Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ostatko pelit digitaalisena vai fyysisenä?

Joo, ihan oikein muistat. Se luvattiin toimitettavaksi MYÖHÄISINTÄÄN 8.7. Yleensä VPD on toiminut tässä vikkelästi. Toki voi olla, että se vielä tulee, mutta en usko, koska tosiaan aiemmin tuotteet ovat tulleet ajoissa. Mutta katsotaan. Uskon, että peli on kähvelletty...

VPD ei voi kuitenkaa määräänsä enempää vaikuittaa postin toimintaan. Näin ollen nuo niin kutsutut lupaukset täytyy ottaa suolahyppysen kera :) Voi siis olla että on pöllittykin peli, on sitä hullumpaakin tapahtunut. Itsellä satoja tilauksia niin Suomesta kuin ulkomailtakin ja ikinä ei ole mitään jäänyt tulematta. Tähän peilaten pitäisin sitä kuitenkin epätodennäköisempänä tapahtumana vs. se että vielä toimituksessa.

E: Also olet maanantai klo 22 aikoihin ilmoittanut hankkineesi sen. Eli mahdollisesti tilannut sen sitten iltaselle ? Näin ollen peli olisi tiistaina (7.7) vasta saatu lähetettyä matkaan. Tämä huomioon ottaen en pitäisi edes kovin realistisena tavoitteena tuota "luvattua" 8.7 päivämäärää. Itsellä yleensä 3-5 päivää menee normi kirjeposteissa. Pakettiautomaatit tuntuvat olevan hieman nopeampia. Minkä kuljetustavan valitsit ? Se voi olla että tuo nopein "luvattu" toimitus edellyttäisi juurikin sitä pakettiautomaattiin tilaamista.
 
Viimeksi muokattu:
VPD ei voi kuitenkaa määräänsä enempää vaikuittaa postin toimintaan. Näin ollen nuo niin kutsutut lupaukset täytyy ottaa suolahyppysen kera :) Voi siis olla että on pöllittykin peli, on sitä hullumpaakin tapahtunut. Itsellä satoja tilauksia niin Suomesta kuin ulkomailtakin ja ikinä ei ole mitään jäänyt tulematta. Tähän peilaten pitäisin sitä kuitenkin epätodennäköisempänä tapahtumana vs. se että vielä toimituksessa.

E: Also olet maanantai klo 22 aikoihin ilmoittanut hankkineesi sen. Eli mahdollisesti tilannut sen sitten iltaselle ? Näin ollen peli olisi tiistaina (7.7) vasta saatu lähetettyä matkaan. Tämä huomioon ottaen en pitäisi edes kovin realistisena tavoitteena tuota "luvattua" 8.7 päivämäärää. Itsellä yleensä 3-5 päivää menee normi kirjeposteissa. Pakettiautomaatit tuntuvat olevan hieman nopeampia. Minkä kuljetustavan valitsit ? Se voi olla että tuo nopein "luvattu" toimitus edellyttäisi juurikin sitä pakettiautomaattiin tilaamista.
Tilasin normaalina kotiinkuljetuksena. Ja voit olla ihan oikeassa, että se on vielä tulossa. Ainakin toivon niin, sillä sen luokan mestariteoksesta on kyse, että ihan kaduttaa, että en sitä PS4-versiota aikaisemmin hankkinut, siis ykkösosaa ja jos nyt en saakaan sitä, KÄÄK! Nyt kakkososaa pelattuani tajusin, mistä jäin paitsi. Onneksi virheet voi tässä tapauksessa korjata. KAIKKI, JOTKA ARVOSTATTE HYVIÄ VIDEOPELEJÄ, LOISTAVAA TARINAA, JOKA EI KUITENKAAN TUHOA PELATTAVUUTTA, hankkikaa edes toinen näistä. Ykkösosasta en vielä osaa sanoa, kun en sitä ole pelannut, mutta kakkososa - TÄYTTÄ PARHAUTTA!
 
