Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NBA-pelisarja EA & 2K

Barca11910

Well-Known Member
Luodaan nyt tänne näistä tämän vuoden NBA peleistä oma topicci :)

Alustat: PC, PlayStation 4, Xbox One

[video=youtube;6Nzdz56R-uY]

[video=youtube;0g8CXad61PI]

Ne jotka pelaa nätä voi kommentoida. :)
 
Viimeksi muokattu:
Vastaus: NBA 18 EA & 2K

Itse en ole viellä tehnyt ostopäätöstä. 2K18 on haukuttu paljon. Ilmeisesti suurinosa haukkujista on kuitenkin niitä jotka heittelevät puolesta kentästä kolmosia ja ovat nyt vittuuntuneita kun se ei enää onnistu. Kuulisin mielelläni Suomalaisten kommentteja pelistä. Olis kiva myös kuulla että onko Markkasesta mihinkään kummassakaan pelissä?
 
Vastaus: NBA 18 EA & 2K

Itse en ole viellä tehnyt ostopäätöstä. 2K18 on haukuttu paljon. Ilmeisesti suurinosa haukkujista on kuitenkin niitä jotka heittelevät puolesta kentästä kolmosia ja ovat nyt vittuuntuneita kun se ei enää onnistu. Kuulisin mielelläni Suomalaisten kommentteja pelistä. Olis kiva myös kuulla että onko Markkasesta mihinkään kummassakaan pelissä?

Tiltiltä ennakkoa pelihän on jo julkaistu.
http://www.tilt.fi/uutiset/lauri-ma...me-testaamaan-miehen-kykyja-nba-2k18-pelissa/
 
Vastaus: NBA 18 EA & 2K

Käsittääkseni mikromaksujen osuuden korostuminen on aiheuttanut suurinta porua, tuo taas ei itselläni vaikuttaisi koska en niitä muutenkaan käyttäisi. Hahmon kehitys vaan saattaa olla aiempaa hitaampaa, joka netissä omalla jannullaan pelaaville voi olla isompi tekijä. Itse peli sen sijaan tuskin on steppejä taaksepäin ottanut, laadukas tekele tuo on jo pitkään ollut. Itse jo aiemmin ilmoitin etten tätä vuosikertaa osta ja niinhän se tuli ennakkoon tilattua :eek:
 
Vastaus: NBA 18 EA & 2K

Eikös 2k18 tule Switchille myös ?

Paljon kyseisestä pelistä on marinaa liikenteessä vaikka arvostelujen perusteella huippu tekele, onko ne mikromaksut sitten niin silmille hyppiviä ja pakotettuja että niistä itketään noin paljon.
 
Vastaus: NBA 18 EA & 2K

Paljon kyseisestä pelistä on marinaa liikenteessä vaikka arvostelujen perusteella huippu tekele, onko ne mikromaksut sitten niin silmille hyppiviä ja pakotettuja että niistä itketään noin paljon.

Kyllä ne mikromaksut aika pakotettuja on, jos meinaa edes unelmoida parhaista pelaajakorteista tai oman mycareer-pelaajan saamisesta edes kohtuullisen nopeasti semmoiselle tasolle, että sillä pystyy netissä oikeasti kilpailemaan. Ainakin viime vuonna oma pelaaja oli luontihetkellä 59 overall ja edistyminen pelkästään pelaamalla ja sitä kautta valuuttaa ansaitsemalla on todella hidasta. Puhutaan minimissään kymmenistä tunneista pelkästään pelaamalla, että päästään edes sinne 75-80 overallin paikkeille.

Vaihtoehtoisesti täräytät 50 euroa virtuaalivaluuttaan ja sillä määrällä ostat pelaajastasi heti tuollaisen. Saman verran saat laittaa rahaa virtuaalivaluuttaan, jos haluat ostaa 21 korttipakan paketin, joka sisältää 21 pelaajaa. 2K on melkoinen "cashgrab", jos oikeasti mycareeria tai myteamia haluaa pelata ja saada edes lähelle parhaita kortteja. Youtubessa on käyttäjiä, jotka pistivät ainakin viime vuonna 2 viikon välein vaihtuviin teemapakkoihin useamman satasen per teema.
 
NBA 18 EA & 2K

Eikös 2k18 tule Switchille myös ?

Paljon kyseisestä pelistä on marinaa liikenteessä vaikka arvostelujen perusteella huippu tekele, onko ne mikromaksut sitten niin silmille hyppiviä ja pakotettuja että niistä itketään noin paljon.

Olen noin 10 peliä pelannut MyCareer -modea ja huomannut että skillien parannukset toki ostetaan rahalla ja siihen varmasti tuo mikromaksukritiikki osaltaan osuu. Pelaamalla eteneminen on toki hitaampaa mutta ainakin itselle tuo on koko moden suola. Eipä se itseltä ole pois jos joku oikealla rahalla boostaa itsensä sinne 99 ovr. Sanotaan nyt sen verran että noiden 10 pelin jälkeen oma ovr on noussut virtuaalirahalla 60 -> 65 muutaman tunnin pelaamisella.

