Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 15 - keskustelu pelistä

Vastaus: NHL 15 - keskustelu pelistä

Onko muuten ps3 puolella samanlaista meininkiä, x näppäimel seilaamist kentän läpi? vai onko sillä puolella onnistuttu tekemään jotain oikein....
 
Vastaus: NHL 15 - keskustelu pelistä

Live the life PS3. Ei tämäkään ihan bugitonta ole, tuo ottelurangaistus... Pääsin ampumaan rankkareita vaikka lensin pihalle pelistä ja tein voittomaalin.
Samaten tuo ulosajo on aina sellainen joka tulee laitatalauksesta joka on ns. myöhässä, eli taklaan ja yhtäkkiä yritän peruuttaa sen taklauksen, oma ukko painelee silti taklauksen loppuun asti magneetin tavoin vaikka on kiekoton pelaaja vastassa. Ihmeellistä on sekin että aina se pelaaja kerkeää syöttämään ennen kun mun oma ukko toimii, oma ukko jää ikäänkuin odottamaan että syöttö kerkeää lähtemään ennen kun taklaa sitä pelaajaa... Täytyy vissiin tyytyä vain kyttäämään vierestä kun vihu tekee kikkansa ja laittaa kiekon maaliin :mad: Tämä on edelleen iso ongelma, sillä jäähyjä tulee ukolle joka kausi +100 minuuttia. Näitä ei vissiin olla vielä pystytty korjaamaan.
Olen yhden ainoan kauden onnistunut pelaamaan alle 100 minuutin jäähyjä. Myös nuo jäähyt, ne on 2min. penaltyjä lähes kaikki mukaan lukien muutama noita ihmeellisiä ulosajoja. Tulevat siitä kun kiekonriisto menee pilalle, eli maila jalkoihin ja kampitus, tosin tuotakin on paranneltu, pelaaja osuu useammin kiekkoon kuin toisen jalkoihin...
 
Kertokaas viisaammat miten vastustajalta saa kiekon pois. Vai annanko vaan tehdä maalin ja yritän saaha sit alotuksesta kiekon omille? :D Tuo melkeen häirihtee jo liikaa minua. Yleensä kiekkoo toiselta pois kaivaessa tulee vaan jäähy. Kai tähän joku systeemi on olemassa?

Niin ja PS4.
 
Vastaus: NHL 15 - keskustelu pelistä

Kertokaas viisaammat miten vastustajalta saa kiekon pois. Vai annanko vaan tehdä maalin ja yritän saaha sit alotuksesta kiekon omille? :D Tuo melkeen häirihtee jo liikaa minua. Yleensä kiekkoo toiselta pois kaivaessa tulee vaan jäähy. Kai tähän joku systeemi on olemassa?

Niin ja PS4.

No itse kyllä tuolla R1:sellä vähän sohin, taklaan kumoon tai sitten menen iholle ja tämä jotenkin vähän tönäisee "automaattisesti"? vastustajaa joka menettää kiekon. myös X-napilla voi nostaa mailaa, mutta näistä R1 ja X-napista tulee kyllä jäähy jos liikaa käyttää eli sattuu kampittamaan vastustajan tms.Defensive Controls:

Hold R1: Sweep Stick Automatically

Hold R1 + Right Stick: Sweep Stick Manually

Hold R1 + Right Stick: Chop Puck (When Near Loose Puck)

L1 + L2: Dive Block

Click and Hold Right Stick: Hip Check

muutama kikka lisää
 
Vastaus: NHL 15 - keskustelu pelistä

Tuo on muuten todella ikävä juttu. NHL 14 pelattiin kaverin kanssa satoja nettimatseja samalla puolella ja oli todella antoisaa. Toivottavasti korjaavat tuon "vian".
Sama. Kaveri-illat eivät ole enää entisellään, kun ei voi kyykyttää muita onlinessa.
 
Vastaus: NHL 15 - keskustelu pelistä

Pahoin pelkään, että kyseinen "päivitys" tulee ensi vuoden syyskuussa nimellä NHL 16. :eek:

Heh, EA:lta kyllä voisi odottaa tuollaistakin.. Muistan vaan lukeneeni täältä foorumiltakin, että EA:n puolesta olisi lupailtu tuon ominaisuuden tulevan ensimmäisten päivitysten joukossa. (Jos en sitten unta ole nähnyt?)

Tuo on muuten todella ikävä juttu. NHL 14 pelattiin kaverin kanssa satoja nettimatseja samalla puolella ja oli todella antoisaa. Toivottavasti korjaavat tuon "vian".

