Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ohjaimet ja käyttötavat - akku vai paristo

Tätä viimeistä lausetta en ymmärrä? Uhka vai mahdollisuus?
Meinasin tuolla sitä että jos ohjaimia on vain yksi, niin kuin nyt on itellä ps5:lla, eikä siihen käy patterit, niin välillä sitä ajattelee et toimisi pattereillakin, koska pelaaminen keskeytyy latauksen ajaksi. Mutta jos ohjaimia on kaks, niin sillon tuolla ei ole merkitystä, koska toinen ohjain odottaa aina akku täynnä jolloin pelaaminen jatkuu samantien. Junou? :D
 
Meinasin tuolla sitä että jos ohjaimia on vain yksi, niin kuin nyt on itellä ps5:lla, eikä siihen käy patterit, niin välillä sitä ajattelee et toimisi pattereillakin, koska pelaaminen keskeytyy latauksen ajaksi. Mutta jos ohjaimia on kaks, niin sillon tuolla ei ole merkitystä, koska toinen ohjain odottaa aina akku täynnä jolloin pelaaminen jatkuu samantien. Junou? :D
Juurikin tämä on funktio joka toteutuu minunkin taloudessani!
 
Itse vaan pelailen ohjaimella ja laitan johdon kiinni siihen, kun siltä tuntuu tai se sitä tarvitsee. Oli se sitten pelaamisen aikana tai silloin, kun en pelaa. Halpaa ja helppoa. Varmasti laturikin hyvä, mutta ilmankin pärjään.

Vihasin Xbox 360 aikana pattereita, akkuja ja akkupaketteja.

Käyttötapaan liittyen. Luulin, että veljen Dual Sense on ihan rikki, kun se nitisee niin pirun lujaa pelatessa. Häiritsee pirusti, kun kuuluu peliäänien yli. Kokeilin sitä itse niin ei se mitään nitissyt, piti oikein voimalla vääntää sitä niin jotain kuului. Näköjään jotkut vaan sitten runnoo ohjainta oikein kunnolla, ei mikään ihme miten joillain ihmisillä ei ohjaimet kestä käyttöä.
 
Miksi sitä telakkaa ei voi pitää sähkö pistokkeessa kiinni?
Koska ei pidä mitään muitakaan laitteita jos niitä ei käytä?
En kyllä yhtään ymmärrä kilpailijan ajatusta pitää vuonna 21 pattereita ohjaimessa.Eikai kukaan enää kikkaile patterien kans nykypäivänä
Mitä se on tämä elettävään vuoteen nojaava argumentointi? Pattereita käytetään kyllä tänäkin vuonna siinä missä akkujakin, jotka on keksitty ties milloin. Kyllä se on ihan käyttäjästä kiinni kumpaa haluaa käyttää.

Minä en taas ymmärrä että miten ei voi ymmärtää niiden etuja verrattuna siihen että joutuu erikseen ostamaan telakan ja mahdollisesti vielä toisen ohjaimen tai lataamaan aina piuhalla. Ja ihan sama mikä vuosi on niin en silti ymmärrä.

Käsittääkseni myös "akkuparistot" ovat nimenomaan enemmän akkuja kuin paristoja. Vai sekö siinä häiritsee että voi itse vaihtaa ilman hirveää purkuoperaatiota? Mikä siinä oikeastaan edes on ongelma? Jos siis edes on muitakin perusteita kuin "vuosi 2021".

Näin muutenkin olisi ihan hauska tietää että minä vuonna ne paristot on jätetty oikeastaan pois. Varsinkin kun kyse ei ole paristoista vaan ladattavista sellaisista, joiden nimenomaan soisi tulevan paristojen tilalle. Aika monet paristot on jääneet ostamatta kun on käyttänyt ladattavia.
Itse taas toivoisin että olisi patterit jos on vain yksi ohjain. Laadukkaat akkupatterit 4kpl joista toiset on valmiina aina täynnä, menee sen 10 sekuntia vaihtaa ja taas peli jatkuu. Kahdella ohjaimella ei tarvetta, koska toinen ohjain on sitten taas vastaavasti aina täynnä.
Tämäpä juuri. Mikäli voi käyttää akkuparistoja, on piuha täysin turha. Samoin telakan hankkiminen ja siinä ohjaimen pitäminen sekä laitteen virroissa jatkuvasti pitäminen.

