Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NBA-pelisarja EA & 2K

No niin tuli hankittua 2k21 nyt ja pelihän on kuulemma armottoman vaikea oppia. Pitääkö tässä jotain slidereita veivailla että pärjäis? Varmaan hieno peli kun oppii.
En usko, että mihinkään slider-säätelyyn tarvitsee kenenkään lähteä. Asetuksista vaan joku keskivaikea vaikeustaso päälle ja Play Now-pelimuodon kautta harjoittelemaan. Siellä onkin sellainen kattaus kaikenlaista joukkuetta nykypäivän tiimeistä historiallisiin joukkueisiin, että pitäisi ihan jokaiselle löytyä joku mieluinen porukka, jolla lähteä opettelemaan hienon lajin saloja :)
 
Kerrotaas tännekin kun ei yleisessä tiedossa ole.

Tämä NBA 2K21 on tällä hetkellä Epicin ilmaispelinä. Lunastusaikaa on torstaille saakka.
Kannattaa hyödyntää jos tähän hienoon peliin haluaa nyt tutustua. :)

@Fabre#4'lle kyssäri. Mä oon tottunu heittämään näissä tuolla analogi tikulla mutta tässä se ilmeisesti tapahtuu X/neliö nappulasta.
Pädistä riippuen millä pelaat?
 
@Fabre#4'lle kyssäri. Mä oon tottunu heittämään näissä tuolla analogi tikulla mutta tässä se ilmeisesti tapahtuu X/neliö nappulasta.
Pädistä riippuen millä pelaat?
Asetuksista voi valita haluamansa tavan heittää. Tikulle on itse asiassa kaksi erilaista heittotapaa, joista toinen on ensimmäistä kertaa sarjassa mukana nyt tässä versiossa. Itse en ole niihin perehtynyt, koska olen aina pelannut napista heittämällä ja pitänyt oikean tatin puhtaasti harhautuksia varten.

Molempia tapoja voi siis käyttää. Asetuksista saa valittua, minkä haluaa.
 
PS4 versio 4,95€ ja PS5 versio 19,95€.

Edullisia hintoja, mutta en tiedä jaksaako taas aloitella My Careeria alusta. Parempi ehkä antaa vuosi tai pari niiden kehittää next-gen versiota vielä paremmaksi.
 
Taisin tuossa aikaisemmin maalailla sellaista skenaariota, etten jaksaisi toista vuotta peräkkäin koripallogrindausta harrastaa, mutta joudun vetämään sanojani takaisin. Ostin eilen, julkkaripäivänä, NBA 2K22:n ja ensimmäisen illan perusteella olen tyytyväinen valintaani. Edellinen vuosi meni PS4-version kanssa, kun en next gen-versiota pelistä viitsinyt sitten uudelle laitteelle ostaa, kun old gen-versio jo oli ja kyllähän tuo next gen-versio on riittävässä määrin erilainen, jotta uuden grindin jaksaa aloitella. Graafisesti näyttävämpi ja graafisesti realistisemman oloinen, gameplay realistisempi, josta tykkään. Vähemmän overpowered korteilla myös pelaaminen on taas kivempaa, kun kaikki ei ole heti 99.

Eilinen meni pelin parissa aika huolella ja MyTeamia ehdin pyöritellä sellaiset 6-7 tuntia siinä. Dominationin ja Triple Threatin aloittelin molemmat siinä markettia pyöritellessäni ja sain aloitusviisikkooni haalittua jo muutaman isommankin nimen. Isoimpana mainittakoon 90 overallin ametisti Julius Erving, jonka nappasin marketista 13,5k. Lisäksi snaippasin 88 overallin rubiinin Isiah Thomasista 2k hinnalla ja ehdin jo evota Jayson Tatumin aloituskortin 89 overallille. Siihen lisänä pari 85 overallin safiiria löytyy myös jo miehistöstä yhden päivän pyörityksellä. Täytyy sanoa, että kyllä tuo grindaaminen ihan kivaa puuhaa on siinä mielessä, kun tasaiseen tahtiin pääsee parantamaan tiimiä ja erilaisia palkintopelaajia tulee tasaiseen tahtiin testattavaksi.

