Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 14 [Hype ja hankintalässynlää]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Orou
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: NHL 14 [Hype]

Tämän viestin tarkoitus on kysellä teidän mielipidettänne voisiko tälläinen liiga toimia ja erityisesti osoittaa kiinnostustanne tästä jos oikeasti on kiinnostusta tälläistä liigaa kohtaan. Muista säännöistä ja komissaarista yms. voidaan sopia myöhemmin ja odotellaan nyt mitä uudistuksia NHL 14 tuo GMC tullessaan. Olen myös kaavaillut että jos täältä KonsoliFinistä ei saada 30 joukkuetta kasaan niin mikä estää meitä kutsumasta myös muiden foorumien joukkueita mukaan jos kiinnostusta sieltä löytyy (Jatkoaika, Futisforum...).

Paperilla hyvä idea, ja jos vain voisi toimia, niin olisi varmasti viihdyttävää. Valitettavasti tuo vain ei voi toimia, ei Suomen sisällä, ja haastavaa olisi, vaikka mukaan otettaisiin koko maailma.

Ensinnäkin Suomesta ei 30 EASHL-joukkuetta saa kasaan missään tapauksessa liigaa varten. Erittäin epätodennäköistä se olisi silloinkin, vaikka kummankin konsolin pelaajat voisivat pelata yhdessä. Yhden turnaukseen osallistuvan joukkueen kasaamiseenhan ei riitä edes ne viisi, tai kuusi, pelaajaa, vaan vähintäänkin muutaman varapelaajan sisältyminen joukkueeseen on pakollista, jos tosiaan halutaan saada pelejä pelattua. Toki idea bottivahdeilla pelattavista peleistä pitää myös hylätä, jos edes teoriassa haluaisi saada tarvittavat joukkueet kasaan. Kovin montaa ei nimittäin EASHL kilpailumielessä bottivahdeilla nappaa. Lisäksi vaikka joukkueet olisivatkin kasassa, niin 30 EASHL-joukkueen liigan ylläpitäminen on helvetin vaikea homma. Kesken kaiken lopettajia tulisi takuuvarmasti useampia. Mitä enemmän pelejä liigassa, sitä enemmän lopettajia, ja jo pelkästään 30 yksittäisen pelaajan liigan vieminen loppuun ei ole ihan helppoa.

Normaaleille ja kohtuullisen merkityksettömille EASHL-peleille toki on ollut vaihtoehto jo NHL 09:stä lähtien erilaisten suurempien ja pienempien 6vs.6-turnausten ja -liigojen muodossa, ja Euroopan osaltahan EASHL-joukkueiden paremmuudesta on kilpailtu useamman vuoden ajan avoimessa parhaimmillaan ylikin 30 joukkueen liigassa, jota hallinnoidaan sille erikseen omistettujen nettisivujen ja foorumeiden kautta. Enempää en tuota kuitenkaan mainosta, sillä kyseisen liigan säännöt ja rangaistukset riippuvat siitä, mitä joukkuetta edustat tai olet edustanut. Vaikka itse en olekaan tuosta puuhastelusta joutunut kärsimään silloin niinä kertoina, kun liigaan osallistuin, niin täyttä paskaahan se on. Toki on ihan hieno saavutus, että tuollaista liigaa edes ylipäätään ollaan pystytty pitämään yllä.

edit:

Kansikuvakisan voittaja on julkistettu:
[video=youtube;i_C77yDKjPI]http://www.youtube.com/watch?v=i_C77yDKjPI&feature=youtu.be[/video]

Kannessa on:
Martin Brodeur

edit2:

Vielä tuosta MrRekolan kaavailemasta GM Connected -liigasta sen verran, että jos siinä luovuttaisiin pelaajamääräsäännöstä, eli pelejä saisi pelata 2-6 pelaajalla, niin se tietysti helpottaisi sitten hommaa. Vaikka niin, että se joukkue, joka saa vähemmän pelaajia kokoon otteluun, määrittäisi myös vastustajien pelaajien määrän, jolloin kummallakin joukkueella olisi kuitenkin yhtä monta ihmispelaajaa. Toinen joukkue saisi sitten päättää käytettävät pelipaikat, tai voitaisiin halutessa määrätä, että maalivahdin tulee kaikissa peleissä olla ihmispelaaja. Tämä tarvittavan pelaajamäärän reilu vähentäminen tekisi 30 joukkueen kasaan saamisesta mahdollista, vähentäisi lopettavia joukkueita sekä helpottaisi sopivien peliajankohtien löytymistä. Samalla se toki veisi kaiken niin sanotun vakavasti otettavuuden pois, eikä enää mistään "paras voittaa" -hommasta voisi puhua, kun eri pelit olisivat vertailukelvottomia toistensa kanssa erilaisten pelaajamäärien takia, eikä kyllä esimerkiksi 2vs.2 kummoista EASHL:ää tietenkään ole. Siten tällainen liigahan ei enää tosin vastaisi sitä alkuperäistä mainitsemaasi tarkoitusta, eli korjausta niille merkityksettömille EASHL-peleille ja playoff-voitoille, mutta ainakin sen liigan voisi kuitenkin mahdollisesti saada pystyyn ja hauskaakin voisi olla.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: NHL 14 [Hype]

