Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Myydyin Dreamcast peli?

Nova

New Member
Kiinnostaisi tietää että mikä mahtaa olla maailmanlaajuisesti myydyin Dreamcast peli? Ja paljonko se on myynyt?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Nova
Kiinnostaisi tietää että mikä mahtaa olla maailmanlaajuisesti myydyin Dreamcast peli? Ja paljonko se on myynyt?

Pistitpä pahan. Varmaan joku Sonic tai Shenmue, mutta en tiedä varmasti, nämä ovat arvailujani.
 
Re: Re: Myydyin Dreamcast peli?

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Solid Snake
Pistitpä pahan. Varmaan joku Sonic tai Shenmue, mutta en tiedä varmasti, nämä ovat arvailujani.

Itsekin veikkaisin jompaa kumpaa. Nyt jonkun viisaamman pitäisi vahvistaa epäilyksemme...
 
Joskus vähän ennen Shenmue 2:n julkaisua lueskelin jostain, että siinä vaiheessa Japanin myydyin DC peli oli Seaman.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Pepto
Joskus vähän ennen Shenmue 2:n julkaisua lueskelin jostain, että siinä vaiheessa Japanin myydyin DC peli oli Seaman.
Seaman myi kyllä yllättävän hyvin Japanissa, mutta en ole ihan varma onko kyseessä Japanin myydyin peli. Itse veikkaisin Resident Evil: Code Veronicaa.

Maailmanlaajuisesti myydyin peli on tietääkseni Sonic Adventure 1. En tiedä tarkkaa myyntilukua, mutta peli myi kuitenkin useita miljoonia kopioita (joka on todella paljon ottaen huomioon sen, että maailmassa on noin 8-10 miljoonaa DC:tä).
 
Shemikset eivät tietääkseni Japanissa kovin hyvin menestyneet. Veikkaan myydyimmäksi jotain Sakura Taisenia tai sitten näitä julkaisupelejä (Sonic ja Sega Rally).
 
tarkoittaako "myydyin" peli sama kuin "omistetuin" peli?
Siinä tapauksessa vastaukseni on chu chu chucket :D

En haluaisi poiketa otsikosta, mutta minua kiinnostaisi enemmän mikä on maailman harvinaisin dreamcast pelit ...
 
En haluaisi poiketa otsikosta, mutta minua kiinnostaisi enemmän mikä on maailman harvinaisin dreamcast pelit ... [/B]


En tiedä maailman harvinaisimmasta, mutta melko harvinainen PAL-julkaisu on menossa eBayssa pilkkahintaan. Itse maksoin mokomasta viime vuonna huuto.netissä viisinkertaisen summan, kuin mitä siitä tällä hetkellä on tuolla huudettu (£5) :mad:
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Ashy
En haluaisi poiketa otsikosta, mutta minua kiinnostaisi enemmän mikä on maailman harvinaisin dreamcast pelit ...
Harvinaisin taitaa olla valmis Propeller Arena. :(
 
Sonic Adventure, pelejä myyty lähes yhtä paljon kuin koneita (tämä siis ennenkuin koneet dumpattiin)

Harvinaisin Dreamcast-peli lienee Half-Life, yksi promokappale olemassa?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Tonppa
Tosin eihän tuota julkaistu?

Onko näkynyt edes bootleg-liikenteessä?
Ei oo julkastu ei.

Ebayssa toi oli joskus myynnissä parin half-lifen kanssa.
 
ok half-life on harvinaisin.
kysyn vielä,
mikä on arvokkain dc-peli ja paljon sen arvo on? Itse enemmänkin vaan kerään niitä kuin pelaan :)
 
Veikkaan, että harvinaisin / arvokkain PAL-peli on Samba de Amigo. PAL-versiota julkaistiin kai vain muutamia tuhansia. Jossakin väitettiin, että niitä olisi olemassa vain 2000kpl. Senkään arvo tosin ei ole juuri 100-150 enempää.

Japsi-peleistä harvinaisimpia lienevät useat D-Direct only -versiot, kuten SGGG:n special paketti (mukana paita ja pinssejä), De La Jet Set Radio ja Space Channel 5 Pt. 2 D-Direct edition (mukana mm. kuulokkeet ja laukku). Uusin hankintani - Sakura Taisen Online Box set (mukana ISO paketti, sisällä mm. seinäkello) - ei ole ihan yleisimmästä päästä. Arvokkain omistamani JAPsi-peli taitaa olla Sakura Taisen Complete Box, jossa Sakura Taisenit 1-4 samassa upeassa kotelossa. Tämä maksoi uutenakin n. 200$ ja lienee nykyään vielä arvokkaampi, kun niitä ei tahdo mistään saada.

Onkohan USA-peleissä mitään *todella* harvinaista? Ei muistu mieleen, omistamani USA-pelit ainakin ovat kohtuu yleisiä.

Olen rajannut tämän keskustelun ulkopuolelle julkaisemattomat pelit, joista voisi pyytää paljonkin (mm. mainitut Propeller Arena ja Half Life), mutta kukapa kotipolttoisesta GD-r:stä paljoa maksaisi.

-=Pacdam=-
 
Kiitoksi tiedoista.
Tietenkin eräät pelit ovat arvokkaita, koska niitten mukana tuli paljon muutakin kamaa kuten boksi, laukku, paita... jne. Olen kyllä nähnyt tuon sakura taisenin paketti, jossa oli kaikki 4 pelii, ja kyllä se on arvokas. Japani-versio-pelit ovat arvokkaita, koska niiden pelivalikoimat ovat hyvin laajojan esim. välillä löytyy sellaisia, joista ei ole koskaan kuullutkaan. Tuo oli hyvä tietää, että samba de amigo:n pal versio on harvinainen/arvokas, enkä ole siihen törmännytkään. Tosin tiesin, että sinä, Pacdam, keräät kaikki mahdolliset dreamcastin tavarat, enkä älynnyt lisätä se, että minä itse kerään lähinnä pal:n dc-pelejä.

Pieni kysymys vielä tähän loppuun:
Jos kerään vain pal-versionin pelejä, niin onko kokoelmassa oltava muutakin harvinaisia pelejä kuin seuraavat pelit:

Shenmue 1&2, Skies of Arcadia, Grandia2, Timestalkers, Phantasy Star Online, Evolution 1&2, Sonic 1&2&Shuffle...

Itselläni on lähes 60 pal-versio peliä, enkä viitsi luetella kaikki, tosin olisin kiinnostunnut noita (ylämainitut) harvinaisempia pal-pelejä, mutta en voi hankkia niitä, jos en tiedä niitten olemassa olostaan.
Hauskin viimeisin hankintani on Gunbird2, jonka hommasin kun kansikuva oli hieno :D
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Ashy
Jos kerään vain pal-versionin pelejä, niin onko kokoelmassa oltava muutakin harvinaisia pelejä kuin seuraavat pelit:

Shenmue 1&2, Skies of Arcadia, Grandia2, Timestalkers, Phantasy Star Online, Evolution 1&2, Sonic 1&2&Shuffle...


Ainakaan tarjonnan (eBay) perusteella, ei noista kaikkia voi pitää harvinaisuuksina. Itse omistamistani noita harvinaisempia ovat ainakin jo tuolla aikaisemmin mainostamani Le Mans 24 Hours sekä NBA 2K2. Tietääkseni muita ovat mm. Evil Twin, Marvel vs. Capcom 2, Rez ja Pacdamin "aarre" Taxi Le Jeu :) .

Tuo on ihan mutu-periaatteella, joten asiasta paremmin perillä olevat voinevat korjata.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan veloxneb
Itse omistamistani noita harvinaisempia ovat ainakin jo tuolla aikaisemmin mainostamani Le Mans 24 Hours sekä NBA 2K2. Tietääkseni muita ovat mm. Evil Twin, Marvel vs. Capcom 2, Rez ja Pacdamin "aarre" Taxi Le Jeu :) .

Tuo on ihan mutu-periaatteella, joten asiasta paremmin perillä olevat voinevat korjata.

Totta - mainitsemiasi pelejä ei PAL-versioina liikuu turhan usein. Myös Street Fighter III: Double Impact oli aikanaan vaikea hankittava. Sitä ei ollut juuri missään myynnissä, yllättäen muutama päivä sitten yksi oli päätynyt huuto.netiin.

Taxi - Le Jeu unohtui minulta täysin. Se tuskin kuitenkaan on hirveän harvinainen, olipahan vaan vaikea hankittava, kun ei Ranskan ulkopuolella ole julkaistu (maksoi muistaakseni postikuluineen 30e).

Turhan yleisiä ei ole mitkään viimeisen vaiheen DC-pelit (Evil Twin, NBA2k2, Conflict Zone, Freestyle Scooter, Cannon Spike, Heavymetal Geomatrix) - niiden painosmäärä oli kai suhteellisen pieni.

Ashy: PAL-pelien kokoelma ei ole mitään ilman ainakin yhtä Samba de Amigoa.

-=Pacdam=-

ps. Espanjassa oli vielä jonkin verran DC-pelejä (Virtua Tennis 2, NBA2K2, MoHo, Stunt GP jne.) ja oheislaittteita (VMU, Ohjaimet, Scartit jne) myynnissä - olin viikon Madridissa, ja kiertelin kauppoja DC-kamaa etsien. En ostanut mitään.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Pacdam
Olen rajannut tämän keskustelun ulkopuolelle julkaisemattomat pelit, joista voisi pyytää paljonkin (mm. mainitut Propeller Arena ja Half Life), mutta kukapa kotipolttoisesta GD-r:stä paljoa maksaisi.

HLstä maksettaisiin todennäköisesti aika paljon jos pitää paikkaansa että siitä on nimenomaan se yksi toimiva kopio. Bootlegginä tuota kun ei ole.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan keiu
HLstä maksettaisiin todennäköisesti aika paljon jos pitää paikkaansa että siitä on nimenomaan se yksi toimiva kopio. Bootlegginä tuota kun ei ole.
Half-lifestä on useampia kopioita. Esim. kun ebayssa oli Propeller Arena myynnissä niin samaan aikaan oli myös kaupan kaksi Half-Lifeä. Half-Lifestä on toki myös bootleggi nettilevityksestä (toisin kun Propeller Arenasta).
 
Ylös Bottom