Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Nousevan auringon kajo

J. Pikkarainen

KonsoliFIN Alumni
Nousevan auringon kajo

YLE TV2 perjantaisin 2.6. alkaen klo 21

9-osaisessa koko perheen sarjassa Markus Kajo tutkailee Japanin ihmeitä ja erikoisuuksia kotimaisesta näkökulmasta keskittyen erityisesti alueeseen, jolla suurin osa japanilaisista luurailee enimmän elämänsä.

Tiesitkö, että firman puhelinkeskuksessa saatetaan vastata sanomalla anteeksi, koska keskusneiti ei voi mitenkään korvata sitä hyvyyttä, jota asiakas osoittaa soittamalla yhtiöön. Siksi on syytä ainakin pyytää anteeksi heti kättelyssä. Sumimasen!

Japanin kirjoitusmerkeissä yksi puun kuva tarkoittaa puuta ja kolme puuta metsää. Vastaavasti yhden naisen merkki merkitsee yhtä naista. Miksi sitten kolme naisen merkkiä tarkoittaakin jotain aivan muuta? Entä miksi japanilaisessa liike-elämässä näkee käyntikortteja joka käänteessä kuin Kreetalla apteekkeja? Ne ovat niitä Japanin metkuja.
Kuten robotitar, joka ottaa yhtiön vieraat vastaan. Sumimasen!
Kotisivu

Tällä kertaa muistin jopa huomautella ennen kuin itse sarja alkaa. Eli kuinkas monta Japani- tai Kajo-fania foorumilta löytyy? Itse satun olemaan vähän molempia, joten pakkohan tätä on ruveta seurailemaan. Japani maana on kiinnostanut jo pidemmän aikaa, vaikkakin muutama sata vuotta taaksepäin. Kajon tyyli on taas piristänyt päiviä jo muinaisista kotivideoista saakka.

Eli tänään alkaa. Muistakaahan katsoa.
 
Vastaus: Nousevan auringon kajo

Itsekin olen hieman molempia ja en olisi muistanut koko sarjan alkamisesta mitään. Kiitos muistutuksesta, nyt ymmärtää katsoakin jakson. Tätä onkin jo jonkin aikaa odotettu alkavan :)
 
Vastaus: Nousevan auringon kajo

Hieno homma, täytyy muistaa katsoa. Saa nähdä, mitä kaikkea jännää Markus-setä tällä kertaa on keksinyt.
 
Vastaus: Nousevan auringon kajo

Jee, Kajo ja Japani, ei voi olla huono yhdistelmä. Itsekkin haaveilen Japanin reissusta, joten pitäähän täma katsoa.
 
Vastaus: Nousevan auringon kajo

Slash80 sanoi:
Jee, Kajo ja Japani, ei voi olla huono yhdistelmä. Itsekkin haaveilen Japanin reissusta, joten pitäähän täma katsoa.

Sama homma, ja olen lähes 100% varma, että tämän jakson (ja sarjan) jälkeen himo vain pahenee. Onhan tuota jo haluttu se pari vuotta, ja kaiken maailman matkailuohjelmat ja lähituttujen "Oltiin juuri Japanissa"-kommentit eivät ole helpottaneet asiaa.
 
Vastaus: Nousevan auringon kajo

Slash80 sanoi:
Jee, Kajo ja Japani, ei voi olla huono yhdistelmä. Itsekkin haaveilen Japanin reissusta, joten pitäähän täma katsoa.
Täysin sama minullakin. ;D Jonain päivänä on kyllä pakko ottaa vaikka lainaa ja lähteä katsastamaan idän poikien meno. Ja pitää kyllä ehdottomasti muistaa katsoa kyseinen ohjelma.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Nousevan auringon kajo

Jee, kaikki Japani-aiheinen ohjelma kelpaa kyllä. Tosin esittelyn perusteella ohjelma vaikuttaa vähän sellaiselta "ihmetelläänpäs näitä hassuja kirjaimia, ja kylläpäs te asutte lähekkäin" tyyliseltä.

Pitää kuitenkin katsoa, onhan se Nipponissa.
 
