Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Nhl 2k7 vs. Nhl'07

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja downfall
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

downfall

New Member
Olen uusi täällä, enkä ainakaan haulla löytänyt vastaavaa keskustelua, joten päätin pistää omaa kehiin. Eli. Olen erittäin suuri lätkäfani & kiekkopelien ystävä ja nyt olen viimeisen viikon ajan pähkäillyt, että kumpihan tulevista next gen-kiekkopeleistä olisi SE oikea. Molemmat näyttävät hienolta, EA:n vielä vähän hiotummalta. Molemmista olen kuullut hyviä juttuja. MUTTA. Ea:n ollessa kyseessä on koko ajan pieni pelko siitä, että millainen hupailu peli todellisuudessa onkaan. 2k-sarja on peitonnut tähän asti EA:n tekeleet aika suvereenisti pelattavuudessa ja realismissa.
Miten lie tällä kertaa? Mitä olette mieltä ja mitä kiekkofanit olette ajatelleet ostoskoppaanne?

Vastaus: Nhl 2k7 vs. Nhl'07

Next Genissä on vain yksi vaihtoehto: NHL 07.

NHL 2k6:ta tuli tahkottua paljon vanhalla Xboxilla. Nyt kun olen nähnyt videopätkiä 2k7:sta, niin pelissä on paljon uudistuksia, mutta ikävä kyllä maalivahdit esittävät samoja, vanhoja torjunta-animaatioita. En vain jaksa toistaa samoja tilanteita uudestaan. Jos esimerkiksi heitän rannelaukauksen ylänurkkaa kohti, tiedän tasan tarkkaan miten maalivahti heittää itsensä ensin polvilleen ja kauhaisee kädellään patrickroymaisesti. Nähty ja koettu....

Minulle valinta on siis helppo, EA:n lätkä koneeseen.

Suosittelen katsastamaan vaikka Youtubella kummastakin pelistä jotain videopätkiä.

paulus sanoi:
Next Genissä on vain yksi vaihtoehto: NHL 07.

NHL 2k6:ta tuli tahkottua paljon vanhalla Xboxilla. Nyt kun olen nähnyt videopätkiä 2k7:sta, niin pelissä on paljon uudistuksia, mutta ikävä kyllä maalivahdit esittävät samoja, vanhoja torjunta-animaatioita. En vain jaksa toistaa samoja tilanteita uudestaan. Jos esimerkiksi heitän rannelaukauksen ylänurkkaa kohti, tiedän tasan tarkkaan miten maalivahti heittää itsensä ensin polvilleen ja kauhaisee kädellään patrickroymaisesti. Nähty ja koettu....

Minulle valinta on siis helppo, EA:n lätkä koneeseen.

Suosittelen katsastamaan vaikka Youtubella kummastakin pelistä jotain videopätkiä.

Joo, olen katsellut aika paljon noita pätkiä, ja vertaillut. Todellisen tuntumanhan saa tietenkin vasta sitten, kun peli on näpeissä ja pelattu muutamia tunteja. Helvetin hienolta toi EA näyttää, en kiistä. Ja hommaa edesauttaa, että tiimi on kanadalainen ja täysin keskittynyt lätkään, joka sitä ruuvaa. Eli tuskin ainakaan paskemmaksi menee, kuin aiemmat nassikoille suunnatut 10-9 lopputulosversiot. Onko muuten tarkempaa tietoa, miten iso ero julkaisuaikataululla on? Melkein joutuu varmaan kohta hommaamaan molemmat. :eek:

EA on tehnyt isoimman harppaukset piiiiitkään aikaan. NHL 07 lienee jo selviö, se on siis jo käytännössä ostettu, mutta kyllä minä taidan 2k7:nkin hommata.

