Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ninja Gaiden Sigma

Vastaus: Ninja Gaiden Sigma [Hype]

http://www.1up.com/do/previewPage?pager.offset=0&cId=3154673
1UP: What are the most difficult things about bringing Ninja Gaiden to the PS3? Is it creating the new content, or is it building/rebuilding a new game, or graphics engine, or whatever you're making specifically for the PS3?

YH: I'd say we're putting the most effort into the graphics. Obviously being on a next generation platform, on the PS3, we need to make sure we utilize the power of that machine to make the graphics as best as we can. Plus, Team Ninja has a reputation to uphold by having the best graphics for every title that we put out. That's what we're spending a large amount of our energies on.

1UP: As one of the leading visual contenders on the PS3, is there ever a concern internally that you may make this game look better than Ninja Gaiden 2?

YH: [Laughs nervously] Well, as far as where the Ninja Gaiden series is going in the future, you'll have to talk to Itagaki-san because I know he has a lot of ideas in his head about where he wants to take the series. He's kind of the pioneer of our team and he gives me inspiration and has taught me everything I know. I kind of follow in his footsteps and broaden his creations to reach more people. With that being said, obviously our goal is to make NGS the best looking PS3 game that it can be when it is released. That's really what our team is focused on and that's our main goal. When this game is released we want people to say this is the best-looking, best-playing action game on the system.

1UP: Let's say you're sitting down with a gamer who has a choice -- he can play this fresh version of Ninja Gaiden or he can sit down with Devil May Cry 4, an all-new game. What would you tell that gamer to get him to play NGS instead of DMC4?


YH: You know my personal opinion in that situation would be I would say that I think the DMC games aren't really about combat per se; it's more like you have enemies but they are only there for the purpose of making you looking good. They're really just placed in the environment and then you're tasked with how you can defeat them as stylishly as possible while racking up as big a combo as possible. It's a very one-way street. Whereas for us, Ninja Gaiden is a combat game and an action game. You're here to fight and you want to have real opponents to fight and that's our philosophy. The enemy should fight back and should be trying to kill you just as hard as you're trying to kill them. That would be my main point of argument in saying, "Look, our philosophy is that we think you should have a challenge and be able to enjoy what we feel is real combat instead of having ornaments and see how high of a hit combo you can get against them."
 
Vastaus: Ninja Gaiden Sigma [Hype]

Kaverilla on hyvä pointti tossa että vihollisten ei pitäs olla koristeita, mutta en tiedä kuinka hauskaa on saada turpaansa joltain yhdeltä sotilaalta jonkun välivideon jälkeen kun pelihahmo on siinä lahdannu 10 kerrallaan ;).
Ei vaan, mut God of Warissa ei ehkä toimis se jos joka vihu tekis jotain kauheita vastaiskuja sinun jokaista hyökkäystä vastaan.
Pelasin Ninja Gaidenia mutta en pitänyt pelin kontrolleista, ne olivat liian suurpiirteiset ja epätarkat. Esim seinillä juoksentelu oli tuskallisen monimutkaista ja kamera oli aina missä sattui.
Siksi en oikein koskaan ymmärtänyt miksi ihmiset kehuivat pelin kontrolleja, ne olivat aika kamalat.

(ups tulipa sekava posti :S )
 
Vastaus: Ninja Gaiden Sigma [Hype]

Berserker sanoi:
Kaverilla on hyvä pointti tossa että vihollisten ei pitäs olla koristeita, mutta en tiedä kuinka hauskaa on saada turpaansa joltain yhdeltä sotilaalta jonkun välivideon jälkeen kun pelihahmo on siinä lahdannu 10 kerrallaan ;).
(ups tulipa sekava posti :S )

Normaalilla vaikeustasolla viholliset ovat kyllä aika helppoja, varsinkin kun on pelannut pelin läpi. Lisävaikeustasot (mitä ainakin Blackista löytyy) ovat todella tarpeen.