Vastaus: Nousevan auringon kajo

Peruskajoa.. Ei sen kummempaa. Katsotaan tulevaisuudessakin
 
Vastaus: Nousevan auringon kajo

Kajo saa huonoistakin vitseistä nauramisen arvoisia. Miinusjapanilaisia... :D
 
Vastaus: Nousevan auringon kajo

Hieman sekavasta kerronnasta huolimatta joutunee jatkamaan katsomista. Todellakin aiheesta pompittiin vähän sinne sun tänne, ja mitään kunnollista lankaa ei löytynyt. Kajo kommentoi kaikkea kummallisuuksia välillä lumisessa maastossa, välillä taksissa. Eipä siinä, kyllähän tuo välillä nauratti.

Ja kyllä tuosta nyt pientä triviaakin sai/saa nauttia Japanin maasta, vaikka valtioon onkin tullut tutustuttua.

"Säälittävä dinosaurus - Säälittävä juontaja"
 
Vastaus: Nousevan auringon kajo

Mitäs mä jostain luin, että vika jakso on sitten lapsilta kiellettyä tavaraa? Tuli vaan mieleen kun Markus silitti sen ropotinkasvoja niin hellästi, että olisko sitten viipynyt siellä pitempäänkin. :D
 
Vastaus: Nousevan auringon kajo

Eipä oikein iskenyt. Pari ihan jees läppää, muun muassa tuo "säälittävä dinosaurus-säälittävä juontaja", mutta muuten oli ihan liian poukkoileva, eikä mitään pointtia löytynyt. Jaksoi sen kuitenkin aiheen takia katsoa, ja paikat näyttivätkin todella siisteiltä jälleen kerran.

Ei kyllä tällaisena jaksa alkaa seuraamaan.
 
Vastaus: Nousevan auringon kajo

Markus Laitinen sanoi:
Eipä oikein iskenyt. Pari ihan jees läppää, muun muassa tuo "säälittävä dinosaurus-säälittävä juontaja", mutta muuten oli ihan liian poukkoileva, eikä mitään pointtia löytynyt.
Ei kyllä tällaisena jaksa alkaa seuraamaan.

Se on sitä Kajoa se. En itse odottanut mitään pointtia. Kyllä tuossa tosin tuli hyvin asiaa, vaikka olikin poukkoilevasti tuunattu
 
Vastaus: Nousevan auringon kajo

Hitto. Meinasi mennä ohi tämä ihan kokonaan. Nyt kerkesin vähän loppua syynäämään, kiitos tämän ketjun, mutta Kajo- ja Japanifanina tulevat osat on pakko mulkoilla! :D
 
Vastaus: Nousevan auringon kajo

Rakenteellisesti hieman tasaisempi jakso, joka oli mielestäni bonusta. Läppää ei ollut juurikaan, tosin vihreään teehen liittynyt "..minä en ole vielä" tai vastaavanlainen kommentti onnistui naurattamaan. Kajon puhetyyli luo kyllä huonoistakin asioista hauskoja, kuten tiong aiemmasta jaksosta kommentoikin.

Mieluustihan tuon katsoisi putkeen, tai hieman pidemmillä jaksoilla, sillä puolituntinen tuntuu aivan liian lyhyeltä ajalta. Verrattain vähän asiaa / jakso, ja esim. tällä kertaa ei ihan niin "uutta" asiaa itselleni ollut kuin viimeksi. Maisemistakaan ei juuri päästy nauttimaan. Toisin kuin Kajo tosin, itse himoan teeseremonioita (vaikken teetä lipitäkään) ja joskus mokoma on koettava.

Tarkoitus oli muistutella, mutta unohtui. Toivottavasti mahdollisimman moni kuitenkin näki tämän päivän jakson.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Nousevan auringon kajo

Minä en tiennyt tuosta mitään, joten jalkapallojen välissä tullessaan pääsi yllättämään ja minähän katsoin. Japani ja Kajo sopivat yhteen aika hyvin, vanhat Kajojutut (mitä niistä kotivideoista muistan) menivät hieman liiaksi ohitse. Tämä yhdistelmä kuitenkin toimii, eikä poikkoilu aiheesta toiseen sinällään haittaa.
 
Vastaus: Nousevan auringon kajo

Ei oikein napannut. Olihan tuossa asiaakin, mutta jäi turhan torsoksi. Nauratti senkin edestä, tahattomasti.

Muuten kokonaisuutena sarja oli ihan katsottava ja mielenkiintoinen. Lisää Kajoa vaan lähitulevaisuudessa ruutuun.
 
Ylös Bottom