Sama homma, NHL14 tuli pelattua lähes täysin ainoastaan kaverin kanssa samalta sohvalta online-vs pelejä. HUT:a alkuinnostuksissa vielä jaksoi, mutta sitten siihen mielenkiinto lopahti. Nyt on se hyvä puoli, että saa keskittyä täysin HUT:n pelaamiseen... Todella viihdyttäviä pelejä oli itselläni (6 tai 7 peliä taisin pelata tuossa illan aikana). Tosin kymmenen peliä vasta alla, että vastustajat on ollut kohtuullisen helppoja eikä varmaan ole vielä oppinut tuota X:n pitämistä pohjassa. :)
 
Vastaus: NHL 15 - keskustelu pelistä

Tulee kyllä lahjakkaasti pataan joka pelissä. En osaa tehdä maaleja, saatikka sitten puolustaa. Tuntuu huomattavasti vaikeemmalle, kun edellisissä änäreissä. Kaipa tähän oppii. Ehkä. Mut vastustajat tuntuu naputtavan maaleja lähes aina, kun pääseevät näppäämään rystyltä tolpan vierestä. Jotenkii ne näyttäs menevän liiankin helposti sisään. Ja ps4 kyseessä, jos se täällä pitää ilmottaa..
 
Vastaus: NHL 15 - keskustelu pelistä

Offin puolella homma alkaa maistua ihan eri tavalla. Iso syy on noissa custom slidereissä, millä pelin saa tuntumaan todella hyvältä. Vähän ehkä pitää vielä hioa noita laukaisu- ja maalivahtiasetuksia, että tulee hitusen herkemmin kudeista maaleja. Niitä voi sitten säätää takaisin tiukemmalle, kun alkaa pelin metkut olla paremmin näpissä.

Aika moni tuntuu laittavan pelinopeuden kakkoselle. Omaan makuun tuntui vähän turhan tahmealta jo. Pelaajien huippunopeus jäi jo epärealistisen alhaiseksi, imo. Kolmosessa tuntui juuri sopivalta.

Avatkaas joku vähän sitä "CPU difficulty"(tekoälyn vaikeustaso tms..?) asetusta. Mikä sen merkitys käytännössä on ja miten eroaa pelin varsinaisen vaikeustason asetuksesta?

Ja pakko vielä kehua tuota AI:ta noin yleisesti. Vähän se hyökkää kaavamaisesti ajoittain, mutta alaspäin pelaamisessa on iso askel eteenpäin. Läpiajoihin pääsee todella harvoin eikä pakkeja muutenkaan noin vaan ohitella. Ja hienosti elää kiekko, ai että! Todella realistisen näköistä hidastuksissa. Tänään esim. maalivahti torjui vaivoin kovan lämärini. Kiekko osui mailan varteen, jatkoi siitä ylärimaan, mistä kimmahti propellina takaisin maalivahdin kainalon alta ja veskari kauhoi sen syliinsä. Toinen hieno oli, kun laitoin maalinkulmalta suoraan syötöstä häkkiin niin, että se kimpoili jostain syöksyvän maalivahdin varusteista sisään. Veto lähti vähän huonosta asennosta ja maalivahti oli päästä siihen, mitta jostain se kimposi ensin patjoihin ja sieltä maaliin.


Vielä kun tuo GM olisi pelimuotona edes sitä mitä aiemmissa peleissä. Nyt pelistä jää väkisinkin todella kahtiajakoinen fiilis.
 
Vastaus: NHL 15 - keskustelu pelistä

Avatkaas joku vähän sitä "CPU difficulty"(tekoälyn vaikeustaso tms..?) asetusta. Mikä sen merkitys käytännössä on ja miten eroaa pelin varsinaisen vaikeustason asetuksesta?

Tämä on itellekin ikuinen arvoitus. PS3:lla aiemmissa änäreissä tämä on ollut mallia on/off ainakin tuossa bap-muodossa. Eli pois kokonaan on 0 ja yksi pykälä/täysillä on ns. 1.
GM:ssä ilmeisesti eroa on? Ainakaan tästä ei ole puhetta ollut. Jospa tuo toimii jo PS4:n be a pro:ssakin?
 
Vastaus: NHL 15 - keskustelu pelistä

Ei nyt välttämättä ihan suoraan liity peliin, mutta kumminkin. Pystyykö tuota ps4 share toimintoa käyttämään hyväksi, jos haluaisi tallentaa omia huippu hetkiä videoiden muodossa? Tallentaako se jatkuvasti sitä peliä siellä taustalla?
 
Vastaus: NHL 15 - keskustelu pelistä

Ei nyt välttämättä ihan suoraan liity peliin, mutta kumminkin. Pystyykö tuota ps4 share toimintoa käyttämään hyväksi, jos haluaisi tallentaa omia huippu hetkiä videoiden muodossa? Tallentaako se jatkuvasti sitä peliä siellä taustalla?

Eikös se koko ajan tallentanut sillee et. Viimeiset 15 min pelikuvaa o talles.
 
Vastaus: NHL 15 - keskustelu pelistä

Tässäkö tämä nyt sitten oli, peli jäätyy kesken välipäivän simuloinnin yhteen kohtaan eikä pääse jatkamaan live the lifeä... Voi nyt hemmetti jos se tuohon jäi :(

E: Otin aiemmasta tallennuksesta ja pelasin uudestaan tuon ottelun, ei tunnu auttavan. Onko tuohon olemassa mitään ohituskeinoa, se siis jäätyy kohtaan jossa on välipäivä ja siitä pitäisi simuloida seuraavaan otteluun...?

EE: Viime vuoden versioissa oli joillakin samaa myös GM:ssä, ei auta kuin aloittaa alusta. Onneksi kiekkokausi on vasta alussa enkä kerenyt pelaamaan kuin 40 peliä :D Vaihdan samalla joukkuetta Londonista Kingstoniin niin ei ole liian helppoa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: NHL 15 - keskustelu pelistä

Tämä on itellekin ikuinen arvoitus. PS3:lla aiemmissa änäreissä tämä on ollut mallia on/off ainakin tuossa bap-muodossa. Eli pois kokonaan on 0 ja yksi pykälä/täysillä on ns. 1.
GM:ssä ilmeisesti eroa on? Ainakaan tästä ei ole puhetta ollut. Jospa tuo toimii jo PS4:n be a pro:ssakin?
En keksi muuta tuolle, kuin että sillä voi hienosäätää pelin vaikeustasoa. Jos esimerkiksi kokee tähtipelaajan liian helpoksi, mutta supertähden hieman turhan haastavaksi, niin tuolla voi säätää sitä hieman. Tähtipelaajalla säätää tuon vaikkapa kolmoseen, niin se kaventaa gäppiä tähtipelaajan ja supertähden välillä.

Näin tuon itse ymmärtäisin, mutta ei mistään tunnu saavan varmaa vastausta asiaan.

E. Tällainen löytyi. Kommentti koskee viime vuoden peliä, mutta tuskin tuo mihinkään on muuttunut.

CPU difficulty adjustment : I suggest a value between 0 and 3 for this slider, depending on your personal skills. It’s a boost the AI gets in all area, which means skating, shooting, passing, hitting, goaltending, etc. Since it’s a bit of a AI cheat slider, I think starting with it at 0 is the way to go. Then, if you find it too easy after some games, try increasing it by one click at a time. Be sure to try it for at least a few games every time before increasing this slider
Eikös se koko ajan tallentanut sillee et. Viimeiset 15 min pelikuvaa o talles.
Kyllä. Oletuksena PS4 tallentaa koko ajan viimeiset 15min toimintaa konsolilla. Oli se sitten pelaamista tai valikoiden räpläämistä. Kestoa pystyy säätämään sieltä share-valikosta ja storesta saa sovelluksen, millä pystyy editoimaan omia videoita. Siitä ei ole kokemusta, mutta eiköhän sillä joku simppeli leikkaa-liimaa onnistu.

Jatkot aiheesta PS4-laiteketjussa.
 
Vastaus: NHL 15 - keskustelu pelistä

CPU difficulty adjustment : I suggest a value between 0 and 3 for this slider, depending on your personal skills. It’s a boost the AI gets in all area, which means skating, shooting, passing, hitting, goaltending, etc. Since it’s a bit of a AI cheat slider, I think starting with it at 0 is the way to go. Then, if you find it too easy after some games, try increasing it by one click at a time. Be sure to try it for at least a few games every time before increasing this slider

Tämähän kuullostaisi niin järkevältä, jos tuo vain toimisi kunnolla. Tähän mennessä se ei ole toiminut, ainakaan aiemmissa änäreissä, en ole huomanut kuin sen on/off-toimintona, eli slideri joko on päällä (1+) tai ei ole (0).
Tosin nyt kun mulla on tuo täysillä ja siellä on botit pistepörssissä melkein 2 pistettä/peli niin tuo saattaisi toimiakin :rolleyes: Eipä silti ole syytä pitää sitä missään muussa asennossa kuin täysillä.
Tosin tuota saisivat kyllä säätää vielä siten että täysillä tekoälystä tulisi hieman yliampuva, eli säätövaraa enemmän.
tämä on juuri se slideri, jonka takia joudun käyttämään omat-asetusta, enkä siis voi käyttää perus Hardcore-simulationia. Tosin HS- asetuksessahan tuon pitäisi olla täysillä muutenkin, jospa tuo sataisi myös korjattua sitten NHL16...
 