Kyllä noissa peleissä ja korteissa on selvää eroa generaatioiden välillä. Esimerkiksi tuo Ervingin kortti on sellainen, että käytin viime vuoden versiossa vastaavan tasoista korttia samalta pelaajalta ja kyllä niissä tuntuu eroja eri genin peleissä. "Samat" kortit tuntuvat kuitenkin erilaisilta, kun hypättiin PS4-versiosta PS5-versioon. Itse olen viime vuosina huomannut, että "tarvitsen" sellaisen pelin, jossa on joka päivälle jotain puuhaa ja syy käynnistää konsoli ja peli. Nyt kun tuo PES antaa odottaa itseään, niin koris toimii enemmän kuin hyvin sellaisena päivittäisenä pelinä, jonka pariin on joka päivä kiva hypätä.
 
Taisin tuossa aikaisemmin maalailla sellaista skenaariota, etten jaksaisi toista vuotta peräkkäin koripallogrindausta harrastaa, mutta joudun vetämään sanojani takaisin. Ostin eilen, julkkaripäivänä, NBA 2K22:n ja ensimmäisen illan perusteella olen tyytyväinen valintaani. Edellinen vuosi meni PS4-version kanssa, kun en next gen-versiota pelistä viitsinyt sitten uudelle laitteelle ostaa, kun old gen-versio jo oli ja kyllähän tuo next gen-versio on riittävässä määrin erilainen, jotta uuden grindin jaksaa aloitella. Graafisesti näyttävämpi ja graafisesti realistisemman oloinen, gameplay realistisempi, josta tykkään. Vähemmän overpowered korteilla myös pelaaminen on taas kivempaa, kun kaikki ei ole heti 99.

Eilinen meni pelin parissa aika huolella ja MyTeamia ehdin pyöritellä sellaiset 6-7 tuntia siinä. Dominationin ja Triple Threatin aloittelin molemmat siinä markettia pyöritellessäni ja sain aloitusviisikkooni haalittua jo muutaman isommankin nimen. Isoimpana mainittakoon 90 overallin ametisti Julius Erving, jonka nappasin marketista 13,5k. Lisäksi snaippasin 88 overallin rubiinin Isiah Thomasista 2k hinnalla ja ehdin jo evota Jayson Tatumin aloituskortin 89 overallille. Siihen lisänä pari 85 overallin safiiria löytyy myös jo miehistöstä yhden päivän pyörityksellä. Täytyy sanoa, että kyllä tuo grindaaminen ihan kivaa puuhaa on siinä mielessä, kun tasaiseen tahtiin pääsee parantamaan tiimiä ja erilaisia palkintopelaajia tulee tasaiseen tahtiin testattavaksi.

Kyllä noissa peleissä ja korteissa on selvää eroa generaatioiden välillä. Esimerkiksi tuo Ervingin kortti on sellainen, että käytin viime vuoden versiossa vastaavan tasoista korttia samalta pelaajalta ja kyllä niissä tuntuu eroja eri genin peleissä. "Samat" kortit tuntuvat kuitenkin erilaisilta, kun hypättiin PS4-versiosta PS5-versioon. Itse olen viime vuosina huomannut, että "tarvitsen" sellaisen pelin, jossa on joka päivälle jotain puuhaa ja syy käynnistää konsoli ja peli. Nyt kun tuo PES antaa odottaa itseään, niin koris toimii enemmän kuin hyvin sellaisena päivittäisenä pelinä, jonka pariin on joka päivä kiva hypätä.
Itse tilasin Gigantista Xbox Series X-version. Viikonpäivät vielä menee ennen kuin pääsee pelailemaan. Huomasitko ensipelailulla MyTeamissä mitään uutta edelliseen versioon nähden?
 
Itse tilasin Gigantista Xbox Series X-version. Viikonpäivät vielä menee ennen kuin pääsee pelailemaan. Huomasitko ensipelailulla MyTeamissä mitään uutta edelliseen versioon nähden?
Draft-mode ainakin tullut uutta ja lisäksi Triple Threat Offline on muuttunut pistelaskun kannalta. Kun alimmalta tasolta aloittaa, niin 100 pistettä saa antaa vastustajille yhteensä otteluissa ennen, kuin homma nollaantuu. Eli käytännössä toiselle portaalle pääsy on helpottunut, mutta ylimmälle pääsy hieman vaikeutunut. Saa nähdä, paljonko tuo lopulta sitten vaikuttaa.