Hei!

Mielessäni on pyörinyt jo pitkäänidea jota toivon suuresti että kukaan ei ole sitä jo täällä esittänyt, sillä silloin työni olisi mennyt täysin hukkaan.Asiaan... eli ajatuksena olisi GM Connected liiga, johon osallistuisi 30 EASHL-joukkuetta. Ainakin omasta mielestäni tämä toisi huimasti enemmän kilpailuhenkisyyttä ”kerhopelaamiseen”, koska välillä tuntuu että mikä on EASHL:n pointti kun pelaat kuukauden huimanmäärän pelejä, joiden jälkeen tulee pudotuspelit, jotka ovat viimeistään neljän pelin jälkeen ohi. Ja mitä saa voitosta? Noviirin kattoon mikä näkyy ennen peliä seuraavan kuukauden ajan.Tiedän että jotkut epäilevät että eikös GMC ole myös yhtä turhaa kun et saa voitosta kuin sen animaation viimeisen finaalin jälkeen. Kyse onkin siitä että GMC pelaajat joutuisivat käyttämää nerilaisia pelaajia ja GM joutuisivat suunnittelemaan oikeasti rosteriaan miten rakentaa se tietyille pelaajille omassa joukkueessaan. Tässä olisi myös se hyvä puoli että näistä kolmestakymmenestä joukkueesta ratkeaisi se oikeasti paras sillä minulla on kokemuksia EASHL eliitin pudotuspeleistä johon vastaan ontullut Amatööri-playoffien joukkueita. Tuntuiko se oikealta voitolta? No ei tuntunut.


Jos liiga saataisiin nyt pystyyn niinse alkaisi noin pari viikkoa NHL 14 ilmestymisen jälkeen.Pelattaisiin 5v5 (ilman ihmismaalivahteja), mikä valitettavasti karsii osan joukkueista varmasti pois, mutta totuushan se on että ihmismaalivahdeilla pelattaessa maalivahtien merkitys vähenisi huomattavasti. Esimerkkinä Montreal ja Carey Price. Mitä järkeä on joukkueen jolla on hyvä ihmismaalivahti pitää Pricen tasoistamaalivahtia rosterissa kuluttamassa palkkaa kun huonommallakin veskalla pärjää aivan samalla tavalla. Olen myös sitä mieltä että 30 ”kerhoa” on samalla maksimi ja minimi määrä joukkueita sillä jos joukossa on yksin AI:n ohjaama joukkue niin tietyt joukkueet saavat siitä varmasti etua. Säännöistä voidaan puhua myöhemmin uudelleen, mutta se on minun esittämässä ideassa varma että: ehdoton ei fantasydraftille, loukkaantumiset japalkkakatto päällä.


Tämän viestin tarkoitus on kysellä teidän mielipidettänne voisiko tälläinen liiga toimia ja erityisesti osoittaa kiinnostustanne tästä jos oikeasti on kiinnostusta tälläistä liigaa kohtaan. Muista säännöistä ja komissaarista yms. voidaan sopia myöhemmin ja odotellaan nyt mitä uudistuksia NHL 14 tuo GMC tullessaan. Olen myös kaavaillut että jos täältä KonsoliFinistä ei saada 30 joukkuetta kasaan niin mikä estää meitä kutsumasta myös muiden foorumien joukkueita mukaan jos kiinnostusta sieltä löytyy (Jatkoaika, Futisforum...).


PS. Kysymyksiä saa esittää ja vastaan niihin mielelläni!


Kiitos älkää kiinnittäkö huomiota kielioppivirheisiin!