Ihmettelen suuresti miten et pitänyt kontrolleista, ne kun ovat mahtavat. No, ei kaikesta voi pitää.
 
Vastaus: Ninja Gaiden Sigma [Hype]

Danzig sanoi:
Normaalilla vaikeustasolla viholliset ovat kyllä aika helppoja, varsinkin kun on pelannut pelin läpi. Lisävaikeustasot (mitä ainakin Blackista löytyy) ovat todella tarpeen.

Ihmettelen suuresti miten et pitänyt kontrolleista, ne kun ovat mahtavat. No, ei kaikesta voi pitää.

Kävi sillein että tapoin sen, purpuran värisen naisen kirkossa. Tallensin pelin, mutta sitten tuli pitkä paussi(World of Warcraft) ja kontorllit ei ollu enään selkäytimessä. :(
Mutta minun mielestä ne kontrollit olisivat tarvinneet lisää "varmuutta", koska mitä muistan pelaaminen oli hienoista sähellystä, ja kamera ei tehnyt siitä yhtään helpompaa.

Mutta kuten sanoit, kaikesta ei voi pitää valitettavasti.

Edit: tosin minulla on se peli vieläkin tuossa, voisi kait jossain välissä sitä alkaa jyystää. Valitettavasti se peli ei ole Black-versio :S
 
Vastaus: Ninja Gaiden Sigma [Hype]

Uusi haastattelu 1up.comissa, todella hyvä haastattelu. Haastattelija kysyy selvästi parempia kysymyksiä kuin idioottitoimittajat yleensä ja haastateltava antaa suoria vastauksia..

Click

720p-kommentti on mielenkiintonen. Ja mukava nähdä, että Team Ninja todella oikeasti panostaa porttaukseen. Myös "launch title" kommentti on todella hyvä imo.
 
Vastaus: Ninja Gaiden Sigma [Hype]

Cyrus1 sanoi:
Uusi haastattelu 1up.comissa, todella hyvä haastattelu. Haastattelija kysyy selvästi parempia kysymyksiä kuin idioottitoimittajat yleensä ja haastateltava antaa suoria vastauksia..

Click

720p-kommentti on mielenkiintonen. Ja mukava nähdä, että Team Ninja todella oikeasti panostaa porttaukseen. Myös "launch title" kommentti on todella hyvä imo.

Haastattelussa keskityttiin liikaa tekniseen toteutukseen ja visuaalisiin yksityiskohtiin. Toisaalta se on ymmärrettävää, kun kyseessä ei ole täysin uusi peli, mutta Ninja Gaidenin, Hurricane Packit ja Ninja Gaiden Blackin pelanneena minua kiinnostaa lähinnä itse peli: ympäristöt, viholliset, pomotaistelut. Sillä osastolla ei ole selvinnyt juuri mitään uutta. Saman tarinan läpikäynti samoissa maisemissa ties monettako kertaa, vaikkakin hieman eri taisteluin, voisi käydä jo puuduttavaksi. Todellista jatko-osaa kaivattaisiin.

Makea myyntikikka olisi tietysti voinut olla Ryun ja Ayanen yhteistyömoninpelitila. Siihen nähden Rachelilla olisi voinut heittää veslintua. Se olisi ollut oikeasti suurta -- varsinkin jos DOA-sarjasta olisi johdettu tag team -matseista tuttuja yhteistyöiskuja NG:n asepohjaiseen pelimekaniikkaan. Kuvitella nyt hullun loppuvastuksen pieksäjäisiä kaverin kanssa koettuna... *Uppoaa haavekuviin*
 
Vastaus: Ninja Gaiden Sigma [Hype]

Hakkiz sanoi:
Haastattelussa keskityttiin liikaa tekniseen toteutukseen ja visuaalisiin yksityiskohtiin. Toisaalta se on ymmärrettävää, kun kyseessä ei ole täysin uusi peli, mutta Ninja Gaidenin, Hurricane Packit ja Ninja Gaiden Blackin pelanneena minua kiinnostaa lähinnä itse peli: ympäristöt, viholliset, pomotaistelut. Sillä osastolla ei ole selvinnyt juuri mitään uutta. Saman tarinan läpikäynti ties monettako kertaa, vaikkakin eri taisteluin, voisi käydä jo puuduttavaksi. Todellista jatko-osaa kaivattaisiin.

