Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 2K9 [PS3]

Poro24

Active Member
No ei tämä nyt ole hauskaa, että minun täytyy aukaista tämä kolmaskin 2K-ketju :D.

Playstation 3 -versiosta nimittäin lupaillaan demoa jo täksi päiväksi (=lähde). Taitaa tosin kuitenkin venyä huomiselle, mutta joka tapauksessa: laittakaahan kommenttia kun se sieltä ulos pyllähtää.

Itse pelistä sen verran, että tämän vuoden versio on rakenneltu paljolti kokonaan uudestaan pelin siirryttyä NBA 2K-sarjasta vastaavalle Visual Conceptsille. NHL 2K9 on ennakoiden perusteella oikeilla jäljillä ja ainakin omilla listoillani aivan odotuslistan kärkipäässä. FHR.fi-sivustolle on kerääntynyt melko kattavasti materiaalia pelistä, joten sieltä voi vaikka käydä tsekkailemassa.

Edit: Ystävälliset moderaattorit voisivat vaikka muuttaa viestiketjun otsikon isoille kirjaimille, niin olisi jees. Olin kyllä pistävinäni capsit... :O
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Nhl 2k9 (ps3)

No jopas, vai että oikeen demoa? Jos saisi vähän lievitettyä NHL09-kuumetta tai sitten tämä 2K vaan pahentaa sitä. On toi EA:n änäri ollut aina sen askeleen edellä, luultavasti myös tänä vuonna. Demoa odotellessa...
 
Vastaus: Nhl 2k9 (ps3)

Olen tässä vähän jännäillyt, että kumpi kiekko lopulta nousee voittajaksi. EA:n tuotos houkuttaa onnistuneen 08:n takia kun taas toisaalta myös tämä 2K9 on kuvien ja muutamien videoiden perusteella todella lupaavan oloinen. Niin jännää, että ei maila pysy kädessä...

Toivottavasti tuo demo tänään tulee, vaikka edes jenkkistoreen.
 
Vastaus: Nhl 2k9 (ps3)

Pitäähän tuo demo ladata. Vaikka 2k sarja on jo valovuosia jäljessä EA:n sarjasta. No NHL 09:istäkin tulee demo joten pääsee testaamaan että kumpi vetää TÄLLÄ kertaa pidemän korren:)
 
Vastaus: Nhl 2k9 (ps3)

Oho, kylläpäs demo tulee aikaisin ja toivottavasti tuo pitää paikkansa. Se on kyllä hyvä, että kummastakin nhl-pelistä ja monista muistakin urheilupeleistä tulee aina demot niin voi hyvin vertailla arvostelujen lisäksi kumman ostaa. Lataan ehdottomasti tuon demon, haluan testata miten tämä sarja on kehittynyt viime osasta. Olen kuitenkin aika satavarma että tulen ostamaan EA:n tuotoksen, ainakin viime vuosien perusteella EA:n sarja on ollut paljon laadukkaampi.
 
Vastaus: Nhl 2k9 (ps3)

Kyllä on taas niin asiantuntevaa porukkaa että huh sentää :) mutta ei siitä sen enempää en halua sotaa aloittaa. Itse taidan päätyä taas 2ksarjan peliin varsinkin jos tuo NBA tiimi on sen hoitanut, nuo 2k:n tekemät korispelit kun ovat järjestään olleet laadukkaampaa tavaraa kuin EA:n vastaavat.
 
Vastaus: Nhl 2k9 (ps3)

Kyllä on taas niin asiantuntevaa porukkaa että huh sentää :) mutta ei siitä sen enempää en halua sotaa aloittaa. Itse taidan päätyä taas 2ksarjan peliin varsinkin jos tuo NBA tiimi on sen hoitanut, nuo 2k:n tekemät korispelit kun ovat järjestään olleet laadukkaampaa tavaraa kuin EA:n vastaavat.
Heheh, myöhäistä. Eiköhän vähänkin tätä foorumia lukeneet tiedä, että olet täysin 2K-mies ;)

Itse ostan muutes molemmat, mikäli 2K on parantanut selkeästi viime vuodesta.
 
Vastaus: Nhl 2k9 (ps3)

Pitäähän tuo demo ladata. Vaikka 2k sarja on jo valovuosia jäljessä EA:n sarjasta. No NHL 09:istäkin tulee demo joten pääsee testaamaan että kumpi vetää TÄLLÄ kertaa pidemän korren:)

Noh, 2k-sarja perustuu realismiin, kun taas EA Sportsilta tulee suoraviivaista arcadea.
 
Vastaus: Nhl 2k9 (ps3)

pakkohan se oli demo laittaa valumaan, toivottavasti pääsee taas nauttimaan realistisesta lätkästä arcaden sijaan. :)
 
Vastaus: Nhl 2k9 (ps3)

Joku demon ladannut voisi kertoa ensifiiliksiä. :) Demo löytyy jenkkistoresta, mutta itse pääsen testaamaan vasta iltapäivällä. Sormet syyhyää.
 
Vastaus: Nhl 2k9 (ps3)

Latasin, koitin ja innostuin.

Jotenkin pelissä oli aika realistinen fiilis ja kuva sulavaa.
Verrattuna EA 08:iin on 2k huimasti edellä, NHL 09:n pitää onnistua joka osaalueella selvästi paremmin kuin edeltäjänsä jotta asiakkaita ei karkaa 2k-sportsille.
Ilman vertailukohtaa EA:n vastineeseen annan demolle arvosanaksi:
9-

Erityisesti puolustaminen tuntui oikein juhlalta vrt. NHL 08:iin, oli muitakin keinoja saada kiekko pois kuin jumalaton pers-niitti...
 
