Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Oletko pelannut PS1-pelejä PS2:lla?

Mahewcoro

Active Member
Sony tiedotti eilen, että PS3:n euroversiosta on jätetty pois PS2-rautaan perustuva taaksepäinyhteensopivuus, ja PS2-pelien osittainen yhteensopivuus perustuu euroversiossa softaemulointiin. Tätä myötä ominaisuus on noussut jälleen esille myös PS2/PS1-vaihdoksen suhteen. Yleisestikin ottaen kiinnostaa, kuinka moni on käyttänyt PS2:ta myös PS1-pelien pelaamiseen?

Tähän ei kannata laskea viiden minuutin kokeiluja PS1-peleillä, "joo kyllä se toimii", vaan sen että on oikeasti pelannutkin PS1-pelejä PS2:lla. Minulla ja tuttavapiirissä PS1-peleillä on ainakin ollut paljon käyttöä PS2:llakin pelattuna.
 
Vastaus: Oletko pelannut PS1-pelejä PS2:lla?

Enpä ole koskaan pelannut mutta kun konsolipelaamisen aloitin vasta PS2:n myötä niin olen ehkä väärä henkilö vastaamaan. Veikkaan että aika moni on kuitenkin samoilla lähtökohdilla liikkeellä niin pitäisikö alkuperäistä kysymystä tarkentaa?

Esim. "kuinka moni PS1:n omistaja pelasi kokoelmaansa PS2:lla?"
 
Vastaus: Oletko pelannut PS1-pelejä PS2:lla?

En ole pelannut. Möin ykkösen peleineen pois hetki ennen PS2 julkaisua.
 
Vastaus: Oletko pelannut PS1-pelejä PS2:lla?

Itse pelailin aikoinaan kaverien luona PS1:llä, mutta päätin ostaa itselleni suoraan PS2:n koska julkaisu oli tuloillaan.
Näin ollen oli paljon PS1 pelejä mitkä kiinnostivat joten ostelin niitä pelattavaksi PS2:lla.
Nyt PS3:n tullessa olisin toivonut kattavaa taaksepäin yhteensopivuutta sillä nykyisen PS2:n laseri vetelee viimeisiä. Täytynee ostaa sitten vielä uusi PS2, jotta voi jatkaa vanhojen pelien pelaamista ongelmitta.
 
Vastaus: Oletko pelannut PS1-pelejä PS2:lla?

Jep, kokeilumielessä paria peliä hetken pelasin, mutta siihen jäi :cool:
 
Vastaus: Oletko pelannut PS1-pelejä PS2:lla?

En ole pelannut.
Luovutin laitteen peleineen siskon lapsille.
 
Vastaus: Oletko pelannut PS1-pelejä PS2:lla?

Sillon alkuaikoina ku en omistanu vielä kovinkaan montaa ps2 peliä niin tulihan niitä psonen pelejä pelattua.
 
Vastaus: Oletko pelannut PS1-pelejä PS2:lla?

On tullut pelattua PS1:n Final Fantasyjä ainakin ihan reilusti.
 
Vastaus: Oletko pelannut PS1-pelejä PS2:lla?

En pelannut lukuunottamatta pieniä kokeiluja. Koneen annoin peleineen pikkusiskolleni, saman kohtalon koki PS2.
 
Vastaus: Oletko pelannut PS1-pelejä PS2:lla?

Jos kerta 5min kokeiluja ei lasketa niin en ole. Joskus olisi kiinnostanut pelata esim. väliin jäänyt FFVII läpi mutta jostain syystä on sitten jäänyt. Tuskinpa tulisin PS3:llakaan pelaamaan ps2-pelejä juuri ollenkaan, että minulle ihan se ja sama tuo taaksepäin yhteensopivuus melkeinpä konsolissa kuin konsolissa.
 
Vastaus: Oletko pelannut PS1-pelejä PS2:lla?

tekken 3:sen pelasin ps2:lla koska just kun olin ostanut sen niin sain ps2 lahjaksi. tai no melkeen heti, jäi se kesken kuitenkiin...
 
Vastaus: Oletko pelannut PS1-pelejä PS2:lla?

On tullut pelailtua aika paljonkin. Resejä, Syphon Filteriä ja viimeeksi taisin pelata Silent Hillin läpi. Yllättävän paljon olen pelannut Ps1-pelejä Ps2:lla.
 
Vastaus: Oletko pelannut PS1-pelejä PS2:lla?

Aika paljonhan noita on tullut pelattua lähinnä Final Fantasy pelisarjaa tullut tahkottua kunnes PS2 lopetti ykkösen pelien toistamisen.
 
Vastaus: Oletko pelannut PS1-pelejä PS2:lla?

Joku kykenevä voisi varmaan tehdä oikein pollin tästä.

EDIT: Exelenz
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Oletko pelannut PS1-pelejä PS2:lla?

Pelaisin jos toimisi. PS2:seni on niin vanha, että se ei pelit kuin 1% ps1-peleistäni.

PS3:lla en uskaltaisi PS2 pelejä pelata on se sen verran naurettavan hintainen.
 
Vastaus: Oletko pelannut PS1-pelejä PS2:lla?

Kyllä on tullut pelattua. Koskaan en ole Psone omistanut.

PSonen Final Fantasyt, Silent Hilliä ja Metal Gearia on pelailtu PS2:lla.
 
Vastaus: Oletko pelannut PS1-pelejä PS2:lla?

Olen pelannut ja pelaisin, jos vain PS2:ni suostuisi CD-levyjä pyörittämään. :(
 
Vastaus: Oletko pelannut PS1-pelejä PS2:lla?

Joo onhan niitä tullut pelailtua :) hyllyssä onkin vaan klassikkoja tai harvinaisuuksia ps1:lle, pakko mainostaa, kaikki on aitoja eikä mitään platiniumeja :

- Alien Resurrection
- Diablo
- Metal Gear Solid
- Resident Evil 1
- Resident Evil 2
- Resident Evil 3:Nemesis
- Tenchu 1
- Tenchu 2
- Vagrant Story
- Warcraft 2: Dark Saga

:)
 
Vastaus: Oletko pelannut PS1-pelejä PS2:lla?

Ohan noita. Gran Turismo ykköstä ja kakkosta on tullut iloisesti hakattua Ps2:lla.
 
Vastaus: Oletko pelannut PS1-pelejä PS2:lla?

Nyt kun asiaa miettii, niin en, en ole pelannut PS2:lla yhtään PS1-peliä, koskaan.
 
Ylös Bottom