Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 13 [PS3/X360 Hype ja hankintaveuhkaaminen]

Orou

Moderaattori
Ylläpitäjä
ident3.png


Nimi: NHL 13
Lajityyppi: urheilu (jääkiekko)
Kehittäjä: EA Canada
Julkaisija: EA Sports
Julkaisupäivä: Suomessa 13.09.2012 (EA SPORTS Season Ticketillä 08.09.2012) ja Pohjois-Amerikassa 11.09.2012 (EA SPORTS Season Ticketillä 07.09.2012)
Kotisivut: NHL 13 Hockey Video Game
Facebook: EA SPORTS NHL

Pelin merkittävin uudistus on uusi True Performance Skating -luistelumoottori. Lisäksi pelissä on mukana EA:n mukaan pelaajien ja maalivahtien tekoälyä runsaasti parantava Hockey IQ -ominaisuus. Pelimuotojen määrää on kasvatettu kahdella uudella tulokkaalla, joista toinen on GM Connected, joka on lyhyesti selitettynä Be a GM:n online-versio. Toinen uusi pelimuoto on NHL Moments Live, jossa pelaaja voi pelata uudestaan huippuhetkiä niin kuluneelta kuin tulevaltakin NHL-kaudelta.

Pelissä ei ole mukana uusia liigoja, eikä uusia selostajia.

[video=youtube;M-L0KP2i3eA]http://www.youtube.com/watch?v=M-L0KP2i3eA[/video]

Gameplaytä Winter Classicista:
[video=youtube;j6BXjql4T_E]http://www.youtube.com/watch?v=j6BXjql4T_E[/video]
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

No niin, skill stickhän se sitten oli se ensimmäinen "mullistava" uudistus tämän vuoden painokseen. Olisin kyllä ennemminkin toivonut uutta luistelumoottoria, sen verran kuraa tuo tuppaa olemaan. Muutenkin tuntuu, että NHL 12:ssa on edelleen kaikki pielessä. Tekoäly on turhauttavan surkeaa, syötöt (etenkin lättysyötöt) huonosti toteutettuja, maalivahdit edelleen suoraan NHL 07:sta, taklaukset epärealistisia muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta.

Nyt kun on tullut seurattua taas jääkiekkoa televisiosta MM-kisojen takia, huomaa miten eri maailmasta oikea hoki on verrattuna EA Sportsin virtuaalilätkään. Pelistä puuttuu lähes kaikki oikean lätkän elementit. Käsittääkseni NHL 13 on nyt kaikkein valmein versio tämän sukupolven konsoleilla, jonka jälkeen aletaan pikku hiljaa siirtymään jo uuteen "generationiin". Kova homma on pojilla edessä, jos meinaavat saada tästä pelistä ns. "valmiin" tekeleen.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Mitäs täällä hölmöillään. Molemmat trailerit ovat käytännössä identtiset. Missään ei myöskään tietääkseni puhuta, että uudistus on Skill Stick? Se ei olisi edes uudistus, koska tämä julkistettiin jo 07, kuten teaser osoittaa.

Ilta-Lehti vain tulkitsi videon väärin ja luuli sen tarkoittavan Skill Stickiä. Voin toki olla väärässä, mutta näin minä asian näen. Korjatkaa toki.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Mitäs täällä hölmöillään. Molemmat trailerit ovat käytännössä identtiset. Missään ei myöskään tietääkseni puhuta, että uudistus on Skill Stick? Se ei olisi edes uudistus, koska tämä julkistettiin jo 07, kuten teaser osoittaa.

Ilta-Lehti vain tulkitsi videon väärin ja luuli sen tarkoittavan Skill Stickiä. Voin toki olla väärässä, mutta näin minä asian näen. Korjatkaa toki.

Itse tulkitsin tuon niin, että viiden vuoden Skill Stick - projekti, johon käytännössä koko EA Sportsin NG-lätkä on perustunut, on nyt saavuttanut sen viimeisen ja parhaimman version. Eli Skill Stick lyötäisiin tämän vuoden versioon ns. "lukkoon". Tiedä sitten mitä tuo uusi, paranneltu skill stick tuo tullessaan. Toivottavasti uusittu luistelumoottori liittyisi asiaan jotenkin ja kiekko eläisi jatkuvasti lavassa. Varmasti voidaan odottaa myös rutkasti uusia harhautuksia / mailan ja kiekon käsittelyä, jos nyt siis on uskomista tähän Iltalehden lööppiin.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Itse tulkitsin tuon niin, että viiden vuoden Skill Stick - projekti, johon käytännössä koko EA Sportsin NG-lätkä on perustunut, on nyt saavuttanut sen viimeisen ja parhaimman version. Eli Skill Stick lyötäisiin tämän vuoden versioon ns. "lukkoon". Tiedä sitten mitä tuo uusi, paranneltu skill stick tuo tullessaan. Toivottavasti uusittu luistelumoottori liittyisi asiaan jotenkin ja kiekko eläisi jatkuvasti lavassa. Varmasti voidaan odottaa myös rutkasti uusia harhautuksia / mailan ja kiekon käsittelyä, jos nyt siis on uskomista tähän Iltalehden lööppiin.

