Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 11 [PS3 Hype ja hankintapölpötys]

Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

Ainoa asia mikä tässä ketjussa on pistänyt eniten silmään on se "silmitön viha" vanhoja tuotteita kohtaan ja sitten niillä kokemuksilla jyrätään uusi tuote. No, ei siinä mitään, mutta jos tarkkoja ollaan niin ne "valitukset" kuuluisivat niihin asianomaisiin ketjuihin.

No nimenomaan tätä minäkin olen tarkoittanut, tuntuu, että muut täällä osaavat pukea paremmin ajatukset sanoiksi kuin minä..:rolleyes:;)
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

Tarkoitin enemmänkin EA:n sokeaa haukkumista turhaksi, tyyliin "Kiekkofysiikka paremmaksi" (Millä tavalla!?)

Jokainen jääkiekkopelin nähnyt on varmaan huomannut että kiekko ei jatkuvasti liidä vaakatasossa, vaan yleensä pyörii osuessaan kaukalossa oleviin mailoihin, maalivahtiin, tolppiin, tuomareihin jne. En tarkoita että EA:n kiekkolle olisi mallinnettu vain yksi asento - tottakai se pyörii ja kimpoilee - mutta siitä puuttuu esim. 2k:n kiekon irtonaisuus ja yllätyksellisyys. Ja eikä ongelmana ole pelkästään tuo "pyöriminen" vaan EA:n kiekko tuntuu kulkevan samoja ennustettavia ratoja pitkin. Esim. Voitetun puolustuspään aloituksen jälkeen laukaisen n.5 kertaa pelissä purkukiekon laidan kautta ihan samaa reittiä pitkin vastustajan AI-maalivahdille (joka tietenkin sulkee sen, idiootti kun on).

Esimerkiksi tässä clipissä itsellä ensimmäiseksi pistää silmään kiekon staattisuus:
NHL 11 - Quick Clip #4 - Disallowed Goal
Jos ajatellaan että tuo klippi on saanut inpiraationsa tästä Stamkosin maalista:
Steven Stamkos - Goal of the Year?
Niin huomataan että tosielämässä kiekon liike näyttää vähän erilaiselle :) Ymmärrän tietenkin että peliin tuollaisen mallintaminen on hyvin hankalaa, mutta odottaisin että EA pääsisi silti lähemmäs aitoa asiaa.

Tuon klipin perusteella NHL11:n kiekko ei ole kokenut suuria uudistuksia verrattuna NHL10:een (jossa kiekko oli toki eloisampi kuin aikaisemmin, mutta silti jatkuvasti tuli vastaan tällaista koomailua):
PUCKPHYSICS | EA SPORTS

Minusta on harmi ettei EA tosissaan panosta kiekkofysiikoihin, koska itselleni se on (teleporttailevien maalivahtien kanssa) suurin pelinautinnon pilaaja. Tästä syystä siitä tulee kirjoitettua valivalia tällle foorumille :) Moni muu asia onkin sitten enemmän kuin kunnossa kuten pelattavuus ja grafiikat.
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

En sanonut että kympissä olisi taktista syvyyttä merkittävästi enemmän kuin aiemmin.

Käsittääkseni sanoit tuossa ylempänä, että hitaampi tempo tuo syvyyttä pelaamiseen ja korostaa pelinrakentelun tärkeyttä. Ja NHL10:n tempohan on selkeästi edeltäjänsä hitaampi. Vai ymmärsinkö väärin?

Kuten aiemmin sanoin niin tuo pelaajien hidastaminen ei välttämättä olisi pois pelin yleisestä temmosta, kun sitä sinistä ei saisi tukittua parilla nopealla pakilla.
Nyt saat avata tätä vähän tarkemmin. Hitaammat pelaajat + hitaat syötöt + hitaat vedot = nopeampi tempo peleissä? Jos näin, niin olen kyllä eri mieltä.

Ainoa asia mikä tässä ketjussa on pistänyt eniten silmään on se "silmitön viha" vanhoja tuotteita kohtaan ja sitten niillä kokemuksilla jyrätään uusi tuote.
Asia ei ole näin yksinkertainen. Tässä linkki NHL10:n hypeketjuun, "silmittömän vihan" suorastaan tuntee 09:n jälkeen...