Kuten jo sanoin, lienee telakka monille loistava ratkaisu mutta jos käyttää vain yhtä ohjainta, niin äkkiä vaihdettavat akkuparistot ovat todella kätevä vaihtoehto, joka itselläni nousee helposti yli jonkun telakka-ratkaisun.

PS. Enpäs muuten arvannut että täällä tällainenkin aihe on. Varmaan rentouttavaa luetavaa kun samat väittelyt aina tasaisin väliajoin :D
 
Viimeksi muokattu:
Pitäähän ne akkupatterit myös ladata ja ainakin ennen vanhaan ei niillä pitkää ikää ollut ohjain käytössä. Itse aikoinaan käytin nimenomaan siihen aikaan hyviä akkupattereita ja laadukasta laturia, mutta eipä viitsinyt enää uusia ostaa ja kyllästytti myös se latailu.

Varmaan nykyään parantanut, mutta eipä sillä väliä kun ei Sonylla ole patteri mahdollisuutta ja eipä semmoinen itseäni edes kiinnosta.

Kun ei ole ohjaimissa mitään ilmalatausta niin johto on helppo ja halvin. Kaksi ohjainta ja lataustelakka ei tilannetta muuta itselläni mitenkään muuten kuin harventaisi lompakkoa.

Veli ostelee pattereita Xboxin ohjaimeen, niitä meneekin sitten aika monta pakettia kesässä. Kukin tyylillään...
 
Veli ostelee pattereita Xboxin ohjaimeen, niitä meneekin sitten aika monta pakettia kesässä. Kukin tyylillään...
Sano veljelles, että ostaa (tai osta sinä) vaikka tuon Play & Charge kitin, joka maksaa 24-30€, niin ei tarvii ostaa montaa pakettia paristoja :)

Tuo myös latautuu vaikka boksi ei olisi päällä, niin ei tarvii käytellä mitään Instant-on tiloja jos ei tykkää, kun boksissa on aina virrat usb porteissa.
 
Telakan ja kahden ohjaimen puolustelijat vetoavat usein siihen, että ei se telakka paljon maksa. No ei maksakaan. Mutta kun tässä (mun) taloudessa on jo kaikenmaailman kilkettä joka paikka täynnä, niin mun sielu lepää siinä, ettei tartte laittaa kodin paraatipaikalle yhtään enempää rumaa muoviroskaa näkyville.

Ja se, että (akku)patterillinen ohjain ei poissulje telakkaa. Kun taas kiinteän akun ohjaimesta tulee akun väsähtäessä roska. Mun mielestä vaihtoehtojen ja ominaisuuksien tarjoaminen kuluttajalle on vain hyvästä.
 
Telakan ja kahden ohjaimen puolustelijat vetoavat usein siihen, että ei se telakka paljon maksa. No ei maksakaan. Mutta kun tässä (mun) taloudessa on jo kaikenmaailman kilkettä joka paikka täynnä, niin mun sielu lepää siinä, ettei tartte laittaa kodin paraatipaikalle yhtään enempää rumaa muoviroskaa näkyville.

Ja se, että (akku)patterillinen ohjain ei poissulje telakkaa. Kun taas kiinteän akun ohjaimesta tulee akun väsähtäessä roska. Mun mielestä vaihtoehtojen ja ominaisuuksien tarjoaminen kuluttajalle on vain hyvästä.
Laita se telakka sohvan alle niin kukaan ei sitä näe!
 