Muuten peli on kyllä rautaa mutta vähän häiritsee tuo yleinen tahmaisuus ohjauksessa ja se viive heitossa on välillä raivostuttava. Voi kuitenkin olla että mitä korkeammaksi ovr nousee sen tarkemmaksi myös ohjaustuntuma muuttuu? Alustana Ps4 pro
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: NBA 18 EA & 2K

Onkos joku ostanut Switch versiota? Onko edes ok tasoinen porttaus kannettavalle laitteelle? Onko yhtä HC, kuin muut versiot, vai arcadempaa?
 
Vastaus: NBA 18 EA & 2K

Mikäs @Fabre on se be a pro siinä livessä? Onko se mitenkää järkevämpi kun 2K pelissä. Koripallo on siitä hieno laji että näissä mä oon pääosin pelannu sitä omaa pelaajan uraa eniten :)
 
Vastaus: NBA 18 EA & 2K

Mikäs @Fabre on se be a pro siinä livessä?

No ainakin se, ettei pelaaja ole täysi tumpelo heti alkuun, vaan sillä pystyy oikeasti pelaamaan ja pelaajan kehittyminen on ainakin alkuun kivan nopeaa, eikä tarvitse käyttää ylimääräistä rahaa tai aikaa grindaamiseen. Lähtötaso on 70 overall ja pelaamalla sen tarinan johdato-osion "The Rise", johon menee välivideoineen sellainen ilta tai vähän toista, nousi ainakin oma pelaaja tasolle 74.

Tarinallinen idea on se, että ohjaamasi pelaaja on ollut aikaisemmin lupaava prospekti ja hänestä on odotettu kärkipään varausta. Hän kuitenkin kärsii "vakavan" polvivamman, joka vie häneltä yhden vuoden toipumiseen. "Kaikki" uskovat, että vamma vei hänen kykynsä pelata ammattitasolla, mutta vuoden päästä hänet houkutellaan ensin katukorikseen ja sitä kautta sitten takaisin koulun liigaan, mistä hän sitten ponnistaa kohti draftia, jos ja kun kaikki sujuu riittävän hyvin.

Itse pelasin kahtena päivänä tuon The Risen tosiaan ja tulin draftatuksi numerolla 7 Minnesota Timberwolvesiin. Vielä en ole lähtenyt NBA-uraa aloittelemaan, vaan sitä täytyy tutkia. Toisena vaihtoehtona on pelata myös näitä Pro-Am-liigoja NBA:n sijaan, jos ne kiinnostaa enemmän. Molempia voi käsittääkseni pelata ja vaihtaa ihan milloin vain.
 
Vastaus: NBA 18 EA & 2K

2K-sarjan uusin on gameplay-mielessä ottanut askelia eteenpäin. Muutamien pelien jälkeen on tuntuma, että pelitapahtumat ovat yllätyksellisempiä hyvällä tavalla ja vähemmän scriptattuja. Tekoäly myös parempi ja sen huomaa etenkin vastustajan taidoista hyökätä. Pallo ja miehet liikkuvat nopeammin ja realistisen oloisesti. Kun taas itse on hyökkäämässä, oman joukkueen tekoälykaverit liikkuvat sujuvammin kentällä eivätkä törmäile niin paljon toisiinsa kuin ennen.

Toisaalta vuoden takaista peliä en ole pelannut viime talven jälkeen, joten vertailu siihen on aika mutu-tasoa.

My Career / The One -moodeista kiinnostaisi tietää, olisiko vihdoin päästy eroon siitä, että joudut kannattelemaan joukkuettasi omilla suorituksilla? Siis, että jos pelaat itse huonosti, joukkue lähtökohtaisesti häviää, ja toisinpäin. Voinko voittaa mestaruuden vaikka pelaisin pienessä roolissa? Joukkueen riippuvuus sinusta ohjaa pelimuotoa rankasti siihen suuntaan, että pitää tehdä 30+ pistettä per peli, jos haluat että joukkueesi voittaa. Haluaisin tehdä pelaajan, joka olisi vain "yksi muiden joukossa".
 
Vastaus: NBA 18 EA & 2K

Itse olen pelannut NBA Live 18 vain Pro-AM street pelejä ja OVR on jo 94. Nba ura on vielä aloittamatta.
 
Vastaus: NBA 18 EA & 2K

Joukkueen riippuvuus sinusta ohjaa pelimuotoa rankasti siihen suuntaan, että pitää tehdä 30+ pistettä per peli, jos haluat että joukkueesi voittaa. Haluaisin tehdä pelaajan, joka olisi vain "yksi muiden joukossa".
TÄMÄ kun saisi vain pelata ja nauttia siitä että on vaan se yks pelaaja muiden joukossa. Onko se kummassakaan niin? Oikeastikkin niitä +30 pisteen pelaajia per peli on melko vähän koko liigassa. Yks Supermies koko joukkueessa. :D Warriors on tästä ainoa poikkeus

Kokeilen tuota Liven demoa parasta aikaa... Jalkapallo peleissä mä oon ehkä niin hyvä et tulee maali per peli mut en missään muussa lajissa.
 
Vastaus: NBA 18 EA & 2K

Ratkaisin mikromaksuongelmat ainakin tähän mennessä yksinkertaisella tavalla, aloitin nimittäin pelaamaan MyGM-moodia. Toki siinäkin saa siis kolikoilla paranneltua ominaisuuksia, mutta en taida lähteä siihen lainkaan vaan hoidan homman ihan perinteisen työnteon kautta. 12 minuutin neljännekset, simcastilla saa mentyä nopeasti pelissä eteenpäin jos tarvetta on ja pelejä voi hypätä eteenpäin. Nyt sitten pari diiliä tehty ja katsellaan, mihin asti Bullsit saa vietyä Laurin johdolla.

MyTeam ja Career saavat jäädä sivuun, niitä on tullut jo testattua aiemmissa versioissa. Oma aika perlaamiselle on kuitenkin hyvin rajattua, niin parempi keskittyä yhteen osa-alueeseen kunnolla kuin kaikkiin vähän.
 
Vastaus: NBA 18 EA & 2K

Onko tosiaan niin että tässä versiossa on vihdoin saatu kolmosten spämmääjät kuriin? Semmoista huhua on ainakin liikenteessä. 2k16 ärsyttä se että monen pelaajien peli perustuu myparkissa kolmosen spämmäämiseen deep rangelta, jossa menee koko lajin idea. Ei mitään vaikutusta jos heität kättä eteen hieman myöhässä/kauempaa, silti se vetää deadeyella sen kolmosen melkeen puolesta kentästä sisään mikä on naurettavaa.
 
Vastaus: NBA 18 EA & 2K

Onko näissä peleissä Euroliigan joukkueita tai maajoukkueita??

2K:n puolella on perinteisesti ollut Euroliigan joukkueita. Tosin viime vuoteen mennessä ei ole ollut mitään erillistä Euroliiga-pelimuotoa noille, vaan niitä on voinut käyttää vain yksittäisissä näytösotteluissa.
 
Vastaus: NBA 18 EA & 2K

Onko näissä peleissä Euroliigan joukkueita tai maajoukkueita??
Ei ole tänä vuonna NBA2k18, kun eivät uusineet lisenssiä. Ei niillä Eurojoukkueilla kuulema oikein kukaan pelaa ja jostain pitää tehdä myös tilaa sekä resursseja noille klassikko joukkueille.
 
Vastaus: NBA 18 EA & 2K

Pakko kysyä tuosta MyTeamista. Mistä mä oikein voin nähdä että joku tietty pelaaja on laina pelaaja? Damian Lillard, Kristaps Porzingis, Kyrie Irving, Pau Gasol ja Carmelo Anthony. Tuossa nyt muutama kova nimi avauspakoista. Jotkut noista on laina pelaajia ihan varmasti mut mistä sen näkee? Mä sain samalla jonku koodin että tulee semmonen samanlainen kolmen pakan sarja 10 viikon ajan kerran viikkoon. Dominationin aloitin ja voitin Brooklyn Netsin.

Samoin nuo korttien arvot on ihan hepreaa. Miksei se vois olla yks Kyrie Irving joka on sit oikeesti huippupelaaja?
PESsin MyClub on siitä helppo kun siellä on erikseen se laina osio niin voi jos haluaa niin lainata jonkun paremman pelaajan.

MyCareerissa nyt ykstoista peliä pelattuna. saldolla 8-3. Kerran oon kymmenen pistettä saanu mut pääasiassa 4-9 pojoo. No pienellä peliajalla tuo on hyväksyttävää :D Todellakaan ei tartte olla heti se Supertähti joka heittää 30 pistettä joka peliin.
 
Vastaus: NBA 18 EA & 2K

Pakko kysyä tuosta MyTeamista. Mistä mä oikein voin nähdä että joku tietty pelaaja on laina pelaaja?

Ainakin viime vuonna lainapelaajat olivat väriltään "onyx", eli sellaisia mustareunaisia. Varmaan tänä vuonna sama juttu. Asian voi tietysti varmistaa vaikka kokeilemalla lisätä pelaajalle sopimuksia: jos niitä ei voi lisätä, on kyseessä laina.
 
Ylös Bottom