Tälläinen liiga oli muistaakseni pystyssä NHL 13 alkuaikoina? Ei toiminut, koska tuli liikaa hommia yhden miehen harteille muistaakseni. Pelaajia oli ainakin 100+
 
Vastaus: NHL 14 [Hype]

Kerhon kapteenin vastuullahan tuo pitäisi olla, tiimin johtaminen. Komissaari pitäisi huolta vain liigan säännöistä ja treideistä. Ei sille yhdelle miehelle paljoa duunia tulisi. "Vakiintuneiden" joukkueiden kesken muodostaisi ydinjoukon joka keskustelee ja äänestää säännöistä ja rangaistuksista.

Pelitahti pitäisi myös olla järkevä, 1 kausi koko hokin eliniän aikana, pari matsia viikossa per joukkue. Näin sille liigalle tulisi fiilistäkin kun jokainen matsi olisi tärkeä pleijareita ajatellen.
 
Vastaus: NHL 14 [Hype]

Tälläinen liiga oli muistaakseni pystyssä NHL 13 alkuaikoina? Ei toiminut, koska tuli liikaa hommia yhden miehen harteille muistaakseni. Pelaajia oli ainakin 100+
Muistaakseni silloin oli kasa pelaajia jotka sekoitettiin joukkueisiin. Eli pelaajat eivät tunteneet toisiaan ja kun ilman GM ei päässyt peleihin niin komissaarille tuli silloin järkyttävä määrä hommaa. Tässä versiossa joukkueiden jäsenet tuntisivat jollain tavalla toisensa joten pelejä pystyisi sopimaan paljon paremmin.
.
Kerhon kapteenin vastuullahan tuo pitäisi olla, tiimin johtaminen. Komissaari pitäisi huolta vain liigan säännöistä ja treideistä. Ei sille yhdelle miehelle paljoa duunia tulisi. "Vakiintuneiden" joukkueiden kesken muodostaisi ydinjoukon joka keskustelee ja äänestää säännöistä ja rangaistuksista.

Pelitahti pitäisi myös olla järkevä, 1 kausi koko hokin eliniän aikana, pari matsia viikossa per joukkue. Näin sille liigalle tulisi fiilistäkin kun jokainen matsi olisi tärkeä pleijareita ajatellen.
En tiedä onko yksi jakso per viikko liian paljon pyydetty, mutta omasta mielestäni sellaisen määrän pystyisi pelaamaan. Kun yhdessä jaksossa on noin 6-7 peliä niin se tarkottaisi yhtä peliä per päivä!
 
Vastaus: NHL 14 [Hype]

Random-porukalla se ei toimi, olemassaolevat kerhot on ainoa vaihtoehto imo.

Jos keskustelu jatkuu niin pistäkää uusi ketju pystyyn liigalle, ei oikein nhl14-asiaa.
 
Vastaus: NHL 14 [Hype]

En tiedä onko yksi jakso per viikko liian paljon pyydetty, mutta omasta mielestäni sellaisen määrän pystyisi pelaamaan. Kun yhdessä jaksossa on noin 6-7 peliä niin se tarkottaisi yhtä peliä per päivä!
Vaikeaahan tai suorastaan utopistista noin monen pelin sopiminen viikossa pahimmillaan 6-7 eri joukkueen kanssa olisi. Väkisinkin tulisi päällekkäisyyksiä sen suhteen, milloin millekin joukkueelle joku peli sopii tai ei sovi. Tosin turha tuota ongelmaa edes on miettiä, kun 30 käytännössä pelejä aktiivisesti pelaamaan kykenevän 5vs.5- tai 6vs.6- joukkueen kasaaminen Suomesta jo itsessään on mahdoton tehtävä, kuten ylemmässä viestissäni sanoin.
 
Vastaus: NHL 14 [Hype]

Huomenna tai tänä yönä tulossa Goalie Gameplay traileri. lähteenä EA Sports NHL Twitterissä.
 
Vastaus: NHL 14 [Hype]

Tässähän sitä sitten on:

[video=youtube;RFhIG7UEfq0]http://www.youtube.com/watch?v=RFhIG7UEfq0[/video]

Maalivahdit arvioivat oman puolustajan pelaamisen ja hyökkäävän pelaajan kätisyyden perusteella, aikooko pelaaja laukoa vai syöttää. Lisäksi maski vaikuttaa myös maalivahdin kykyä havaita syöttöjä, ja one-timereiden pitäisi taas upotakin. Seuraavassa videossa käydään läpi sitten erilaisia maalintekokeinoja.

