Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ohjaimet ja käyttötavat - akku vai paristo

Nitisevä paskahan huonoine akkuineen tuo Plesen palikka on.
 
Akunkesto ei ole kovin hyvä. Ratkaisu: ostappa erikseen myytävän lataustelakka ja toinen ohjain.
Samaa mietin. Aikamoinen ratkaisu.

Tässä vaan yritetään puolustella Boxin perus ohjaimen heikkoa puolta ja keksimällä keksiä pleikan ohjaimesta huonoja puolia.
Heikkoa? Valinnanvapaus kuluttajalle käyttää akkua, paristoa tai akkuparistoa on heikko puoli? No ei ihme jos lataustelakan ja toisen ohjaimen osto on jollain tapaa "looginen" vaihtoehto jos valinnanvapaus on "heikko" puoli.

Heikko akkukapasiteetti ei muuten ole millään lailla "keksimällä keksitty" juttu vaan fakta. Alempana vähän vertailua akuista kun ei selvästikään ole tuttu juttu.

Mitäs hurjaa siinä on alle satasella selviää tuosta lataustelakan ja ohjaimen ostamisesta. Tuoko olisi sitten ongelma, mutta boksi puolella ongelmaa ei ole maksaa pro controllerista 150 euroa tai uudesta versiosta lähemmäs kahta sataa euroa. Se jos mikä on hurjaa.
Ei minulla ainakaa ole pro controlleria, lataustelakkaa tai toista ohjainta eikä tarvetta niille. Minulla on alle yhden ohjaimen verran maksavat, muussakin käytössäkin hyödyksi olevat akkuparistot ja laturi. Ihmeellisiä olkiukkoja rakennellaan tässä keskustelussa. Joku dualshockia puolusteleva se alkujaan ehdotti ratkaisuksi telakkaa ja toista ohjainta, ei niitä Xboxilla tarvitse kun ei ole samaa ongelmaa olemassa.

Toisen ohjaimen ostaminen ps4 on ongelma mutta Boxille paristojen tai aukkujen ostaminen ei ole ? Nyt taas puhut ihan mitä sattuu.
Kyllä se nyt ainakin rahallisesti on vähän eri asia. Sitä paitsi ei se toinen ohjain vielä auta piuhoista eroon pääsemisessä, joten lataustelakka päälle. Vai mihin se nyt sitten tästä jäi?

Ihan viihdyttävää vääntöä kyllä tämä ja sen pohjalta laitoin juuri popparit mikroon! Vaan olisiko väännölle oikea paikka jossain tulevien laitteiden yhteisketjussa, missä voi sitten vääntää kättä siitä, kuinka Xboxin puolella extrapattereiden ja eliteohjaimien ostaminen on autuuteen vievä ilo, mutta Pleikkarilla toisen ohjaimen ja lataustelakan ostaminen vie ikuiseen kadotukseen?
Verrattiin siis edelleen akkuparistoja toisen ohjaimen ja/tai lataustelakan ostoon. On se vähän eri asia. Tuo Elite-ohjain ei ole minkäänlainen pakko eikä sitä ole ehdottanut kukaan ratkaisuksi mihinkään virta-asiaan. Poppiskorneleita tässä pitää siis sinunkin viestillesi tarjoilla.

---

Tässä muuten vähän akkukapasiteeteista, jos ei ole tuttua. Samalla huomaa missä se ongelma on dualshock 4:n akun kanssa:

1000 mAh: Capacity of DualShock 4 battery. AKA the controller for the PS4, the most popular current console.
1960 mAh: Capacity of iPhone 7 battery.
2000 mAh: Capacity of one cheap rechargeable AA battery.

Itselläni on ohjaimessa kaksi kappaletta 2450 mAh akkuparistoa. Ei siis mikään ihme että virtaa löytyy "hieman" eri tavalla kuin dualshockista. Sen lisäksi Switchin yhdessä joy-conissa (puolikas ohjain) on enemmän virtaa kuin dualshock3:ssa. Ongelma oli siis todellakin olemassa jo aiemmalla sukupolvella Sonylla. Xboxillahan oli jo silloin mahdollisuus valita omaan käyttöön sopivin virtalähde. Toivottavasti on jatkossakin.

Noin yleisesti ottaen nuo ohjainasiat on molemmilla osapuolilla kunnossa mutta kyllä se välillä huokailuttaa PS4:lla pelata. No, ehkä siihen tottuu samalla lailla kuin joka vrk ladattaviin puhelimiin kun aiemmin kesti Nokian älyttömissä luureissa akut viikkokaupalla. Tosin tässä tapauksessa ei ole mitään teknologista eroa olemassa vaan Xbox ohjain on (IMO) vieläpä muutenkin parempi kapula, joskin ds4 on huomattava parannus Sonyn aiempaan ohjaimistoon ja silläkin on ilo muutoin pelata, kunhan akku on ladattu.
 
Viimeksi muokattu:
XOnen ohjaimet ja ladattavat akkupatterit on parasta mahdollista, komppaan tätä. Kuten myös rumaa ja ärsyttävää johtosäätöä pleikkarin ohjainten ja niitten umpisurkeitten akkujen kanssa. Tietenkin jos en olisi tottunut hyvälle XOnen ohjainten kanssa, tuntisin varmaan ittekin tarvetta puolustella teknisesti ja esteettisesti huonompaa ratkaisua.

Omassa ajatusmaailmassani ainut kiinteää akkua puolustava seikka, on mahdollisuus tehdä ohjaimesta vähän kompaktimpi ja laadukkaamman tai kiinteämmän oloisempi, kun liikkuvia osia on vähemmän. Ja Sony on kämmännyt senkin, kun se ohjain on sellainen nitisevän muovilelun oloinen näpeissä. Tosin ei se haittaa, asiansa ajaa sekin varsin hyvin, vaikkei laatuvaikutelma olekaan täysi kymppi.

Mutta, onko nyt jossain jo sanottu että seuraavan Xboksin ohjaimet tulevat edelleen vaihdettavilla pattereilla, vai lähdetäänkö Elite Series2 ohjaimen viitoittamalle tielle kiinteällä akulla? Toivottavasti ei lähdetä, mutta onhan sekin mahdollista.
 
Mutta, onko nyt jossain jo sanottu että seuraavan Xboksin ohjaimet tulevat edelleen vaihdettavilla pattereilla, vai lähdetäänkö Elite Series2 ohjaimen viitoittamalle tielle kiinteällä akulla? Toivottavasti ei lähdetä, mutta onhan sekin mahdollista.
Ei ole vissiin sanottu ja sehän tässä juuri mietityttääkin. Toivotaan että jatkavat vanhaan tapaan, mutta uuden Eliten erilainen akkuratkaisu herättää hieman pelkoa tulevasti. Jos jatkossa mennään kiinteillä akuilla, niin toivottavasti tajuavat lyödä suoraan sisään kunnon tehokkaan akun toisin kuin Sony DS4:n kohdalla.

Edelleen sanoisin, että 8BitDo on tajunnut homman jujun uudella SN30 Pro + ohjaimellaan. Siinä tulee mukana akku, mutta sen saa irti ja patterit lyötyä sisään.
 
Makuasioita, itse en voi sietää vaihdettavia paristoja ja akkuja sun muita, ainut oikea ratkaisu on kiinteä akku joka kestää. Elite Ohjain on täydellinen joka suhteessa ja tämä pitkäkestoinen kiinteä akku oli yksi tärkeimmistä syistä miksi sen hommasin. Alkoi sen verran vituttaa tuo pattereiden vaihtaminen perus boxi ohjaimessa.
 
Olen ollut positiivisesti yllättynyt kyllä tuohon Elite 2 akkuun. Lupaillut 40h peliaikaa ovat hyvin lähellä totuutta. Vielä kun olisivat asentaneet luukun sinne taakse että saisi sen akun kaivettua halutessaan ulos. Aikoinaan oli muistaakseni 3600mAh ladattavat paristot kiinni 360 ohjaimessa ja sillä päästiin aikalailla samanlaisiin lukemiin.
 
Makuasioita, itse en voi sietää vaihdettavia paristoja ja akkuja sun muita, ainut oikea ratkaisu on kiinteä akku joka kestää. Elite Ohjain on täydellinen joka suhteessa ja tämä pitkäkestoinen kiinteä akku oli yksi tärkeimmistä syistä miksi sen hommasin. Alkoi sen verran vituttaa tuo pattereiden vaihtaminen perus boxi ohjaimessa.
Miksi se kiinteä kestäisi kauemmin ja samalla lailla ne vaihdettavat voi ladata ohjaimessa kuin kiinteätkin
 
Makuasioita, itse en voi sietää vaihdettavia paristoja ja akkuja sun muita, ainut oikea ratkaisu on kiinteä akku joka kestää. Elite Ohjain on täydellinen joka suhteessa ja tämä pitkäkestoinen kiinteä akku oli yksi tärkeimmistä syistä miksi sen hommasin. Alkoi sen verran vituttaa tuo pattereiden vaihtaminen perus boxi ohjaimessa.
Microsoft orkkis akku on aika halpa hankinta ja kestävä. Monet vaan pitää pattereista on hyvä että on valinnan varaa.
 
Ihmettelin aikoinaan, kun poikani pelasi koko ajan pleikkarilla latauspiuha kiinni ohjaimessa. Nyt kun olen itse pelannut enemmän pleikkarilla, tosiaan saa pelata tunnin parin pelaamisen jälkeen loppuillan narun päässä. Ohjaimessakaan ei voi vika olla, kun kaikki ohjaimet käyttäytyvät samalla tavalla. Langattomiin ohjaimiin tottuneelle tuo latauspiuhan kanssa pelaaminen on aika hankalaa, kun sitä tulee vahingossa revittyä aina ja se on niin lyhytkin.

Muuten kyllä tykkään DS4:n tuntumasta. Varsinkin isokokoiset tatit tuntuvat mukavilta.
 
Saisihan nuo Pleikkarin ohjainten akut pidempäänkin kestää latausten välillä, mutta ei tuo nyt itselle mikään vaiva ole. Jollain lailla se akku on "poltettu" loppuun, jos parin tunnin pelaamisen jälkeen pitää langan päähän laittaa. Oma PS4 täytti juuri pikkujouluna 6 vuotta ja minulla on nyt menossa TOINEN ohjain sen kanssa. Vaikka tuo pääkäytössä oleva toinen ohjain on sekin jo kolmisen vuotta vanha, niin ei sitä parin tunnin jälkeen ladata tarvitse. Pelailen keskimäärin sen 1,5 - 2 tuntia päivässä ja kolmisen pelisessiota tuntuisi kestävän latausten välillä. Sitten noin tunniksi langan päähän ja latautuu täyteen, vaikka pelaisi samalla.

Saisi toki kestää pidempäänkin, mutta jos noin 3 vuotta vanha ohjain kesää latausten välillä noin 6 tuntia käyttöä, niin en kokisi ongelmaksi.
 
Ihmettelin aikoinaan, kun poikani pelasi koko ajan pleikkarilla latauspiuha kiinni ohjaimessa. Nyt kun olen itse pelannut enemmän pleikkarilla, tosiaan saa pelata tunnin parin pelaamisen jälkeen loppuillan narun päässä. Ohjaimessakaan ei voi vika olla, kun kaikki ohjaimet käyttäytyvät samalla tavalla. Langattomiin ohjaimiin tottuneelle tuo latauspiuhan kanssa pelaaminen on aika hankalaa, kun sitä tulee vahingossa revittyä aina ja se on niin lyhytkin.

Muuten kyllä tykkään DS4:n tuntumasta. Varsinkin isokokoiset tatit tuntuvat mukavilta.
Jep, DS4 akku on paska ja ei voi kun ihmetellä, että miksi eivät tehokkaampaa akkua siihen laittaneet.

Kyllä itse nykyään odotan ohjaimien akun kestävän sen 20-30 tuntia vähintään, mutta DS4 akulla tuo jää vain haaveeksi.
 
Saisi toki kestää pidempäänkin, mutta jos noin 3 vuotta vanha ohjain kesää latausten välillä noin 6 tuntia käyttöä, niin en kokisi ongelmaksi.
Kuuden tunnin käyttöikä on vaan valitettavan lyhyt. Tuo on helposti poltettu yhdeltä istumalta esim. viikonloppuna kuin oikein hyvä pelisessio sattuu kohdalle.

Kyllä ohjain saisi sellaisen 20 tuntia kestää ennenkuin tarvitsee ladata. Mitä pidempään, sen parempi. Ja tässä DS4:n tapauksessa pahinta on juuri se, että akku on kiinteä. Jos akku olisikin irroitettava, niin lyhyt käyttöikä ei olisi niin paha. Siitä vaan esim. ladattavat paristot sisään ja homma jatkuu. DS4:n kohdalla on valitettavasti tässä kohdin säästetty ja se näkyy. Toivottavasti Sonylla on kuunneltu kritiikkiä ja PS5:n ohjaimessa on selvästi tehokkaampi akku.
 
