Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mystery Dungeon: Shiren the Wanderer

Joonatin

New Member
Tulipa tämäkin sitten vastaan IGN:ää selatessa. Mikäli rogue-tyyppiset pelit, kuten Angband ja Nethack ovat joskus viihdyttäneet sinua, niin tämäkin lienee kokeilemisen arvoinen. Kyseessä on jonkin sortin käännös vanhasta SNES-pelistä.

Shiren the Wanderer on siis vuoropohjainen seikkailu satunnaisesti generoiduissa luolastoissa. Olennainen osa peliä on löytää parempia tavaroita, jotta voit jatkaa turvallisesti syvemmälle luolastoihin. Turvallisesti siitä syystä, että turha kikkailu ei kannata, jos kuolet, niin peli lähtee kutakuinkin alusta. DS-versiossa on myös pelastusmahdollisuus, mikäli "kuolet" kaverisi voi tulla pelastamaan sinut luolastosta, jolloin et menetä kaikkia tavaroitasi. Moni pitää tätä liian anteeksiantamattomana systeeminä, mutta se on ylipäänsä perusidea tämän tyylisissä peleissä. Mielestäni on varsin vekkulia, kun jopa kymmenien tuntien työ pelin parissa valuu hukkaan ja joudut aloittamaan alusta. Toki olet taas seuraavalla kerralla tietoisempi vaanivista vaaroista ja osaat varautua niihin ennakkoon. Poikkeaa siis hieman näistä uudemmista, kuten Pokemon Mystery Dungeoneista.

Arvostelijaa tämä seikka on tuntunut häiritsevän kovasti, samoin se, että pelissä pitää edetä varovasti, eikä voi rynniä paskoilla tavaroilla syvyyksiin ja palata voittajana, vaikka olisikin kovan levelin ukko. Varsin ymmärrettävää kyllä, kun peli pitäisi pelata määräaikaan mennessä läpi ja raapustaa arvostelu. Peli siis todennäköisesti tarjoaa hieman enemmän haastetta, kuin tyypilliset nykypelit, joissa voi tallentaa milloin tahansa ja yrittää samaa kohtaa aivottomasti uudelleen ja uudelleen. Peliä ei siis todennäköisesti kannata hankkia, mikäli on taipumusta riemastua ja paiskoa kamoja ympäriinsä, mikäli hommat eivät aina suju, kuten pitäisi.

1up:n arvostelu, arvostelija tuntuu olevan huomattavasti IGN:n vastinetta paremmin kärryillä rogue-likeista
IGN:n arvostelu

Rogue, lähes kaikkien nykyistenkin RPG-pelien isä, äiti, veli ja kaima. Perustuu äskettäin menehtyneen Gary Gygaxin Dungeons and Dragonsiin.

Itse peliä en ole vielä päässyt kokeilemaan, joten kirjoitelmistani ei tarvitse välittää paskan vertaa :D Tilauksessa peli on jo.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Mystery Dungeon: Shiren the Wanderer

Gamespotissa julkaisu päivä on 4. maaliskuuta, eli pitäisi olla jo saatavilla jenkeistä/play-asiasta. Omaani ei kuitenkaan ole vielä postitettu, eli varmaankin odottelevat peliä saapuvaksi vielä. Ensi viikolla varmaankin sitten. Japanilainen versio on ollut saatavilla jo melko pitkäänkin.
 
Vastaus: Mystery Dungeon: Shiren the Wanderer

Peli saapui tänään ja on melko hyvin toimiva. Varsin roguemainen, kuten olettaa saattaa. Pari kertaa on jo kuolo korjannut. Älkää ryttyilkö tuntemattomille hirviöille, mikäli pakoreitti ei ole varmistettu, älkääkä lukeko scroll of confusionia kaupassa. Kauppias tulee ja tappaa, kunhan hämmennyksestään selviää. Vaikuttaisi siltä, että pelissä riittää tekemistä hyvin hyvin pitkäksi aikaa. Onhan tässä hieman puutteita Angbandiin verrattuna, mutta toisaalta myös hyviä puolia löytyy.
 
Vastaus: Mystery Dungeon: Shiren the Wanderer

Itse harkitsen tämän ostamista nyt ja haluaisin tietä paljonko pelillä suunilleen on pituutta jos ei lasketa sitä että kuolo korjaa kokoajan . En ole ikinä tämän tyylisiä pelejä pelannut mutta tuo hc asetelma kyllä kiinostaa. Tuo Izuna Legend Of The Unemployed Ninja taitaa olla myös näitä pelejä ja sitäkin olen harkitsenut ja tässä mietin että kumpi näistä kahdesta kannattaisi ottaa jos olen nyt ostamassa genren peliä.
 