Noh, itse olen tyytyväinen siihen, että jos saa rakennettua sen huipun one-timer paikan, niin siitä maalilla myös taas palkittaisiin. Ei tarvitsisi enää miettiä, että "tossa ois kyllä pelaaja hyvällä paikalla, laitetaanpa syöt... ainii, tää on NHL 13." Sitten vain odottelemaan, minkä ominaisuuden osalta ollaan tänä vuonna otettu takapakkia edeltäneeseen versioon verrattuna. Toisaalta se ei tämän väliversion ollessa kyseessä edes juuri haittaa.

edit: NHL 14 onnistui muuten E3-messuilla keräämään peräti 4(!!) Best Sports Game -palkintoa. Saa tosiaan olla huolissaan uuden sukupolven konseleilla nyt debyyttinsä tekevien pelien osalta, kun vanhojen laitteiden änärin vuosiin vähiten uudistetuin versio vie palkinnon nenän edestä.
 
Vastaus: NHL 14 [Hype]

Vuoden tauon jälkee etukulma one-timerit uppoo taas. Toivottavasti olis nyt on tasapainossa toi veskan liikkuminen, ei tän tarvis olla näin vaikeeta.
 
Vastaus: NHL 14 [Hype]

Moket näyttää olevan ihan ok,mut tuossa ei näytetty esim. viivalta vetoa ilman ohjausta (tämä laukominen ilman ohjausta on hiton vaikeaa jo 13,aina siinä on lapa välissä jos vaan maaliin menee,muutoin ei toimi edes maski,mokke ottaa aina suorat vedot kiinni mitkä lähtee oman joukkueen toimesta jostain siniviivalta) saatika muutenkaan oikein hyökkäysaluepeliä.Ei aina voi olettaa että sulla on Quick maalissa ja olet 2 vs. 0 tilanteessa...
Noh,Gameplay-videota odotellessa :rolleyes:
 
Vastaus: NHL 14 [Hype]

Pakko myöntää et näyttää ihan hyvältä tuon moken toiminta tuolla. Eli juurikin tuota, että mokke tajuaa sen syötön, mutta niiku oikeassaki elämässä se on aika vaikea torjua, mutta joskus mahollista. Näytti myös lupaavalta tuo maskipelaaminen, joka oli 13:ssa lähes täysin hyödytön. Plus tuo ohjaus oli hieno; toivottavasti ohjauksia tulee lisää 14:ään, 13:ssa niitä oli liian vähän.
 
Vastaus: NHL 14 [Hype]

Olenko ainoa joka on peloissaan että maalivahdit tulevat olemaan samaa ****** kuin nykyisessä versiossa? Huomasin kyllä pieniä eroja, mutta jotenkin tuntuu siltä että maalivahdit saattavat olla vielä helpommin huijattavissa jollain tietyllä harhautuksella kuin tänä vuonna.
 
Vastaus: NHL 14 [Hype]

Ihan hyvältä näyttää trailereiden perusteilla, gameplayta odotellessa. Tuo one timer uudistus mahtava.

Osaako porukka sanoa millon suurinpiirtein demo julkaistaan, vesikielellä odottelen :)
 
Vastaus: NHL 14 [Hype]

Kannattaa katsoa tämä, hauska video + myös vähän gameplayta mukana! :D

[video=youtube;z4MeD4NqUAc]http://www.youtube.com/watch?v=z4MeD4NqUAc&feature=youtu.be[/video]
 
Vastaus: NHL 14 [Hype]

Kannattaa katsoa tämä, hauska video + myös vähän gameplayta mukana! :D

Tossa videossa brodeurin overall 81 vaan? Lievä pettymys. Vaikka onkin vanha ukko, sais olla joku 83 tai 84 overall.
Ite äänestin Bobia kanteen, mutta meneehän se näinkin :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: NHL 14 [Hype]

Olenko ainoa joka on peloissaan että maalivahdit tulevat olemaan samaa ****** kuin nykyisessä versiossa?

Et ole, eikä koske pelkkiä veskoja. Tähän astisten videoiden perusteella ihan samanlaista paskaa kuin NHL13:ssa. Kiekko liimautuu edelleen maagisesti lapaan ja veskojen mallinnus on aika heikkoa. Lisäksi valmiiksi koodatut kikat saisi poistaa kun puolustajat tuntuvat jäätyvän animaatioiden edessä (esim. veskavideolla 1:48 ajassa ihan hirveän näköinen "kikka" ja pakin reaktio). Pelkkä skillstick siis riittäisi.
Monessa asiassa on edelleen roimasti parantamista, itse ainakin heittäisin ohjaimen seinään jos minulle tehtäisiin tuossa veskoja esittelevässä videossa 1:40 aikaan tullut maali. Maalintekijän pitäisi nimittäin maata jäässä, mutta jotenkin pakki muljahtaa taklausanimaation voimasta hyökkääjän ohi ja maalin edessä onkin vapaata tilaa.
 