KYLLÄ SE VARMAAN NIIN ON, ETTÄ ON VARMASTI KÄHVELLETTY! TAI SITTEN ON TOIMITUSVIIVÄSTYS KYSEESSÄ! NIITÄ SATTUU JOSKUS!

Itse olen ihan kiinnostunut lou2:sta. On varmaankin viimeinen peli, jonka hankin plekelle.
 
KYLLÄ SE VARMAAN NIIN ON, ETTÄ ON VARMASTI KÄHVELLETTY! TAI SITTEN ON TOIMITUSVIIVÄSTYS KYSEESSÄ! NIITÄ SATTUU JOSKUS!

Itse olen ihan kiinnostunut lou2:sta. On varmaankin viimeinen peli, jonka hankin plekelle.
Noh, noin 20 vuotta olen tehnyt kauppaa kyseisen firman kanssa ja koskaan ei ole tilaus viivästynyt. Tämä on ensimmäinen kerta. Tosin nyt on koronaviruksen takia poikkeukselliset ajat. Videopelaaminen on kasvanut merkittävästi tänä aikana. Sellaisetkin ihmiset, jotka eivät yleensä pelaa, ovat tulleet videopelien asiakkaiksi. Tämä voi hidastaa toimituksia. Toisaalta rikolliset ovat myöskin havainneet saman ilmiön ja aktivoituneet tilanteen johdosta.
 
Joo, ihan oikein muistat. Se luvattiin toimitettavaksi MYÖHÄISINTÄÄN 8.7. Yleensä VPD on toiminut tässä vikkelästi. Toki voi olla, että se vielä tulee, mutta en usko, koska tosiaan aiemmin tuotteet ovat tulleet ajoissa. Mutta katsotaan. Uskon, että peli on kähvelletty...


Tilasin normaalina kotiinkuljetuksena. Ja voit olla ihan oikeassa, että se on vielä tulossa. Ainakin toivon niin, sillä sen luokan mestariteoksesta on kyse, että ihan kaduttaa, että en sitä PS4-versiota aikaisemmin hankkinut, siis ykkösosaa ja jos nyt en saakaan sitä, KÄÄK! Nyt kakkososaa pelattuani tajusin, mistä jäin paitsi. Onneksi virheet voi tässä tapauksessa korjata. KAIKKI, JOTKA ARVOSTATTE HYVIÄ VIDEOPELEJÄ, LOISTAVAA TARINAA, JOKA EI KUITENKAAN TUHOA PELATTAVUUTTA, hankkikaa edes toinen näistä. Ykkösosasta en vielä osaa sanoa, kun en sitä ole pelannut, mutta kakkososa - TÄYTTÄ PARHAUTTA!

Asia selvinnee varmasti liikkeeseen soittamalla? Posti on myös siirtynyt "kesäaikaan", eikä ainakaan postit kulje tiistaisin, eikä perjantaisin. VPD:stä olen useasti tilaillut pelejä, eikä ikinä ole ollut ongelmia.

Ja mitä tuohon pelin hehkutukseen tulee, eiköhän tuo sinun kantasi ole tullut jo kaikille selväksi. Capsilla tai ilman.
 
Asia selvinnee varmasti liikkeeseen soittamalla? Posti on myös siirtynyt "kesäaikaan", eikä ainakaan postit kulje tiistaisin, eikä perjantaisin. VPD:stä olen useasti tilaillut pelejä, eikä ikinä ole ollut ongelmia.

Ja mitä tuohon pelin hehkutukseen tulee, eiköhän tuo sinun kantasi ole tullut jo kaikille selväksi. Capsilla tai ilman.
Ymmärrän että ärsyttää, mutta kun niin monta vuotta olen pelannut keskinkertaisia pelejä, niin elähdyttää saada joskus loistavia tuotoksia. Siksi suurakkoset, sori!
 
Itse olen vieläkin fyysisten pelien kannattaja ja sanansaattaja, koska itse nään fyysisen pelin hyödyn siinä, että loistavasta pelistä jää pelikotelo muistoksi hyllyyn. Ja välillä kun haluaa palata jo pelattujen pelien pariin niin on kiva kun samassa hyllyssä töröttää PS4 ja Switch julkaisut, voi yhdellä silmäyksellä katsoa mikä pomppaa silmille ja päätyy koneeseen. Ei tarvitse useamman pelikoneen kirjastoa käydä lävitse, kun kaikki on saman telkkariin kytkettyjä.

Toinen ja oikeestaan vielä suurempi syy on siinä, että fyysisten julkaisujen ansiosta tulee myös heittäydyttyä huomattavasti helpommin sellaisten pelien pariin, jotka ei välttämättä ole sitä ominta omaa, koska jos peli osoittautuu täydeksi flopiksi tai ei muuten vaan maistu niin siitä saa aina sen vähintään 30e takaisin kun laittaa kiertoon.

Ymmärrän kyllä miksi digitaaliset julkaisut on nykypäivää, koska tuohan ne mukanaan sellaisen ns. arjen luksuksen kun ei tarvitse käydä erikseen kiekkoa heittämässä sisään vaan käynnistät konsolin ja menoksi. Verrattaessa automaailmassa avaimettomaan käynnistykseen, täysin mitätön asia, mutta kerran sellaiseen tottuneena vaikea luopua.

Ghost of Tsushimasta poimittua offtopicia:
Nyt on hinnassa vähän lapinlisää, gigantti/power 55e ;)
Digitaalinen on 70€ En osta levypelejä.
Huh huh, 15 euroa ekstraa siitä että saa vähemmän. Lisää todisteita fyysisen järkevyydelle, erityisesti rahallisesti.
Liityn kyllä @shamaniac mielipiteeseen tässä asiassa ja vähän kyllä yllätyin, että jonkun pelin hinta digitaalisena julkaisuna voi olla 70e vs. fyysisen version kustantaessa 55e. En osta digipelejä, joten en tiedä onko tämä yleistä, että digitaalinen julkaisu on jopa kalliimpi kuin fyysinen (joka ei kyllä käy omaan järkeen millään lailla), mutta omiinn pelitottumuksiin verraten pelattavien pelien määrä puolittuisi vuositasolla jos joutuisin ostamaan vain digitaalisia julkaisuja, joiden hinta on 70e. Itsellä fyysisten julkaisujenkin kipuraja on 60e, oli millainen mestariteos tahansa kyseessä (PS4 aikakaudella).

Tämä oli oma mielipiteeni asiaan, ei hyökkäy ketään käyttäjää kohtaan.
 
Fyysisenähän nuo tulee ostettua ( ainakin kaikki mitkä on mahdollista fyysisenä ostaa). Nepä on silloin loppuelämän kokoelmassa ja omia. Sen lisäksi saan tyylikkäät kannet sekä pelikasetit (Switch). Harmi kun enään ei ole ohjekirjoja. Osa niistä oli varsinaisia taidepläjäyksiä. Niin ja kyllähän NIntendon omat pelit ainakin hyvin pitää arvonsa ja yleisesti muutenkin Switchin peleistä saa vaihtokaupassa vielä hyviä hintoja.
 
Fyysisenähän nuo tulee ostettua ( ainakin kaikki mitkä on mahdollista fyysisenä ostaa). Nepä on silloin loppuelämän kokoelmassa ja omia. Sen lisäksi saan tyylikkäät kannet sekä pelikasetit (Switch). Harmi kun enään ei ole ohjekirjoja. Osa niistä oli varsinaisia taidepläjäyksiä. Niin ja kyllähän NIntendon omat pelit ainakin hyvin pitää arvonsa ja yleisesti muutenkin Switchin peleistä saa vaihtokaupassa vielä hyviä hintoja.

Vanhojen switch pelien hinnat pysyy ehkä jopa liiankin hyvinä, BOTW, Mario Oddysee, Octopath traveler, noh sanotaan että tyyliin 90% hinnoista pyörii edelleen siinä 50+€ tienoilla (uutena) eipä ne käytettynäkään hirveen paljon halvempia oo.

Mikähän siinä on, se että saa niitä nintendo pointseja ku ostaa pelit fyysisinä? Vai se että on ihan vaan nintendo, vaiko se että lähes aina switch storessa on niitä 99 sentin pelejä, joskus saattaa markalla saada ihan hyviäkin pelejä.

PSN store uusien pelien kohdalla kyl niin naurettavaa että hintojen pitää tippua ainakin 20euroa että voisin edes harkita uutus pelejä. Sitä kyl harrastan tiettyjen pelien kohdalla, division ym awlays online pelit joilla ei muutenkaan ole sitä retroarvoa tulevaisuudessa ja joiden fyysinen arvo on muutama markka parin kolmen vuoden päästä.
 
Viimeksi muokattu:
Itse olen vieläkin fyysisten pelien kannattaja ja sanansaattaja, koska itse nään fyysisen pelin hyödyn siinä, että loistavasta pelistä jää pelikotelo muistoksi hyllyyn. Ja välillä kun haluaa palata jo pelattujen pelien pariin niin on kiva kun samassa hyllyssä töröttää PS4 ja Switch julkaisut, voi yhdellä silmäyksellä katsoa mikä pomppaa silmille ja päätyy koneeseen. Ei tarvitse useamman pelikoneen kirjastoa käydä lävitse, kun kaikki on saman telkkariin kytkettyjä.

Toinen ja oikeestaan vielä suurempi syy on siinä, että fyysisten julkaisujen ansiosta tulee myös heittäydyttyä huomattavasti helpommin sellaisten pelien pariin, jotka ei välttämättä ole sitä ominta omaa, koska jos peli osoittautuu täydeksi flopiksi tai ei muuten vaan maistu niin siitä saa aina sen vähintään 30e takaisin kun laittaa kiertoon.

Ymmärrän kyllä miksi digitaaliset julkaisut on nykypäivää, koska tuohan ne mukanaan sellaisen ns. arjen luksuksen kun ei tarvitse käydä erikseen kiekkoa heittämässä sisään vaan käynnistät konsolin ja menoksi. Verrattaessa automaailmassa avaimettomaan käynnistykseen, täysin mitätön asia, mutta kerran sellaiseen tottuneena vaikea luopua.

Ghost of Tsushimasta poimittua offtopicia:



Liityn kyllä @shamaniac mielipiteeseen tässä asiassa ja vähän kyllä yllätyin, että jonkun pelin hinta digitaalisena julkaisuna voi olla 70e vs. fyysisen version kustantaessa 55e. En osta digipelejä, joten en tiedä onko tämä yleistä, että digitaalinen julkaisu on jopa kalliimpi kuin fyysinen (joka ei kyllä käy omaan järkeen millään lailla), mutta omiinn pelitottumuksiin verraten pelattavien pelien määrä puolittuisi vuositasolla jos joutuisin ostamaan vain digitaalisia julkaisuja, joiden hinta on 70e. Itsellä fyysisten julkaisujenkin kipuraja on 60e, oli millainen mestariteos tahansa kyseessä (PS4 aikakaudella).

Tämä oli oma mielipiteeni asiaan, ei hyökkäy ketään käyttäjää kohtaan.

70€ on ihan normi hinta uudelle AAA luokan pelille storessa, siksi pitää puntaroida tarkoin mitä ostaa heti julkaisussa ja mitä alessa. Eipä sieltä ole kun Last of us ja Tsushima tullu viime kuukausina täyteen hintaan ostettua.
 
vähän kyllä yllätyin, että jonkun pelin hinta digitaalisena julkaisuna voi olla 70e vs. fyysisen version kustantaessa 55e.

Ihan sama hommahan se oli last of us 2:n kohdalla. Storessa 70 ja prismasta sekä gigantista 49e.
Kyllä ainakin minä jaksan 20e säästön vuoksi nostaa perseeni sohvasta ja laittaa levyn koneeseen. Tai oikeastaan en tehnyt edes noin sillä heitin sen koneeseen kun tulin kaupasta ja otin pois kolmen päivän päästä kun peli oli läpi.
 
Pleikkarille tykkään ostella fyysisenä. Pelaan läpi ja laitan myyntiin, yleensä saa aika hyvin omiaan pois, eikä jää lopulta paljoa hintaa. Poikkeustapaukset jää hyllyä koristamaan, kuten viimeisimpänä TLoU 2 Steelbook versio. Diginä hommaan sitten sellaisia, jotka syystä tai toisesta on jäänyt kokematta, ja hinta tipahtaa sopivan alas tarjousten myötä. Täällä ainakin pysytään levymallin koneissa niin kauan kuin se sallitaan valmistajien puolesta, mutta hyvä että on vaihtoehtoja.

Niin, ja urheilupelit tulee kyllä hommattua lähes aina diginä, kun niistä nyt ei mitään saa takaisin päin, ja yleensä pelaan niitä sellaisen puolisen tuntia muun puuhastelun välissä, siihen tarkoitukseen digi on kyllä oiva.
 
Ihan sama hommahan se oli last of us 2:n kohdalla. Storessa 70 ja prismasta sekä gigantista 49e.
Kyllä ainakin minä jaksan 20e säästön vuoksi nostaa perseeni sohvasta ja laittaa levyn koneeseen. Tai oikeastaan en tehnyt edes noin sillä heitin sen koneeseen kun tulin kaupasta ja otin pois kolmen päivän päästä kun peli oli läpi.
Monet myy vielä torissa eteenpäin last of us 2 35-40e niin ei jää paljoa hintaa :D
 
Samaa olen ihmetellyt jo kauan. Miks kukaan haluaa maksaa 70€ kun saman pelin saa halvemmalla fyysisenä versiona? En tule tätä ikinä ymmärtämään. Levyversion voi myydä koska vaan pois, digiversiosta et saa koskaan senttiäkään takaisin.

Pelistä sen verran, että jotenkin kahden vaiheilla, ostaako julkkarissa vai ei...
Koska sillä 70 eurolla pelaat kahdella koneella samaan aikaan, vaikka online pelejä vastakkain yhdellä PS plussalla vieläpä.
Minkä lisäksi on ihmisiä (kuten minä) jotka ei myy pelejä koskaan. Tai no joo, viimeksi kun PS3:sta luovuin niin totesin että kaikkine peleineen, ohjaimineen jne saisin koko konsolista max 80e, niin lahjoitin vähävaraiselle perheelle.

Digin hyödyt ja vaivattomuus, maksan mieluusti esim tästä pelistä extraa, koska säästyn 100km ajamiselta giganttiin, tai 20km ajamiselta postiin hakemaan ja pääsen samuroimaan heti huomenna klo 00.00, enkä murehdi meneekö postin kulku maanantaille (jos ottaa kirjeenä) kuten 99% tilanteista käy.
 
Ja välillä kun haluaa palata jo pelattujen pelien pariin niin on kiva kun samassa hyllyssä töröttää PS4 ja Switch julkaisut, voi yhdellä silmäyksellä katsoa mikä pomppaa silmille ja päätyy koneeseen. Ei tarvitse useamman pelikoneen kirjastoa käydä lävitse, kun kaikki on saman telkkariin kytkettyjä.
Itse käytän pc:llä GOG2.0:aa. Näkee kaikkien alustojen (myös pc jolle fyysisiä ei käytännössä ole) kirjastot yhdellä silmäyksellä pelimäärineen jne. No okei, Switchiä ei ole, mutta ps4/Xbox pelit näkyy siinä.
 
Koska sillä 70 eurolla pelaat kahdella koneella samaan aikaan, vaikka online pelejä vastakkain yhdellä PS plussalla vieläpä.
Ai kuten tässä Ghost of Tsushiman moninpelissä? Itse pelaan varmasti 90% yksinpelejä enkä moninpelienkään kohdalla pysty pelaamaan kahdella koneella yhtä aikaa tai edes näe syytä omistaa sama konsoli kahta kertaa.

Minkä lisäksi on ihmisiä (kuten minä) jotka ei myy pelejä koskaan.
Samoin on olemassa ihmisiä, joille se 15 euroa on jo itsessään tarpeeksi iso syy, ilman jälleenmyymisestä saatuja lisäkolikoita.

Digin hyödyt ja vaivattomuus, maksan mieluusti esim tästä pelistä extraa, koska säästyn 100km ajamiselta giganttiin, tai 20km ajamiselta postiin hakemaan ja pääsen samuroimaan heti huomenna klo 00.00, enkä murehdi meneekö postin kulku maanantaille (jos ottaa kirjeenä) kuten 99% tilanteista käy.
No nyt on melko subjektiivinen argumentti, johon tuskin suurin osa voi samaistua. Missä edes pitää asua ettei jaeta postia? Muistelen itse porukoilla asuessani nimenomaan saaneeni pelit varmemmin kuin kaupungissa pienempien luukkujen läpi.

Samoin kiire heti pelaamaan on sellainen argumentti, johon ainakin minun on vaikea samaistua. Pelejä riittää ja on muutakin elämää ja tekemistä, joten ei ole pakko juuri tiettynä hetkenä päästä pelaamaan tiettyä peliä.

Tietenkin jos tilanne on kuten sinulla, niin totta kai digi on sinulle se valinta.
 
Digin hyödyt ja vaivattomuus, maksan mieluusti esim tästä pelistä extraa, koska säästyn 100km ajamiselta giganttiin, tai 20km ajamiselta postiin hakemaan ja pääsen samuroimaan heti huomenna klo 00.00, enkä murehdi meneekö postin kulku maanantaille (jos ottaa kirjeenä) kuten 99% tilanteista käy.

Tämmöisessä, hyvin spesifisessä tapauksessa, ymmärrän kyllä oikein hyvin, että se digi on houkuttelevampi vaihtoehto. Itselläni taas on täysin päinvastainen tilanne, n.500m säteeltä löytyy kaksi puljua, josta saa uusia pelejä, sekä yksi käytettyjen liike. Meikäläisen leveysasteilla myös kusti polkee paikalle suurimman osan ajasta jo seuraavaksi päiväksi välillä ma-la.


Edit: Pahoitteluni off-topicista, luulin lukevani Ostatko pelit digitaalisena vai Fyysisenä - ketjua, modet voi siirtää oikeaan paikkaan jos tarvetta.
 
Viimeksi muokattu:
Ihmiset ovat niin erilaisia. Leffoja en enää katso kuin suoratoiston kautta. Ei vaan pysty pläräämään levyjen kanssa saati niitä säilyttämään hyllyssä pl. BBC Planet Earth / Life.

Sama fiilis on tarttunut pelipuolelle. Ennen kierrätin pelejä ostamalla ne tarjouksesta 25-40€ hintaan ja myymällä kympin halvemmalla eli myin pelin pelattuani sen läpi / riittävästi. Nyt riitti ja God of War oli viimeinen fyysinen peli. Olen jo aiemmin ostanut tosi paljon pelatut pelit (mm. Fallout 4, Battlefieldit, HZD) diginä vaivattomuuden takia ja jatkossa tämä koskee sitten kaikkia pelejä.

Ostan digipelit ainoastaan tarjouksista ja max. 40€ hintaan, mieluiten 20€:lla. Minulla on kärsivällisyyttä odottaa pelin tuloa tarjoukseen, koska muutenkin hyviä vanhempia pelejä on paljon hankkimatta. Horizon II Forbidden West on ainoa poikkeus sääntöön, se hankitaan julkkarista sitten aikanaan.
 
Ylös Bottom