Vastaus: Mystery Dungeon: Shiren the Wanderer

Tänään sain oman kappaleeni ja parin tunnin kokeilun jälkeen pitää todeta että ihan mielenkiintoinen peli. Neljä kertaa jo ehdinkin sitten kuolla ja aloittaa alusta mutta mitäs menin ryttyilemään vahvoille vihuille ja aloin kitsastelemaan parannus esineiden kanssa.

EDIT: Oletkos Joonatan muuten vielä päässyt läpi tätä?
 
Vastaus: Mystery Dungeon: Shiren the Wanderer

Kuulostaa mielenkiintoiselta peliltä. Onko eri hahmoluokkia, entä taikoja? Gamespotin arviosta ei oikein selvinnyt mitään, muutenkin oli ilmeisesti väärä kaveri arviomaan tämän kaltaista peliä. Nethackhän on paras peli mitä on tehty, joten miten tämä pärjää siihen verrattuna?
 
Vastaus: Mystery Dungeon: Shiren the Wanderer

Kuulostaa mielenkiintoiselta peliltä. Onko eri hahmoluokkia, entä taikoja? Gamespotin arviosta ei oikein selvinnyt mitään, muutenkin oli ilmeisesti väärä kaveri arviomaan tämän kaltaista peliä. Nethackhän on paras peli mitä on tehty, joten miten tämä pärjää siihen verrattuna?

Ei ole erillaisia hahmoluokkia ja taikoja ammutaan joko kääröillä tai sitten taikakepeillä.
 
Vastaus: Mystery Dungeon: Shiren the Wanderer

Perkules. Hankin tuossa vähän aikaa sitten DS:n matkapelailuun ja kaikenlaiseen satunnaiseen (ja tietysti Zelda kiinnostaa). Nyt sitten kun pelivalikoimaan olen tutustunut, niin tällaisia helmiä löytyy!

Piti pistää tämä jo tilaukseen, ja kun olin sen tehnyt niin löysin myös Etrian Odyssey:n (http://www.konsolifin.net/bbs/showthread.php?t=53258)

Enpä olisi uskonut että minun tuleva HC RPG masiina on DS eikä PC millä ne aina ennen olen vääntänyt. Mutta tällä hetkellä DS:lle löytyy huomattavasti enemmän oikeita hyviä roolipelejä (eikä mitään toimintafps:iä johon on jotain roolipelielementtejä nimeksi mukana) kuin PC:lle. Siis sellaisia mitkä minulla ei jo ole tai mitkä kiinnostaa.
 
Vastaus: Mystery Dungeon: Shiren the Wanderer

On tää peli kyllä niin helkutin ärsyttävä(positiivisessa mielessä), tosin silti yllättävän addiktiivinen:D Tuntuu niin mukavalta tipahtaa juuri kun on hyvät aseet ja esineet taskussa.. tosin onneksi tuo rescue-toiminto joka yhden kerran itseni pelasti, mutta sitten tipahdin hetken päästä uusiksi tupsahtamalla vihulaisten täyttämään huoneeseen(pirun tankit):D no odotellaanpa seuraavaa pelastajaa, haluaisin meinaan heittää nämä hyvät aseet varastoon piiloon.

Ensimmäinen tämän tyylinen peli minulla oli Azure Dreams pleikkarilla, joka sekin pirun hyvä ja koukuttava peli. Ja juuri äskettäin pistin tuon Wiin Chocobo's Dungeon pelin tilaukseen Play-Asiasta kun näyttää sekin olevan mielenkiintoinen tekele:D
 
Vastaus: Mystery Dungeon: Shiren the Wanderer

Nyt jännityksellä odottelenkin milloin postimies kantaa pelin kotiin jotta pelaaminen voi alkaa...

Ensimmäinen tämän tyylinen peli minulla oli Azure Dreams pleikkarilla, joka sekin pirun hyvä ja koukuttava peli. Ja juuri äskettäin pistin tuon Wiin Chocobo's Dungeon pelin tilaukseen Play-Asiasta kun näyttää sekin olevan mielenkiintoinen tekele:D

Laitoin viestiä tästä pelistä tuonne, jossa voidaan varmaan keskustella lisää kyseisestä tuotoksesta.

http://www.konsolifin.net/bbs/showthread.php?t=52666
 
Vastaus: Mystery Dungeon: Shiren the Wanderer

Täytyy kyllä myöntää, että tämän pelin rescue-systeemi on erittäin addiktiivista puuhaa:D Itse tuossa äskettäin pelastin 4 henkilöä ja yhden pelastuksessa löytyi huima kasa tehokkaita aseita ja esineitä matkanvarrella. Erittäin viihdyttävää sivupuuhaa tarinan etenemisen rinnalla. Samoin nuo Fayn puzzle-dungeonit ovat viihdyttävä lisä pelille:)

Ehdottomasti suosittelen jokaiselle, joka vähänkin tämäntyylisistä peleistä pitää.
 