Nitisevä paskahan huonoine akkuineen tuo Plesen palikka on.
Pakko tarttua tähän.

Kun ostin Xbox onen, sen ohjain oli saumoistaan irti, painoin takaisin kiinni ja sinällään toimi, mutta etenkin ristinäppäin oli poikkeuksellisen löysä ja piti kovaa ääntä kun heilui siinä. Samanlaisia oli muutkin näppäimet.
No lopulta sain uuden ohjaimen, mutta samanlainen se oli, kovaääninen, muovinen ja näppäimet tunnottomat ja löysät.

No syksyllä lapset halusi Minecraft ohjaimen. Löysin verkkiksen viimeisen creeper ohjaimen. Ristinäppäin rikki, oli liikeradoissa iso eri ja ihan silminnähden oli kallellaan. Sain tilalle Minecraft possu ohjaimen.

No myin boxin pois ja ostin tietokoneen. Nyt mulla on ollut tuo pinkki possuohjain kaksi kuukautta käytössä.
Tässäkin kaikki näppäimet löysät, ristinäppäin pitää kovaa ääntä materiaalin ja rakenteen vuoksi.
No nyt alkanut vasen liipaisin, eli jarru rahisemaan. Se myös tuntuu oudolta. Toistaiseksi kyllä toimii.
Lisäksi oikeassa tatissa tuntuu alaspäin vetäessä pieni pykälä. Toimii, mutta tarkkaa operaatiota ei voi tehdä.

Eli en mä ainakaan pidä mitenkään Xboxin ohjainta etenkään jämäkkänä tai ei narisevana. Päinvastoin todella todella muovinen ja huonosti tehty.

Eikä siinä, kun ps4 ilmestyi, mulla oli tattien kumit rikki 3kk välein. Mutta ei siinä mikään nappula koskaan ole ollut löysän tuntuinen, eikä muovisen oloinen.
Nykyisin ohjaimia hajonnut jatkuvasti kun muksut on tiputtanut lattialle.

Mutta kaksi vuotta sitten ostin itselleni kaksi ohjainta mitä lapset ei käytä. On pysyneet ehjänä, ei natise, ei nitise ja akun kanssa ei mitään ongelmia.
Tästä päästäänkin tuohon akkuun.
Mulla ei oo ikinä ollu akun kanssa ongelmia. PS3 eliniän aikana oli 4 ohjainta, eikä ongelmia akun kanssa.
Nyt ei ole missään ohjaimessa ollu kahden pleikan ohjaimien kanssa. Tosiaan nuo omani on nyt 2v vanhoja ja hyvin toimii. Ja keskivertopelaajaan nähden pelaan varmaan 500% enemmän.
Mulla on Sonyn omassa lataustelakassa ne 24/7 ja kun pelaan, pelaan vuorotellen niillä. Voin pelata pitkiäkin sessioita eikä akku ole vielä koskaan loppunut ja aina pelaamaan aloittaessa on täysi akku.

Xboxin ohjaimen kanssa pc:llä nyt yks kaks akku loppu, sit etsitään toisia ladattavia paristoja, viedään niitä lataukseen jne. Ei oo vaan mulle itselle tätäpäivää se, että joudun ikinä availemaan laitetta, miettimään onko akkua vai ei. Mä vaan haluan käyttää ja se onnistuu DS4:lla.

Sit itse ohjaimet. Xboxissa on ajopeleihin paljon paremmin soveltuvat liipaisimen. Ero on todella raju. Sit taas ennen olin sitä mieltä, että symmetrinen tattien sijoittelu on parempi. Nyt olen pelannut molemmilla, enkä kiinnitä asiaan mitään huomiota. Mutta edelleen jos valita saan, niin pleikan ohjaimen otan käteeni.
Laadullisesti Nintendon Pro ohjain on omaa luokkaansa, sen jälkeen pleikan ja kaukana takana Xboxin. Ja kohta mennään vuodessa 2020 ja pitäisi jokaisessa laitteessa olla kiinteä akku.
 
Xboxin ohjaimen kanssa pc:llä nyt yks kaks akku loppu, sit etsitään toisia ladattavia paristoja, viedään niitä lataukseen jne. Ei oo vaan mulle itselle tätäpäivää se, että joudun ikinä availemaan laitetta, miettimään onko akkua vai ei. Mä vaan haluan käyttää ja se onnistuu DS4:lla.
Mulle toisaalta ei ole tätä, eikä mitään muutakaan päivää, että konsolin yhtä käyttäjää varten pitää olla kaksi ohjainta koko ajan telakassa kiinni.

Pelaan myös aika paljo, keskivertoa varmasti enemmän, ja vaihdan XOnen ekaan Elite ohjaimeen, joita mulla on yksi kappale, akut pari - kolme kertaa kuukaudessa. Silloin kun konsoli siitä huomauttaa, ei sitäkään tartte erikseen miettiä. Eikä mun tartte avata laitetta, riittää että avaan patterikotelon kannen ja vaihdan akkupatterit. Mutta tietty mun elämä on sen verran järjestyksessä, että tiedän missä ne täyteen ladatut akkupatterit kulloinkin sijaitsee.

En ole myöskään huomannut vastaavia ongelmia tavan XOnen ohjainten kanssa. Se vanhin ja kuluneinkin ajalta ennen Eliteä tuntuu kädessä ihan toimivalta ja ehjältä kappaleelta, eikä lapsi ole valittanut ettei se toimisi. Eikä tatitkaan ole kuluneet puhki.

Mutta niinkuin ne sanoo, your mileage may vary..
 
Mutta, onko nyt jossain jo sanottu että seuraavan Xboksin ohjaimet tulevat edelleen vaihdettavilla pattereilla, vai lähdetäänkö Elite Series2 ohjaimen viitoittamalle tielle kiinteällä akulla? Toivottavasti ei lähdetä, mutta onhan sekin mahdollista.

Täällä myös mietityttää ja missään tapauksessa en halua palata integroituun akkuun ja johtojen kanssa roplailuun. Viimeksi kärsinyt PS3 kanssa, vaikka siinä kesti akku ilmeisesti kauemmin kuin uudemmassa Plesessä ei ole siltikään ikävä!

Jos on integroitu akku, eiköhän nykyversiot pysy vuosia ja vuosia myynnissä. Yhtään Xbox One ohjainta en ole vielä lopullisesti saanut rikki ja yksi Elite V1 kaapissa muoveissa, odottaa että ensimmäinen hajoaisi mutta se ei meinaa vaan tapahtua vaikka käyttö on huomattavaa ja päivittäistä. Ihme homma...

Anyways, tuskin tässä ohjainkauppaan tarvitsee mennä any time soon oli mikä akkutoteutus hyvänsä. Mutta preferenssi täällä esim. IKEA Ladda ladattavat AA-akut tai yleensäkin laadukkaat AA-akut (paranee vaan koko ajan) Ihan huippuja, kestää pitkään käyttöä ja järkevä hinta. Tarkemmin juttua toisessa ketjussa.

 
Mulle toisaalta ei ole tätä, eikä mitään muutakaan päivää, että konsolin yhtä käyttäjää varten pitää olla kaksi ohjainta koko ajan telakassa kiinni.

Pelaan myös aika paljo, keskivertoa varmasti enemmän, ja vaihdan XOnen ekaan Elite ohjaimeen, joita mulla on yksi kappale, akut pari - kolme kertaa kuukaudessa. Silloin kun konsoli siitä huomauttaa, ei sitäkään tartte erikseen miettiä. Eikä mun tartte avata laitetta, riittää että avaan patterikotelon kannen ja vaihdan akkupatterit. Mutta tietty mun elämä on sen verran järjestyksessä, että tiedän missä ne täyteen ladatut akkupatterit kulloinkin sijaitsee.

En ole myöskään huomannut vastaavia ongelmia tavan XOnen ohjainten kanssa. Se vanhin ja kuluneinkin ajalta ennen Eliteä tuntuu kädessä ihan toimivalta ja ehjältä kappaleelta, eikä lapsi ole valittanut ettei se toimisi. Eikä tatitkaan ole kuluneet puhki.

Mutta niinkuin ne sanoo, your mileage may vary..
Ei mullakaan yhtä käyttäjää varten kahta ohjainta ole. Toinen on satunnaisiin saman sohvan moninpeleihin, mutta akku pysyy kunnossa kun käyttää tasaisesti, eikä makuuta hyllyllä. Kyllä siis pärjäisin yhdellä ilman ongelmia akunkestosta.

Ja kyllä minäkin tiedän missä ne toiset on ja missä laturi on. Ei vain ole mitenkään tätäpäivää moinen säätö, verrattuna siihen ett lataustelineessä ohjaimet on säilössä siististi kun niitä ei käytä ja aina kun käyttää on täysi akku. Ei tule mitään herjaa koskaan että akku olisi edes loppumassa.

Edit:

Viimeksi kärsinyt PS3 kanssa, vaikka siinä kesti akku ilmeisesti kauemmin kuin uudemmassa Plesessä ei ole siltikään ikävä!
Enpä ole kyllä lataillut johdolla muuta kuin kuulokkeita..edes PS3 aikakautena. Sen sijasta et laitan ohjaimen tv tasolle, lasken sen tv tason lataustelakkaan. Ei johdoilla kukaan jaksa touhuta. Sama homma kuin irto paristojen kanssa. Ei todellakaan ole kiinnostusta palata 90 luvulle..
 
Pleikkarillahan mun ei tarvi johtojen kanssa säädellä, mutta boksilla en pysty pelaamaan langattomasti eli johto on oltava aina ohjaimessa kiinni. Tämä johtuu siitä, että ohjain tykkää sammutella itsensä kesken kaiken pelisessioiden vaikka akku on täyteen ladattu. Erittäin ärsyttävää esim. Codia pelatessa. Ostin tuossa jokin aika sitten jälleen uuden ohjaimen boksille ja uuden akun enkä avannut ohjainta tällä kertaa, mutta sama sammuminen jatkuu uudella ohjaimella ja akulla. :mad:
 
Tässä on nyt ehkä sellainenkin näkemysero, että porukka voi pelata jossain peliluolassa, ja "koristelee" sen peliaiheisella tilpehöörillä. Itte en usko eristäytymiseen perheestä, vaan oon järjestänyt elämäni niin, että pelaan ja pidän laitteet perheen kodin olohuoneessa, pitäen kuitenkin ylimääräisen peliaiheisen sälän minimissään. Ei todellakaan mitään ohjaimia tai telakkoja näkyviin.

Zod meinaa että Xbox ja sen ohjain on suunniteltu toimimaan noin? Eiköhän ne ole laitteet vialla, tai joku sitä ohjainta radiotaajuuksilla kiusaa. Veikkaan jälkimmäistä. Harmillinen ongelma.
 
Ei mullakaan yhtä käyttäjää varten kahta ohjainta ole. Toinen on satunnaisiin saman sohvan moninpeleihin, mutta akku pysyy kunnossa kun käyttää tasaisesti, eikä makuuta hyllyllä. Kyllä siis pärjäisin yhdellä ilman ongelmia akunkestosta.

Ja kyllä minäkin tiedän missä ne toiset on ja missä laturi on. Ei vain ole mitenkään tätäpäivää moinen säätö, verrattuna siihen ett lataustelineessä ohjaimet on säilössä siististi kun niitä ei käytä ja aina kun käyttää on täysi akku. Ei tule mitään herjaa koskaan että akku olisi edes loppumassa.
Kaksi ohjainta sinulla joka tapauksessa on vaikka et olisi niitä hankkinut akun kapasiteetin vuoksi, se nyt vain on fakta. Samoin sinulla on se lataustelakka. Tästähän jo keskusteltiin, että dualshock4:n pienen akun ongelman ratkaisu on niinkin "looginen" kuin hankkia lataustelakka ja/tai toinen ohjain. Ei tietenkään sitten ole enää mitään ongelmia tai piuhasäätöä.

Paristo-ongelma sitten on taas vähän keksimällä keksitty. Paristoni ja laturini ovat aina käden ulottuvilla kun pelaa. Miksei olisi? Ongelmasi paristojen kanssa olisi käänteisenä sama kuin sinä piilottaisit aina toisen ohjaimen ja lataustelakan jonnekin josta joutuisit sitä etsimään ja hakemaan, eli täysin itse aiheutettu "ongelma" jos niitä ei löydä ja joutuu hakemalla hakemaan.

Totta kai pääosa tästä(kin) väännöstä on ihan jokaisen omia mieltymyksiä mutta melko triviaaleista asioista saa isoja ongelmia näköjään paisuteltua kun yrittää saada muiden vaihtoehtoja jotenkin huonommaksi.

Aiemmin jo sanoin, että valinnanvapaus on oma valintani. Voin ihan yhtä lailla hankkia akun ja telakan jos niin haluan mutta voin myös käyttää tarpeen tai halun mukaan tavallisia paristoja tai (mielestäni monella tapaa ylivertaisia) ladattavia paristoja. Ainoa miinus on se "vaiva" vaihdosta ja lataamisesta. Se on kuitenkin itselleni selvästi pienempi "ongelma" kuin piuhan jatkuva irroittelu, kiinnitys ja sen kanssa pelaaminen (en jaksa aina tarkistaa jääkö ohjaimeen minkä verran virtaa). Lataustelakka ja toisen ohjaimen hankkiminen ongelmaa ratkomaan tuntuisi taas ikävästi Sonyn juonen mukana menemiseltä: säästivät akussa kustannuksista ja saavat vielä lisäksi myytyä lisää kamaa ongelman vuoksi. Ei kiitos, en halua tukea sellaista.

Mitä taas Omenanraato:n ongelmiin Xboxin ohjainten kanssa tulee: etkös sinä ole se kirjoittelija, jolla on keskimäärin muutenkin enemmän ongelmia laitteiden kanssa? Jos en siis väärin muista että olisin nimeesi kyseisissä merkeissä törmännyt, esim. Joy-Conien kiinnitykset taisi olla? Ei pahalla mutta vähän pakko jo epäillä käyttöä ja/tai käyttötunteja tai muuta kun vikaprosentti on selvästi korkeampi kuin muilla täällä. Tietenkin otos on melko suppea eikä mitenkään reilu vertailu mutta tulipahan vain mieleen. Itsekin muuten pelaan mielestäni erittäin paljon, varmasti keskivertoa enemmän. Jääkö ero sitten käyttötapoihin? Itse olen todella varovainen laitteideni kunnon ja käsittelyn suhteen.

Omasta mielestäni Xboxin ohjaimet on olleet aina laadukkaamman oloisia vaikka eivät nekään varmasti parasta mahdollista. Vertailussa kilpaileviin, eli oletusohjaimiin konsolin mukana, ne ovat kuitenkin aina olleet kärkikastia. Nykysukupolvessa ne erot on oikeasti jo pienempiä enkä lähtisi laittamaan yhdenkään nykysukupolven ohjaimia eri "tieriin" kuin toista mutta silti Onen ohjain on edelleen se laadukkain tapaus mielestäni. Pro:t ja muut erikseen ostettavat on sitten erikseen ja hintakin on niissä korkeampia, joten en niitä halua arvostella samassa. Nintendon ohjaimesta kuullut paljon hyvää, samoin kuin Eliteistä. Sonylla ei taidakaan olla mitään omaa mallia näille edes olemassa? Saapa nähdä tulisiko nyt PS5:n mukana sinnekin jotain.

Pleikkarillahan mun ei tarvi johtojen kanssa säädellä, mutta boksilla en pysty pelaamaan langattomasti eli johto on oltava aina ohjaimessa kiinni. Tämä johtuu siitä, että ohjain tykkää sammutella itsensä kesken kaiken pelisessioiden vaikka akku on täyteen ladattu. Erittäin ärsyttävää esim. Codia pelatessa. Ostin tuossa jokin aika sitten jälleen uuden ohjaimen boksille ja uuden akun enkä avannut ohjainta tällä kertaa, mutta sama sammuminen jatkuu uudella ohjaimella ja akulla. :mad:
Xbox-ohjainten akuista ei ole kokemusta (ladattavissa paristoissa voisit itse valita laadukkaan merkin ja kapasiteetin) mutta kiinnostaisi ensin tietää onko akkusi joku halpamerkki vai MS:n oma? Mikäli ei ole virallinen niin vika on varmasti jo siinä. En itse ostaisi mihinkään laitteeseen halpisakkua.

Mikäli akku/akut on legittiä kamaa ja googlekaan ei tunne ongelmaa yleisenä, niin aika outoa jos sinulle on peräjälkeen sattunut kaksi ilmiselvästi viallista tapausta. Varmasti kannattaa ensin ottaa yhteyttä myyjään ja selvittää ongelmaa?
 
Ylös Bottom