Ensimmäiset korttikokoelmat ovat myös nyt mielestäni parantuneet aikaisemmista vuosista. Ensimmäinen kokoelma ei ole enää tylsä kasa tämän kauden joukkueita täynnä käytännössä käyttökelvotonta pronssia ja hopeaa, vaan jokaisen joukkueen kokoelmat ovat sekoitus nykyisiä tähtiä ja menneiden aikojen legendoja. Kortit ovat lähinnä 75-90 overall noissa kokoelmissa ja safiirit sekä rubiinit ovat jo nyt kohtuullisen "halpoja" marketissa.

Kengät ovat myös muuttuneet. Nyt niihin saa itse valita bonuksia yksitellen ja rakentaa omille suosikkipelaajilleen juuri sellaiset, kuin haluaa.
 
Draft-mode ainakin tullut uutta ja lisäksi Triple Threat Offline on muuttunut pistelaskun kannalta. Kun alimmalta tasolta aloittaa, niin 100 pistettä saa antaa vastustajille yhteensä otteluissa ennen, kuin homma nollaantuu. Eli käytännössä toiselle portaalle pääsy on helpottunut, mutta ylimmälle pääsy hieman vaikeutunut. Saa nähdä, paljonko tuo lopulta sitten vaikuttaa.

Ensimmäiset korttikokoelmat ovat myös nyt mielestäni parantuneet aikaisemmista vuosista. Ensimmäinen kokoelma ei ole enää tylsä kasa tämän kauden joukkueita täynnä käytännössä käyttökelvotonta pronssia ja hopeaa, vaan jokaisen joukkueen kokoelmat ovat sekoitus nykyisiä tähtiä ja menneiden aikojen legendoja. Kortit ovat lähinnä 75-90 overall noissa kokoelmissa ja safiirit sekä rubiinit ovat jo nyt kohtuullisen "halpoja" marketissa.

Kengät ovat myös muuttuneet. Nyt niihin saa itse valita bonuksia yksitellen ja rakentaa omille suosikkipelaajilleen juuri sellaiset, kuin haluaa.
Hyvä, että jotain muutosta/uutta tullut. Jaksaa taas sitten paremmin aloittaa tuon pelimuodon pelaamisen. Täytyy kirjoitella tuntemuksia, kunhan on päässyt peliin käsiksi.
 
Eikös tätä kannata pelata enimmäkseen yhellä pelaajalla? Kuulemma loistava pelimuoto!

Mutta kyllä oman jenginki luotsaaminen voi olla hauskaa..
 
Eikös tätä kannata pelata enimmäkseen yhellä pelaajalla? Kuulemma loistava pelimuoto!

Mutta kyllä oman jenginki luotsaaminen voi olla hauskaa..
Joo mycareer on omalla hahmolla pelattava pelimuoto. Ainoa mikä siinä itsellä on häirinnyt vanhemmissa peleissä, en ole siis uutta pelannut, mutta tässäkin varmaan sama. Mycareerissa omista joukkuekavereista tulee todella huonoja ja idiootteja. Siellä Lebronit ja muut heittelee avopaikoista rautoihin eivätkä tajua syöttää ym. Itse pitää olla kuin jumala kentällä jos haluaa pärjätä. Muuten mycareer on viihdyttänyt.
 
Joo mycareer on omalla hahmolla pelattava pelimuoto. Ainoa mikä siinä itsellä on häirinnyt vanhemmissa peleissä, en ole siis uutta pelannut, mutta tässäkin varmaan sama. Mycareerissa omista joukkuekavereista tulee todella huonoja ja idiootteja. Siellä Lebronit ja muut heittelee avopaikoista rautoihin eivätkä tajua syöttää ym. Itse pitää olla kuin jumala kentällä jos haluaa pärjätä. Muuten mycareer on viihdyttänyt.
Se vähän riippuu joukkueesta, tunnistan kyllä tuon ongelman vanhoista peleistä. Itsellä NBA2k20:ssa Portlandissa tekoäly toimi loistavasti. Oma hahmo oli playmaker/finisher/rebounds PF!, heittää se ei osannut. Pystyi pelamaan joukkuepeliä ja oman hahmon lisäksi Lillard, McCollum, Nurkic ja Whiteside myös loistivat. Vedettiin sarjakärjessä, toki aina välillä sattui pelejä missä tekoäly jäi vähän "kädettömäksi", varsinkin hyvissä heittopaikoissa. Niissäkin pyrki sitten saamaan sen isoimman pistevastuun vaikka sinne sentterille tai jotenkin muuten muutti peliä.

