Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Nintendo Labo - Taittele pahvista pelivälineet

Onko tosiaan nyt näin ettei tuota laitosta saa millään hihnalla kasvojen eteen vaan ainoa tapa on pitää sitä siinä käsissään.
Toivon olevani väärässä, mutta olisipa taas kovin Nintendomainen tapa toimia..
 
Onko tosiaan nyt näin ettei tuota laitosta saa millään hihnalla kasvojen eteen vaan ainoa tapa on pitää sitä siinä käsissään.
Toivon olevani väärässä, mutta olisipa taas kovin Nintendomainen tapa toimia..

Ettei vaan ohjaimien liiketunnistus olisi tässä se syy pitää kädet konsolissa?

Onhan tuo ylivoimaisesti helpoiten lähestyttävä VR-konsepti tähän mennessä. Ei majakoita tai kameroita.
 
8-4 Play podcastissa Rez Infinite ja Tetris Effectin tuottaja suhtautui todella skeptisesti konseptiin, missä VR-pelaamisen aikana pelaajan tulisi kokoajan pidellä VR-kypärää pään edessä ja samaan aikaan ohjata pelejä. Miehen puheista jäi mielikuva, että tämä nopeuttaa pahoinvoinnin saamista. Lisäksi mietityttää miten Breath of the Wild kääntyy VR-peliksi, sillä nykyisellään BotW ei edes onnistu saavuttamaan tasaista 30 fps:ää.
 
Jonnet ei muista.. :D

1939-vm-ad.jpg
 
Jonnet ei muista.. :D

1939-vm-ad.jpg

Tietysti käytettävyydessä on se pieni ero, että Viewmaster-kiekkoon menee muutama kymmentä sekuntia ja Zeldaan muutama kymmentä tuntia. Voi siinä vähän kädet puutua enemmän. :D

P.S. Mun Viewmaster oli kasarilla sellainen feikkipuupintainen. Suosikkikiekkoja scifi- ja länkkäritarinat.
 
Eilen saapui KonsoliFINin arvostelukappale tänne susirajan taa. Jonkinmoista artikkelia on siis tiedossa, kunhan Kinder-yllätysten kasaamiselta ehdin pahvien pariin. Aika monimutkaiselta näyttää, mutta eiköhän tästä jotain saada aikaan.

1747
 
Mitä katsonut videoita, on lienee paras hommata nuo nauhat vapauttamaan kädet pitämästä Labo VR:ää.

Super Mario Odyssey VR



The Legend of Zelda Breath of the Wild VR
 
Nyt on Nintendo Labo: VR Kitin kaikki vekottimet kasattu ja kokeiltu. Päällimmäinen fiilis on ihan positiivinen: ihan heti ei uskoisi, että pahvista saa aikaan noinkin jänniä ja toimivia härveleitä. Zeldaa tai Mariota en ole vielä ehtinyt kokeilemaan, mutta eiköhän niidenkin seurassa tule vietettyä aikaa jossain vaiheessa.

KonsoliFINin artikkelin Labo VR Kitistä voi lukaista tästä linkistä.
 
Zeldaa tai Mariota en ole vielä ehtinyt kokeilemaan, mutta eiköhän niidenkin seurassa tule vietettyä aikaa jossain vaiheessa.

KonsoliFINin artikkelin Labo VR Kitistä voi lukaista tästä linkistä.

Mikäli ehdit jossain vaiheessa kokeilemaan Zeldaa ja Mariota, olisi kiva kuulla miltä se maailma näytti lasien läpi katseltuna? Kun päätä kääntää, pikselöityykö kuva miten paljon? Tuleeko "siellä olemisen tunne" vahvasti esiin?
 
Digital Foundry testannut Labo VR:n. Zeldan kohdalla ruudunpäivitys yskii paikoin tippuen jopa 30->20 fps. Ymmärrys huhutulle tehopäivitykselle on varsin selkeä tämä mielessä.

 
Ylös Bottom