Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ostatko pelit digitaalisena vai fyysisenä?

Älkää nyt missään nimessä hankkiko peliä kaupasta fyysisenä. Tänä päivänä on järkevää mm ihan jo luonnon kannalta että ostetaan mahdollisimman vähän muovia. Sitten jos pakkaus sisältää jopa 2 kpl blu-ray-levyjä, ei hyv :/

Digitaalinen pelikirjasto on se juttu. Hankitte hyvän nopean netin, itselläni Telia valokuitu 100 megaa. Toiminut hyvin ja latausnopeus usein 11 megaa / sekunnissa, joten aika nopeasti pelit latautuvat.
 
Älkää nyt missään nimessä hankkiko peliä kaupasta fyysisenä. Tänä päivänä on järkevää mm ihan jo luonnon kannalta että ostetaan mahdollisimman vähän muovia. Sitten jos pakkaus sisältää jopa 2 kpl blu-ray-levyjä, ei hyv :/

Digitaalinen pelikirjasto on se juttu. Hankitte hyvän nopean netin, itselläni Telia valokuitu 100 megaa. Toiminut hyvin ja latausnopeus usein 11 megaa / sekunnissa, joten aika nopeasti pelit latautuvat.

Eiköhän se ole jokaisen oma asia miten pelinsä ostaa :)
 
Älkää nyt missään nimessä hankkiko peliä kaupasta fyysisenä. Tänä päivänä on järkevää mm ihan jo luonnon kannalta että ostetaan mahdollisimman vähän muovia. Sitten jos pakkaus sisältää jopa 2 kpl blu-ray-levyjä, ei hyv :/

Digitaalinen pelikirjasto on se juttu. Hankitte hyvän nopean netin, itselläni Telia valokuitu 100 megaa. Toiminut hyvin ja latausnopeus usein 11 megaa / sekunnissa, joten aika nopeasti pelit latautuvat.
Jaha. Lisää ohjeistusta...

Mitäs jos nopeaa nettiä ei saa asuntoonsa tai sen hinta on niin suuri, ettei innosta hankkia? Tarvitseeko edes listata muita, itsestään selviä seikkoja digin ja fyysisen eroista? Digi on ikävän usein kalliimpi kuin fyysinen ja sitä ei voi myydä eteenpäin. Lisäksi pitäisi jotain ulkoisten kovojen mötiköitä hankkia konsoleiden kaveriksi, sillä eihän niille oletuslevyillä tai edes teraisille juuri mitään mahdu. Edestakaisin vekslaus (poista ja lataus) taas on hidasta hommaa jos haluaa pelailla vähän mitä milloinkin, eli pitää pelejä asennettuina.

Jos joskus hinnat tulevat järkevällä tasolle ja pelit voi myydä diginäkin eteenpäin, niin sitten voisi jopa harkita. Nyt ei.

PC:llähän ei ole edes vaihtoehtoa, sillä se on sieltä viety. Ja toki siellä se tallennustilan lisääminen on ongelmattomampaa ja sitä usein on jo lähtökohtaisesti selvästi enemmän. Ellei jotain budjettirakkinetta ole tehnyt, jossa on joku 120 gigainen SSD eikä muuta :D

Yleensä nämä, jotka puhuvat tällaisten ympäristövaikutuksista, ovat niitä, joille se oma "ympäristöteko" on tullut automaattisesti, ilman että sitä on tarvinnut miettiä. Sillä sitten voi kivasti leijua. Eli nopea netti on tullut hommattua/saatua muutenkin ja pelailee pääosin pc:llä, jossa fyysisiä ei käytännössä edes enää ole. Helppohan se on "tehdä ympäristöteko" jos on jo puolestasi tehty.

Minäkin tein ympäristöteon kun jätän toisen saunakerran viikossa käyttämättä. Ai niin, en ole ikinä käynytkään kuin kerran. Kas näin.
 
Älkää nyt missään nimessä hankkiko peliä kaupasta fyysisenä. Tänä päivänä on järkevää mm ihan jo luonnon kannalta että ostetaan mahdollisimman vähän muovia. Sitten jos pakkaus sisältää jopa 2 kpl blu-ray-levyjä, ei hyv :/

Digitaalinen pelikirjasto on se juttu. Hankitte hyvän nopean netin, itselläni Telia valokuitu 100 megaa. Toiminut hyvin ja latausnopeus usein 11 megaa / sekunnissa, joten aika nopeasti pelit latautuvat.

No nyt sait ainakin minut ylipuhuttua näillä veitsenterävillä argumenteillasi! :rolleyes:
 
No nyt sait ainakin minut ylipuhuttua näillä veitsenterävillä argumenteillasi! :rolleyes:

Eli muovi mielummin kuin luonto? Ajatelkaa nyt jos miljoonat ihmiset ostavat pelin fyysisenä. Ei pelkästään muovin määrä, mutta myös sen muovipakkauksen tekeminen. Väriaineet, kuljetus, jne. Verrattuna sähköiseen kopioon.
 
Eli muovi mielummin kuin luonto? Ajatelkaa nyt jos miljoonat ihmiset ostavat pelin fyysisenä. Ei pelkästään muovin määrä, mutta myös sen muovipakkauksen tekeminen. Väriaineet, kuljetus, jne. Verrattuna sähköiseen kopioon.
Joku pelin ostaminen fyysisenä on kuin kärpäsen paska valtameressä maapallon tilan ja luonnon kannalta..Eli itse ostan pelit jatkossakin suu hymyssä fyysisenä..
 
Eli muovi mielummin kuin luonto? Ajatelkaa nyt jos miljoonat ihmiset ostavat pelin fyysisenä. Ei pelkästään muovin määrä, mutta myös sen muovipakkauksen tekeminen. Väriaineet, kuljetus, jne. Verrattuna sähköiseen kopioon.

Jos sä nyt vaan annat ihmisten tehdä omat päätökset, että miten ostaa pelinsä tai elää elämäänsä ja täällä puhuttaisiin vain pelistä eikä luonnon pelastamisesta :)

Fyysinen vs Digitaalinen ketju on täällä https://forum.konsolifin.net/threads/ostatko-pelit-digitaalisena-vai-fyysisenae.75312/page-27
 
Voisiko nämä "kuka ostaa fyysisen ja kuka ostaa digitaalisen"-väännöt siirtää vaikka kyseistä aihetta käsittelevään ketjuun? Muutenkin nuo Testudon "Älkää hypettykö pelistä" ja "Älkää ostako fyysisenä, koska luonto"-elämänohjeet pistävät raapimaan päätä, että mikä tässä nyt on tämä tarkoitus oikein? Ja miksi noilla jutuilla pitää juuri tämän pelin ketju täyttää vähintään puoliofftopicilla? Toki syyllistyn tässä nyt vähän itsekin samaan tämän viestin kanssa, mutta vähän pakko nyt pukea sanoiksi näitä ihmetyksiä, että mikä ihme on menossa.

Itselle tulossa GameStopin Special Edition, kuten taisin jo muutama sivu takaperin mainitakin. Itselle fyysinen vaan on se selvä valinta, koska tykkään katsella hyllyssä niitä pelejä, jotka olen ostanut ja koen saavani ihan oikeasta paketista enemmän vastinetta rahoilleni kuin pelkistä biteistä, joiden arvo putoaa nollaan, jos ja kun serveri joskus menee kiinni. Jälleenmyyntiarvo tietenkin yksi tekijä, kun tämänkin varmaan joskus hamassa tulevaisuudessa sitten myyn eteenpäin.

Vajaa viikko tosiaan jäljellä! Ensi perjantaina heti aamusta peli kaupasta ja samaan syssyyn ruokakauppareissu. Asenteluun varmaan menee hyvä tovi, mutta viimeistään iltapäivästä sitten Villiin Länteen seikkailemaan ja ihmettelemään, mitä se Rockstar on saanut kaikkien noiden vuosien aikana aikaan. Tarkoituksena on pyhittää se viikonloppu ja seuraava viikko ihan vaan tälle pelille.
 
Eli muovi mielummin kuin luonto? Ajatelkaa nyt jos miljoonat ihmiset ostavat pelin fyysisenä. Ei pelkästään muovin määrä, mutta myös sen muovipakkauksen tekeminen. Väriaineet, kuljetus, jne. Verrattuna sähköiseen kopioon.
Ajatteles nyt itse. Fyysisiä pelejä harvemmin kukaan heittää roskikseen yms. Ja sitäpaitsi ovat ne levyt olemassa, vaikka kukaan niitä ei ostaisikaan. Keskity nyt hyvä mies.
 
Voisiko nämä "kuka ostaa fyysisen ja kuka ostaa digitaalisen"-väännöt siirtää vaikka kyseistä aihetta käsittelevään ketjuun? Muutenkin nuo Testudon "Älkää hypettykö pelistä" ja "Älkää ostako fyysisenä, koska luonto"-elämänohjeet pistävät raapimaan päätä, että mikä tässä nyt on tämä tarkoitus oikein? Ja miksi noilla jutuilla pitää juuri tämän pelin ketju täyttää vähintään puoliofftopicilla? Toki syyllistyn tässä nyt vähän itsekin samaan tämän viestin kanssa, mutta vähän pakko nyt pukea sanoiksi näitä ihmetyksiä, että mikä ihme on menossa.

Juuri ehdotin että listataan muutamia Western-elokuvia jotta voi saada pelistä vielä enemmän irti. Kai sen nyt voi sanoa että hankin pelin digitaalisena, kuten kaikki pelit ennenkin. Osa hypettää täällä peliä niin huolella että siinä ei voi olla mitään heikkouksia.

Tämä selkeästi suututtaa osaa foorumististeista. Onko peli pelattavana Gamexpo -messuilla?
 
^ Ei v***u, tuli kauhee fläshbäkki. Ettei kyseessä ole surullisenkuuluisa Kilpikonna 09?
 
^ Ei v***u, tuli kauhee fläshbäkki. Ettei kyseessä ole surullisenkuuluisa Kilpikonna 09?
Luulin että kaikki täällä tiesivät että sama kaveri on kyseessä.. :eek::eek: Testudohan tarkoittaa kilpikonnaa?

RDR2 ladattuna storesta, enään pieni odotus että pääsee pelaamaan.
 
Luulin että kaikki täällä tiesivät että sama kaveri on kyseessä.. :eek::eek: Testudohan tarkoittaa kilpikonnaa?

No ilmankos oli niin tutun tuntuista tekstiä :D Voipi siis tehdä ekoteon ja siirtää hänen jutut suoraan kompostiin.

Oli muuten iloinen yllätys, että preloadi lähti jo näinkin aikaisisin käyntiin. Mulla on storesta joku keskitason spesiaaliversio tuloillaan. Ei kyllä malttais odottaa perjantaille, hieno kokemus varmasti tämä peli. Itse odottelen myös suurella mielenkiinnolla sitä Online puolta, KFIN posse pystyyn? :)
 
Juuri ehdotin että listataan muutamia Western-elokuvia jotta voi saada pelistä vielä enemmän irti. Kai sen nyt voi sanoa että hankin pelin digitaalisena, kuten kaikki pelit ennenkin. Osa hypettää täällä peliä niin huolella että siinä ei voi olla mitään heikkouksia.

Tämä selkeästi suututtaa osaa foorumististeista. Onko peli pelattavana Gamexpo -messuilla?
Minä koen saavani enemmän hyötyä fyysisestä versiosta, esimerkiksi Red Dead Redemptionin mukana luultavasti tuleva kartta, "ohjekirjaset" yms. on mulle ainakin ihan kiva lisä, vaikka ei niillä sinällään pelattavuuteen olekaan vaikutusta. Lisäksi se itse peli fyysisenä hyllyssä on mulle tässä kohtaa tärkeämpää kuin se että hajoaako ne kannet joskus luontoon vai ei.

Minun mielestä tämä ketju on muutenkin käsitellyt peliä melko objektiivisesti ja kukapa tätä ei hypettäisi, kun ennakkotiedot lupailee hyvää peliä, kaikki peliä testanneet ovat kehuneet sitä kovasti, eikä kritiikkiä testaajien toimesta ole käytännössä annettu yhtään? En usko, että kukaan silti tosissaan olettaa tämän silti olevan mikään täysin autenttinen ja virheetön kuvaus länkkärielämästä.
 
Mä en ole ihan varma olenko tästä maininnut mutta itse suosin fyysistä koska ainakin joskus kävi (siitä on tosin aikaa) että en saanut digitaalisesti ostettua peliä enää ladattua vaikka olin siitä jo kerran maksanut. Eli fyysinenhä toimii niin kauan kunnes ei ole fyysisesti rikki :). Eli asennuskerrat on suuremmat kun digitaalisessa :)
 
Digitaalisena ihan vaan siitä syystä että olen helvetin laiska, perseen nostaminen tuolista jotta vaihtaa levyä ei käy päinsä. Joskus se tulee vähän kalliimmaksi varsinkin uusien pelien kohdalla mutta digitaalisuus vie silti voiton.
 
Mä en ole ihan varma olenko tästä maininnut mutta itse suosin fyysistä koska ainakin joskus kävi (siitä on tosin aikaa) että en saanut digitaalisesti ostettua peliä enää ladattua vaikka olin siitä jo kerran maksanut. Eli fyysinenhä toimii niin kauan kunnes ei ole fyysisesti rikki :). Eli asennuskerrat on suuremmat kun digitaalisessa :)

Itsellä on toisenlainen poikkeus.
Aina sanotaan, että jos pelin haluaa 100% varmuudella julkkarina niin ostaa digitaalisen. Noh Hatsune Miku: Project diva F2:nd julkaistiin euroopassa vain ja ainoastaan digitaalisena ja ainakin vitalle tuon sai vasta kaksi päivää julkaisun jälkeen.
Tuo oli eniten odottamani peli sinä vuonna ja julkaisu oli ja meni, mutta psn store ei ollut samaa mieltä.

Ja kun digitaalisesta matskusta puhutaan niin esim minä en voi enää mitenkään ladata ostamiani project gotham racing 2 lisäreitä orkkis xboxille. Sen live suljettiin ja kaikki meni siinä samalla. Kiitos rahoista ja näkemiin.
 
Ylös Bottom