Eilen hommasin PS Storen alesta NBA2K22, vielä ollaan ihan alussa My Careerissa. Testailin vähän eri buildeja ja lopulta atleettinen C, joka osaa vähän kaikkea valikoitu hahmoksi. Tässä on ainakin gameplayn puolelta sellaisia muutoksia, että vapaat heitot uppoaa käytännössä aina ja haastetut heitot pahemmin ei. Nyt on hieman realistisempaa sekä se auttaa oman puolen tekoälyä, jos pelaa niille hyviä paikkoja . Myös korin lähellä on puolustus parantunut, joten ihan niin ilmaista ei ole paintin dominointi.

Ihan parhaalla tavalla ei lähtenyt ura liikkeelle, kun niukasti hävittiin college turnauksessa ja nyt pitää valita mitä polkua pitkin yrittää saada jalan väliin NBA kentille. Kesäliigan kautta varmaan. Mukavasti ainakin tässä uran alussa variaatiota, kun voi valita miten aloittaa oman uran ja sitten vielä myös omat suoritukset ja onnistumiset näkyvät ratkaisuissa sekä draft mahdollisuuksissa.

Paljon on vielä opeteltavaa, mutta ihan hyvä ettei 60 Ovr pelaaja suoraan painellut NBA draftin kärkeen. Joutuu oikeasti rakentamaan uraa.
 
Viikonloppuna oli marketti siinä pisteessä, että laitoin kerralla avausviisikkoa uusiksi oikein kunnolla: 3 kpl uusia timanttitason miehiä suoraan avaukseen. Kaikkien pitäisi olla tuttuja niille, jotka tätä ketjua ja NBA:ta yleensäkin seurailevat. Kaksi kolmesta nimestä on esitelty täällä jo viime vuoden version aikana, mutta hinnan ja uuden genin version takia otin heidät nyt tänäkin vuonna jengiini mukaan, koska kokemuksesta tiedän, että sopivat omaan pelityyliini ja ovat niminä tuttuja ja mielenkiintoisia.

PG: Chris Paul(92) // Ron Boone(92)
SG: Dwyane Wade(93) // David Thompson(92)
SF: Grant Hill(94) // T.J. Warren(93)
PF: Tom Chambers(93) // Draymond Green(90)
C: Alonzo Mourning(93) // Deandre Ayton(91)

Paul, Hill ja Mourning siis uudet nimet avauksessa ja lisäksi Ayton napsahti ilmaispakasta ja sopii oikein näppärästi tuohon rotaatiosentterin rooliin. Huomionarvoista noissa kolmessa uudessa avausviisikon timanttikortissa on, että jokaisen kortin "todellinen keskiarvo" on oikeastaan korkeampi kuin tuo ilmoitettu overall. Jokaisella kortilla on sen kanteen kirjattu overall, joka näkyy tuossa suluissa ja lisäksi "kortin alla" on vielä erikseen eritelty offense rating ja defense rating. "Todellinen keskiarvo" muodostuu käytännössä noiden kahden keskiarvosta, eikä niinkään kortin kannesta. Nuo kolme uutta ovat siis tarkemmin tutkittuna parempia, kuin mitä päältä näyttää.
 
Kaupungissa on myös iso joulukuusi, mistä itse sain tänään lahjaksi 15,000 VC, jouluisen paidan sekä lasit. Itseäni ei noi MyTeam asiat pelissä pahemmin kiinnosta, pelannut vain MyCareeria.
 
Itte painelen budjettijengillä:

Pg: Dejounte Murray (90)/Eric Snow (89)
Sg: Eddie Jones (91)/James Harden (90)
Sf: Scottie Pippen (94)/Jonathan Isaac (86)
Pf: Aaron Gordon (94)/Evan Mobley (91)
C: Jaren Jackson jr. (93)/Wang Zhi Zhi (89)

Koko jengi tais maksaa hieman yli 50k mt kun nyt palailin myteamin pariin. Aika kulunut nyt lähinnä mynba pelimuodon pelailuun.

2k nba pelejä tullut pelattua kaikkia 2k7 asti.
 
Eilen pelasin kolme matsia onlinessa. Ekassa sain turpiin paljon paremmalta joukkueelta, toisessa tasaisesta pelistä voitto ja viimeisessä 50p rökälevoitto (meni lopussa pelleilyksi vastustajalta joten sen takia noin iso voitto).

Jengi toimii loistavasti. Heittotaitoa löytyy joka paikalta ja puolustus suuntaan ei jää paljolti kakkoseksi. Voin suositella tuota 91 overall Eddie Jonesia lämpimästi, aivan loistava skoraaja halpaan hintaan!
 
Voin suositella tuota 91 overall Eddie Jonesia lämpimästi, aivan loistava skoraaja halpaan hintaan!
Eddie Jonesia ovat kilpailullisestikin pelaavat suositelleet ja aika monessa tiimissä heillä näkyy tuota korttia edelleen penkillä mukana. Jos on todella tiukalla budjetilla liikkeellä, niin ehdottomasti kannattaa harkita hankkimista.
 
Availin pakkoja ja tuli muutama timanttinen nosto aikamoinen tuuri kerrankin. Magic Johnsonin sai 40k mt hintalapulla auctionista. Screenshot_20220113_085030.jpg
 
Uusi kausi ja uudet kujeet.
Pakko kyllä omistautumisesta ja intohimosta lajia kohtaan antaa kaverille 6/5, huikeeta yksinäistä paahtamista sivusta toiseen.

Konsolikorispelejä kohtaan kiinnostus puhdas nolla, mutta oikeiden NBAn pelien isona fanina tulee kyllä käytyä lukemassa aina nippelitiedot menneistä ja nykyisistä tähdistä tästä topicista :D

Keep it going bro!
 
Pakko kyllä omistautumisesta ja intohimosta lajia kohtaan antaa kaverille 6/5, huikeeta yksinäistä paahtamista sivusta toiseen.

Konsolikorispelejä kohtaan kiinnostus puhdas nolla, mutta oikeiden NBAn pelien isona fanina tulee kyllä käytyä lukemassa aina nippelitiedot menneistä ja nykyisistä tähdistä tästä topicista :D

Keep it going bro!
Mukava kuulla, että ilmeisesti maistuu! Muutamaan kertaan olen kyllä miettinyt, että mahtaako näitä sepustuksia kukaan jaksaa lukea ja linkitänkö noita videoita turhaan, mutta ilmeisesti ainakin jotakuta kiinnostaa! Mukava kuulla, että laji noin muuten kiinnostaa, vaikkei videopelinä ehkä niinkään! Itselle koripallo on aikalailla yhtä rakas laji kuin jalkapallokin.

Legendoja ja wanhan liiton pelaajia on mukava keräillä ja olen ainakin yrittänyt tämän vuoden versiossa kerätä eri nimiä kuin viime vuonna. Toki joitain samoja pelaajia on kertynyt, koska keräily on aika riippuvainen toki siitäkin, missä järjestyksessä 2K noita kortteja julkaisee. Esimerkkeinä juurikin Erving ja Bryant, joiden kortteja minulla oli myös viime vuonna. Tosin molemmat kuuluvat myös omiin henkilökohtaisiin suosikkeihin ja omalle Top 15-listalleni, kun kaikkien aikojen koripalloilijoita mietitään, joten mukava ottaa joukkueeseen, kun mahdollista.

Wikipediaa käytän yleensä lähteenä, mutta aika paljon on tullut ihan pelisarjan ulkopuolellakin perehdyttyä NBA:n historiaan ja wanhan liiton pelaajiin, joten sanoisin, että 90+% pelaajista olen tuntenut ja tiennyt ennestään. Wikipedia on näppärä paikka tarkistaa vuosilukuja ja tarkkoja tilastotietoja.

Otan nöyränä ja kiitollisena vastaan kehut!
 
Ylös Bottom