Vastaus: NHL 15 - keskustelu pelistä

Tämähän kuullostaisi niin järkevältä, jos tuo vain toimisi kunnolla. Tähän mennessä se ei ole toiminut, ainakaan aiemmissa änäreissä, en ole huomanut kuin sen on/off-toimintona, eli slideri joko on päällä (1+) tai ei ole (0).
Tosin nyt kun mulla on tuo täysillä ja siellä on botit pistepörssissä melkein 2 pistettä/peli niin tuo saattaisi toimiakin :rolleyes: Eipä silti ole syytä pitää sitä missään muussa asennossa kuin täysillä.
Tosin tuota saisivat kyllä säätää vielä siten että täysillä tekoälystä tulisi hieman yliampuva, eli säätövaraa enemmän.
tämä on juuri se slideri, jonka takia joudun käyttämään omat-asetusta, enkä siis voi käyttää perus Hardcore-simulationia. Tosin HS- asetuksessahan tuon pitäisi olla täysillä muutenkin, jospa tuo sataisi myös korjattua sitten NHL16...
2K:n puolellahan nuo sliderit ei olleet näitä ns. "Klikkejä" vaan asteikko 0-100. Niin olisi kaikkein paras.
 
Vastaus: NHL 15 - keskustelu pelistä

Tämähän kuullostaisi niin järkevältä, jos tuo vain toimisi kunnolla. Tähän mennessä se ei ole toiminut, ainakaan aiemmissa änäreissä, en ole huomanut kuin sen on/off-toimintona, eli slideri joko on päällä (1+) tai ei ole (0).
Tosin nyt kun mulla on tuo täysillä ja siellä on botit pistepörssissä melkein 2 pistettä/peli niin tuo saattaisi toimiakin :rolleyes: Eipä silti ole syytä pitää sitä missään muussa asennossa kuin täysillä.
Tosin tuota saisivat kyllä säätää vielä siten että täysillä tekoälystä tulisi hieman yliampuva, eli säätövaraa enemmän.
tämä on juuri se slideri, jonka takia joudun käyttämään omat-asetusta, enkä siis voi käyttää perus Hardcore-simulationia. Tosin HS- asetuksessahan tuon pitäisi olla täysillä muutenkin, jospa tuo sataisi myös korjattua sitten NHL16...
Miksi sen pitäisi olla täysillä? Mielestäni on loogisempaa, että AI ja pelaaja ovat kentällä "samoilla säännöillä". Tuntuisi erikoiselta, että AI saisi oletuksena tasoetua. Juuri noin sen pitää ollakin, että sliderillä voi halutessaan antaa tietokoneelle etua.
 
Vastaus: NHL 15 - keskustelu pelistä

Miksi sen pitäisi olla täysillä? Mielestäni on loogisempaa, että AI ja pelaaja ovat kentällä "samoilla säännöillä". Tuntuisi erikoiselta, että AI saisi oletuksena tasoetua. Juuri noin sen pitää ollakin, että sliderillä voi halutessaan antaa tietokoneelle etua.
Totta, mutta mulle ainakin tuottanut isoja ongelmia saada asetukset niin, että tuon sliderin voisi laittaa välille 0-3. Siksi peräänkuuluttaisin edelleen sitä, että nuo sliderit muokattaisiin 2K -tyyliin välille 0-100 ja lisättäisiin sinne hieman lisää säätövaraa esimerkiksi kiekon kitkaan jne., jolloin pelistä pystyisi oikeasti tekemään todella realistista tai sitten myös kunnon arcaderallia. Joku voi sanoa, että menisi liian vaikeaksi ja monimutkaiseksi, mutta minä olisin valmis säätämään noita niin kauan, että pelistä saa oikeasti miellyttävää. Tällä hetkellä kyllä peli maistuu kaikesta huolimatta hyvin, edelleen autenttinen lähetys kuvakulmana ja slideritkin on kohtalaiset.
 
Vastaus: NHL 15 - keskustelu pelistä

Tuntuu että noin 80% maaleista tulee one-timereista, suorista vedoista hyvin harva menee maaliin :/ aivan älytöntä kaavamaisuutta tuo maalinteko online puolella ainakin. Ps4
 
Ylös Bottom