Itse tulkitsin, että NHL mullisti sarjan Skill Stickillä 07 -versiossa. 13 -versiossa taas olisi uusi tähän verrattavissa oleva mullistus NHLssä.

Mutta EA osaa kyllä paisutella. Viime vuonna huikea ja pitkään pantattu "Huge Announcement" oli muutama ikääntynyt "legenda"..

No eiköhän se ala selviämään vähitellen..
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Ilta-Lehti vain tulkitsi videon väärin ja luuli sen tarkoittavan Skill Stickiä. Voin toki olla väärässä, mutta näin minä asian näen. Korjatkaa toki.
Noinhan se juuri on. Iltalehden ammattitaitoiset nettitoimittajat katsoivat tuon ensimmäisen teaserin, ja luulivat sen tarkoittavan sitä, että tuo Skill Stick nyt sitten olisi olevinaan joku uusi juttu. Aloitusviestiin sen laitoin ihan vitsinä, kun sattui silmiin Iltalehden sivuilla osumaan.

edit: Toinen teaser on ulkona, eikä sekään toki vielä paljasta, mistä on kyse. Mainostaa vain, että NHL 11 oli ensimmäinen joukkueurheilupeli, jossa oli "aidot fysiikat". Niiden aitoudesta voidaan sitten olla monta mieltä.

[video=youtube;JzSJ-oOLeGw]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=JzSJ-oOLeGw#![/video]
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]


Juu jotenkin ajattelin kanssa, että videosi oli sarkasmia, mutta kun crazy-boy otti tämän todesta.. :)

Toisen trailerin jälkeen tuli jo jotenkin pettynyt olo. Joka kerta kun EA mainostaa jotain suurin sanoin, se on mennyt aina jotakuinkin pieleen tai ollut oikeasti marginaalinen ja kaikkien mielestä "surkea" uudistus hypeen verrattuna.

NHL 13 piti olla fysiikkamoottori valmiina, tämä on siis varmaan yksi osa-alue jota parannetaan. Toinen, jota Rammari kehittää on "varmojen maalien" poisto. Tämä kielii siis maalivahtipelin parannusta.

Jotenkin olen silti pessimistinen asian suhteen ja pelkään floppia.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Mikä tuossa part 2 videossa pistään silmään on tuo 0:20 kohdalla oleva käännös Islanders/Oilers pelaajalla, vaikka ei se nyt näytä loppujen lopuksi kovinkaan "uudelta". Mutta pistää miettimään että saataisiinkohan kunnon ketteryys tähän peliin, että voisi pyöriä ja hyöriä lantioavauksineen ja ynnä muiden käännösten kanssa. Ois kiva saada "jatkuva pyörähdys" harhautus eikä sellaista jossa pelaaja pysähtyy melkein kokonaan, tuosta noin vielä kierros loppuun niin olis aikaa cool eli vähän uudenlainen spin'o'rama. Toivottavasti nyt ei liikaa panosta tuohon luisteluun, maalivahtipeli on mielestäni tärkein.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Nyt jätkät ihan oikeasti. 4 KUUKAUTTA aikaa julkaisuun ja täällä aletaan taas odottelemaan kuuta taivaalta. Hiukan nyt järki käteen kaiken tämän hössötyksen kanssa. Luuleeko joku vielä että asiat muuttuu yhdessä vuodessa jotenkin mullistavasti virtuaalilätkän osalta. Näkisin että ei muutu, niin kauan kuin EA saa väkertää yksinään ilman kilpailijaa.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Nyt kun on tullut seurattua taas jääkiekkoa televisiosta MM-kisojen takia, huomaa miten eri maailmasta oikea hoki on verrattuna EA Sportsin virtuaalilätkään.