No joo, itse en ollut pahemmin pelistä lukenut ja alkuperäinen Black oli muutenkin yksi ainoista Boxin helmistä jonka missasin, joten enemmänhän tuo haastattelu varmaan minulle tosiaan tarjosi.

Tosin ehkä eniten juuri teknisestä toteutuksesta halusinkin tietää, peli kun muuten oli jo melko "täydellinen" kuulemma Boxilla. Haastattelusta kuitenki kävi ilmi, että Rachelia selvästi kehitetään melko paljonkin ja se on mielestäni loistava lisä juuri sellaisille, jotka eivät vielä tuhanteen kertaan ole sitä tarinaa läpihakanneet ja toisaalta myös niille hulluille faneille, jotka haluavat vielä 1001 kerran pelin läpi pelata edes jotain vaihtelua kuitenkin sisältäen. Ja mainittiinhan niistä pienistä uudistuksista, jotka vaikuttavat tiettyihin pelin osuuksiin, pientä hiomista tehdään ympäriinsä. Sekä tietysti se seikka, että peli tosiaan graafisesti tehdään täysin uudelleen eikä tehdä mitään HD-porttausta. Kaikin puolin saa sellaisen kuvan, että porttaus tulee olemaan niin laadukas kuin mitä Ninjat vaan osaavat.
 
Vastaus: Ninja Gaiden Sigma [Hype]

Heh Haxo itkee kun "porttaus" ei välttämättä tarjoakaan uusia kokemuksia. No shit sherlock...

Kyllä mulle paras versio ko pelistä näin alkuun kelpaa. Pitää vielä toivoa, että NG2:nenkin näkee päivänvalon Plesellä jossain vaiheessa.
 
Vastaus: Ninja Gaiden Sigma [Hype]

Zoukka sanoi:
Heh Haxo itkee kun "porttaus" ei välttämättä tarjoakaan uusia kokemuksia. No shit sherlock...

Kyllä mulle paras versio ko pelistä näin alkuun kelpaa. Pitää vielä toivoa, että NG2:nenkin näkee päivänvalon Plesellä jossain vaiheessa.

Minusta vain rehellisesti tuntuu siltä, että Team Ninjan pitäisi jo tarjota jotain uutta. En usko, että kukaan alkuperäiset Xbox-Gaidenit pelannut kaipaisi enää uusintapainosta. Totta kai on hienoa, että peli käännetään PS3:lle, mutta kun tällaisten (sekä DOA-pallojen kaltaisten) väliprojektien sijaan voitaisiin tehdä oikeaa jatko-osaa, en voi olla avautumatta. Team Ninja ei kuitenkaan tyydy käännöksessä helpoimpaan ja nopeimpaan tapaan, vaan uhraa resurssejaan pikkunättiin kikkailuun. Olen kyllästynyt odottamaan.
 
Vastaus: Ninja Gaiden Sigma [Hype]

Hakkiz sanoi:
En usko, että kukaan alkuperäiset Xbox-Gaidenit pelannut kaipaisi enää uusintapainosta. Totta kai on hienoa, että peli käännetään PS3:lle, mutta kun tällaisten (sekä DOA-pallojen kaltaisten) väliprojektien sijaan voitaisiin tehdä oikeaa jatko-osaa, en voi olla avautumatta. Team Ninja ei kuitenkaan tyydy käännöksessä helpoimpaan ja nopeimpaan tapaan, vaan uhraa resurssejaan pikkunättiin kikkailuun. Olen kyllästynyt odottamaan...