2k7:ssa on paljon vanhoja jäänteitä, eikä se ole visuaalisesti kovinkaan näyttävä (tyhmä saa silti olla jos rumaksi sanoo). Peli tuntuu lähinnä (videoiden perusteella) vaan samalta peliltä kuin pari vuotta sittenkin, mutta vaan viilattuna. Periaatteessa minua ei haittaa, että tässä ei ole peliä keksitty uudestaan. Vähän vituttaa sarjan yleiset viat (ne tussulaukaukset, argh) ja tietyllä tavalla se, että EA menee monessa asiassa ilmeisesti ohi - mutta tämä vaikuttaa silti hyvältä kiekkopeliltä. Juuri semmoiselta, mikä tekee vanhahtavalla pelimoottorillaan aikalailla sen, mitä sillä voi tehdä. Maalivahdit lienevät isoin harmitus, mutta mistäs tietää vaikka niitäkin vähän olisi paranneltu. Animaatioiden määrää ainakin on lisätty reilusti, kyllä sekin vähän immersiota tekee. 2k-sarjassa kuitenkin on niin tuhoton määrä liukusäätimiä (sanon slidereiksi kavereiden kesken), että uskon tuosta tulevan ihan kelvollisen pelin. Jos EA pettää jossain osa-alueella, niin säkällä tällä voisi paikkailla. Kuitenkin suurin keskittyiminen on ilman muuta EA:n pelissä.

Sen sanon, että kaksi viimeistä 2k-peliä mitä olen koittanut (2k4 ja 2k5) eivät olleet mitään simulaatioita. Pois semmoiset puheet. Moni peliarvostelijakin lähtee siitä liikkeelle, että "tässä on nyt simulaatio kun siinä lukee 2k". Samanlaisia vittumaisia ärsyttävyyksiä 2k-sarjassakin on alkanut olemaan, kuin mistä EA:n piti olla tunnettu. Nyt alkaa nimittäin näyttämään siltä, että EA tekee isot temput.

NHL 07:han vaikuttaa niin hyvältä että tuskin kiekkopeli ikinä. En puhu grafiikasta ja sen pienistä hienouksista, joita siinä on tuhottomasti. Puhun lähinnä siitä, että kiekon pitäisi käyttäytyä okeammin ja arvaamattomammin kuin ikinä. Siis reaaliaikaisesti mallinnetty fysiikka kokoajan, eikä valmiiksipurkitettuja tilanteita. Maalivahdit joutuvat torjumaan oikeasti - eivätkä toistamaan tiettyjä animaatioita. Patjat on irti jaloista, ja jalat on irti torsosta. Tilanteisiin reagointi pitäisi olla mallillaan, eikä maalivahdeilla ole magneettiräpylöitä. Voi olla ensi kerran ihmeellistä huomata, että oikea tatti todella on pelaajan maila. Tämä mahdollistanee hienoja, hienoja temppuja. Pelaajille voi vielä määrittää roolit. Kyllä tämä vaikuttaa olevan helvetin pätevää tavaraa. Kaiken pitäisi olla parempaa (tai parasta) kuin ennen. Senverran realistia löytyy, että muistan kyllä kuinka monta kertaa olen alkanut intoilemaan ja karvaasti pettynyt. Mutta kuitenkin, odottelen demoa jo tippa housussa.

Ja hei, PC:lle tulee tässä kuussa vielä EHM2007. Vaikuttaa ultraparhaalta. Ei voi valittaa nyt kyllä ainakaan lätkäpeleistä.

downfall, kyllä noiden pitäisi molempien ilmestyä samoihin aikoihin. En usko olevan juurikaan eroa.