Älä saakeli sekota MM-kisoja tähän peliin!!! :D Katsoisit NHL:n pudotuspelejä mitkä ovat meneillään,siltä se jääkiekko näyttää ja pelikin on NHL13,ei siis MM-2013..jos et usko niin vertaappa! ei pahalla mut mun mielestä tästä tulee ihan kuraa jos MM-kisoista kopioidaan yhtään mitään...
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Nyt jätkät ihan oikeasti. 4 KUUKAUTTA aikaa julkaisuun ja täällä aletaan taas odottelemaan kuuta taivaalta. Hiukan nyt järki käteen kaiken tämän hössötyksen kanssa. Luuleeko joku vielä että asiat muuttuu yhdessä vuodessa jotenkin mullistavasti virtuaalilätkän osalta. Näkisin että ei muutu, niin kauan kuin EA saa väkertää yksinään ilman kilpailijaa.

Tätä peliähän on kehitetty 3 vuotta välillä julkaistaen aikaansaannos kyseiseen päivään asti. Ja mikäli nyt ovat (kuten moni kirjoittanut omissa blogeissa) jatkaneet kyseistä peliä ilman korjauksia,odotettavissa on erittäin buginen peli...moni on sanonut että pelin tekijät ovat olleet hiljaa,koska ovat joutuneet tekemään tätä 3 vuoden projektia JA korjaamaan noita vikoja edellisestä versiosta tänä vuonna,mikä ei ollut alkuperäinen suunnitelma,se kertoo miksei mitään suurempia päivityksiä yms. ole tullut...mutta moniko tuohon uskoo,itse olen vähän siinä ja siinä,itse pelihän näyttää mistä on kyse kunhan se ilmestyy.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Crazy-boyn tekstiä lukiessani muistin viimein kertoa sen, että monesti kun olen miettinyt pelaamista NHL 12:n ja FIFA 12:n välillä, olen laittanut jälkimmäisen levyn koneeseen. Miksikö? Just sen takia, että NHL-pelisarja ei muistuta lähes ollenkaan oikeaa jääkiekkoa, toisin kuin vastaavasti FIFA oikeaa jalkapalloa. Änärissä on aina ne tietyt maalintekotavat, joista yleisin on se perus one-timer puolenvaihdon kautta. FIFAssa taas keinoja maalintekoon on monia, ja änärin tulisi monessa asiassa ottaa heiltä oppia.

Toivottavasti NHL 13 palauttaa taas uskon siitä, että virtuaalijääkiekko voi näyttää oikealta lätkältä. Odotukset tosin taitavat tälläkin kertaa olla liian suuret.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Mr. Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]
Crazy-boyn tekstiä lukiessani muistin viimein kertoa sen, että monesti kun olen miettinyt pelaamista NHL 12:n ja FIFA 12:n välillä, olen laittanut jälkimmäisen levyn koneeseen.

Mulla on vähän sama juttu...menee tuo Gran Turismo 5 koneeseen nykyään useammin kuin änäri...

Kuitenkin,olen niin "jumissa" tuohon Be A Pro:hon,et pakko sitä on ajan kuluksi pelata...
Jospa seuraavassa pelissä saisi aloittaa oman uran vaikka sm-liigasta,nyt toteutui tuo ns. haave,et alottaa juniorisarjasta...

Vähän tuota omaa NHL-pelailua,urasta ei oikein voi puhua:

Olen alottanut nyt 4 kertaa Be A Pro:n ja joka kaudella pelattu nhl:ään asti kunnes on tapahtunut joku maaginen bugi ja vienyt ilon koko touhusta tms.

Ekalla kerralla se oli tuo perstaklaus,kertakaikkian pystyi taklaamaan yli 400 kertaa kaudessa,mikä oli hyvin epärealistista,sit tuli joku päivitys ja uusiksi koko touhu...

Tokalla kerralla peli jäätyili ihan törkeän paljon kunnes keksin tuon tallennus-jutun millä sen voi ohittaa,eli tallentaa aina ennen kuin menet "pelaa seuraava ottelu" jne...

kolmannella kerralla mun kiekkokortti jumitti tokalla nhl-kaudella tähtipelaajan 2. tasoon,ei siis millään edennyt vaikka kaikki saavutukset yms. oli kohdallaan,epäilin sen johtuvan onlinessa pelailusta ja kun sitä kautta oli parannuspaikat kaikki auki...silloin selvisi että kun avaat yhdenkin parannuspaikan onlinessa,ne menevät ns. jumiin,jolloin bap:ta pelatessa niitä ei saa auki,vaan ne pitää avata onlinessa,samoin kiekkokortti pitää saada Legenda 3 jos meinaa offlinessa saada saman kortin...tämän älysin kun tuo jumitti juuri siihen kohtaan jossa mulla oli eashl:ssä pelit meneillään.
Samaan syssyyn tuli seuraavanlainen bugi: pelasin yhdessä kaudessa 134 peliä ja tein niissä 100 maalia ja syötin muistaakseni 186...yhdellä kaudella pelin mukaan,mut tilastot oli kyllä normaalisti katkennut 82 peliin/kausi :D sillon aukesi myös nuo legendojen merkkipaalut,mikä oli varsin hölmöä...

No nyt neljäs on sitten noista kaikista oppia ottaen ihan puhtaalta pelin omalta pohjalta alotettu,ainoa et uusin normaali päivitys (poistaa mm. ne hirveät perstaklaukset) ja rosterit jostakin kuukauden takaa...Enkä muuten laita nettikaapeliakaan kiinni kun tätä pelaan sattuneista syistä...nyt 3:s kausi OHL:ssä just alko ja saas nähdä..pelaan siihen tokan kauden alkuun jossa jumitti viimeksi tähtipelaaja 2. kohdalla vähintään...Vi**u jos vielä tulee sama,niin on kyllä ihme peli...
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Kyllä tähän on saatava se beapro uran aloitus jostakin eliitti liigasta.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Periaatteessa olen itse pitänyt paljonkin NHL 12:sta, joka on sarjan kiistatta paras peli. Toki se muistuttaa hyvin vähän oikeaa jääkiekkoa, mutta virtuaalilätkäpeleistä lienee silti ollut se paras vaihtoehto (no, nhl 2k10 on fysiikoiltaan ja tekoälyltään parempi, mutta häviää niukasti kokonaisuudessa). Kaksi asiaa, mitä eniten kaipaisin 13:een, ovat orgaanisuus sekä aito kaukalon koko sekä NHL:ään että eurosarjoihin. On aivan käsittämätöntä, että EA pilaa kokonaan esim. maajoukkueilla tai SM-liigajoukkueilla pelaamisen sillä, että kaukalo on järkyttävä, täysin epärealistinen lentokenttä! Oikeastaan kuvio pitäisi mennä siten, että nykyinen NHL-kaukalon koko sopisi melkein suoraan eurooppalaiseksi kentäksi, ja NHL:ään sitten EA:n täytyisi pienentää nykyisestä jonkin verran. Tämä veisi pelin intensiivisyyden ja realismin uudelle tasolle. Totta kai uudistus edellyttäisi fysiikoiden parantamista edelleen. Mutta eikö fysiikkamoottorin pitänytkin olla ns. valmis tämän vuoden versioon?

Eniten EA:n lätkä kärsii pelitapahtumien kliinisyydestä ja ennalta-arvattavuudesta, vaikkakin 11- ja 12 -versiot toivat asiaan pienoista parannusta uuden taklausmoottorin ansiosta. Samoin kiekkofysiikka on edelleen ankealla tolalla verrattuna 2k-sarjaan, kuten tietysti maalivahdit (olenko ainoa jolle ei kertaakaan ole syntynyt kunnon illuusiota, että maalilla pelaisi edes välttävästi omilla aivoillaan ajatteleva äijä, vaan pelkkä ohjelmoitu, skriptattu robotti, joka ei osaa edes niin yksinkertaista juttua kuin kiekon hakemista maalin takaa?). Tiettyjä osatekijöitä ajatellen EA Sportsin tekele on edelleen melkoinen irvikuva oikeasta jääkiekosta, vaikka se yrittää korealla pinnallaan ja runsaalla sisällöllään viestittää muuta. Käsittääkseni myös tekijät ovat siinä uskossa, että heidän tuotoksensa edustaa kiekkopelien loisteliasta kärkeä, ja tekeehän se toki sitä, kun kilpailua ei ole. Lisäksi EA takoo voittoa huolimatta siitä, millaisia heidän pelinsä ovat.

En henkilökohtaisesti jaksa uskoa, että NHL 13 parantaa aidosti yhtäkään isoa ongelmaa. Tekijöiden fokus on yhä liikaa epäolennaisuuksissa sen sijaan, että he keskittyisivät hiomaan perusasioita kuntoon. Jo mainitsemani kaukalon liian iso koko aiheuttaa itselleni monenlaista ärsytystä, kuten sen, että aivan liian harvoin kiekko liukuu purettaessa päätyyn asti, toisin kuin oikeassa kiekossa. Pitkiä kiekkoja tulee äärimmäisen harvoin johtuen siitä, että kiekkoon on vaikea saada kunnolla liikettä muuten kuin lämäämällä kovaa. Lisäksi tekoälyjannut napsivat koviakin purkukiekkoja ilmasta kuin supermiehet. Myös jäähyt ovat iso vitsi. Itse pelaan kovimmalla vaikeustasolla (offlinea), ja vaikka usein hallitsen otteluja, tekoälyvastustaja saa jäähyjä ehkä kerran kolmessa pelissä, vaikka tasot on asetettu maksimiin.

Katsotaan nyt, millaista informaatiota sieltä EA:n päästä alkaa tipahdella. Tuskin faneja on hirveästi taaskaan kuunneltu, vaan uudistuksia hehkutetaan tyyliin "mullistava mini-game: voit valita pelaajiesi juomapullon värin ja vaikuttaa näin heidän suoritustasoonsa!".
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Eikös jossain NHL 12 trailerissakin hehkutettu "jopa kolmen pelaajan törmäyksiä/taklauksia"? Enpä oo sellasta huomannu sitte itse pelissä... :D Maalivahteja ehdottomasti pitäis parantaa, eikä todellakaan vähän. Toivoisin että se ois se "mullistava uudistus", mutta kun NHL 12 mullistava uudistus oli 20 uutta pelaajaa, niin en oikeen jaksa uskoa että sieltä tulee taaskaan mitään oikeaa uudistusta.Ja free 4 all pitäis saada takasin, vaikkei se kovin nannaa oliskaan, kun taklaukset kusee pahasti. Jos joku vähän pienempi kaveri tulee täyttä vauhtia ja yrittää taklata vaikka Charaa niin chara jatkaa matkaa ja toinen jätkä vähän heilauttaa käsiään ja pysähtyy. Jäähyjäkin pitäs parantaa, niitä tulee mistä sattuu ja joskus ei mistään. Meeppäs onlineen ja koita paljon saat jäähyjä, yhtäkkiä niitä ei saa enään mistään... :D
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Itselle ja varmasti monelle muullekin tärkein päivitys olisi verkkoyhteyden parantaminen. Esim nimenomaan tuomalla uusi serverikeskus Ruotsiin. Täten paranisi ping joka itselläni on hulppeat ~50ms Britteihin 24/2 kaistalla, jossa lähin EA-servukeskus sijaitsee. Ruotsiin taasen toimii n. 8ms, paremmin jopa kuin Suomen sisällä.

Enkä vieläkään ymmärrä miten kerhopeleissä 6vs6 yhteys voi olla NIIN erilainen verrattaessa 6vs6 sparripeleihin. Täysin käsittämätöntä että sparrissa peli toimii AINA kuin unelma vaikka jenkkejä olisi mukana. Kerhoa pelatessa 6vs6 suomijengiä vastaan täyttä tuskaa, joskus jopa kahta sekuntia viivettä, ei toki aina, mutta todella iso siivu peleistä.

Mitä traileriin tulee niin jotain "mullistavaa" sieltä on tulossa, ja itse tulkitsen että nuo lopun luistelut ja kaartelut liittyvät fysiikkamoottoriin hyvin vahvasti. Ja neljä kuukauttahan hujahtaa ohi todella nopeasti, kesä varsinkin on sellaista aikaa että viikko tuntuu muutamalta tunnilta (siis mikäli käytte ulkona).
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Jatkan vielä hieman edellistä viestiäni: en aio hankkia NHL 13:a, mikäli kaukalon kokoa ei muuteta etenkin eurooppalaisten liigojen kohdalla aidommaksi. Mikä siinä voi olla niin vaikeaa, onhan FIFA:ssakin realistisen kokoinen jalkapallokenttä? Vaihtoehtoisesti esim. SM-liiga- tai maajoukkueilla pelatessa täytyy pystyä valitsemaan halutessaan NHL-kaukalon koko. Mikäli näin ei tapahdu, jatkan 2k10:n (ja ehkä myös 12:n) parissa, ja jätän EA:n sarjan kokonaan hyllyyn.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Ja free 4 all pitäis saada takasin, vaikkei se kovin nannaa oliskaan, kun taklaukset kusee pahasti. Jos joku vähän pienempi kaveri tulee täyttä vauhtia ja yrittää taklata vaikka Charaa niin chara jatkaa matkaa ja toinen jätkä vähän heilauttaa käsiään ja pysähtyy.

Tosiaan Free 4 All olisi oikein mukava pelimuoto. Todennäköisesti EA kuitenkin lisää maksullisen DLC:n hintaan "5€" Storeen/Markettiin, ahneita kun kerta ovat.

Tuosta taklausjutusta. Meinaatko, että Charan pitäisi kaatua esimerkiksi Giontan taklauksesta vai sitä, että Gionta lentäisi itse kun lähtee taklaamaan Charaa? Kannattaa huomioida, että harva kuitenkaan pystyy täysillä vauhdeillakaan taklaamaan Charaa kumoon. Esimerkiksi Ovechkin yritti täysillä vauhdeilla taklata Charaa viime olympialaisissa lukuisia kertoja ja ainoa kerta kun Chara kaatui oli kun taklaus haiskahti kyynärpäätaklaukselta/ryntäämiseltä. Lisäksi on huomioitava, että "oikeita" taklaajia NHLssä on aika vähän. Yleensä taklaukset ovat heikkoja tönäisyjä ellei asialla ole kategoriaa Rinaldo tai Brown. Esimerkkinä Gionta ei käytännössä taklaa koskaan kuten harva muukaan pienempi taitopelaaja. Ja jos taklaavat he juuri kuten mainittua tönäisevät heikosti vastustajaa tai saavat vastustajan päätylautoihin suht' kovaa, mutta eivät todellakaan tapa vastustajaa kumoon.

Muutenkin taklaaminen on liian helppoa. Oikeasti jääkiekossa ei nähdä kuin äärimmäisen harvoin avojäätaklauksia. Edellinen tämän "ammattilainen" Scott Stevens kun on eläkkeellä. Toki näitäkin nähdään "taklausexperteiltä", mutta aika usein nämä johtavat suihkukomennuksiin ja nämä avojäätaklaukset ovat seurausta aikaisemmasta tilanteesta (kosto) tai esimerkiksi paikalliskamppailusta (viha). Mutta kuten mainittua ei aina ja nämä tosiaan ovat harvinaista herkkua verrattuna jatkuvaan avojääpommiin jota NHL 12 simuloi.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Tosiaan Free 4 All olisi oikein mukava pelimuoto. Todennäköisesti EA kuitenkin lisää maksullisen DLC:n hintaan "5€" Storeen/Markettiin, ahneita kun kerta ovat. Tuosta taklausjutusta. Meinaatko, että Charan pitäisi kaatua esimerkiksi Giontan taklauksesta vai sitä, että Gionta lentäisi itse kun lähtee taklaamaan Charaa? Kannattaa huomioida, että harva kuitenkaan pystyy täysillä vauhdeillakaan taklaamaan Charaa kumoon. Esimerkiksi Ovechkin yritti täysillä vauhdeilla taklata Charaa viime olympialaisissa lukuisia kertoja ja ainoa kerta kun Chara kaatui oli kun taklaus haiskahti kyynärpäätaklaukselta/ryntäämiseltä. Lisäksi on huomioitava, että "oikeita" taklaajia NHLssä on aika vähän. Yleensä taklaukset ovat heikkoja tönäisyjä ellei asialla ole kategoriaa Rinaldo tai Brown. Esimerkkinä Gionta ei käytännössä taklaa koskaan kuten harva muukaan pienempi taitopelaaja. Ja jos taklaavat he juuri kuten mainittua tönäisevät heikosti vastustajaa tai saavat vastustajan päätylautoihin suht' kovaa, mutta eivät todellakaan tapa vastustajaa kumoon. Muutenkin taklaaminen on liian helppoa. Oikeasti jääkiekossa ei nähdä kuin äärimmäisen harvoin avojäätaklauksia. Edellinen tämän "ammattilainen" Scott Stevens kun on eläkkeellä. Toki näitäkin nähdään "taklausexperteiltä", mutta aika usein nämä johtavat suihkukomennuksiin ja nämä avojäätaklaukset ovat seurausta aikaisemmasta tilanteesta (kosto) tai esimerkiksi paikalliskamppailusta (viha). Mutta kuten mainittua ei aina ja nämä tosiaan ovat harvinaista herkkua verrattuna jatkuvaan avojääpommiin jota NHL 12 simuloi.
Siis että tapahtuis ees jotain. Lentäähän ne pyllylleen pleksin taklaamisestakin. Ja sitte ku jotain taklaa kunnon vauheilla niin molemmat vaan vähän nytkähtää. Ja eiköhän se Charakin kupsahtais tollasist taklauksist mitä NHL 12 tehää. ;)
 
Ylös Bottom