Pitäähän ne akkupatterit myös ladata ja ainakin ennen vanhaan ei niillä pitkää ikää ollut ohjain käytössä. Itse aikoinaan käytin nimenomaan siihen aikaan hyviä akkupattereita ja laadukasta laturia, mutta eipä viitsinyt enää uusia ostaa ja kyllästytti myös se latailu.

Varmaan nykyään parantanut, mutta eipä sillä väliä kun ei Sonylla ole patteri mahdollisuutta ja eipä semmoinen itseäni edes kiinnosta.

Kun ei ole ohjaimissa mitään ilmalatausta niin johto on helppo ja halvin. Kaksi ohjainta ja lataustelakka ei tilannetta muuta itselläni mitenkään muuten kuin harventaisi lompakkoa.
Pitää tietenkin mutta koen kätevämpänä laittaa pienen laturin pistorasiaan kuin käyttää telakkaa. Joku muu voi nähdä asian toisin.

Akkuparistot on minulla olleet käytössä X360-ajoista asti kun huomasin että ei mitään järkeä ostaa jatkuvasti paristoja ja kuormittaa niillä ympäristöä kun voi ostaa ladattavat akkuparistotkin. Käyttänyt yleensä halvimpia ja jo ne kestävät paremmin kuin mitä Sonyn sisäiset akut. Jokaisessa sukupolvessa siis X360 vs PS3, One vs PS4 ja nyt Series X vs. Dualsense.

Eikö muuten ole vielä langattomia latausjutskia ohjaimiin? Moni saattaisi sellaisen ostaa vaikka ei telakkaa ostaisikaan sillä onhan se alusta ymmärtääkseni kätevämpi sekä helpompi myös "piilottaa" jonnekin pöydälle tms.
Ei se halua. Pitää rahastuksena, kun ei tule konsolin mukana. Kuulema helppo vaan ostaa ohimennen kauppareissulla iso patteripakkaus halvalla.

Se on valinnan vapaus, ei olisi kyllä mun oma valinta. :)
Olen aina pitänyt valinnanvapautta (tässäkin asiassa) plussana mutta toisaalta joskus tekisi mieli kieltää kokonaan jotkin valinnat :D Niin pöyristyttävää monellakin tapaa :D Pääsisi helpommalla ja halvemmalla mutta ei, kun periaatteen (tai muuten vaan) vuoksi jatkaa vastarannan kiiskenä olemista.
Telakan ja kahden ohjaimen puolustelijat vetoavat usein siihen, että ei se telakka paljon maksa. No ei maksakaan. Mutta kun tässä (mun) taloudessa on jo kaikenmaailman kilkettä joka paikka täynnä, niin mun sielu lepää siinä, ettei tartte laittaa kodin paraatipaikalle yhtään enempää rumaa muoviroskaa näkyville.

Ja se, että (akku)patterillinen ohjain ei poissulje telakkaa. Kun taas kiinteän akun ohjaimesta tulee akun väsähtäessä roska. Mun mielestä vaihtoehtojen ja ominaisuuksien tarjoaminen kuluttajalle on vain hyvästä.
Tämäpä juuri tässä näin. Kiteytit tässä nyt oikeastaan tärkeimmät asiaan liittyen enkä enempää voisi olla samaa mieltä ihan kaikesta kirjoittamastasi.
 
En kyllä yhtään ymmärrä kilpailijan ajatusta pitää vuonna 21 pattereita ohjaimessa.Eikai kukaan enää kikkaile patterien kans nykypäivänä
Kun ostin One Xän viime kesänä niin olin aika paljolti samaa mieltä. Muuten konsoli vakuutti, mutta tuo ratkaisu vaikutti epäkätevältä ja vanhentuneelta PS4sen jälkeen. Pelasinkin paljon langallisena ja vain silloin tällöin pattereiden varassa.

Series Xän hankinnan jälkeen kävin hakemassa Ikeasta ladattavat Ladda paristot ja pitää sanoa, että mielipide on muuttunut täysin. Homma toimii täydellisesti kun Laddat kestää about 15-20 tuntia ja täydet löytyy aina viereisestä laatikosta.

Kun sain PS5sen niin sisäinen akku ratkaisu taas puolestaan tuntui epäkätevältä.
 
Kun ostin One Xän viime kesänä niin olin aika paljolti samaa mieltä. Muuten konsoli vakuutti, mutta tuo ratkaisu vaikutti epäkätevältä ja vanhentuneelta PS4sen jälkeen. Pelasinkin paljon langallisena ja vain silloin tällöin pattereiden varassa.

Series Xän hankinnan jälkeen kävin hakemassa Ikeasta ladattavat Ladda paristot ja pitää sanoa, että mielipide on muuttunut täysin. Homma toimii täydellisesti kun Laddat kestää about 15-20 tuntia ja täydet löytyy aina viereisestä laatikosta.

Kun sain PS5sen niin sisäinen akku ratkaisu taas puolestaan tuntui epäkätevältä.
Moni ei ymmärrä varsinkaan sitä kuinka paljon enemmän virtaa tuntuu olevan kun ostaa isoimmat mahdolliset akkuparistot. Se on oikeasti iso ero ja kun siitä on kokemusta jo kolmen sukupolven ajan niin sekä ero kapasiteetissa että helppokäyttöisyys ja kätevyys on vain entistä enemmän korostunut.

Sinänsähän tästä on turha väitellä tai keskustella kun Sony on linjansa selvästi valinnut. Sanon silti yhä että MS:n valinnassa on se iso etu, että sillä voi tehdä kaiken mitä kilpailijankin ohjaimella ja lisät vielä päälle. Monipuolisempi siis tämän osalta.

Ilmeisesti isoin miinus taas on se, ettei tule mukana kuin ne paristot, joihin ilmeisesti jotkut mukautuvat tai olettavat ohjaimen olevan tarkoitettu käytettäväksi niillä, sen sijaan että ostaisi akun tai akkuparistot. Monelta saattaisi ne akkuparistot latureineen löytyä jo muutenkin kotoa, joten parhaassa tapauksessa ei ole edes tarvetta erillisille ostosreissuille.

Siitä olen monien kanssa samaa mieltä että paristot on huono vaihtoehto enkä ymmärrä miksi niiden varassa pitäisi pelata jatkuvasti. Hätävarana totta kai käy jos on vaikka ohjain jossain kaverilla mukana eikä muuta virtaa löydy.
 
Pitäähän ne akkupatterit myös ladata ja ainakin ennen vanhaan ei niillä pitkää ikää ollut ohjain käytössä. Itse aikoinaan käytin nimenomaan siihen aikaan hyviä akkupattereita ja laadukasta laturia, mutta eipä viitsinyt enää uusia ostaa ja kyllästytti myös se latailu.

Varmaan nykyään parantanut, mutta eipä sillä väliä kun ei Sonylla ole patteri mahdollisuutta ja eipä semmoinen itseäni edes kiinnosta.
Aikalailla sanasta sanaan sama itsellä tässä. Samalla lailla se pelihetki keskeytyy, kun niitä akkuparistoja alkaa siinä vaihtamaan ja perään työntää tyhjentyneet latautumaan. Persaus on molemmissa tapauksissa nostettava tuolilta kuitenkin, joko kytkemään latausjohto tai touhutessa akkuparistojen ja laturin kanssa. Väittäisin jopa, että se latausjohto on nopeampi kytkeä kuin tuo akkuperistojen kanssa leikkiminen.

Itse tuli noiden akkuparistojen kanssa leikittyä joskus vuosituhannen alussa, kun USB-MP3-soittimet tulivat markkinoille. Alkupään laitteet olivat akkuparistoilla toimivia ennen kuin iPodit ja vastaavat tulivat järkeviin hintoihin. Kyllähän niiden kanssa touhusi, että sai lenkille musiikit mukaan, mutta en minä enää nykypäivänä samaa rumbaa viitsisi toistuvasti leikkiä.

Sitä toki ihmettelen suuresti, jos joku vielä nykypäivänä ja nykyisessä maailman jäte- ja kierrätystilanteessa käyttää peliohjaimessaan kertakäyttöisiä paristoja...
 
Itsehän käyttelen sujuvasti molempia tapoja ilman sen kummempia antipatioita kumpaakaan kohtaan.

PS5:lle minulta löytyy tasan yksi ohjain, jonka lataus kestää helposti pari pelisessiota, ja virtaa jää vähän varastoonkin. Session jälkeen ohjain vain johdolla konsoliin kiinni ja konsoli virransäästötilaan. Helppoa, eikä tarvitse telakkaa ja toista ohjainta.

XSX:n ohjaimelle löytyy kuuluisat Ikean Laddat, joissa piisaa potkua kymmeniksi tunneiksi (pitäisi piruuttaan joskus kellottaa tarkempi lukema). AA-pötkylöitä käyttää muutama muukin laite kotona, joten tarvista noille on joka tapauksessa. Siinä vaiheessa, kun ohjaimen akut pitää vaihtaa, se yleensä tapahtuu tietenkin kesken pelisession. No big deal, nostan perseeni sohvalta, laitan akut laturiin ja otan laatikosta ladatut tilalle.

Mikä tämän viestin pointti siis on? Ei mikään, kunhan lämpimikseni länkytän. Eiköhän tässä threadissa ole tuotu molempien tapojen hyvät ja huonot puolet esille moneen kertaan. Mutta ei se mitään, otetaan kohta uusi kierros :D
 
Aikalailla sanasta sanaan sama itsellä tässä. Samalla lailla se pelihetki keskeytyy, kun niitä akkuparistoja alkaa siinä vaihtamaan ja perään työntää tyhjentyneet latautumaan. Persaus on molemmissa tapauksissa nostettava tuolilta kuitenkin, joko kytkemään latausjohto tai touhutessa akkuparistojen ja laturin kanssa. Väittäisin jopa, että se latausjohto on nopeampi kytkeä kuin tuo akkuperistojen kanssa leikkiminen.
Keskeytyminen ei kai ollutkaan/ole ongelma vaan se, että akkuparistoilla jatketaan langallisena mutta akullisena pitää jatkaa piuhan perässä.

Telakan lasken yhtä helpoksi kuin akkuparistojen vaihdon mutta se taas vaatii toisen ohjaimen (jos toisesta siis loppuu virta kesken).

Omassa tapauksessa akkujen vaihto on joko jopa nopeampaa tai vie suunnilleen saman ajan kuin mitä usb-piuhan hakeminen ja sohiminen jonnekin latausporttiin sekä ohjaimen reikään. Eikä akkujen vaihdon jälkeen tarvitse siirtyä puolen metrin päähän jostain usb-virtalähteestä kuten piuhan kanssa. Lisäksi kun dualsensestä loppuu akku, niin pitää olla tosi varovainen ettei pelin tiimellyksessä vedä koko pystyasennossa olevaa PS5:sta alas kun piuha ei kauheasti anna varaa liikkua. Voi että mikä helpotus olisi tuossakin tilanteessa vain laittaa täydet akut sisään ja jatkaa pelaamista aiemmassa löhöasennossa langallisena.

Ongelma ei siis mielestäni juurikaan ole se, kauanko vie aikaa päästä taas pelaamaan virran loppuessa. Varsinkin kun ero ei ole sellainen että sillä lienee mitään merkitystä kenenkään elämään.
Itse tuli noiden akkuparistojen kanssa leikittyä joskus vuosituhannen alussa, kun USB-MP3-soittimet tulivat markkinoille. Alkupään laitteet olivat akkuparistoilla toimivia ennen kuin iPodit ja vastaavat tulivat järkeviin hintoihin. Kyllähän niiden kanssa touhusi, että sai lenkille musiikit mukaan, mutta en minä enää nykypäivänä samaa rumbaa viitsisi toistuvasti leikkiä.
En ehkä vertaisi soittimiin kun niissä sisäiselle akulle on hyvä syynsä kun laitteet halutaan pitää mahdollisimman pieninä eikä siihen kuvioon oikein mahdu AA-koon akkuparistot kun soittimet voi olla jo saman kokoisia kuin yksi paristo.

Minä en ainakaan omaa soitintani halua juuri sitä peukaloa isommaksi mitä se on. Lisäksi käyttötapakin on ihan eri kuin ohjaimella, joten tosiaan ei ehkä paras vertailukohde tässä asiassa.

Toisaalta jos soittimissa käytettäisiin ladattavia paristoja (tai muuta vaihdettavaa virtalähdettä), olisi helppo huolehtia aina täydet sisään sen sijaan että huomaa että on jäänyt soitin lataamatta, kuten minulle aika usein käy.
Sitä toki ihmettelen suuresti, jos joku vielä nykypäivänä ja nykyisessä maailman jäte- ja kierrätystilanteessa käyttää peliohjaimessaan kertakäyttöisiä paristoja...
Tämäpä juuri. Monet näkevätkin tuon MS:n ohjaimen ilmeisesti juuri PARISTO-käyttöisenä ladattavien akkujen sijaan. Sitä ajattelutapaa en ymmärrä siitä huolimatta että MS laittaakin juuri ne paristot mukaan. Ne kuitenkin on siellä lähinnä sen vuoksi että pääsee alkuun, jonka jälkeen voi valita sitten haluaako käyttää akun vai akkuparistojen kanssa. Näistäkin juuri akkuparistoilla saa kaiken ilon irti, joten mielestäni tuossakaan ei mitään erityistä valintaa ole. Ellei halua sitä akun kanssa mahdollistuvaa piuhalla lataamista mahdolliseksi.

Laita se telakka sohvan alle niin kukaan ei sitä näe!
En aiemmin meinannut tällaiseen hupiukkoiluun vastata mutta en ehkä pölyisen sohvan alle pistäisi kauheasti mitään. Varsinkin sähkölaitteita.

Olen varmaan jo hämmästyttänyt sen verran paljon kanssalukijoita erikoisilla tottumuksillani pelaamiseen liittyen että jatketaan samalla linjalla: pidän ohjaimiani niissä pusseissa, joissa ne on myyntipaketissaan (myös tv:n päällä on se "suojapussi" kun en käytä sitä). Tämä sen vuoksi, että eivät kerää pölyäkään yhtään niin paljon kuin ilman. Vertailukohteitakin on, sillä pari ohjainta on pöydällä ilman "suojapussia" ja ovat ihan eri tavalla pölyisiä kuin pusseissa olevat. Ja miksikö pari ohjainta näin heittellä? Ovat vikaisia, joiden tilalle ostin toimivat ja näitä pidän lähinnä varalla jos on jotain pelattavaa, jossa ei niin haittaa jos tattia vähän driftaa tms.

Tarkennetaan vielä että olohuoneessa ei ole tällaisia järjestelyjä vaan pelkästään erikseen pyhitetyssä säätöhuoneessa, jossa siis pelikonsolit ja pc.
 
Viimeksi muokattu:
Sano veljelles, että ostaa (tai osta sinä) vaikka tuon Play & Charge kitin, joka maksaa 24-30€, niin ei tarvii ostaa montaa pakettia paristoja :)

Tuo myös latautuu vaikka boksi ei olisi päällä, niin ei tarvii käytellä mitään Instant-on tiloja jos ei tykkää, kun boksissa on aina virrat usb porteissa.
Tähän sama, mutta samalla myös pieni huomautus. Älä saatana osta tarvikeakkua (vai miksi niitä hiton halppiskopioita kutsutaan). T: Omakohtaiset kokemukset.
 
Jokos muuten ne Xboxin akkupaketit kestää käyttöä ja aikaa? Xbox 360 aikana pari ohjainta muuttui johdolliseksi noin 6-12kk käytön jälkeen. Jossain vaiheessa meni vielä ohjaimen latausportti rikki, kun ei saanut edes johdolla enää virtaa. Oli muuten aika iso latausjohto siihen aikaan, varsinkin se johdon pää. Onneksi ei semmoisista tarvitse enää tänä päivänä kärsiä, USB-C on ihan kätevä.

Luulisi ainakin parantuneen, kun yleisesti akut on niin paljon kehittynyt 10 vuodessa.
 
Jokos muuten ne Xboxin akkupaketit kestää käyttöä ja aikaa? Xbox 360 aikana pari ohjainta muuttui johdolliseksi noin 6-12kk käytön jälkeen. Jossain vaiheessa meni vielä ohjaimen latausportti rikki, kun ei saanut edes johdolla enää virtaa. Oli muuten aika iso latausjohto siihen aikaan, varsinkin se johdon pää. Onneksi ei semmoisista tarvitse enää tänä päivänä kärsiä, USB-C on ihan kätevä.

Luulisi ainakin parantuneen, kun yleisesti akut on niin paljon kehittynyt 10 vuodessa.
On nämä ainakin omasta mielestä parantuneet ja pari kaveria pelaa vielä niillä Xbox One Play & Charge kiteillä ja niillä on ikää jo useampi vuosi. En kylläkään ole kysellyt, että miten pitää latausta, mutta eivät ainakaan ole valitelleet :)

Mulla kävi vähän paskasti, kun ostin kaksi näitä uusia Series X|S akkupaketteja ja toinen niistä hajosi parissa viikossa, mutta ainahan näitä viallisia yksilöitä tulee.
 
Mikäli ei ole aivan pakko käyttää nimenomaan Play & Chargea, niin suosittelisin edelleen ja yhä mieluummin akkuparistoja. Esimerkiksi loistaviksi todetut ja kehutut Ikean 2450 mAh Laddat säilövät reilusti enemmän virtaa kuin se P&C:n 1400 mAh. Virran puolesta siis edelleen selvä voittaja on akkuparistot.

Play & Chargessa on tietenkin se "etu" että voi ladata akun piuhalla suoraan ohjaimessa. Lainausmerkit siksi että minä en koe tuota piuhalatausta eduksi kun nimenomaan haluan siitä eroon aina kun voin. Akkuparistoilla se onnistuu: sen kun vaihtaa ladatut tilalle.

Mutta onhan tässä näitä vaihtoehtoja kun alkaa miettimään:

1. Akku, jota ladata a) piuhalla b) telakalla
1.1. Kaksi ohjainta, joista vähintään toinen aina akku täynnä/latautumassa

2. Akkuparistot, joita ladata laturilla
2.1. Useammat akkuparistot, joita aina ladattuna/latautumassa

3. Paristot, joita ostella kymmenittäin ja säilöä jossain kunnes saa vietyä keräykseen
4. Pelata langallisena (mikä taitaa onnistua ihan perus Xbox-ohjaimellakin ilman Play & Chargea?)

Tässä siis kai kaikki mahdolliset tavat saada ohjaimeen eloa eli virtaa. Xboxeilla kaikki nämä mahdollisia mutta Pleikkareilla pelkästään kohtien 1 ja 3 vaihtoehdot.

Paristojen käyttö nyt on sen verran hölmöä jatkuvasti harrastettuna että Xboxin eduksi jää akkuparistot. Piuhan perässä olemista en myöskään laittaisi sellaiseksi vaihtoehdoksi, jota olisi kauhean järkevää harrastaa pääasiallisesti.
 
Ylös Bottom