Joo samaa mieltä olen Tempuran kanssa noista jutuista. Kaikki 2k-arvostelut ovat ennen 2k6:sta alkanut tyyliin tässä on jääkiekkosimulaatio joka hakkaa EA:n arcade-lätkän sata-nolla. En ole oikein koskaan ymmärtänyt tuota juttua. Sitä en kiistä etteikö EA:n lätkä ole viime aikoina ollut aika arcade-painotteista (ainakin 2005), mutta jo viime versiosta nähtiin, että nyt EA todella yrittää ottaa askeleita eteenpäin. Nyt tulee jälleen uusi peli täysin uudella moottorilla ja minut tuo peli on ainakin vakuuttanut. Grafiikat ovat olleet todella hyviä (niin kuinn kaikki NHL:ät), kiekon liike realistista, maalivahdit näyttävät vihdoin realistisilta ja tuo oikea tatti mailana on parhaita ideoita jääkiekkopeliin. Kaikki (lähes) pelaaminen tapahtuu tateilla ja muut ovat enemmän ilmeisesti ketjujen vaihtoon, taktiikoihin ym. Tämä näyttää vihdoin peliltä jota ei ole jätetty puolitiehen. EA:n NHL:n suurin heikkous, tekoäly ei vanhoissa videoissa näytä vielä miltään parhaalta, mutta ilmeisesti tuokin on kehittynyt myöhemmässä vaiheessa. Kehitystä joka tapauksessa tullut. Tämä näyttää peliltä jota ei ole jätetty puolitiehen. Seuraavana vuonna sitten peli on samanlainen kuin tämä, mutta sisältää eliittiliigat ja erikieliset selostukset (puhdas veikkaus). Ja oletettavasti pelissä on myös suomen kieli joka ainakin auttaa nuorempaa polvea esimerkiksi Dynasty Modessa (ellei sekin jätetty next gen pelissä pois).

Ja noista julkaisuajoista. Suomeen 07 tulee ainakin kahden viikon sisällä. 2k-sarjan uusimmasta ei ole tietoa, mutta nyt aikaisemmissa niillä on ollut tapana tulla Suomen markkinoille aika myöhään (XO:n 2k6 ilmestyi Suomeen maaliskuussa). Tiedä sitten mitä nyt tapahtuu.

Kostoksi 2k5:n ja 2k6:n bugeista valitsen tänä vuonna NHL07:n. Jos se ei satu miellyttämään niin asia täytyy arvioida uudestaan. Jotenkin on sellainen kutina, että taas 2k7:n dynasty-modesta löytyy joku ikävä ominaisuus, mikä tekee siitä pelikelvottoman.

Totta. Hyviä mielipiteitä kaikilla. Itse olen vielä aavistuksen verran pelokas, koska toi Nhl kuulostaa, siis KUULOSTAA ( ja toki näyttää, mutta ainahan se on näyttänyt) vielä todella hyvälle, kuten tavallista. Ei uskalla vielä ihan täysillä innostua, kun on monesti aiemmin todennut, että suuret puheet, vähät teot.
Mutta tosiaan, kyllä nyt, ensimmäistä kertaa sitten Nhl 94:n voi vakavasti sanoa, että kovasti on mielessä EA:n kiekkopelin hankinta. 2k:n tullessa markkinoille ei ole paljon tarvinnut moista miettiä. Mikä ettei voisi toki ostaa molemmat. Katsoo sitten kauden jälkeen, kumpi olikaan se kovempi :). Tekoäly (tai älyttömyys) eniten pelottaa Ea:lla. Muu näyttää olevan todella hyvin kuosissa ja mailakontrolli on todella tervetullut uutuus, samoin realistiset kiekon fysiikkamallinnukset ja maalivahtien ihmismäisyys ja persoonallisuus. Taklauksia en vielä ole millään videolla nähnyt. Toivottavasti ne ei ole sitä samaa poikittaista mailaa päähän joka tilanteessa.

Onko muuten tietoa, miten jäähyjen laita? Tuleeko vitosia ja isompia penaltteja muusta, kuin matsaamisesta? Entäs onko joukkuekavereita mahdollisuus valjastaa vaikkapa päällystakiksi tms. Kuten 2k7 lupaa?

Downfall, kyllä mä luulen, että saat aika pian pelin ilmestyttyä tuhannesti infoa täältä ja muiltakin foorumeilta. Helpottanee ostospäätöstä. Todennäköisesti molemmat ovat hyviä pelejä, NHL 07:n viedessä suuremman huomion. 2k7:ssa taas on todennäköisesti tekoälyt yms. kunnossa ja hitonmoisesti liukusäätimiä, että kyllä minä molemmat ostan. Ja varmasti tulen tuhannen muun hullun kanssa tänne ja muualle tilittämään.

NHL 07:n demo luvattiin ennen julkaisua. Siinä nyt on ollut Microsoftilla valmis demo jo vähän aikaa kourassa, mutta eivät ole vielä pistäneet pihalle. Kuitenkin, jos demo vielä tulee ennen julkaisua, niin siinä on vain rankkarikisa. Kuitenkin, siitä nähnee jo aika paljon miten fysiikkamoottori toimii kiekon kanssa, miten maalivahti käyttäytyy, ja ennen kaikkea tottuu uusiin kontrolleihin siksi kun peli tulee.

Tempura sanoi:
Downfall, kyllä mä luulen, että saat aika pian pelin ilmestyttyä tuhannesti infoa täältä ja muiltakin foorumeilta. Helpottanee ostospäätöstä. Todennäköisesti molemmat ovat hyviä pelejä, NHL 07:n viedessä suuremman huomion. 2k7:ssa taas on todennäköisesti tekoälyt yms. kunnossa ja hitonmoisesti liukusäätimiä, että kyllä minä molemmat ostan. Ja varmasti tulen tuhannen muun hullun kanssa tänne ja muualle tilittämään.
.

Se kelpaa. Tod näk ostan itsekin molemmat, ja 07 heti julkaisupäivänä kera uudenkarhean konsolin. :) Sen takia vähän kyselin ennakkoa, mutta tosiaan, tuskinpa menee kumpainenkaan hukkaan. :)

NHL 2K7 tuntuu aika samanlaiselta kuin 2K6. Uusi kamerakulma on ihan jees, mutta CineMotionia ja orkesterimusiikkia en oikein ymmärrä. Graafisesti hitusen parempi kuin viime vuonna, kiitos uusien luisteluanimaatioiden. Tällekin sarjalle tekisi terää tyhjältä pöydältä aloittaminen.

Yllätyin, miten rankasti 2K7 on lyöty show'ksi. Sitä ei ole toteutettu EA:n tapaan katu-uskottavasti, vaan toteutus muistuttaa enemmänkin suurelokuvan kliimaksia. Ja ehkä parempi niin. Peli tosin tuntuu nyt yhtä vakavasti otettavalta kuvaukselta kiekosta kuin Outfit toisesta maailmansodasta.

Pelaaminen sen sijaan on ihan toimivaa ja vauhdikasta. Visuaalisesti 2K7 ei ole aivan EA:n lätkän tasolla, mutta kovin kauas ei jäädä. Hyvä ruudunpäivitys auttaa paikkaamaan yksityiskohtien puutetta.

Joka tapauksessa 2K7 taitaa jäädä 07:n varjoon, koska pelaaminen tuntuu samankaltaiselta kuin kymmenen vuotta sitten. NHL 07 sen sijaan puhaltaa uutta verta hitusen väsyneeseen pelityyppiin.

Pelit lehti väittää 2007 änäriä sarjan paskimmaksi osaksi aikoihin. Arvostelu oli tosin Xbox -versiosta. Tiedä häntä sitten..

Xbox ja Xbox360 versioilla ei edelleenkään ole toistensa kanssa juurikaan mitään tekemistä. Tai onhan niillä sama nimi ja molemmat on jääkiekkopelejä.

Mainitaan tässä nyt sen verran, että uusimmassa Pelaaja-lehdessä käsitellään molempia pelejä. Meillä on olut muutamakin eri versio NHL 2K7:sta Xbox 360:lla, jotka ovat kehittyneet ihan mukavasti, mutta NHL 07 Xbox 360:lla on aika huikea suoritus.

Onhan tuo NHL 07 pirun nätti ja taitaa viedä tällä kertaa kilpailijaansa kuin litran mittaa :) Suurella mielenkiinnolla odottelen lopputulosta, jos vaikka saataisiin se jääkiekkopelien kauan kaivattu PES vihdoin ja viimein. Suuremmat avautumiset voi lukaista blogista, ja jos jotakuta kiinnostaa, tein nopsaan molemmista demoista pienet videot: NHL 07 ja 2k7.

Paavi sanoi:
Onhan tuo NHL 07 pirun nätti ja taitaa viedä tällä kertaa kilpailijaansa kuin litran mittaa :) Suurella mielenkiinnolla odottelen lopputulosta, jos vaikka saataisiin se jääkiekkopelien kauan kaivattu PES vihdoin ja viimein. Suuremmat avautumiset voi lukaista blogista, ja jos jotakuta kiinnostaa, tein nopsaan molemmista demoista pienet videot: NHL 07 ja 2k7.

Pienet :D

IGN taitaa tykätä 2K7:sta hituc enemmän, sillä 07 sai 8.7 ja 2k7 8.9. Erityisesti 2k Gamesin tuoreimman lätkän ansioiksi luetellaan huikeat animaatiot, uusi kamerasyysteemi sekä EA:n lätkää parempi verkkopuoli. Kahdeksan pelaajan franchiseja ja 30 joukkueen liigoja aina yhtä mukavien tilastotietojen siivittämänä. Olisiko tällä kertaa tarjolla kaksi erinomaista jääkiekkopeliä? Toivottavasti EA jaksaa seuraavaan versioon panostaa jo verkkopeliin.

Paavi sanoi:
IGN taitaa tykätä 2K7:sta hituc enemmän, sillä 07 sai 8.7 ja 2k7 8.9. Erityisesti 2k Gamesin tuoreimman lätkän ansioiksi luetellaan huikeat animaatiot, uusi kamerasyysteemi sekä EA:n lätkää parempi verkkopuoli. Kahdeksan pelaajan franchiseja ja 30 joukkueen liigoja aina yhtä mukavien tilastotietojen siivittämänä. Olisiko tällä kertaa tarjolla kaksi erinomaista jääkiekkopeliä? Toivottavasti EA jaksaa seuraavaan versioon panostaa jo verkkopeliin.

Kyllä varmaan molemmat joutuu hankkimaan :)

Tässä muutamia poimintoja jotka tarttuivat silmään IGN:n NHL 2K7 arvostelusta:

"But NHL 2K7 gives us so much hockey -- party games, pond hockey, online fantasy leagues and even air hockey -- that 2K sports latest title is like a Disneyland for Canadians."
"the team at Visual Concepts decided to offer fans something more, something different and something new called Cinemotion. I like to think of it as Miracle the Videogame. Basically, VC has created an interactive hockey movie, complete with cinematic score and a dynamic camera."
"The power of the new console has allowed VC to rewrite the skating engine, and the result is highly polished as well as intuitive. Players realistically accelerate, digging into the ice, utilizing realistic momentum system, unlike the arcade-like warp speed in the current-gen NHL 07"
"On the offensive end, 2K added a drop pass to the repertoire of moves, although icon passing remains the big offensive feature in 2K7."
"The one-timer is still a major source of scoring for the 2K franchise, which is not always a good thing"
"On easy levels, you'll look up in the third period and find yourself up 6-0."
"NHL 2K7 is the most complete, all-around hockey title on the 360"
"9.0 Graphics
Superb animations and frame-rate, NHL 07(ilmeisesti tarkoittaa NHL 2K7 :)) never slows down. The player models look great, especially on their back after a big hit"

Eli NHL 2K7 suuri uudistus viimevuotisesta on "luistelumoottori" sekä "Cinemotion". Toki on hienoa jos pelaajat luistelevat realistisemmin, mutta kyllä minusta kiekonhallinta menee etusijalle tässä asiassa tosiasia on se että Visual Consepts ei keksinyt yhtä hyvää uudistusta kuin EA. Ja nyt on ilmeisesti ostanut IGN arvostelijan hehkuttamaan jo monia vuosia pelissä olleita minipelejä sun muita turhuuksia kuten Cinemotion. Loppujen lopuksi parempi peli löytyy kun itse pelaa kyseisiä pelejä tai ainakin kuulee samanmielisiä pelaajia joita saatta doubleminor.netistä tai täältä löytyä. Itse en noihin IGN:n arvosteluihin pahemmin usko :)
Se on ainakin varmaa että NHL 2K7 on taattua laatua, vaikkakin vähän paikalleen jäänyttä. Se että NHL 07 on tehty puhtaalle pöydälle on kyllä uskalias teko EA:lta. Ensivuonna toivoisin että 2K games lyö markkinoille jotain yhtä mullistavaa.

Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom