Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ostatko pelit digitaalisena vai fyysisenä?

Vastaus: Ostatko pelit digitaalisena vai fyysisenä?

Fyysisenä mieluummin. PS3:n digitaalisten pelien hinta on liian kova, lisäksi pelkään, että peli voi kadota, konsoli hajoaa, tunnukset unohtuvat... Digimaailma on minun makuuni aivan liian epävarma ja yhden kortin varassa oleva, oli kyse sitten peleistä, musiikista, elokuvista tai kirjoista.
Fyysiset kappaleet voi myydä myös uudelleen.
 
Vastaus: Ostatko pelit digitaalisena vai fyysisenä?

Digitaalisena aina kun mahdollista. Fyysinen levy tuntuu liian epävarmalta, levy voi helposti kadota tai hajota. Mikään fyysinen talletusmuoto kun ei ole ikuinen, hajautetut latauspalvelut ja vertaisverkot ovat turvallisin säilöntämuoto mitä ihmiskunta on tähän mennessä keksinyt. Mielestäni palvelussa näkyvä järjestyksessä oleva siisti ja helposti käytettävä lista peleistä on myös paljon mukavampaa katseltavaa kuin rumat, sekavissa väreissä kirkuvat pölynkerääjät hyllyssä. Olen myös keräilijä, joten en koskaan myy pelejäni eteenpäin. Jälleenmyyntiarvollakaan ei siis ole minulle väliä.
 
Vastaus: Ostatko pelit digitaalisena vai fyysisenä?

Molempina, PC:lle enemmän digitaalisena. Konsolille tulee ostettua levymuodossa jo pelkästään sen takia, että pelit on helppo ottaa kaverille mukaan moninpelisessioita varten. Omaa hohtoa on myös vielä
esim. alennuspöytien tonkimisessa sen sijaan että selaisi kategorisoitua listaa tai käyttäisi hakutoimintoa ja saisi haluamansa tuotteen vaivattomasti nostamatta istumalihaksia penkistä... :D

Off topic, mutta ensimmäinen viestini sitten vuoden 2009... Voisi yrittää taas aktivoitua.
 
Vastaus: Ostatko pelit digitaalisena vai fyysisenä?

Konsolille tulee kyllä kaikki ostettua kotelon kera, jotenkin vain parempi näin. Halvemmaksi tulee ostaa fyysisenä ja ei vie niin paljoo kovon tilaa. PC:lle taas tulee ostettua steamin kautta kaikkea.
 
Vastaus: Ostatko pelit digitaalisena vai fyysisenä?

Konsoleille fyysisenä.
Ostaisin digitaalisena jos pelit saisi halvemmalla, mutta digitaalinen versio on vain usein kalliimpi.
+ että fyysistä kopioo voi pelata useammalla Gamertagilla/konsolilla, eikä peli ole sidottu yhteen Gamertagiin.

PC:lle ainoastaan digitaalisena.
Koska Steamin alennukset on välillä ihan pirun hyviä,
ja sitten on muitakin sivuja jotka myy Steamiin meneviä pelejä -66% ja -75% alennuksilla, esim. GamersGate, Impulsedriven, GetGamesGo, GreenManGaming.
(Kannattaa tarkistaa meneekö peli Steamin, kun ei läheskään kaikki mene, sikäli mikäli Steam on kynnys kysymys.)
Ja digitaalisena on suurempi mahdollisuus saada pelit ilman kopiointi suojauksia, en halua koneeseeni mitään SecuROMia, StarForcea tai muita.
Monista Steamin versioista on poistettu nuo kopionti suojaukset, mutta tarkkana saa olla.
Tästä listasta on apua: DRM Lists/The Big DRM List » The Big List of 3rd Party DRM on Steam

(Steamin pelit on kyllä sidottu yhteen Steamin tunnukseen, mutta kestän sen kun pirun halvalla olen pelit saanu.)
 
Vastaus: Ostatko pelit digitaalisena vai fyysisenä?

Konsolille aina fyysisenä, jotenkin jäänyt semmonen tapa etten voi konsolille digitaalisena edes kuvitella ostavani (paitsi tietenkin osan lisäosista välillä...)
 
PC:lle tulee ostettua lähestulkoon aina Steamista eli digitaalisena, PS3:lle sitten taas kaikki mahdollinen fyysisenä, mieluiten Collector's Edition versiona jos on sopuhintainen. Tietty PS+ sitten tarjoaa digiversioita "ilmatteeksi", mutta nehän ovat enemmänkin vuokrapelejä sitten. Homma toimii ja jatkossakin tulen näin menettelemään.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Wolfenstein: The New Order

Mutta onhan se digi versio "niin paljon kätevämpi", että siitä kannattaa maksaa 10e enemmän. Kuuden pelin jälkeen olisi fyysisiä ostamalla säästänyt jo yhden uuden pelin hinnan.

Ja lienee itsestään selvää ja täysin turhaa muistuttaa, että fyysisen pelin voi aina myydä/vaihtaa eteenpäin, sillä on jälleenmyyntiarvoa. Lisäksi ainakin itsellä tuo pelin asentaminen luonnistaa hyvin paljon nopeammin kaupasta haetulta levyltä kuin netistä. 10 meganen kaista imuttaa sen reilu 4 gigaa/tunti, joten ellei halua polttaa sähköä ja jättää konsolia lataamaan peliä itsekseen, niin nopeampaa on käväistä keskustassa kaupassa :D
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Wolfenstein: The New Order

ellei halua polttaa sähköä ja jättää konsolia lataamaan peliä itsekseen, niin nopeampaa on käväistä keskustassa kaupassa :D
Niin no... Tämä on mielestäni aikamoinen yleistys. Kaikkialla ei ole "keskustassa pelikauppaa".

Silti, moni tuntuu unohtavan tuon pelien jälleenmyyntiarvon. Toisaalta, pelien hinnatkin laskevat sitä tahtia, ettei välttämättä vuodenkaan vanhasta pelistä saa juurikaan mitään.

Kukin tamplaa tavallaan.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Wolfenstein: The New Order

Niin no... Tämä on mielestäni aikamoinen yleistys. Kaikkialla ei ole "keskustassa pelikauppaa".

Silti, moni tuntuu unohtavan tuon pelien jälleenmyyntiarvon. Toisaalta, pelien hinnatkin laskevat sitä tahtia, ettei välttämättä vuodenkaan vanhasta pelistä saa juurikaan mitään.

Kukin tamplaa tavallaan.

Näin toki ja siksi sanoinkin, että "ainakin itsellä..." yrittäen tuoda esiin, että tämä koskee nyt vain omaa tilannetta. Peleissä hinnat tosiaan laskevat jonkinlaista vauhtia, mutta itse en koskaan enää vaihtele tai myy yli vuoden vanhoja pelejä. Yleensä parin kuukauden sisällä pelin ostamisesta ja aloittamisesta jo tiedän, että jääkö peli hyllyyn odottamaan uusia läpipeluukertoja jossain lähitulevaisuudessa, vai lähteekö vaihtoon seuraavaa peliä ostettaessa. Tuolla taktiikalla uusista peleistä ei tarvitse niin paljon maksaa.

Tuo digijakelu on toki helppo keino siellä, missä pelikauppoja ei ole kätevästi lähellä, mutta itse varmaan tuossa tilanteessakin tilaisin vaikka netistä sen fyysisen kopion. Ihan vaan siksi, että voisin lainata/myydä sen kaverille, taikka vaikka netissä sitten postin välityksellä, jos pelin haluan joskus myydä. Lisäksi aikanaan sen pelin uudelleen asentaminen on levyltä nopeampaa kuin ladata uudestaan Storesta, jos tilakysymysten takia joutuu välillä poistamaan...Hyllykin näyttää komeammalta, kun siellä on pelikoteloita siististi kasassa ja/tai rivissä...

Tällainen digijakelu vs fyysinen kopio-keskustelu ei varmaan kuulu tähän ketjuun, joten onko tälle olemassa jo omaa ketjua, vai pitäisikö perustaa sellainen? Moderointi&ylläpito HOI! :D
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Wolfenstein: The New Order

Niin no... Tämä on mielestäni aikamoinen yleistys. Kaikkialla ei ole "keskustassa pelikauppaa".

Silti, moni tuntuu unohtavan tuon pelien jälleenmyyntiarvon. Toisaalta, pelien hinnatkin laskevat sitä tahtia, ettei välttämättä vuodenkaan vanhasta pelistä saa juurikaan mitään.
OT: On tämäkin aikamoinen yleistys. Helposti "ihan ok" leiman saaneet pelit (Alan Wake, Heavenly Sword) menettävät arvonsa nopeasti, mutta näissä tapauksissa olen kuitenkin saanut arviolta 15€, kun peli on myyty eteenpäin. Ehkä olen sen verta persaukinen, että näinkin alhainen summa riittää minulle.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Wolfenstein: The New Order

OT: On tämäkin aikamoinen yleistys. Helposti "ihan ok" leiman saaneet pelit (Alan Wake, Heavenly Sword) menettävät arvonsa nopeasti, mutta näissä tapauksissa olen kuitenkin saanut arviolta 15€, kun peli on myyty eteenpäin. Ehkä olen sen verta persaukinen, että näinkin alhainen summa riittää minulle.
Ehkä voimme sanoa tässä vaiheessa vanhan sanonnan: Kaikki on niin suhteellista.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Ostatko pelit digitaalisena vai fyysisenä?

PS4:n kohdalla tein "suuren päätöksen" ja päätin siirtyä kokonaan digipeleihin. Onhan tämä ratkaisu taloudellisesti kallimpaa, mutta sopii mainiosti tälle mullehetimiehelle. :D

Ennen ostin pelit edullisesti ulkomaan kautta, mutta hermot eivät vaan enää kestä näitä 2-3 viikon toimitusaikoja jotka tuntuu nykyaikana olevan jo toimintatapa.

Ja nyt perheenlisäyksen jälkeen ei tuota peliaikaakaan ole käytettävänä paljoakaan niin on kiva, että on pelit heti saatavilla kun tarve tulee. Maksan tästä mielelläni sen pari kymppiä enemmän. Ja nyt pitääkin miettiä aina tarkkaan mitä ostaa. Näillä hinnoilla ei enää ns roskapelejä voi ostellakaan. :)

Ainoa iso harmi tästä tulee kun enää ei saa kerättyä hyllyyn hienoja collector's editioneja.

Perhanan tapatalk. Vahingossa vastasin itselleni kun piti vain muokata. Hup!
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Ostatko pelit digitaalisena vai fyysisenä?

Levyllä jos mahdollista, ellei digitaalinen ole tarpeeksi halvempi.
 
Vastaus: Ostatko pelit digitaalisena vai fyysisenä?

Ostan pelit fyysisenä jos on mahdollista. Sen verran keräilijän luonnetta, että tykkään pitää pelit fyysisenä ja on kivempaa shopailla kaupoissa ja ostaa peli, kun ladata se netistä :).
 
Vastaus: Ostatko pelit digitaalisena vai fyysisenä?

Olen päästäni vialla, sillä saatan ostaa saman pelin sekä fyysisenä että digitaalisena. Näin käy erityisesti silloin, kun fyysisen version ostamisesta on jo kosolti aikaa, enkä ole vieläkään saanut peliä edes muoveistaan ulos. Näinpä koskematon fyysinen kappale jää vaatehuoneeseen kasvattamaan arvoa (hahah!), ja voin sitten jonain kauniina päivänä pelailla pelkän latausversion voimin.

T: Juuri tänään ostin X360:n Beautiful Katamarin alle 7 eurolla Xbox Live Marketplacelta, vaikka se retail-versiokin hyllyssä on muutaman vuoden ollut odottamassa pelivuoroaan.
 
Vastaus: Ostatko pelit digitaalisena vai fyysisenä?

Tänä keväänä takki on alkanut kääntymään vahvasti kohti digitaalisuutta, mutta tilannetta arvioidaan silti pelikohtaisesti. Esimerkiksi Xbox Onen Titanfallista oli jo levyversio ennakkotilauksessa, mutta pienen tuumailun jälkeen kelkka kääntyi kohti Liven kauppapaikkaa. Kyseessä on kuitenkin sen tyylinen peli, jota tulee pelailtua "matsin tai pari" aina sopivan sauman tullen. Tämän vuoksi on äärimmäisen kätevää, kun se löytyy valmiiksi kiintolevyltä. Toinen malliesimerkki ehdottomasti digitaalisena haalittavista nimikkeistä on Trials - niin ikään pienissä annoksissa nautittavaa (teoriassa siis) viihdettä, jonka pariin palaa yhä uudelleen. Sen sijaan selkeästi tarinavetoiset & "kertakäyttöiset" pelit on mukava ostaa levyllä ja vaihdella sitten vaikka johonkin muuhun kiinnostavaan läpäisyn jälkeen.

Muutaman vuoden takainen keräilyvietti on silti jättänyt jälkensä kaappitilaan, kun Halojen, Mass Effectien ja ties minkä CollectorsMegaEdition -jättiboksit pyörivät lähinnä tiellä, mutta roskiinkaan niitä ei kehtaisi heittää. Enää en lähde sille tielle.
 
Vastaus: Ostatko pelit digitaalisena vai fyysisenä?

Vannoutuneesta muovifanista on tullut digityttö. Minä mieluiten otan kaiken nykyään digitaalisena niin ei ole lättyjä kuljeksimassa ja aina hukassa. En toisinsanoen ole niin järjestelmällinen säilyttäjä, kuin esim. TT-2k :rolleyes:

Ihan kiva, että pelit käynnistyy heti konsolia näprätessä ja hyllytilaakin säästyy. Olen aikasemmin "lainannut" pois lähes kaikki pelini jotka ei ole aktiivikäytössä, joten mulle noita ei ole koskaan oikeen päässyt kertymäänkään. Collectoreja silti satunnaisesti haalin, jos on kivan oloista sisältöä.
 
Vastaus: Ostatko pelit digitaalisena vai fyysisenä?

Omalla kohdalla melkeimpä kallistun aina fyysiseen ellei kyseessä ole peli josta ei ole tulossa fyysistä versiota tarjolle. Nykyään toki digitaalisia tullut tavallista enemmän latailtua, melkeinpä kaikki olleet lapsille suunnattuja/sopivia pelejä jolloin vältytään siltä että alle kouluikäinen alkaisi itse levyjen kanssa touhuilemaan :)

Keräilijän vikaa ollut aina ja nykyään juurikin nuo mainitut collectors editionit ovat usein se juttu joka jälkikasvun kanssa yhdistää, poika saa hyllyynsä patsasta ja isi pelattavaa, parhaassa tapauksessa saadaan yhteistä pelattavaa (esim tuleva mario kart 8 limited ed).

Lisäksi fyysisissä peleissä on sekin että jos pelin läpäisyn jälkeen toteaa ettei tätä uudestaa pelaa niin sen voi sitten myydä tai viedä vaihtoon. Vaikka jälkikasvua onkin, niin aika monesti on tullut pelailtua kertahutut yllättävänkin hätäiseen läpi ja näin alle viikon päästä julkaisusta on oma kappale valmista kauraa kiertoon/myyntiin.

Heti ei muistu mieleen että olisi tullut noita pelien mukana tulleita latauskoodejakaan käytettyä kun ovat meilein aina sitä bonus xp/lisä ase/varuste/skini settiä.

Kun peli on levyltään, koteloltaan ja tilpehööreiltään uudenveroinen, niin kyllä siitä kelpo hinnan saa vielä noin 2 vko päästäkin julkaisusta :)
 
Vastaus: Ostatko pelit digitaalisena vai fyysisenä?

Fyysisenä, digitaali on lähes aina kalliimpi ja jälleenmyyntiarvo 0€
 
Ylös Bottom