Vastaus: Mystery Dungeon: Shiren the Wanderer

Täytyy kyllä myöntää, että tämän pelin rescue-systeemi on erittäin addiktiivista puuhaa:D Itse tuossa äskettäin pelastin 4 henkilöä ja yhden pelastuksessa löytyi huima kasa tehokkaita aseita ja esineitä matkanvarrella. Erittäin viihdyttävää sivupuuhaa tarinan etenemisen rinnalla. Samoin nuo Fayn puzzle-dungeonit ovat viihdyttävä lisä pelille:)

Ehdottomasti suosittelen jokaiselle, joka vähänkin tämäntyylisistä peleistä pitää.

En itse omista Deeässää, mutta Shiren on tulossa myöskin Wii-versiona. On jo jonkin aikaa peli kiinnostanut, mutta en ollut tätä aikaisemmin oikein saanut selville onko se kivi vai kala. Teidän kokemusten perusteella vaikuttaa hyvälle ja mielenkiintoiselle pelille. Pitäisi kaiketi olla aika samanlainen vesio kuin DS:n Shiren. Uskallatteko suositella jonkin verran ropeja pelanneelle?
 
Vastaus: Mystery Dungeon: Shiren the Wanderer

En itse omista Deeässää, mutta Shiren on tulossa myöskin Wii-versiona. On jo jonkin aikaa peli kiinnostanut, mutta en ollut tätä aikaisemmin oikein saanut selville onko se kivi vai kala. Teidän kokemusten perusteella vaikuttaa hyvälle ja mielenkiintoiselle pelille. Pitäisi kaiketi olla aika samanlainen vesio kuin DS:n Shiren. Uskallatteko suositella jonkin verran ropeja pelanneelle?

Erittäin lämpimästi suosittelen kokeilevan kyseistä peliä(pelisarjaa), en usko että kukaa roolipeli/dungeon fani tulee pettymään peliin:)

Näköjään on tekeillä toinen osa DSälle kyseisestä pelistä, joka on käännös gameboy colorin 2. Shiren pelistä. Tämä Shiren 2 näköjää toimii yhteydessä tuon Wiille tulevan Shiren 3 kanssa pelastusoperaatioden yhteydessä. Elikkäs Shiren 2 pelaajat voivat pelastaa Shiren 3 pelaajia ja kenties toistepäin myös. Vaikuttaa mielenkiintoiselta. Toivotaan että kyseiset pelit tulisivat ainakin USAn mantereelle ja tietty Eurooppaan saisi myös tulla.:p

Tässä linkki kyseisestä pelistä:
http://www.dsfanboy.com/2008/06/04/shiren-the-wanderer-ds-2-no-longer-a-mystery/
 
Vastaus: Mystery Dungeon: Shiren the Wanderer

Erittäin lämpimästi suosittelen kokeilevan kyseistä peliä(pelisarjaa), en usko että kukaa roolipeli/dungeon fani tulee pettymään peliin:)

Näköjään on tekeillä toinen osa DSälle kyseisestä pelistä, joka on käännös gameboy colorin 2. Shiren pelistä. Tämä Shiren 2 näköjää toimii yhteydessä tuon Wiille tulevan Shiren 3 kanssa pelastusoperaatioden yhteydessä. Elikkäs Shiren 2 pelaajat voivat pelastaa Shiren 3 pelaajia ja kenties toistepäin myös. Vaikuttaa mielenkiintoiselta. Toivotaan että kyseiset pelit tulisivat ainakin USAn mantereelle ja tietty Eurooppaan saisi myös tulla.:p

Tässä linkki kyseisestä pelistä:
http://www.dsfanboy.com/2008/06/04/shiren-the-wanderer-ds-2-no-longer-a-mystery/

Voitte sitte tulla pelastelemaan mua oikein porukalla, vähän paha tapa toimia eka ja ajatella joskus jälkeenpäin. Mitä olen pelistä lukenut niin on jäänyt sellainen kuva että näihin peleihin on panostettu aika paljon, eli sikäli ei ole yllätys että pelien laatu on kohdillaan. Wii versio on nättikin sitäpaitsi :) Onkohan minkälaiset saumat PAL-julkaisun suhteen?
 
Vastaus: Mystery Dungeon: Shiren the Wanderer

Voitte sitte tulla pelastelemaan mua oikein porukalla, vähän paha tapa toimia eka ja ajatella joskus jälkeenpäin. Mitä olen pelistä lukenut niin on jäänyt sellainen kuva että näihin peleihin on panostettu aika paljon, eli sikäli ei ole yllätys että pelien laatu on kohdillaan. Wii versio on nättikin sitäpaitsi :) Onkohan minkälaiset saumat PAL-julkaisun suhteen?

