa ovat tarjonneet parasta rälläystä konsoleilla mielestäni ever. Ja aika paljon jo esimerkiksi PR:ssä meni tavaraa romuksi, joten kaikki siitä eteenpäin on vain plussaa. Tuo apocalypse-meininki ei näin paperilla ainakaan nappaa, mutta eiköhän sekin maistu kunhan levyn saa koneeseen työnnettyä.
 
Vastaus: Motorstorm: Apocalypse [Hype]

Tietääkö kukaan onko tähän tulossa kenties uusia ajoneuvoja vai edellisillä mennään?
 
Vastaus: Motorstorm: Apocalypse [Hype]

Tietääkö kukaan onko tähän tulossa kenties uusia ajoneuvoja vai edellisillä mennään?

Viisi uutta ajoneuvo luokkaa kuulema mutta itsellä kävi mielessä että joitakin nykyisiä luokkia on jaettu esim. moottoripyörät harrikoihin, motskareihin ja kisapyöriin.
 
Vastaus: Motorstorm: Apocalypse [Hype]

Joo mullakin alko kiinnostus heräämään tuon pelimoodieditori esimerkin myötä.
 
Vastaus: Motorstorm: Apocalypse [Hype]

E3 näkyneessä trailerissa näkyi myös MS:A jossa näkyi tuota tuhoutuvaa ympäristöä. Näytti siltä että vain taustalla olevat rakennukset sortuivat ja aiheuttivat savupilven, siinäkö se sitten oli?
 
Ylös Bottom