Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

My PS4/PS5 Life -tilastot

Ei luulisi olevan vaikea homma saada aikaan jotain tilastointi osiota itse konsoliin.

Voisi katsoa esim kuukauden välein mitä on just tässä kuussa pelannut eniten? Tämän tosin kyllä muistaa kuukauden ajalta mutta kuka laskee paljonko pelaa päivän/viikon/kuukauden aikana?

Eikä vain näin että vuoden välein annetaan tämä mahdollisuus.

Steam toimii ilmeisesti niin että se näyttää pääikkunassa koko historian peliajan ja pelin omalla sivulla viimeisen 2 viikon peliajan.
Tällaista kyllä kaipaa. Xbox osaa näyttää pelikohtaisesti pelin omissa tilastoissa paljonko kyseistä peliä on pelannut ja samalla vertaa tätä kaverilistalta löytyvien nimimerkkien kanssa (tilastointi ei toimi ihan kaikkien pelien kanssa). Tämä on jo hyvä ominaisuus, kun pääsee katsomaan montako tuntia peliä on pelannut, mutta mieluusti ottaisi vielä kuukausikohtaisen tilaston. Nyt kuukausikohtaisesti seurataan jo Achievementtien keräystä, joka sekin on hyvä.

Sitten jos haluaa kolmannen osapuolen apua, niin ainakin TrueAchievements lähettää kuukausittaisen listauksen pelatuista peleistä ja saavutetuista Achievementeistä sähköpostilla. Ja vuoden lopuksi vielä vuosikohtaisen tilaston. Varmaan tämä sama ominaisuus on myös TrueTrophiesin puolella.
 
Bad company 2 pitää vuoden 2019 titteliä vielä hyvin vahvasti pelatuimpana pelinä.
 

Liitetiedostot

  • Screenshot_20200114-210901_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20200114-210901_Samsung Internet.jpg
    542,2 KB · Lukukerrat: 56
Jännä kuitenkin, että reilu vuosi takaperin kyllä nuo My PS4 Life tiedot kyllä ongittiin jostain.
Tuo asetus astui voimaan tuossa vuoden 2019 aikana. Tai näin ainakin Pleikkarin virallinen tukitili asiaa Twitterissä perusteli.

Data laws and regulations have changed in this time and as such you have more control over your own information. If you want to use features like these nowadays it's likely you will have to actively grant permission rather than passively as in previous times. ^DK

Toisessa twiitissä myös kertoivat, että asetuksen muuttaminen tässä vaiheessa ei enää auta viime vuoden tilastointiin.

The System can only collect data from the moment you allow it to do so. I'm afraid we don't have enough data from 2019 to form statistics for your account, in this case. ^AD

Lähde: Twitter (@AskPS_UK)
 
Juu on kyllä statsit mun kohdalla sitten aivan perseellään.
Danganronpa v3 39 tuntia
Zero time dilemma 21 tuntia
P3 dancing in moonlight 14 tuntia

Nuo kaikki on vitalla pelattuja pelejä. Missä on ps4 pelit.
Toivoin, että tuo olisi näyttänyt kuinka paljon olen pelannut crash team racingia, koska mistään muualtakaan sitä ei voi nähdä.
Sen tiedän, että sitä on varmasti pelattu enemmän kuin mitään noista ja ekana pitäisi olla edelleen gta v, koska sitä on pelattu varmasti muutama sata tuntia viime vuoden aikana.

Lisäksi olen pelannut koko vuoden aikana mukamas vain 117 tuntia joka taitaa pitää paikkansa jos puhutaan pelkistä vita peleistä
 
Mä oon pelannu 52 eri peliä. Eniten tullu pelattu Days Gone (64 tuntia), toisena on Gran Turismo Sport (63 tuntia) ja kolmantena Dirt Rally 2.0 (50 tuntia). Eniten oon pelannu keskiviikkoisin iltapäivällä. Vuodessa 395 tuntia. 71 tuntia ps vr pelejä.

Mulla on 2018 tilastot tallessa myös samanlaisesta Sonyn tilastoista niin oon pelannu kuudessa vuodessa 3356 tuntia. Gran Turismo Sportia tullu ajettua 236 tuntia. Beat Saberia nyt huiskittu jo 54 tuntia.
 
Tunteja reilu pari kiloa, joista monin/yksinpelijakauma aika 50/50. Eniten pelattu peli Rainbow Six Siege n. 700h. Pelaan eniten sunnuntai iltaisin. N. 330 pelattua päivää. Täällä myös varmaan jonkin verran vaikuttaa tuo YouTube/twitch/netflix katseluaika.
 
Pelatut pelit: 62 kpl

Top 3 online:

1. Conan Exiles 184 h
2. Battlefield V 158 h
3. Borderlands 3 120 h

Suosikkilajityyppi: roolipelit, kymmenen eri peliä, 74 trophya, 470 tuntia.

Pelitunnit: 1621

Pelipäivät: 293
Paikalliset tunnit: 876 h
Online: 745 h
VR: 12 h
Pisin pelisessio: 18 h
Pelaat eniten: lauantai-iltana

Trophyjen kokonaismäärä 2019: 459 (pronssi 349, hopea 79, kulta 27, platina 4)

Eniten pelattu PS+: Conan Exiles

Coop oli se avainsana menneelle vuodelle. Toki muutamia erittäin hyviä yksinpelejäkin tuli pelattua. Tunneista näkee, ettei joukossa ollut yhtäkään todellista helmeä. Aikaisemmin oli selkeitä piikkejä Top 3:ssa.

Tilastojen lopussa lukee "Kiitos pelaamisesta. Vuoden 2019 luokituksesi on toimintasankari" ja vieressä on sarvekas kypärä, joka kuvastanee roolipelejä, jotka mainittiin tilastoissa eniten pelattuna genrenä.

Palvelussa lukee, että tilastot ovat ajalta 1.1.2019 - 10.12.2019, mahdollisella pienellä virhemarginaalilla.

Enkä malta olla laittamatta tähän kuvaa, jonka sain käsiini. Hyi. Ei se niin hyvä ole.

NHL.png
 
Tilastojen mukaan olen pelannut Apex Legendsia sellaiset 250 tuntia ja muita jotain 160 tuntia. Ehkä pitäisi keskittyä vähän muihinkin peleihin enemmän...

Tosin tilastot kertovat että online-tilassa olen pelannut vain 3 tuntia, joka on aika erikoista kun ottaa huomioon että tuo Apexin tuntimäärä tuntuu ihan loogiselta (koska pelaan sitä pääosin vain viikonloppuisin 2,5h tuntia per päivä).

Xboxin puoleltahan tuossa ei pelitunteja näy ja sillä pelailenkin pääosan peleistä, joten vaikka Apex vie peliaikaa pleikkarilla niin menee sitä muuhunkin.
 
Pelipäivät: 280
Pelitunnit: 1702 (noin 6,07 tuntia / päivä)
Pelit yhteensä: 53 kpl

1. Call of Duty Modern Warfare 149 tuntia
2. The Elder Scrolls Tamriel Unlimited 139 tuntia
3. Fallout 76

Suosikkigenre (yllättäen): 1. persoonan ammuskelu, 476 tuntia

Offline-tunnit: 1023 (60 %)
Online-tunnit: 679 (40 %)

Eniten pelaamista: maanantaina. Perjantai toisena, lauantai kolmantena.

Trophyja: 356 | 1 platina | 14 kultaa | 72 hopeaa | 269 pronssia

PS5: Astros Playroom 2 tuntia, 11 trophya.

Eniten onlinea: The Elder Scrolls Tamriel Unlimited, 132 tuntia

Tiedä sitten, miten paljon näihin voi luottaa. Codin Warzonea on tullut hakattua todella paljon, mutta Tamriel oli myös kovassa käytössä etenkin kesän-syksyn paikkeilla. Ei mitään sellaista todellista "paalupaikkapeliä" tai supersuosikkia viime vuonna, joka näkyisi tilastoissa muiden edellä muhkealla pelituntimäärällä.

Se oli yllättävää, että offline-tunnit ovat edellä. Moni peli lähti pois backlogista, se vei kohtalaisen siivun pelitunneista. Lisäksi tuli tartuttua muutamiin vanhempiin tekeleisiin halvan hinnan houkuttamana.

Sivulla mainitaan myös pelatuimmat PS Now -pelit top 3:

1. Marvel's Spider Man
2. Days Gone
3. Horizon Zero Dawn

HZD jäi niukasti vuoden 2019 puolelle, kun läpäisin sen. Loppuvuodesta 2020 tuli aloitettua God of War ja läpi se meni viime viikolla. Upea kokemus, vei mukanaan.

Sitä en osaa sanoa huomioidaanko online-tunnit vain silloin, kun oma tila on "online".
 
Pelipäiviä: 255
Pelitunteja: 2185
Pelattuja pelejä: 131 kpl

1. Warframe 441h
2. GTA V 178h
3. Snowrunner 107h

Suosikkigenre: Toimitaseikkailu 697h

Maanantai suosituin pelipäivä

Trophyja yhteensä 2294 joista 55 platinaa, 452 kultaa, 531 hopeaa 1256 pronssia

PS5 pelatuin peli Watch Dogs Legion ja trophyja PS5 peleistä 434

Offline/online tuntilaskurit eivät kyllä omalla kohdalla pidä paikkaansa joten jätin ne listaamatta.
 
Ylös Bottom