Puhumattakaan DOAX2:sta, siinä vasta turhuutta kerrakseen.
 
Vastaus: Ninja Gaiden Sigma [Hype]

Siis onko tämä "suora" käännös boksilta? No eipä tarvi tämänkään hommaamista murehtia enää.
 
Vastaus: Ninja Gaiden Sigma [Hype]

nothing sanoi:
Siis onko tämä "suora" käännös boksilta? No eipä tarvi tämänkään hommaamista murehtia enää.

Next-gen remake.

Itagaki työstää parhaillaan Ninja Gaiden 2:sta.. ehkä. Vai onko mies pakkolomalla? :D
 
Vastaus: Ninja Gaiden Sigma [Hype]

"But we also know that there are a lot of people out there who haven't played the game, so the graphics is something we can use to catch the eye of those people."
Minkäslainen seikkailupeli tää on Xboxille, hyväkin? Haastattelun perusteella heräs mielenkiinto k.o. tekelettä kohtaan.

Edit: Kiitoksia Hakkiz
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Ninja Gaiden Sigma [Hype]

Minusta vain rehellisesti tuntuu siltä, että Team Ninjan pitäisi jo tarjota jotain uutta.

Kyllä se Plesettäjille uutta on. Ja eihän Itagaki ole edes projektissa vissiin mukana. Tekee sitä Ninja Gaiden kakkosta sulle nääs...
 
Vastaus: Ninja Gaiden Sigma [Hype]

Ohjaaja Yosuke Hayashin haastattelu: http://computerandvideogames.com/article.php?id=157778

Kehitys on noin puolivälissä. Tiimi on tullut tutuksi PS3:n kanssa ja hommat sujuvat hyvin. Sigmaa on alettu tekemään alusta asti uusiksi ja Xboxin Ninja Gaideneihin verrattuna kokemuksen pitäsi olla kokonaan uusi ja tietysti parempi. Now Loading -tekstien ei pitäisi häiritä, sillä peli käyttää kiintolevyä. Maailmalaajuiset tilastot ja rankingit toimivat PlayStation Networkissa.
 
Vastaus: Ninja Gaiden Sigma [Hype]

Pieni infopaketti:

The latest issue of PSM (April 2007) has a nice 10-page preview (and a featured cover ) on Ninja Gaiden Sigma with their own hands on experience with the game.


* Unspecified amount of original content for Sigma
* EVERYTHING was redone for Sigma: backgrounds, enemies, characters, animations, textures, etc. * Game will make use of the SIXAXIS in one way by helping to power up Ninpo magic while casting it
* Sigma will be 19 Chapters long, 3 more Chapters than the previous 2 versions
* A lot of the new stuff is when you are going to be playing as Rachel
* Will run at a constant 60 FPS with full self-shadowing and in 720p
* 3 ways to play - off the disk, off a partial install, or off a full install (for those who plan to play for long periods and don't want to worry about loads times. They wanted to give the gamer a choice on the matter)
* New difficulty level above the previous ones
* Still talking to Sony about what the possibilites are for downloadable content
* Karma ranking system/online leaderboards will be intact * Karma ranking/leaderboards will be improved upon by letting you view the results for a player's run through for specific chapters and how many times they died, etc.


Rachel Specific

* Features own integrated story missions and own mission mode levels
* Anything but a new skin for Hayabusa
* Completely separate arsenal of moves and all new animations
* Will have a different 'feel' from Hayabusa and will require a different way of thinking to play as compared to her counterpart
* Will still absorb essence and such as Hayabusa

Click

Lisää chaptereita, alusta asti kaikki rakennettu uusiksi, uusi vaikeustaso, uusi hahmo täysin eri liikkeillä ja tuntumalla, kolme eri tapaa pelata (levyltä, osittain kovolta, täysin kovolta). Kuulostaa loistavalta.:)
 
Ylös Bottom