Vastaus: Nhl 2k9 (ps3)

Pikaisesti tuli testattua itsekin.

En hirmuisesti odottanut peliltä mutta vaikutti ihan pirteältä ja hauskalta. Oikeastaan mikään ei liiemmin häirinnyt (kolmen pelin perusteella), toisaalta mikään ei suuremmin säväyttänytkään. Taklaukset ja yhteentörmäykset olivat ehkä realistisen oloisia joka sai hymyä huulille. Latausajat olivat myös demossa hurjan nopeat. Tuohon sai myös samantyylisen "skill - stick" ohjauksen kuin ea:n vastineessa.

Aikaisemmin en ole tätä 2K sarjaa testannut, joten en osaa aiempiin osiin vertailla. Luulen kyllä, että peliin olisi tarvittu jotain joka todella vie mennessään, jottei EA:n NHL 09 veisi voittoa.
 
Vastaus: Nhl 2k9 (ps3)

Onko muuten 2K-sarjan kiekoissa ollut yhtä räikeitä "varmoja maalikikkoja" kuin EA:n sarjassa? NHL 08:ssa on ne tietyt maalikikat, joilla onnistuu verkkojen venyttäminen vähän turhankin kovalla prosentilla. Jos tämä todella osoittautuu realistisemmaksi kiekoksi kuin tuleva NHL 09, tulee minusta takinkääntäjä.
 
Vastaus: Nhl 2k9 (ps3)

Keväällä ostin sitten pitkän väännön jälkeen PS3:n ja näin lätkäpelien ystävä oli pakko hommata tietysti pelattavaa. Ostin ensimmäiseksi NHL 08:n, mutta jo muutamien pelien jälkeen tuli fiilis, että tästä puuttuu se "jokin". Graafikka on toki näyttävää ja skill-stick aivan mahtava, mutta pelituntuma ja tietokoneen ajoittainen "huijjaaminen" eli vaikeustason oikeaksi sovittaminen (Pro oli liian helppo ja tähtipelaaja liian vaikea) karsivat peli-iloa.

Muutamat pelit pelattuani totesin, että oli aika antaa 2K-sarjalle taas mahdollisuus. Entisenä PS2:n omistajana en muuta lätkää EA:n NHL 2002:n jälkeen pelannutkaan kuin 2K-sarjaa (2K3, ESPN Hockey eli 2K4, 2K5, 2K6, 2K7 ja 2K8). EA:n NHL 08:nkin ostin vain siksi, että sen sai "mukamas" halvalla eli reilulla kolmellakympillä. Lopulta tilasin siis 2K8:n Play.comista tiukkaan 21 hintaan kotiin toimitettuna :D (noin kuukausi NHL 08:n jälkeen). Eipä ole ostosta tarvinnut katua ja reilusti on jopa tässä kesän aikana tullut pelattuakin (~100 peliä). Onhan 2K8 rujomman näköinen kuin NHL 08, mutta se pelattavuus! Jäsen Torpedo 360:stä lainatakseni "jokainen peli on erilainen" (Muistaakseni hänen kommentti, toivottavasti en ole väärässä :eek:). Sopivilla säädöillä (Slidereita pystyy säätämään huomattavasti enemmän asioita kuin 08:ssa) peli on mahtavan realistista ja suoraan sanottuna yhtä juhlaa pelata. Varmoja maalikikkoja en itse ole ainakaan löytänyt vaan maalit tulevat pelitilanteiden mukaisesti aivan kuin oikeassakin lätkässä.

Se, että jotkut väittävät EA:n tuotoksen olevan paljon edellä on heidän oma näkemyksensä. Minun mielestä 2K-sarja on ollut pidempään se minulle parempi vaihtoehto. Kun näistä kahdesta lätkäpelistä yhdistäisi niiden parhaimmat puolet (EA:n grafiikka ja toimiva skill-stick sekä 2K-sarjan pelattavuus, säädettävyys ja realismi), niin en uskalla edes kuvitella minkälainen peli siitä syntyisi. Onneksi 2K8:ssa grafiikka oli ainakin pelaajien osilta kohtuu hyvää mm.hikipisarat pelaajien kasvoilla ja parannusta on 2K9:iin tulossa ainakin playoff-partojen muodossa, mikä lisää realistisuuden tunnetta entisestään. 2K9:iin tuleva skill-stick on minun mielestäni hyvä juttu (mielipiteitä siitäkin on monia), tosin katsotaan nyt miten se on toteutettu. Henkilökohtaisesti odotan 2K9:n räjäyttävän pankin syksyllä. Tosin NHL 09:lle aioin antaa mahdollisuuden näyttää, sillä haluan pelata sitä parasta jääkiekkopeliä, mikä omasta mielestäni on olemassa.

Tässä malttamattomana odottelen työpäivän päättymistä, jotta pääsisi katsomaan livenä jääkiekkoa. Tampere-cupiin ja "legendaariseen" perjantaipeliin Ilves-Tappara tie vie ja tämän jälkeen sitten kotiin (ellen eksy pubiin) testamaan 2K9:n demoa. Herkkuviikonloppu siis tulossa :)
 
Vastaus: Nhl 2k9 (ps3)

Itse taidan päätyä taas 2ksarjan peliin varsinkin jos tuo NBA tiimi on sen hoitanut, nuo 2k:n tekemät korispelit kun ovat järjestään olleet laadukkaampaa tavaraa kuin EA:n vastaavat.

Aika hiljaista että sama tiimi ehtisi vuoden sykleissä tekemään kahta eri peliä.
 
Ylös Bottom