Mielestäni skeptinen asenne on ihan hyväksyttävää, kun näkee mihin suuntaan pelisarja ja suosittu EASHL meni. En minäkään Pirates of the Caribbean 3:sta paljoa odottanut kakkosen jälkeen, vaikka ensimmäinen osa loistava tekele olikin.
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

No siinä tuli skf:tä niin täydellisen upea vastaus, että jos jokainen "valivali" viesti olisi ollut näin hienosti perusteltu ja linkitetty, en olisi ikinä maininnutkaan sanoja "kiekkofysiikka" ja "sokea valitus" samassa lauseessa!:D
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

Asia ei ole näin yksinkertainen. Tässä linkki NHL10:n hypeketjuun, "silmittömän vihan" suorastaan tuntee 09:n jälkeen...

Mielestäni skeptinen asenne on ihan hyväksyttävää, kun näkee mihin suuntaan pelisarja ja suosittu EASHL meni. En minäkään Pirates of the Caribbean 3:sta paljoa odottanut kakkosen jälkeen, vaikka ensimmäinen osa loistava tekele olikin.

Totta ja hyvän työn teet kun opastat vanhaa. Itse en ollut foorumilla tuohon aikoihin ja tuollaisen "lipomisen" olisin itsekin jättänyt vähemmälle. Voi olla, että se odotus 09 jälkeen oli niin kovaa, että kun NHL10 jäikin siitä, niin nyt sitä "traumaa" vielä riittää. :)

Skeptinen asenne on usein pelien yhteydessä toivottavaa (jotta kehitystä tapahtuisi) ja sinun ja muutaman muu harrastamat lisäselvitykset/linkit ovat paikallaan. Se "fysiikat paremmiksi" kun ei ole kovin kattava ja jokainen ymmärtää sen eri tavalla.

E: Ja vaikka foorumin säännöissä kielletään kiitosviestien kirjoitus, niin tässä ohi mennen mainittakoon, että "skf" (laakerimies?) pamauttaa kyllä esimerkkipostauksen pöytään. Ei jää asia epäselväksi eikä "vaaleanpunaisten EA-lasien (mulla päässä?!?)" varjoon. :D
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

Käsittääkseni sanoit tuossa ylempänä, että hitaampi tempo tuo syvyyttä pelaamiseen ja korostaa pelinrakentelun tärkeyttä. Ja NHL10:n tempohan on selkeästi edeltäjänsä hitaampi. Vai ymmärsinkö väärin? Nyt saat avata tätä vähän tarkemmin. Hitaammat pelaajat + hitaat syötöt + hitaat vedot = nopeampi tempo peleissä? Jos näin, niin olen kyllä eri mieltä.
Sanoin että esim. se keskialueen kurvailu vähenee kun sitä siniviivaa ei pysty tukkimaan niin helposti (ja tätä kautta pelin kokonaistempo nousee). Tuon turb... hustlen ansiosta kun pääsee hyödyntämään puolustuksen aukkoja paremmin. Kympissä tuo tukkiminen onnistuu ihan leikiten kun laitaliimaus periaatteessa sulkee isot kaistat laidoilta.

Puhuin lähinnä näiden uudistuksien kokonaisvaikutuksesta peliin(NHL11 keskusteluketjuhan tämä vielä on?), hitaampi normaali luistelunopeus + turbo + väsyminen . Ne yhdessä tuo lisää syvyyttä peliin yms yms.
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

Se olisi jo suuri askel eteenpäin, jos EA saisi pelaajien koot ja sen mukaiset fyysiset ominaisuudet tasapainon luistelunopeuden, ketteryyden, tasapainon, voiman, laukauksen jne. osalta. Se tarkoittaisi siis sitä, että isot pelaajat ovat hitaampia ja voimakkaampia ja laukoisivat kovemmin. Pienet pelaajat olisivat nopeampia mutta heiveröisempiä. Eli jos taklaat kaksimetrisellä ja satakiloisella pelaajalla 170 senttistä ja 70 kiloista pelaajaa, pienemmän pelaajan tulisi lentää kuin rukkanen. Nyt nuo eroavaisuudet ovat aika häilyviä, joten on edullisempaa tehdä pieni pygmitaskuraketti. Vielä kun tällaisen pelaajan tasapainon vetää tappiin, niin sellaista ei meinaa saada nurin millään.

Hauska lisä pelaajan kehittämiseen olisi mailan pituuden valinta. Tämä toimisi hieman samanlailla kuin luistimen terän valintakin. Olisi kolme eri pituista mailaa. Lyhyellä mailalla kiekokäsittely olisi parempaa, mutta laukaus olisi huonompi. Pisimmällä mailalla laukaus olisi parempi, mutta kiekonkäsittely huonompi. Keskipituisella mailalla kiekonkäsittely ja laukaus olisivat keskivertotasoa. NHL09:ssähän mailan jäykkyyden sai valita, mutta se poistettiin NHL10:stä. Tämäkin palauttaminen toisi lisäsyvyyttä pelaajan kehittämiseen ja yksilöimiseen.

Edit. Mitenkähän tuo hustle - napin päällä oleva "vaihde" ilmenee pelatessa? Voiko joku nopeampi "vaihde" jäädä päälle, vai lakkaako napin vaikutus tietyn ajan kuluessa?
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

Pienet pelaajat olisivat nopeampia mutta heiveröisempiä. Eli jos taklaat kaksimetrisellä ja satakiloisella pelaajalla 170 senttistä ja 70 kiloista pelaajaa, pienemmän pelaajan tulisi lentää kuin rukkanen. Nyt nuo eroavaisuudet ovat aika häilyviä, joten on edullisempaa tehdä pieni pygmitaskuraketti. Vielä kun tällaisen pelaajan tasapainon vetää tappiin, niin sellaista ei meinaa saada nurin millään.
Niin siis eikös tämä asia juurikin tule tuohon nhl11 että pelaajan koko vaikuttaa taklauksen voimaan? Jos fysiikka on luotu hyvin mitä lupailevat niin juurin isojyrä versus taskuraketti niin raketti lähtee kuin rukkanen.

Ja tonne ylemmäs taas joku valitteli kiekkofysiikkaa.. Sekin puitu jo miljoona kertaa että se kiekkofysiikka parannetaa seuraavissa versioissa tiedä sitten onko se 12 vai 13, viimeistään jälkimmäinen enivei. Nyt siihen kiekkoon tehdä kuin kevyttä faceliftiä kun keskitytään pelaajien keskinäisen fysiikan kehittämiseen. En minäkään tässä ole valittanu jatkuvasti kun mokeille ei tehdä uutta, koska on jo ilmoitettu että se tulee myöhemmin.
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

Mutta eikös sillon suhteessa pitäisi juuri peli tempoa eli nopeutta nostaa jotta suhteessa "oikeaan" tulisi tilanteita samalla tavalla? Nyt jos vauhti otetaan entisestään pois kun oma ukko väsyy kahden potkun jälkeen niin silloinhan oikeasti niitä tilanteita alkaa tulemaan vain sen 2 kpl per erä? Eikö? Eli kun erät menevät nopeammin kuin "oikeasti" pitäisi myös tapahtumia tulla nopeammalla tempolla jotta se tuntuisi "aidolta" vauhdikkaalta NHL peliltä? Vai...
En vissiin missään vaiheessa ottanu kantaa mitä pitäs asialle tehä, sanoin vaan että realistista siitä ei saa pelin pituuden vuoksi. Ja onhan se selvää että maalilta maalille pitää nopsammin päästä jos halutaan saada ees lähes sama määrä tilanteista mitä oikeassa pelissä.
Ite pelaan lähinnä EASHL pelejä mokkena ja keskimäärin varmaan se 10 vetoa per peli tulee. Realistista? ei vitussa. Pelistä pitäis siis tehä nopeampi mutta pelkkä vauhdin lisääminen kaikkeen ei ole fiksun näköistä eikä enää kivaa. Eli juuri jotain askin kutistamista tarttettas nyt.
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

Ja tonne ylemmäs taas joku valitteli kiekkofysiikkaa.. Sekin puitu jo miljoona kertaa että se kiekkofysiikka parannetaa seuraavissa versioissa tiedä sitten onko se 12 vai 13, viimeistään jälkimmäinen enivei. Nyt siihen kiekkoon tehdä kuin kevyttä faceliftiä kun keskitytään pelaajien keskinäisen fysiikan kehittämiseen. En minäkään tässä ole valittanu jatkuvasti kun mokeille ei tehdä uutta, koska on jo ilmoitettu että se tulee myöhemmin.

Odottavan aika vaan on pitkä.. etenkin kun kilpaileva pelisarja on näyttänyt mitä kunnon kiekkofysiikat ja aidommin pelaavat maalivahdit tuovat lisää. Ei, tämä ei silti tarkoitta että pitäisin enemmän 2k-sarjasta ;) Siellä niitä ongelmia vasta onkin...

Itselleni kiekkofysiikat ovat olleet (samoin kuin maalivahdit) NHL08:sta asti se eniten parannusta kaipaava osa-alue, ja tässä vuosien kuluessa alkaa käydä kärsimättömäksi kun tuntuu että EA:n panostukset pelisarjaan ovat ihan muualla (lisää kuorrutusta kun pohja pitäisi leipoa uudestaan). :)
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

kun tuntuu että EA:n panostukset pelisarjaan ovat ihan muualla (lisää kuorrutusta kun pohja pitäisi leipoa uudestaan). :)
No, kuten tässä nyt on jo jauhettu, niin kyllähän nuo kenttäpelaajien uudet fysiikat nimenomaan ovat sitä pohjan leipomista uuteen uskoon. EA nyt vain valitsi tällaisen järjestyksen kolmivuotissuunnitelmansa toteuttamiseksi.
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

Niin siis eikös tämä asia juurikin tule tuohon nhl11 että pelaajan koko vaikuttaa taklauksen voimaan? Jos fysiikka on luotu hyvin mitä lupailevat niin juurin isojyrä versus taskuraketti niin raketti lähtee kuin rukkanen.

Ja tonne ylemmäs taas joku valitteli kiekkofysiikkaa.. Sekin puitu jo miljoona kertaa että se kiekkofysiikka parannetaa seuraavissa versioissa tiedä sitten onko se 12 vai 13, viimeistään jälkimmäinen enivei. Nyt siihen kiekkoon tehdä kuin kevyttä faceliftiä kun keskitytään pelaajien keskinäisen fysiikan kehittämiseen. En minäkään tässä ole valittanu jatkuvasti kun mokeille ei tehdä uutta, koska on jo ilmoitettu että se tulee myöhemmin.
Mistä nuo löytyy mitä muutoksia/parannuksia on EA lupaillut millekin vuodelle, tai jonkun sortin priorisointilistaa? On päässyt multa vähän ohi. Voitko nakata linkkiä.
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

Taitaa omalta kohdaltani jäädä ostamatta tämän vuoden NHL 11. Grafiikat ovat vuodesta toiseen samat. Tuskin myöskään pari pikku uudistusta tekee pelistä sen koukuttavamman. Dynasty modea ei missään nimessä jaksa pelata, koska sekin on vuodesta toiseen samalla tasolla.

Olisi myös paljon parempi, että uusi EA NHL peli tulisi joka toinen vuosi. Silloin kerkeisivät kunnolla saamaan uudistuksia seuraavaan peliin.
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

Ja tonne ylemmäs taas joku valitteli kiekkofysiikkaa.. Sekin puitu jo miljoona kertaa että se kiekkofysiikka parannetaa seuraavissa versioissa tiedä sitten onko se 12 vai 13, viimeistään jälkimmäinen enivei. Nyt siihen kiekkoon tehdä kuin kevyttä faceliftiä kun keskitytään pelaajien keskinäisen fysiikan kehittämiseen.

Jos en nyt aivan väärin ymmärtänyt, niin eihän skf sanonut, että uusi kiekkofysiikka on saatava peliin ja äkkiä, vaan selvensi, mitä tarkoittaa "kiekkofysiikan parantaminen"..:)

Omasta mielestäni tämä järjestys on parempi, että ensin pelaajien väliset fysiikat kuntoon ja vasta myöhemmin kiekkofysiikat, sillä itseäni ärsyttää paljon enemmän taklausten tehottomuus kuin "kiekon pomppiminen/pomppimattomuus" (vaikka onhan kiekkofysiikka toki muutakin), joitakin bugeja lukuunottamatta..:rolleyes:
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

Olisi myös paljon parempi, että uusi EA NHL peli tulisi joka toinen vuosi. Silloin kerkeisivät kunnolla saamaan uudistuksia seuraavaan peliin.

Niin kauan, kun porukka ostaa pelin joka vuosi, tullaan se myös julkaisemaan joka vuosi. Pelaajat saavat siis syyttää vain itseään siitä, että EA julkaisee urheilupelinsä joka vuosi.

Itsekin tulen todennäköisesti ostamaan pelin joka vuosi, koska eihän tuota EASHL:ää kukaan oikein jaksa enää vanhassa pelissä vääntää uuden mallin tultua...
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

Niin kauan, kun porukka ostaa pelin joka vuosi, tullaan se myös julkaisemaan joka vuosi. Pelaajat saavat siis syyttää vain itseään siitä, että EA julkaisee urheilupelinsä joka vuosi
Näinhän se menee, mutta jos ahistaa ni ostaa sitten pelin joka toinen vuosi niin saa enempi nannaa kerralla ;) No joo tosiaan EASHL pelaamisesta ei taida tokana vuonna sit mitään tulla, mut jos noita höpöhöpö botti pelejä pelaa ni sillon sit voi ostella jokatoinen vuos. Ja onhan se homma semmonen että kyllä se kivempi on joka vuos ostaa ja aina on vähän jotain lisää kun että ois vähän enempi jotain kivaa ja sit oottelet 2 vuotta seuraavaa, ei noi pelit oo niin pitkäikäsiä että sitä jaksas kahtavuotta jauhaa oli siinä sit enempi uutuuksia tai ei.
Ja hiljaa hyvä tulee, parempi tommonen kolmen vuoden proggis ku että laittasivat kaiken kerralla ja peli olisi täyttä bugi paskaa ensimmäiset vuodet kun hiottas niitä ongelmia sieltä.
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

Mistä nuo löytyy mitä muutoksia/parannuksia on EA lupaillut millekin vuodelle, tai jonkun sortin priorisointilistaa? On päässyt multa vähän ohi. Voitko nakata linkkiä.

No, valitettavasti sellaista listaa ei ole eli sun täytyy kahlata esim. tämä ketju läpi, mutta voin nyt ne suurimmat täksi vuodeksi luvatut muutokset mainita. Ja ekassa viestissä on linkki viestiin, missä EA lupailee parannuksia tiettyihin asioihin. Ja pari sivua takaperin on pelinkehittäjien chatista poimittu pääkohdat. Mutta siis:

Pelin fysiikkamoottori meni uusiksi. Tänä vuonna uudistus käsittää ihmisten väliset törmäykset eli mitään liikesarjaa ei ole "valmiiksi animoitu". Pelaajat (=fysiikkamallissa olevat objektit) voivat törmätä toisiinsa joka kerta siis eri tavalla. Maalivahdit ovat vielä uudistuksien ulkopuolella eli niihin ei voi törmätä yms.

Mailat ovat myös tietyissä tilanteissa fyysisiä esineitä eli ne voivat pudota tai katketa ja niitä voi sitten antaa mailattomalle kaverille. Ja kiekko voi muuttaa suuntaa jäällä makaavasta mailasta. Ja tähän liittyen, pelaaminen/kiekon potkiminen ilman mailaa on myös jossain määrin mahdollista.

Aloitusmekaniikka uudistuu. On mahdollista valita monesta erilaisesta tavasta taktiikka, millä kiekon aikoo joukkueelleen saada. Eli vastustajan voi vaikka sitoa tai sitten kiekkoa voi yrittää laukoa tms.

Harhautusmekaniikka uudistuu (tai sitten lisänä eli vanhat veivit saattavat jäädä) siten että pitää painaa aluksi liipaisinta, jonka jälkeen pääsee vasta veivaamaan.

Hustle eli rytminvaihdosnappi eli esim. suoraan luistellessa mahdollistetaan sellainen hetkellinen "turbobuusti", mutta sitä painotettiin,että napin toiminta eroaa "perinteisestä" turbonapista.

Maalienhylkäysanimaatiot. Eli jos epäselvä maalitilanne, niin tuomarit voivat käydä soittamassa "yläkertaan" ja toimia oikeannäköisesti.

Ei nyt taas keksi muita. Sanokaas muut jotain jos/kun jäi puuttumaan. Tai no siis se kolmivuotissuunnitelma on sellainen, että kehittäjätiimi on luvannut saada siinä ajassa pelin kokonaan fysiikkamallinnuksen "piiriin" eli silloin esim. kiekko olisi koko ajan vain mallinnettu objekti, joka pomppisi aidosti. Jäämme odottamaan. :)
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

Itseäni sydäntä lähellä on tuo EASHL:n harjoitusmahdollisuus, yksityiskohtia ei vielä, mutta voi vaikka muita pelaajia odotellessa treenailla kuvioita jäällä :)

Ja samoin pelaajatyypin/stattien muuttamisen helpommaksi teko, ilmeisesti kaikki muutokset sujuvat nyt Edit Playerin kautta, ei enää loikkimista Hockey Shopin ja Edit Playerin välillä.

Omat innostuksen aiheet ovat aika EASHL-painotteisia, ja tietty lisäksi fyysisenä pelaajana tuo fysiikkamallinnus kiinnostaa kovasti :)
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

Ei nyt taas keksi muita. Sanokaas muut jotain jos/kun jäi puuttumaan.

Elikkä tavallaan PELILLINEN uudistushan tämä ei ole, mutta CHL (Canadian Hockey League) on nyt mukana. Muita uudistuksia:
-FIFA:sta tuttu omien tuuletuksien teko esim. voi hypätä laitaa päin
-Pelaajien ja jäällä olevien varusteiden (mailojen) yli voi hypätä. Tämä tapahtuu joko automaattisesti tai manuaalisesti..
-Realiaikaiset pelikatkot

Eipä kyllä muuta mieleen tule, toki jotain pieniä uudistuksia, kuten: Kotijoukkueen maalintekijälle tulee maalin jälkeen valokeila:D:D
 
Ylös Bottom