Huhhuh kyllä saa tältä päivältä pelastamiset riittää, 5 ukkelia sain kaikkien kaikkiaan pelastettua ja sitten vaa odottelemaan "kiitos kirjeitä" ja kenties pieniä bonus tavaroita niiden sisällä:D

Toivottavasti Shiren 3 Wii sekä Shiren 2 DS julkaistaisiin euroopassakin, ei se mahdotonta ole koska ensimmäinen Shiren DS peli julkaistiin Euroopassa. Tuo Wii versio olisin hieno saada Eurooppaan. Ei auta kuin odotella ja katsoa miten käy. Jos peli rantautuu USAan niin uskoisin sen myös Eurooppaan rantautuvan ja jos ei tänne tule niin toivoisin ainakin USA version toimivan Freeloaderin kanssa niin se olisi heti importtaamisen aika minulle:D
 
Vastaus: Mystery Dungeon: Shiren the Wanderer

Voitte sitte tulla pelastelemaan mua oikein porukalla, vähän paha tapa toimia eka ja ajatella joskus jälkeenpäin. Mitä olen pelistä lukenut niin on jäänyt sellainen kuva että näihin peleihin on panostettu aika paljon, eli sikäli ei ole yllätys että pelien laatu on kohdillaan.

Kun (DS-versiossa ainakin) kuolo korjaa, niin eipä ole savegamea pelastamassa. Eli, jos tapana on rynniä ensin ja miettiä sitten, tämä peli voi opettaa hieman muutosta asiaan (tai sitten turhauttaa täysin).

Mulla Nethackissa ainakin hahmo kuolee aina johonkin tyhmään omaan mokaan. Mutta silti tämä peli himottaa.
 
Vastaus: Mystery Dungeon: Shiren the Wanderer

Täytyy kyllä myöntää, että tämän pelin rescue-systeemi on erittäin addiktiivista puuhaa:D Itse tuossa äskettäin pelastin 4 henkilöä ja yhden pelastuksessa löytyi huima kasa tehokkaita aseita ja esineitä matkanvarrella. Erittäin viihdyttävää sivupuuhaa tarinan etenemisen rinnalla. Samoin nuo Fayn puzzle-dungeonit ovat viihdyttävä lisä pelille:)

Ehdottomasti suosittelen jokaiselle, joka vähänkin tämäntyylisistä peleistä pitää.

Jos jaksat niin pelaistaisitko minut tuolta tason 12-14:sta monster housesta.

5TB19 41K3 F82T! 5RM7K !956 B5WDS WP36P ZVFH J6BXS DL6WJ CG06 C6!20

3-4 tankkia oli vastassa ja eipä tullut otettua mitään kääröjä pahemmin mukaan niin kuolohan se korjasi. Mukana oli firebrand 99+ ja Armor ward 55+ joita en todellakaan haluaisi menettää taas nimittäin kerran tuli jo tehtyä todella typerästi ja menetin samanlaiset tavarat. Pääpeli onkin jo tullut läpäistyä mutta onneksihan tässä on vielä niitä bonus luolastoja ja seuraavaksi ajattelin mennä tuon ceremonial caven läpi kuhan nyt vaan minut pelastetaan ensin.

EDIT: Mukavaa että tähänkin aiheeseen tuli eloa.
 
Vastaus: Mystery Dungeon: Shiren the Wanderer

Jos jaksat niin pelaistaisitko minut tuolta tason 12-14:sta monster housesta.

5TB19 41K3 F82T! 5RM7K !956 B5WDS WP36P ZVFH J6BXS DL6WJ CG06 C6!20

3-4 tankkia oli vastassa ja eipä tullut otettua mitään kääröjä pahemmin mukaan niin kuolohan se korjasi. Mukana oli firebrand 99+ ja Armor ward 55+ joita en todellakaan haluaisi menettää taas nimittäin kerran tuli jo tehtyä todella typerästi ja menetin samanlaiset tavarat. Pääpeli onkin jo tullut läpäistyä mutta onneksihan tässä on vielä niitä bonus luolastoja ja seuraavaksi ajattelin mennä tuon ceremonial caven läpi kuhan nyt vaan minut pelastetaan ensin.

EDIT: Mukavaa että tähänkin aiheeseen tuli eloa.

Voisihan sitä kokeilla jos pelastus onnistuisi.. Hetken päästä voisi koittaa lähteä patikkaretkelle:D
Itse en vielä pääpeliä ole läpissyt, johonki 19. luolastoon asti päässyt kun en kauhiasti ole yrittänyt pääpeliä mennä eteenpäin. Tämä pelastaminen tuo omat plussansa, esim löytyy kilpien ja aseiden parannus scrolleja matkoilla:)

EDIT: näköjään tuo salasana on väärä... ainakin itselläni ilmoittaa incorrect passwordia
 
Ylös Bottom