Vastaus: NHL 14 [Hype]

Et ole, eikä koske pelkkiä veskoja. Tähän astisten videoiden perusteella ihan samanlaista paskaa kuin NHL13:ssa. Kiekko liimautuu edelleen maagisesti lapaan ja veskojen mallinnus on aika heikkoa. Lisäksi valmiiksi koodatut kikat saisi poistaa kun puolustajat tuntuvat jäätyvän animaatioiden edessä (esim. veskavideolla 1:48 ajassa ihan hirveän näköinen "kikka" ja pakin reaktio). Pelkkä skillstick siis riittäisi.
Monessa asiassa on edelleen roimasti parantamista, itse ainakin heittäisin ohjaimen seinään jos minulle tehtäisiin tuossa veskoja esittelevässä videossa 1:40 aikaan tullut maali. Maalintekijän pitäisi nimittäin maata jäässä, mutta jotenkin pakki muljahtaa taklausanimaation voimasta hyökkääjän ohi ja maalin edessä onkin vapaata tilaa.

Monta kertaa katoin nii ei kyl pitäis maata jäässä jos yrittää selästä tönästä Carteria ilman vauhtia tai silloin ois ainaki jotain pahasti mokattu. Molemmilla pelaajilla on suunnillee sama nopeus, Carter jopa valmiina luistelussa ku pakki lähtee lähes seisovilta jaloilta, nii eihän sen kuuluis ees osua. Taklausanimaatio kestää kylläkin tökerömäisesti liian kauan, jonka seurauksena varsinki lagipeleissä pakilla menee kyl auttamatta ohi tilanteista välillä :(

EDIT:! Ha, näin siinä käy ku heti herättyä tulee pätemään :D Eli joo, ihan oikeessa on, ite kelasin väärää videoo :D :D elkee tuomitko basistia :D
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: NHL 14 [Hype]

Monta kertaa katoin nii ei kyl pitäis maata jäässä jos yrittää selästä tönästä Carteria ilman vauhtia tai silloin ois ainaki jotain pahasti mokattu. Molemmilla pelaajilla on suunnillee sama nopeus, Carter jopa valmiina luistelussa ku pakki lähtee lähes seisovilta jaloilta, nii eihän sen kuuluis ees osua. Taklausanimaatio kestää kylläkin tökerömäisesti liian kauan, jonka seurauksena varsinki lagipeleissä pakilla menee kyl auttamatta ohi tilanteista välillä :(

Nimimerkki allulla taisi tarkoittaa tuota goalie gameplay videon (ei Brodeur) kohtaa 1:40, jossa David Desharnais livahtaa vastapalloon tulevalta taklaajalta (Voynov?) heilahtamatta maalille ja iskee kiekkoa sisään. Koomisemmaksi tuon tilanteen tekee se, että toinen LA:n rightin kaveri olisi voinut ehtiä paikkaamaan tilanteen, mutta jää "painimaan" eli jumiin metrin pari perässä tulevaan Montikan jätkään. Eli vaikka uusi fysiikkamoottori on mukana, tuota ei ole korjattu. Vaikka maalin tekikin tuossa ihmispelaaja, noita "sopivia ketjureaktioita" vain tulee EA:n änärissä aivan liikaa, että väkisinkin tulee mieleen että taustalla peli päättää milloin maali tulee ja milloin ei.

Tuo maalivahtivideo ei vakuuttanut edes vähää alusta. Itseasiassa katselin tuon ensin äänettömällä olosuhteiden pakosta, enkä nähnyt mitään erilaista NHL12-peliin verrattuna (NHL13 en omista), paitsi tuo Raskin esittämä lennokas kilvellä tehty "epätoivotorjunta". Maskipelin vaikutus syöttöön reagointiin esiteltiin hienosti uutena juttuna, mutta ainakin NHL12:ssa molari kyykki ihan samanlaisti polvillaan jos maskin vaikutus oli asetuksista maksimissa. Ja kun katsoo tarkkaan tuota kohtaa, niin siinä on 5-3 yv käynnissä. Kaksi av-pelaajaa painaa yltiöaggressiivisesti viivapelaajiin kiinni, ja kolmas jumittaa maalilla. Tuo tekoälyn toteuttaminen ei vaan voi olla noin jumankattoman vaikeaa.

Taitaa jäädä tänäkin vuonna rahat säästöön.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom