Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ostatko pelit digitaalisena vai fyysisenä?

Ghost of Tsushima ketjusta:
Ai kuten tässä Ghost of Tsushiman moninpelissä? Itse pelaan varmasti 90% yksinpelejä enkä moninpelienkään kohdalla pysty pelaamaan kahdella koneella yhtä aikaa tai edes näe syytä omistaa sama konsoli kahta kertaa.
Aika monella ihmisellä on perhe. Ja aika monessa perheessä on useampia lapsia. Toisaalta monissa tilanteissa molemmat puolisoista pelaa. Joten kyllä useampi konsoli on aikalailla arki päivää monessa taloudessa ja käsittämättömän harva tietää, että yhdellä digipelillä voit pelata samaan aikaan kahdella laitteella.
Ja esim nyt Ghost of Tsushima, vaikkapa molemmat aikuiset vois pelata samaan aikaan. Toisaalta Farming Simu, Snowrunner jne. Jatkuvasti pelaan poikani kanssa pelejä onlinessa keskenään, samaan aikaan. Yhdellä pelillä, yhdellä PS+:lla.

Samoin on olemassa ihmisiä, joille se 15 euroa on jo itsessään tarpeeksi iso syy, ilman jälleenmyymisestä saatuja lisäkolikoita.
Tottakai on, siksi en ymmärräkään sitä, että ne jotka kykenee 15e maksamaan, on jotenkin todella väärin niiden mielestä jotka on sitä asiaa vastaan.
Mut just perheellisissä tapauksissa täytyy muistaa että se uutuus peli maksaa 35e/kpl, versus Gigantin 2x fyysistä 55e levyä.

No nyt on melko subjektiivinen argumentti, johon tuskin suurin osa voi samaistua. Missä edes pitää asua ettei jaeta postia? Muistelen itse porukoilla asuessani nimenomaan saaneeni pelit varmemmin kuin kaupungissa pienempien luukkujen läpi.
En sanonut ettei postia jaeta. Vaan jos peli ilmestyy perjantaina, ei se lajittelukeskusten kautta ehdi tänne perjantaiksi, vaan maanantaiksi. Eikä ole yksi eikä kaksi kertaa kun ei ehdi maanantaiksikaan ja kun tiistaina ei postia täällä jaeta laisinkaan, niin huonoimmillaan pelit tuli keskiviikkona..lähes viikon myöhässä. Siinä vähän otti päähän kun olit saanut perheen reissuun kun joku suur julkaisu oli tuloillaan jota olit vuosia odottanut..ei pelata sit ei..

Mutta silloinkin kun posti sattui oikeana päivänä tuomaan, se tulee joskus 13-17 välillä.
Minä olen niitä jotka elää siitä huumasta olla ensimmäisenä pelaamassa. Eikä ole vielä päässyt lukemaan muiden hehkutuksia foorumeilta jne. Maksan itse sen 15e jo siitä, että saan pelata sen 13-17h aikaisemmin.

Samoin kiire heti pelaamaan on sellainen argumentti, johon ainakin minun on vaikea samaistua. Pelejä riittää ja on muutakin elämää ja tekemistä, joten ei ole pakko juuri tiettynä hetkenä päästä pelaamaan tiettyä peliä.
No tämä on taas hyvin yksilöllistä. Mulle pelaaminen on enemmän elämäntapa, kuin perus viihdettä.
 
Pelit hankin mielummin digitaalisena kuin fyysisenä kopiona. Digitaaliset pelit pysyvät tallessa ja järjestyksessä. Elokuvissa suosin fyysisiä medioita, koska suoratoistojen laatu on niin paljon huonompi. Jonkin verran tulee hankittua vielä fyysisisiä pelejä esim. alekorista, mutta aina on vähän epämiellyttävä tunne niiden kanssa, kun ei muista mikä peli on konsolissa sisällä ja jaksaako vaivautua vaihtamaan uutta peliä. Kuvittelen, että voisin myydä pelin eteenpäin, mutta eihän sitä enää tule tehtyä, kun harmittaa se, miten ennen myin rahapulassa tosi hyviä pelejä pois ja nyt niitä on vaikea hankkia takaisin.
 
Seuraavassa vaiheessa tarvitaan pelilevyttömät Collectors Edition -erikoisversiot. Mukaan pelkkä latauskoodi. Luonnollisesti hinta voisi tippua kun ei tarvita pelikoteloa ja levyä printata.

Nyt olisi kahden pelin CE kiinnostavia mukana tulevan tilpehöörin kautta.
 
Itse ostan kaikki yksinpelit fyysisenä.. Sitten änärit ja Fifat digitaalisena.. Fyysisiä ostan, koska olen keräilijäluonne ja fyysiset työllistää ihmisiä paljon enemmän kuin digitaaliset.. Jos kaikki ostaisivat pelkkiä digitaalisia, niin erittäin moni menettäisi työpaikkansa, mikä on sääli.. Tuotakaan ei moni ajattele, kun on liikaa vaivaa laittaa se levy koneeseen..
 
Itse ostan kaikki yksinpelit fyysisenä.. Sitten änärit ja Fifat digitaalisena.. Fyysisiä ostan, koska olen keräilijäluonne ja fyysiset työllistää ihmisiä paljon enemmän kuin digitaaliset.. Jos kaikki ostaisivat pelkkiä digitaalisia, niin erittäin moni menettäisi työpaikkansa, mikä on sääli.. Tuotakaan ei moni ajattele, kun on liikaa vaivaa laittaa se levy koneeseen..
Hyvä pointti. Tässähän juuri konkreettisesti nähdään tälläkin hetkellä mitä GameStopille tapahtuu. Toki ampuivat myös itseään jalkaan käytettyjen hinnoittelulla, mutta kyllä asiakkaat myös vähenivät digitaalisen suosion myötä.
 
Vaikka ei liity suoraan tähän ketjuun, niin täällä eniten hinnoista puhuttu. Fyysisistä levyistä huolimatta seuraavan sukupolven pelit tulee maksamaan 10dollaria enemmän. Nyt jo ollaan liian kalliissa hinnassa oltu, mutta tuo menee ainakin itsellä jo kipurajan yli.

 
Vaikka ei liity suoraan tähän ketjuun, niin täällä eniten hinnoista puhuttu. Fyysisistä levyistä huolimatta seuraavan sukupolven pelit tulee maksamaan 10dollaria enemmän. Nyt jo ollaan liian kalliissa hinnassa oltu, mutta tuo menee ainakin itsellä jo kipurajan yli.

Eli mennään tuohon 70€ fyysinen ja digi 80€ :eek:

Alkaa kyllä olemaan turhan kallista hommaa :confused:

Voiko pelikaupat kuitenkin pitää nykyiset hinnat, jos haluaa (60€) ?
 
Kyllähän kaupat voi myydä vaikka 5e / kpl pelejä jos haluaa, mutta tappiota ne tekee siinä aika reippaasti.
Joku jossain (siis ei tällä foorumilla) väitti, että sony ottaa jopa storen puolella myydyistä peleistä 20-30% (en muista kumpi) itselleen, mutta tuota en kyllä usko ennen kuin joku lyö ihan uskottavasta lähteestä faktaa tiskiin.
 
Tein pelien hintatasolle oman ketjun.
 
Tällä hetkellä ostan pelini pääsääntöisesti fyysisenä joista viimeisin oli Ghost of Tsushima hintaan 40 euroa ja saman hintatason meinaan suunnilleen säilyttää myös jatkossakin. Pitää vain olla malttia odotella :) Toisen käytetty on toisen aarre.
Sulla on varmaan kotiin palkattuna kokonainen tiimi etsimässä hyviä tarjouksia peleistä, kun kerkeet aina nappamaan noi :D

En mä ikinä onnistu löytämään uusia pelejä 40€

Mutta, ettei ihan offtopicia ole, niin seuraavalla konsolilla menen diginä game passin voimalla.
 
Sulla on varmaan kotiin palkattuna kokonainen tiimi etsimässä hyviä tarjouksia peleistä, kun kerkeet aina nappamaan noi :D

En mä ikinä onnistu löytämään uusia pelejä 40€

Mutta, ettei ihan offtopicia ole, niin seuraavalla konsolilla menen diginä game passin voimalla.
Nyt kun julkistettiin läjä pelejä ja kaikki tulee gamepass niin tulee olemaan paljon rahaa säästävät ajat :)
 
Sulla on varmaan kotiin palkattuna kokonainen tiimi etsimässä hyviä tarjouksia peleistä, kun kerkeet aina nappamaan noi :D

En mä ikinä onnistu löytämään uusia pelejä 40€

Mutta, ettei ihan offtopicia ole, niin seuraavalla konsolilla menen diginä game passin voimalla.
Joo. Kokonainen yhdenmiehen armeija :D Tori, huuto ja Facen kirppisryhmät ovat semmoisia paikkoja joista näitä löytää. Nopeasti kyllä usein menevät joten haukkana saa olla, että ehtii :)
 
Itse olen selvästi fyysisen leirissä ja muutenkin melkoinen keräilijäluonne. Sekä pelejä että leffoja löytyy hyllyistä melkoiset määrät ja taisi oma keräily alkaa aktiivisesti siitä kun leffoja hankin DVD-ajalta. Tällä hetkellä tulee enimmäkseen PS4 ja Switch pelejä hyllyyn hankittua ja leffoista pitkälti 4K UHD -versioita. En tiedä onko niin järkevää mutta kyllä noita kokoelmia välillä on ihan mukava katsella. :)

Kyllä aina välillä voin ostaa peleistä digitaalisen version jos löytyy vaikka hyvä tarjous ja varsinkin Switchillä digipelit mukavan nopea ja kätevä käynnistää mutta tosiaan fyysinen versio tulee hankittua aina kun mahdollista.
 
Itse myös keräilijä luonne, cd levyjä omistan yli 1000kpl, leffoja paljon ja Pelit ostan myös suurimman osan fyysisenä. Näistä kaikista harrastuksista jäisi vähintään 30% nautinnosta pois, jos ei saa hypistellä tuotetta ja ottaa siitä muovit pois. Iso osa tätä kuvioita.Tuo vaan kuuluu juttuun.
 
Itse myös keräilijä luonne, cd levyjä omistan yli 1000kpl, leffoja paljon ja Pelit ostan myös suurimman osan fyysisenä. Näistä kaikista harrastuksista jäisi vähintään 30% nautinnosta pois, jos ei saa hypistellä tuotetta ja ottaa siitä muovit pois. Iso osa tätä kuvioita.Tuo vaan kuuluu juttuun.

Täysin samaa mieltä. Tulee myös katsottua ja pelattua niin paljon vanhoja suosikkeja niin on kätevä että kaikki löytyy hyllystä valmiina, eikä tarvitse miettiä mihin ne on tallentanut tai murehtia nettiyhteyden nopeudesta tai toimivuudesta. Kyllä noita kokoelmia tulee myös viikottain ihasteltua ja siitäkin usein saa ideoita mitä pelaisi tai katsoisi seuraavaksi. :)

Se on sanottava että varsinkin leffapuolella nykyään on vähän tarkempi mitä ostaa ja nyt tulee pitkälti ainoastaan hyviä tai suosikkeja hommailtua hyllyyn.
 
Ylös Bottom